Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort!

Hej tänkte köpa mig ett nytt grafikkort och funderar över vilket jag ska sköpa. Fick nyss ett mail ifrån inet.se, dem har tydligen lagerrensning och hittade ett kort som verkar relativit bra. Vad tycker ni? är detta ett kap?

Länk till grafikkortet: https://www.inet.se/produkt/1902176/evga-geforce-gtx-560ti-so...

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk

Jovisst jätte fint grafikkort till bra bris . det enda du ska ha med dig är att det sitter en kylare med en ljudvolym utav en jetmotor på Sen så ska nvidia snart släppa en ny serie med grafikkort och det är antagligen därför som de säljer ut de för det priset.

Permalänk
Medlem

Det ser ut som ett bra kort med bra prestanda/krona

Visa signatur

Chassi|NXZT Phantom Moderkort|Asrock Extreme3 Gen3 Z68 RAM|Corsair Vengence 2x4gb 1600mhz Processor|Intel i5 2500K @ 4.2ghz Grafikkort| ASUS Radeon6950 DirectCU II @ 900mhz PSU|Corsair TX750W Kylare|Cooler Master 212+ Scythe Gentle Typhoon 1450rpm SSD|OCZ Vertex 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket för alla svar, Tror nog det blir ett sånt endå faktsitk.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk

Har du bråttom? Med kepler på ingång skulle jag vänta, 670ti kommer ju i mars

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Har du bråttom? Med kepler på ingång skulle jag vänta, 670ti kommer ju i mars

Yes! har ett XFX HD 5770 just nu så det är lite små jobbigt att spela spel

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Har du bråttom? Med kepler på ingång skulle jag vänta, 670ti kommer ju i mars

Kan du rekomendera ett bra kort till mig? som kanske är lite tystare än detta. Det ska kosta runt 2000kr

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Skrivet av joeldanielsson:

Kan du rekomendera ett bra kort till mig? som kanske är lite tystare än detta. Det ska kosta runt 2000kr

Vad ska du spela för spel, Jag kör på ett 6870 dual fan och det funkar skitbra för mina behov

Visa signatur

LittleBennyBoi

| i5 3570k | MSI Z77A-G43 | DDR3 8GB TEAM GROUP | XFX 6870 1GB |

Permalänk

vi kommer se en dropp på Nvidia kort då ny generation snart dyker upp. kap ja det e upp till köparen. jag väntar på kepler

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av littlebennyboi:

Vad ska du spela för spel, Jag kör på ett 6870 dual fan och det funkar skitbra för mina behov

Jag kommer att spela BF3, Wow, Diablo 3, SC2 etc. Eftersom det var så många som klagade på att kortat jag tänkt köpa låter så mycket i load funderar jag på att köpa detta istället http://www.inet.se/produkt/5409299/msi-geforce-gtx-560ti-1024...

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mooseslayer:

vi kommer se en dropp på Nvidia kort då ny generation snart dyker upp. kap ja det e upp till köparen. jag väntar på kepler

Okej, ja det är väl det smartaste alternativet kanske, men jag är i stort behov utav ett nytt kort eftersom jag sitter med ett XFX HD 5770 just nu och det krånglar lite med tempraturer osv.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Skrivet av joeldanielsson:

Okej, ja det är väl det smartaste alternativet kanske, men jag är i stort behov utav ett nytt kort eftersom jag sitter med ett XFX HD 5770 just nu och det krånglar lite med tempraturer osv.

Kör då på ett 560ti, det är ett bra kort utan tvekan. Du kan köra samtliga spel nämnde med det på höga inställningar, dock inte ultra i BF3 kanske. Har du 2k som övre gräns får du nog vänta längre om du ska ha ett keplerkort dessutom, då 670ti (det första som kommer) troligen kommer ligga närmare 3k eller tom strax över.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldanielsson:

Okej tack så mycket för alla svar, Tror nog det blir ett sånt endå faktsitk.

jag har ett gtx 560 ti, värt varenda krona! jag kör bf3 multiplayer på high med stabila 60 fps inte överklockat

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Kör då på ett 560ti, det är ett bra kort utan tvekan. Du kan köra samtliga spel nämnde med det på höga inställningar, dock inte ultra i BF3 kanske. Har du 2k som övre gräns får du nog vänta längre om du ska ha ett keplerkort dessutom, då 670ti (det första som kommer) troligen kommer ligga närmare 3k eller tom strax över.

Kör på ett 560ti, tack för hjälpen!

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoLiwer:

jag har ett gtx 560 ti, värt varenda krona! jag kör bf3 multiplayer på high med stabila 60 fps inte överklockat

Härligt!

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Kör då på ett 560ti, det är ett bra kort utan tvekan. Du kan köra samtliga spel nämnde med det på höga inställningar, dock inte ultra i BF3 kanske. Har du 2k som övre gräns får du nog vänta längre om du ska ha ett keplerkort dessutom, då 670ti (det första som kommer) troligen kommer ligga närmare 3k eller tom strax över.

1Gb grafikminne eller 2Gb? kikade lite på detta och det var bara några hundringar dyrare, sen har jag hört att BF3 slukar ganska mycket minne.
https://www.inet.se/produkt/5409325/msi-geforce-gtx-560ti-204...

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldanielsson:

1Gb grafikminne eller 2Gb? kikade lite på detta och det var bara några hundringar dyrare, sen har jag hört att BF3 slukar ganska mycket minne.
https://www.inet.se/produkt/5409325/msi-geforce-gtx-560ti-204...

jag kör 1gb, men jag ångrar lite att jag inte köpte 2gb. 2gb är väl mest nödvändigt om du vill köra gta iv bf3 på ultra o typ andra krävande och dåligt optimerade spel

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069