Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Pinnacle PCTV drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Pinnacle PCTV drivrutiner?

hej, jag har ett gammalt pinnacle tv-kort liggandes hemma som jag skulle vilja få att fungera, men hittar inga drivrutiner till det.
jag har windows 7 64-bit

har även ett annat gammalt kort som har nånting med ljud att göra, någon som vet vad det är för något?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vilket det är troligtvis ett PCTV Pro PCI (det har sterio, fanns ett som inte hette pro som var mono)
men här finns en del http://cdn.pinnaclesys.com/SupportFiles/PCTV%20Drivers/Readme...

Sen finns en alternativt drivrutin, men med den så fungerar inte Pinnacles egna inspelningsprogram
http://www.videohelp.com/tools/WDM-Capture-drivers-WDM-Captur...

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem
Skrivet av snausman:

Jag vet inte vilket det är troligtvis ett PCTV Pro PCI (det har sterio, fanns ett som inte hette pro som var mono)
men här finns en del http://cdn.pinnaclesys.com/SupportFiles/PCTV%20Drivers/Readme...

Sen finns en alternativt drivrutin, men med den så fungerar inte Pinnacles egna inspelningsprogram
http://www.videohelp.com/tools/WDM-Capture-drivers-WDM-Captur...

provade den första länken, och då fick jag en .rar fil med tre filer i, en .cat fil, en .inf fil och en .sys fil, vad ska man göra med dessa?

den andra länken fungerade inte att installera på windows 7.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Har för mig man kan göra såhär.
Koppla in kortet
packa upp filerna till en mapp
Sen i windows så går du in i kontrollpanelen-->System-->Hårdvara-->Enhetshanteraren
markerar det video& ljud som saknar drivrutin väljer installera från plats och bläddrar dig fram till mappen med de tre filerna i.

Alternativt kanske du kan högerklicka på .inf filen och välja installera.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem
Skrivet av snausman:

Har för mig man kan göra såhär.
Koppla in kortet
packa upp filerna till en mapp
Sen i windows så går du in i kontrollpanelen-->System-->Hårdvara-->Enhetshanteraren
markerar det video& ljud som saknar drivrutin väljer installera från plats och bläddrar dig fram till mappen med de tre filerna i.

Alternativt kanske du kan högerklicka på .inf filen och välja installera.

nej ingen av de fungerade heller :/

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Det andra kortet är ju ett SPDIF dotterkort, för att få digitalt ljud in/ut till förstärkare/stereo med digitala anslutningar.
Käckt om du ska dra lång kabel då du kan överföra ljudsignalen utan risk för störningar.

Du behöver nån flatkabel för att ansluta till ljudkort/moderkort också som passar.
(eller kanske ditt Pinnacle?)

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Det andra kortet är ju ett SPDIF dotterkort, för att få digitalt ljud in/ut till förstärkare/stereo med digitala anslutningar.
Käckt om du ska dra lång kabel då du kan överföra ljudsignalen utan risk för störningar.

Du behöver nån flatkabel för att ansluta till ljudkort/moderkort också som passar.
(eller kanske ditt Pinnacle?)

ok, men jag förstår ändå inte riktigt vad kortet gör? det har ju liksom ingen anslutning till datorn på något sätt? så det skulle ju lika gärna kunna vara en lite dosa eller nåt?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

ok, men jag förstår ändå inte riktigt vad kortet gör? det har ju liksom ingen anslutning till datorn på något sätt? så det skulle ju lika gärna kunna vara en lite dosa eller nåt?

Jo det har en anslutning, de 5-6 stiften som sitter på komponentsidan.
Har ett liknande till mitt gamla Epox-moderkort. Du saknar väl kabeln.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|