Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Corsair K60 eller Qpad MK50?

Tjo! Funderar på att byta tngt-bord igen efter att ha slitet ut WASD på mitt sidewinder x4 efter 10 månader (obs, hänger troligen på mina fingrar och inte tngt-bordet då det ej är första gången).

Funderar starkt på att ge mig in på mekaniskt och sitter just nu och funderar mellan K60 och MK50 då de ligger i bäst pris för mig, samt att där medföljer extra tangenter.

Just nu känns det dock som att K60 har övertag då handleds-stöd och extra WASD-tangenterna ser väldigt sköna ut på det.

Hittar dock mycket positivt om båda brädorna så min fråga är om någon kan lägga fram en anledning till att välja det ena framför det andra?

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag det lilla handledsstödet ser meningslöst ut.
Visst det funkar om du enbart spelar men skriver man eller om man vill skriva mitt i spelandet är det lilla skitet ivägen.

Sen har K60 inte mekaniska knappar fullt ut, F knapparna är rubberdome.

Ser ingen fördel för K60 förutom kanske dedikerade Multimedia knappar.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Personligen tycker jag det lilla handledsstödet ser meningslöst ut.
Visst det funkar om du enbart spelar men skriver man eller om man vill skriva mitt i spelandet är det lilla skitet ivägen.

Sen har K60 inte mekaniska knappar fullt ut, F knapparna är rubberdome.

Ser ingen fördel för K60 förutom kanske dedikerade Multimedia knappar.

Enda f-knappen jag använder är f2 för att komma in i bios så det kvittar, och just handledsstödet ser extra skönt ut för gaming så det är enbart ett plus. Det jag skulle behöva där i så fall är info från någon som har det om det är lika skönt som det ser ut.