Permalänk

Mitt ATI Radeon x1900

Tjenare sweclockers!
Mitt grafikkort började balla ur för ett tag sen och läste att man skulle först och främst damma av det men till min förvåning hittade jag detta:

Ser helt sjukt ut
http://imageshack.us/photo/my-images/638/img0192du.jpg/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av martenioh93:

Tjenare sweclockers!
Mitt grafikkort började balla ur för ett tag sen och läste att man skulle först och främst damma av det men till min förvåning hittade jag detta:

Ser helt sjukt ut
http://imageshack.us/photo/my-images/638/img0192du.jpg/

Skickades från m.sweclockers.com

vad ser sjukt ut? det gråa är kylpasta så du vet xD

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

ja, som sagt , det som ligger på kärnan, och den yta av kylaren som har kontakt med kärnan är så kallad kylpasta.
den har i uppgift att sätta sig i ojämnheter så att värmen förflyttas från kärnan till kylaren på bästa möjliga sätt.

nu när du tagit av kylaren måste du faktist applicera ny kylpasta
annars kommer kontakten vara väldigt dålig, och du riskerar att överhetta grafikkortet i situationer som tidigare varit helt ok.

ett 1900 är ju gammalt som gatan dessutom.
om det är ett pci-e kort du har, så gissar jag på att ett modernt grafikkort för en femhundrig blir en bra ersättare om du inte lyckas få ihop allt sen.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

ja, som sagt , det som ligger på kärnan, och den yta av kylaren som har kontakt med kärnan är så kallad kylpasta.
den har i uppgift att sätta sig i ojämnheter så att värmen förflyttas från kärnan till kylaren på bästa möjliga sätt.

nu när du tagit av kylaren måste du faktist applicera ny kylpasta
annars kommer kontakten vara väldigt dålig, och du riskerar att överhetta grafikkortet i situationer som tidigare varit helt ok.

ett 1900 är ju gammalt som gatan dessutom.
om det är ett pci-e kort du har, så gissar jag på att ett modernt grafikkort för en femhundrig blir en bra ersättare om du inte lyckas få ihop allt sen.

Okej, hade ingen aning om vad det var för nått, är ingen haj på datorkomponenter...:(
Ska byta Grafikkortet, moderkortet och Nätagget i datan senare!
Har fått hjälp från er här vad jag ska köra med för nått