hitta bios till mobo

Permalänk
Avstängd

hitta bios till mobo

vart hittar jag ett bios till en packardbell så att det går att klocka den?
jag tror att det är nec som gjort mobot och att det heter så här, Motherboard Columbia II (GA-8SIML NF)
just nu kör jag på
Columbia II BIOS 2.0J, som bios men som sakt vill klocka datan
någon som vet något om detta

Visa signatur

P4 2.0 GHZ ♂ Sapphire Radeon 9700 np @ 364/349 ORGINAL kylning ♂ Hercules Game Theater XP 7.1 ♂ Segate Barracuda IV 80+40 ♂ Logitech T-bord, Mus & Webcam!! Bäst noterad på 16 plats på www.snyggast.com ;)

Permalänk
Medlem

Jadu, kolla med Packarbell eller googla.

Det är det bästa tips som jag kan ge.

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av core
Jadu, kolla med Packarbell eller googla.

Det är det bästa tips som jag kan ge.

på packard sida hittar jag ett bios men tyvärr är det de jag redan har, och även om de skulle komma ett nytt så tror jag dem har spärrat klockningen på det ochså = ( om man googlar så kommer man bara till packards sida.
Skulle det på något sätt funka att använda ett annat bios eller skulle det crasha totalt då?

Visa signatur

P4 2.0 GHZ ♂ Sapphire Radeon 9700 np @ 364/349 ORGINAL kylning ♂ Hercules Game Theater XP 7.1 ♂ Segate Barracuda IV 80+40 ♂ Logitech T-bord, Mus & Webcam!! Bäst noterad på 16 plats på www.snyggast.com ;)

Permalänk
Medlem

förmodligen kracha totalt... eller jag e ganska säker på det....