ACTA granskas av EU-domstolen

Permalänk
Melding Plague

ACTA granskas av EU-domstolen

Piratbekämpning är en het potatis för politikerna i Bryssel. Nu ska handelsavtalet ACTA granskas av EU-domstolen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hoppas inte förslaget gå igenom!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Hedersmedlem

Känns läskigt, som jag förstår det kan det ligga grund för en del stora förändringar.

Permalänk
Medlem

Går aldrig med på att något sådant hjärndött ska gå igenom!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

EU-domstolen brukar fatta rätt beslut i sammanhang så är faktiskt dom enda jag litar på i fallet.
Har nästan ingen respekt eller förståelse av dom i riksdagen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

EU-domstolen brukar fatta rätt beslut i sammanhang så är faktiskt dom enda jag litar på i fallet.
Har nästan ingen respekt eller förståelse av dom i riksdagen.

Dom tar ju emot mutor med öppna armar från Hollywood.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

yeeeeeeeeeeeeees!! världen är inte fullt lika korrupt som ja trodde, men väldigt nära.
fy fan va skönt o få höra!
nu gäller att vi fortsätter ligga på EU domstolen, grabbar... Viva la revolucion!!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

Känns hyfsat läskigigt att *insert random domare(arna)* ska bestämma hur internet kommer vara....
Denna lag måste formuleras om så J*vla mycket innan jag kan aceptera den, för det känns helt oacceptabelt att dom ska kunna ändra den utan att rösta (Står så i lagen :S)

Permalänk
Medlem

Skönt att höra att allt vårt protesterande uppmärksammats. Nu får vi hålla tummarna för att EU domstolen stoppar ACTA.

Permalänk
Medlem

Detta är förhalning, när debatten är över kommer skiten att köras ner i halsen på oss utan eller med mycket små ändringar. Otroligt användbart sätt för politiker att få igenom kontroversiella beslut. Just wait for it.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Så det är DÄRFÖR man nu börjar prata om att FN skulle bestämma över internet: http://www.idg.se/2.1085/1.433867/sa-ska-internet-regleras-av...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Tur att man röstade rätt i riksdagen. Sverigedemokraterna då. De ställer sig emot ACTA och allt som innehåller bevakning av det Svenska folket.

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem

Skönt att våra protester fått den uppmärksamhet de förtjänar! Men vi står alltid redo ifall fler liknande förslag uppstår. Känns bra att allt fler blir politiskt aktiva inom de frågor de brinner för ^^ (särskilt när det skyddar vårt internet)

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Så om eu-kommissionen ogillar acta, blir alla eu-länder tvungna att rätta sig efter beslutet? Hoppas på att det ogillas. Tycker för övrigt att det är skumt att man kan skriva på ett avtal innan man ens har godkänt det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Den svenska regeringen har redan skrivit under ACTA"... det var inte svårt för våra styrande att tacka ja till detta.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Inlägg som inte hade med trådens ämne att göra borttagna.

Självklart är det intressant att diskutera andra beslut som politiker fattat, men detta görs bäst i lämplig forumdel.

Permalänk

http://mobil.idg.se/2.1085/1.433867 trevligt att se att vi är på rätt väg, när det gäller EU, men FN däremot...

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: och så var Sgt Stinger före

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Kommer bli internet krig inom kort.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Trevligt att ni inte använde PP för komentar... De är lite vad ska man säga, förutsägbara när det gäller tex ACTA....

Övrigt förstår jag inte varför man nu som sagt behöver trycka igenom så mycket "ACTA" och liknande så fort, det är en ganska stor risk att man begår stora misstag med att godkänna ogenomtänkta och mindre väl underbyggda avtal. Bara för att "mängder" företag håller på att gå under av "pirat" kopierade varor. Företag har gått under sen företag skapades så varför måste vissa räddas men inte andra..?

Aja trevligt att det blir lite diskution på högre nivå (även om den kanske bara blir: de har betalat oss tillräckligt,,,..) Endast framtiden vet vad som väntar. för övrigt komme jorden ju gå under i december i år så detta spelar ju inte så stor roll

Permalänk
Medlem

Tänker starta en "revolution" , precis som Hitler gjorde. Sätta stop för övervakningen över svenska folket!

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Trevligt att ni inte använde PP för komentar... De är lite vad ska man säga, förutsägbara när det gäller tex ACTA....

Övrigt förstår jag inte varför man nu som sagt behöver trycka igenom så mycket "ACTA" och liknande så fort, det är en ganska stor risk att man begår stora misstag med att godkänna ogenomtänkta och mindre väl underbyggda avtal. Bara för att "mängder" företag håller på att gå under av "pirat" kopierade varor. Företag har gått under sen företag skapades så varför måste vissa räddas men inte andra..?

Aja trevligt att det blir lite diskution på högre nivå (även om den kanske bara blir: de har betalat oss tillräckligt,,,..) Endast framtiden vet vad som väntar. för övrigt komme jorden ju gå under i december i år så detta spelar ju inte så stor roll

Vadå Är det sant? Att jorden ska gå under i december i år ? Men hur ska vi då få reda på hur framtidens processorer klockar?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 13ers3rk:

Tänker starta en "revolution" , precis som Hitler gjorde. Sätta stop för övervakningen över svenska folket!

Jag e p å:D

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Tänker starta en "revolution" , precis som Hitler gjorde. Sätta stop för övervakningen över svenska folket!

Ehhh, nu kanske inte Hitler var bästa valet i det fallet, då det tyska folket övervakades rätt hårt av Nazisterna (oliktänkande sattes i koncentrationsläger, angiveri uppmuntrades osv)..... Men det kanske var ironi? Det är väl inte helt ovanligt att en revolution leder till ett nytt övervakningssamhälle (det är bara fokus för övervakningen som skiftar, har ju hänt i Ryssland, Kuba, Kina, Frankrike under och åren efter revolutionen och just Tyskland t.ex.) Tyskland var friare och mindre övervakat innan Nazisterna skulle jag vilja säga (och är det även nu för den delen).

Men för att vara onTopic, så är det välkommet att frågan förs fram återigen och prövas. Tyvärr känner man sig ganska luttrad vid det här laget och det finns stor risk att förslagets punkter splitttras upp och smygs in allt efter som istället om nu domstolen säger nej. Det är ju så det brukar gå till.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

Så det är DÄRFÖR man nu börjar prata om att FN skulle bestämma över internet: http://www.idg.se/2.1085/1.433867/sa-ska-internet-regleras-av...

Jag hoppas att Square Enix stämmer FN då. Dom har ju snott hela konspirationsteorin rakt ur Deus Ex!

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk

Jag tror allt fler börjar se hur extremt urholkad demokratin är. Privata företag kan idag i princip beställa lagstiftning från folkvalda politiker via olika branschorganisationer. Och det blir väldigt tydligt i frågor som rör upphovsrätt, där det finns väldigt starka ekonomiska intressen, samtidigt som vi vet att den här hetsjakten på medborgare som använder sig av allmänt spridd teknik för nedladdning saknar folkmajoritetens stöd.

I USA hymlas det inte med att privata företag styr i Washington mha lobbyister. Och här i Svedala börjar fler och fler vakna upp för det faktum att vi inte är långt efter i den utvecklingen. Tragiskt är vad det är. För egentligen finns all teknik på plats för att reformera demokratin och använda sig av en tydlig direktdemokrati genom omröstningar via Internet i olika sakfrågor. Sådana val är i och för sig inte heller utan problem, men då skulle vi åtminstone slippa en del av de korrupta politiker som säljer sina åsikter till privata företag och branscher.

Ok, det här var kanske ett litet sidospår men jag blir bara så trött på att ständigt läsa om hur nya lagförslag måste bekämpas. På lång sikt vet vi ändå vem som vinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

"Den svenska regeringen har redan skrivit under ACTA"... det var inte svårt för våra styrande att tacka ja till detta.

Sorgligt. Högt uppsatta politiker vet inte vad de skriver på, de har ingen förstålse förutom sina egna pengar och makt.
Hoppas att vänstra sidan leder nästa mandat peroid.

Permalänk
Medlem

Så snällt av regeringen att de redan har skrivit på åt oss, så vi sllipper tänka själva. Eller INTE.

Om någon missat: https://secure.avaaz.org/en/eu_save_the_internet/?cl=15385456...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Jag tycker den här ACTA-skiten är skit. Har vi tur så blir det nedröstat i EU-domstolen, men jag tror tyvärr inte vi har sådan tur.
Det finns dock vissa politiker med lite mer stake i EU än här hemma. Politiker som vågar säga det dom tycker, politiker med etik och moral.
Det finns en gnytta av hopp när man ser personer som denna in action.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Musikälskare

Det handlar om pengar (som vanligt), mutor är vanligare än ovanligt. Detta kommer nog gå igenom... Hoppas bara folk inser vad det betyder efteråt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Det handlar om pengar (som vanligt), mutor är vanligare än ovanligt. Detta kommer nog gå igenom... Hoppas bara folk inser vad det betyder efteråt

ACTA syns knappt i media, tidningar osv har slagit mig. Är alla tidningar borgliga eller vad handlar det om?
Vanligt folk är ju knappt vetande om vad ACTA innebär och att vi skrivit på det?