Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Satt länge och tänkte ifall man skulle köpa det...Hade inte tiden att åka så långt dock :/
Hoppas du gör nåt grymt utav den

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MulleEng:

Nämen titta. Ska bli intressant att se vad du kan hitta på med ett sånt där

Jag har längtat!

Skrivet av KsKz_91:

Satt länge och tänkte ifall man skulle köpa det...Hade inte tiden att åka så långt dock :/
Hoppas du gör nåt grymt utav den

Njae, jag hade tänkt göra något snällt med den.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Njae, jag hade tänkt göra något snällt med den.

Bara sådär lagom snällt

Permalänk
Proffsmobbare

Men Sack, jag som hade ett V1000 till dig.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Laine:

Men Sack, jag som hade ett V1000 till dig.

Men åååh!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Men åååh!

Haha gud vad otippat
Men men gjort är gjort

Är det ett svart du har Laine?

Permalänk
Snusfri

Kanske har ett Lian-Li pc7b Scandinavian till salu snart om någon är intresserad

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Proffsmoddare

Ahem.. vad var det här för tråd nu igen?

Visa signatur

Permalänk
Snusfri
Skrivet av sack:

Ahem.. vad var det här för tråd nu igen?

Ursäkta för mitt OT-inlägg, men såg att folk var intressade av lite äldre Lian-Li chassin bara.

Ontopic så har du gjort sjukt snygga och stilrena byggen och har fått mig att planera upp ett eget bygge.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Talang. Bland det snyggaste jag tycker du gjort, är den totala makeovern av V8 kylaren. Verkligen en design-diamant.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av EpicBoobs:

Ursäkta för mitt OT-inlägg, men såg att folk var intressade av lite äldre Lian-Li chassin bara.

Ontopic så har du gjort sjukt snygga och stilrena byggen och har fått mig att planera upp ett eget bygge.

Pm fungerar bra annars. Kul att du gillar mina byggen. Det blir lite av en makeover på theory, men den bör vara klar till 16 maj.

Skrivet av Semplezz:

Talang. Bland det snyggaste jag tycker du gjort, är den totala makeovern av V8 kylaren. Verkligen en design-diamant.

Tack! Det värmer.

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av sack:

Men åååh!

Jag som har datorer och prylar men kan typ NADA om modding och vattenkylning vill också kunna göra sånt :/.

Spelar ju ingen roll om man har pengar om man inte kan moda eller vattenkyla jag är för försiktig av mig ^^.

OT: Sjukt snyggt du har gjort älskar mini form på byggen med sjukt snyggt slevat och vattenkylning

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Du kan dina saker, det är ju helt klart En fråga, vad krävs för att få alla sakerna? Så många idéer man själv haft men aldrig orkat sätta i verket pga tid och kostnader, även om kostnaderna är det lilla problemet pga att jag prioriterar knas oftast

Tänkte om att du lär väl inte ha fått spons på första bygget för då kan du ju lika gärna ha varit valri P12 som vill ha gratis delar till en dator och tigger av företag, när man har gjort något vettigt folk känner till så lär det ju vara lättare, men hur började du?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av tvelander:

Jag som har datorer och prylar men kan typ NADA om modding och vattenkylning vill också kunna göra sånt :/.

Spelar ju ingen roll om man har pengar om man inte kan moda eller vattenkyla jag är för försiktig av mig ^^.

OT: Sjukt snyggt du har gjort älskar mini form på byggen med sjukt snyggt slevat och vattenkylning

Tja, det gäller väl att inte bry sig för mycket om grejerna fungerar eller inte. Så är det med mig iallafall, jag håller på med datorer för att bygga med dom. Det blir inte katastrof om något går sönder, men det är såklart ettmisslyckande om något skulle gå sönder. Well, you get my point. Man moddar inte om man inte vill lösa problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sjukt nice byggen du har sack

Jävligt nice ställe du bor på också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Tänk om ni bor grannar också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Tänk om ni bor grannar också?

Tror inte det då mina enda grannar är gamlingar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ODDNAME:

Du kan dina saker, det är ju helt klart En fråga, vad krävs för att få alla sakerna? Så många idéer man själv haft men aldrig orkat sätta i verket pga tid och kostnader, även om kostnaderna är det lilla problemet pga att jag prioriterar knas oftast

Tänkte om att du lär väl inte ha fått spons på första bygget för då kan du ju lika gärna ha varit valri P12 som vill ha gratis delar till en dator och tigger av företag, när man har gjort något vettigt folk känner till så lär det ju vara lättare, men hur började du?

Tack, kul att det framställs som att jag vet vad jag sysslar med. Som svar på din fråga, det krävs engagemang, kontakter, bra byggen och ett överlag schysst inställning. Du bör inte behöva sponsorer. Helst ska du ha råd med allt du har fått. Det är inte gratis att göra det här på entusiastnivå. Jag fick sponsring på mitt första projekt. Jag har byggt datorer innan, men det var med mitt första projekt som jag verkligen gjorde allt jag då kunde för att göra bygget så najs som möjligt. Jag fick inte sponsring förän projektet var i princip klart, och det var fläktar ifrån Enermax, det var den sista komponenten och det vart liksom grädden på moset. Med det bygget vann jag en tävling på Birdie, ett lanparty i Uppsala. Det finns en liten nyhetsnotis om det här på sweclockers. Det hjälpte en del med framtida projekt. Echo var mer sponsrat, bl.a. av Fractal-Design som jag i skrivande stund har en tävling tillsammans med. Kolla in den om du inte redan gjort det: http://www.sweclockers.com/tavling/79-tavla-och-vinn-valfritt.... Theory är i princip helt sponsrat. Jag har inte betalat för någon ny hårdvara till den, men det mesta i moddningsväg har jag köpt själv, och grafikkortet har fått följa med.

Hoppas att mitt svammel gav dig något.

Skrivet av Rawrgasm:

Tack! Allévägen är inte direkt gräddhyllan, men jag trivs!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

svammel om sponsring

Så man skulle kanske helt enkelt börja modda ett chassi och sedan illustrera vad man ska göra med det och hoppas det inte får samla damm bara och att något företag tycker det verkar spännande?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

har inte läst hela tråden, men detta är ju helt underbart bygge, du kanske ska bli lärare i moddning?;);)
Men det syns ju tydligt din talang, och roligt med den där tävlingen med FD... dock är jag chanslös(:():P

Men men, riktigt snyggt... och synd att jag inte sett tråden tidigare:):)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ODDNAME:

Så man skulle kanske helt enkelt börja modda ett chassi och sedan illustrera vad man ska göra med det och hoppas det inte får samla damm bara och att något företag tycker det verkar spännande?

Så kan man göra. Det nya jag har på G ska väl bli ungefär så. Jag fixar med chassit och sen kanske orkar jag fylla den med hårdvara.

Skrivet av bourne94:

har inte läst hela tråden, men detta är ju helt underbart bygge, du kanske ska bli lärare i moddning?;);)
Men det syns ju tydligt din talang, och roligt med den där tävlingen med FD... dock är jag chanslös(:():P

Men men, riktigt snyggt... och synd att jag inte sett tråden tidigare:):)

Jag har faktiskt en del estetik i min utbildning. Kul att tävlingen får hit några nya ansikten.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Gratz till finchassit dude!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Gratz till finchassit dude!

Tack! Det är najs. Jag ignorerar dig inte på msn, har ju det på telefonen och har sovit när du skrivit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man säga? Sjukt bra gjort och inspirerande

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Tack! Det är najs. Jag ignorerar dig inte på msn, har ju det på telefonen och har sovit när du skrivit.

Lugnt, har ju fortfarande inte fått nät än så sitter bara via iPhonen.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE

Permalänk

Fan va coolt, har suttit och tittat igenom allt och kan inget mer än att bara gilla!
Lite dräggel som rinner ner ifårn mungipan men det är säkert inte bara jag! hihihi..

Titta gärna in på mitt projekt! kanske blir lika bra som dina? haha!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Mateush:

Ja vad ska man säga? Sjukt bra gjort och inspirerande

Tack du!

Skrivet av C4B12:

Lugnt, har ju fortfarande inte fått nät än så sitter bara via iPhonen.

Lång tid det tar.

Skrivet av JohanGashi:

Fan va coolt, har suttit och tittat igenom allt och kan inget mer än att bara gilla!
Lite dräggel som rinner ner ifårn mungipan men det är säkert inte bara jag! hihihi..

Titta gärna in på mitt projekt! kanske blir lika bra som dina? haha!

Alla ~50 sidor? Galet. Ditt är säkerligen minst lika bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har suttit dom två senaste dagarna och kollat igenom alla kommentarer och sidor måste bara säga din fantasi och dina byggen är helt mindblowing! Detta bygget kommer bli sinnessjukt snyggt så man sitter och vill ha den färdiga produkten mununu:(
Otroligt bra jobbat Sack längtar verkligen till den slutgiltiga produkten!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Chosz:

Jag har suttit dom två senaste dagarna och kollat igenom alla kommentarer och sidor måste bara säga din fantasi och dina byggen är helt mindblowing! Detta bygget kommer bli sinnessjukt snyggt så man sitter och vill ha den färdiga produkten mununu:(
Otroligt bra jobbat Sack längtar verkligen till den slutgiltiga produkten!

Snällt av dig Chosz.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Lång tid det tar.

Fick de idag. IM BACK!

Visa signatur