Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Corsair har också sponsrat bygget. Blir en mer officiell uppdatering när delarna väl börjar trilla in, men vad sägs om 5 SSDer, en AX PSU och ett gäng Dominatorminnen? Det verkar bli verklighet av designen jag spånade på här.. Jag klagar inte.

Glöm inte att också kika in på artikeln som Asus har skrivit om Theory Bygget genom att klicka här. "Hannes has taken a CrossHair IV Extreme, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - Asus

Helt okej bidrag av Corsair!

Keep up the good work! =D

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Oj oj 5 SSDer, AX PSU och några dominatorminnen? Det är inte dåliga saker Hannes!

Kan knappt vänta till nästa update!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Konichiwa:

Helt okej bidrag av Corsair!

Keep up the good work! =D

Man kan inte klaga. ^^,

Skrivet av LarssoN:

Oj oj 5 SSDer, AX PSU och några dominatorminnen? Det är inte dåliga saker Hannes!

Kan knappt vänta till nästa update!

Med nya saker och nya designer med nytt material. Jag ser också fram emot nästa uppdatering.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Nu jävlar ja. Min tråd når snart 100.000 visningar och det måste ju firas på något sätt. Pm'a mig förslag på tävlingar och priser så ska jag se vad vi kan skrapa ihop till trådens jubileum.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Nu jävlar ja. Min tråd når snart 100.000 visningar och det måste ju firas på något sätt. Pm'a mig förslag på tävlingar och priser så ska jag se vad vi kan skrapa ihop till trådens jubileum.

Får väll säga gratis då! Får väll komma på ett förslag då

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Får väll säga gratis då! Får väll komma på ett förslag då

det tycker jag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Awesome att Bill Sponsrade med dem fötterna kommer se grymt ut, använder dem själv

Sen att Corsair går en med en fin laddning är ju hel soft ska bli intressant att se vad det är för fina SSDer dem skickar.

Fortsätt Hannes! spånar på lite Idéer för tävlingen och lite annat

//Bl00m

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bl00m:

Awesome att Bill Sponsrade med dem fötterna kommer se grymt ut, använder dem själv

Sen att Corsair går en med en fin laddning är ju hel soft ska bli intressant att se vad det är för fina SSDer dem skickar.

Fortsätt Hannes! spånar på lite Idéer för tävlingen och lite annat

//Bl00m

Använder du också de här ITX fötterna? De är för jävla gulliga. Ska bli gött att få röja lite Corsair hårdvara.

'SB850 Chipset - 6 xSATA 6.0 Gb/s-portar Stödjer RAID 0,1,5,10 - JMicron® JMB363 PATA- och SATA-kontroller' säger mig inte mer än att det är 6 sataIII portar på moderkortet, vilket betyder att jag kommer att kunna köra alla 5 SSD's i RAID0 och bli blown away när jag rar'ar upp skit.

Jag har kommit på två grenar till tävlingen och nästa vecka vet jag om jag har riktigt schyssta temariktiga priser också. Får hoppas att det blir fler än.. Säg du som ställer upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Använder du också de här ITX fötterna? De är för jävla gulliga. Ska bli gött att få röja lite Corsair hårdvara.

'SB850 Chipset - 6 xSATA 6.0 Gb/s-portar Stödjer RAID 0,1,5,10 - JMicron® JMB363 PATA- och SATA-kontroller' säger mig inte mer än att det är 6 sataIII portar på moderkortet, vilket betyder att jag kommer att kunna köra alla 5 SSD's i RAID0 och bli blown away när jag rar'ar upp skit.

Jag har kommit på två grenar till tävlingen och nästa vecka vet jag om jag har riktigt schyssta temariktiga priser också. Får hoppas att det blir fler än.. Säg du som ställer upp.

Dem fötterna är asfräscha
Kommer sitta fint med alla ssd:s verkligen... Ska du köra dem i raid0 eller ;)?

Jasså en tävling?
Vad går den ut på?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KsKz_91:

Dem fötterna är asfräscha
Kommer sitta fint med alla ssd:s verkligen... Ska du köra dem i raid0 eller ;)?

Jasså en tävling?
Vad går den ut på?

Det är de. Blir troligen raid0, som jag skrev i posten du citerade.

Ja, än vet jag inte exakt. Jag har två moment klara och eventuellt två schyssta priser klara också. Du får Pm'a förslag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Yes det gör jag dem är redigt nice och tar bort vibrationer bra

Jo det är ju klart en av dem bättre funktionerna med det moderkortet, får väll se om jag får chansen att köra lite RAID 0 också

Ja har du kommit på den andra grenen? Du får ha ett block och en penna i fickan hela tiden så du inte glömmer bort dina Idéer Det komemr säkert att vara flera som kommer vilja vara med I tävlingen när dem ser priserna, brukar vara det som gör att folk är villiga att lägga ner tid så du kommer nog få mer att göra än va du tror!

Hare!
//Bl00m

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det är de. Blir troligen raid0, som jag skrev i posten du citerade.

Ja, än vet jag inte exakt. Jag har två moment klara och eventuellt två schyssta priser klara också. Du får Pm'a förslag.

Nice!

Jag hade gärna velat se vad du har att komma med för tävlingsgrenar :D!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bl00m:

Yes det gör jag dem är redigt nice och tar bort vibrationer bra

Jo det är ju klart en av dem bättre funktionerna med det moderkortet, får väll se om jag får chansen att köra lite RAID 0 också

Ja har du kommit på den andra grenen? Du får ha ett block och en penna i fickan hela tiden så du inte glömmer bort dina Idéer Det komemr säkert att vara flera som kommer vilja vara med I tävlingen när dem ser priserna, brukar vara det som gör att folk är villiga att lägga ner tid så du kommer nog få mer att göra än va du tror!

Hare!
//Bl00m

Jag får börja käka vitaminer eller något så får bättre minne.

Skrivet av KsKz_91:

Nice!

Jag hade gärna velat se vad du har att komma med för tävlingsgrenar :D!

Kan jag tänka mig. Annonseras när tävlingen börjar.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Appropå ingenting. Chassit är tömt och redo för Corsair modifikationerna.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

OMFG!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Say w00t?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Konichiwa:

Say w00t?

Min kommande 100.000 visningar tävling har ett redigt pris till vinnaren. Jag kommer antagligen att sätta igång den imorgon eller övermorgon

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Min kommande 100.000 visningar tävling har ett redigt pris till vinnaren. Jag kommer antagligen att sätta igång den imorgon eller övermorgon

Skulle vara nått:) Men skulle nog inte ha en suck att vinna:) Men kan ju försöka.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Awesum!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Broken-arrow:

Skulle vara nått:) Men skulle nog inte ha en suck att vinna:) Men kan ju försöka.

Det enda som.krävs är en gnutta innovation och kreativitet. Klarar du nog säkerligen av.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Länge sedan man tittade till denna tråden, och även om det mest är stilbilder och inte så mycket arbete, så ser det helt klart fräsigt ut! Bara din förmåga att ta otroligt bra foton gör att det känns som en fröjd att titta på trettio bilder av samma kylare och kondensatorer ur olika vinklar..!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Leifson:

Länge sedan man tittade till denna tråden, och även om det mest är stilbilder och inte så mycket arbete, så ser det helt klart fräsigt ut! Bara din förmåga att ta otroligt bra foton gör att det känns som en fröjd att titta på trettio bilder av samma kylare och kondensatorer ur olika vinklar..!

Skönt att du känner så. Blir mer progressionsbilder i veckan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter en ohyggligt pissig måndag så sitter man och slösurfar runt lite här och boom swoosch pang ser man en bekant trådtitel i fönstret till höger och ser att denna tråden återigen har fått massa liv, blir en skön avslutning på den dåliga dagen

Som jag har dreglat över detta bygget så ska det bli underbart att se vad som hittas på nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det enda som.krävs är en gnutta innovation och kreativitet. Klarar du nog säkerligen av.

Det här kan bli kul!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av grapnel:

Efter en ohyggligt pissig måndag så sitter man och slösurfar runt lite här och boom swoosch pang ser man en bekant trådtitel i fönstret till höger och ser att denna tråden återigen har fått massa liv, blir en skön avslutning på den dåliga dagen

Som jag har dreglat över detta bygget så ska det bli underbart att se vad som hittas på nu.

Jag ska inte göra dig besviken. Blir att bryta garantin på hårdvara för motsvarande 8k nu i veckan.

Skrivet av Konichiwa:

Det här kan bli kul!

Det blir det garanterat! Jag väntar bara på klartecken så att allt är 100% ifrån go från tillverkaren så skriver jag ett ordentligt inlägg med all information man behöver för att sätta igång.

Edit ~ Och Sweclockers.com såklart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spännande!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Härligt sack, inte bara för dig bygget går bra för, mitt är även på god väg Lycka till!

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Tävlingen

Tävlingen blir inte av!

I dagsläget är det inte tillåtet att arrangera tävlingar i Swecs forum, pga av lagar och regler som redaktionen måste ta hänsyn till samt utifall att tävlingen skulle skötas illa så finns det risk för att det påverkar Sweclockers negativt.

Det får vi såklart respektera och så firar vi 100.000 visningar i stillhet. Jag ska kontakta Fractal-Design och be om ursäkt för att jag drog in dem innan jag hade allt på det torra. Jag hoppas också att ni som läsare kan respektera det här i det tysta och inte kommentera på det i tråden. Vill ni klaga på mig så gör det via PM.

Skrivet av ygd3n:

Härligt sack, inte bara för dig bygget går bra för, mitt är även på god väg Lycka till!

Ser riktigt bra ut, gillar speciellt moderkortsplåten av någon anledning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Går Lian Li V1000b Plus II att få tag på i dagens läge?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii