Permalänk

Asus GTS250

Tjaba, nu har jag fixat mig ett nytt grafikkort, fick ett av en polare som han använt en kort period bara. Han uppgraderade sen sin dator helt och hållet och har därför ingen användning av det..

Jag har nu ett Geforce G120 och jag undrar hur jag ska göra för att montera det nya, och om det finns något jag borde veta innan jag gör det, kan jag förstöra något? Jag har också hört någpt om att man ska "ladda ur" kroppen, genom att ha båda händerna på ett element? Myt?

Tack

/richard

Permalänk
Medlem

Kan vara bra att ta på ett jordat element.
Förövrigt är det messt att stänga av datorn skruva i ur det gammla och i med det nya och koppla in en pci 6pins kabel i det. Kan vara en tanke att kolla om du har en sådan i burken i dagsläget.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Skrivet av Gaston85:

Förövrigt är det messt att stänga av datorn skruva i ur det gammla och i med det nya och koppla in en pci 6pins kabel i det. Kan vara en tanke att kolla om du har en sådan i burken i dagsläget.

Okej, jag antar att det redan sitter en sån kabel i det grafikkortet jag har nu?

Permalänk
Medlem

GTS250 förbrukar cirka 160 watt mer än G210 så jag hoppas att du har ett nätaggregat som klarar av grafikkortet och övriga komponenter.

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av janee:

GTS250 förbrukar cirka 160 watt mer än G210 så jag hoppas att du har ett nätaggregat som klarar av grafikkortet och övriga komponenter.

Min kompis hade en exakt likadan dator som jag har nu när han använde det grafikkortet. Finns det något sett jag kan ta reda på det för att vara säker?

Permalänk
Medlem

Du kan skriva vilka komponenter som du har i chassit eller om du har en märkesdator tex Dell eller HP så skriver du hela modell namnet på datorn.

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av janee:

Du kan skriva vilka komponenter som du har i chassit eller om du har en märkesdator tex Dell eller HP så skriver du hela modell namnet på datorn.

Jag har en HP, modell: a6713sc

Permalänk
Medlem

Du har en AMD Phenom X3 8650 CPU som förbrukar cirka 95watt i full load och sedan ett GTS250 grafikkort som förbrukar 175watt i full load, enbart CPU+GPU blir 270watt och dessutom har vi hårddisk, moderkort, och övriga komponenter som skall ha ström så nätaggregatet på 300watt i din dator kommer att belastas med cirka 300watt.

Jag hittar ingen mer information om nätaggregatet förutom att det är på 300watt, jag hade inte använt GTS250 tillsammans med en HP dator med ett 300watt nätaggregat men eftersom det fungerade bra för din kompis så kan det även fungera bra för dig.

Länk till specifikation på HP Pavilion a6713sc http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01800652...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Nej för fasen det hjälper inte med att ta i ett element. Det är potesialskillnaden som skall bli noll mot det man jobbar med. Dvs att man skall ta i datorlådan och på bordet för att potensial utjämna sig.

Permalänk

Så ni tycker alltså INTE att jag ska sätta i kortet?

Permalänk
Medlem

Hej.

Sätt i kortet och prova, om din polare kunde köra det i sin burk så borde du också kunna göra det.
I värsta fall stänger datorn av sig / hänger sig pga att nätagget inte klarar av att leverera ordentligt.
Annars köp ett nytt nätagg och sätt i det samtidigt som nya grafikkortet.

(Jag skulle ha monterat och se om det fungerar eller inte. fungerar det är det rock n roll, strular det köp nytt nätagg)

// Jonas Lillman

Permalänk
Skrivet av Lillman:

Hej.

Sätt i kortet och prova, om din polare kunde köra det i sin burk så borde du också kunna göra det.
I värsta fall stänger datorn av sig / hänger sig pga att nätagget inte klarar av att leverera ordentligt.
Annars köp ett nytt nätagg och sätt i det samtidigt som nya grafikkortet.

(Jag skulle ha monterat och se om det fungerar eller inte. fungerar det är det rock n roll, strular det köp nytt nätagg)

// Jonas Lillman

Okejokej, men om det hänger sig o så, kan jag sätta i det gamla igen?