Permalänk

Dual kort till Amd

Hejsan jag fundrar på att köpa Dual amd Mp. Så jag undrar vilket man ska köpa. Jag vill ha några name och vart man kan köpa dom.

Jag vill ha några bra DDr morderkort

Sen undrar jag om det finns något med sd-ram som klarar typ Amd Mp 1600-2000+

Jag vet att Amd Xp oftas inte går att köra i Dual men finns det ingen mod som gör så det fungerar eller liknande.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera MSI K7D Master -L... topptestat på flera ställen (bla www.2cpu.com)

Jag köpte mitt på www.komplett.se

Visa signatur

MSI K7D Master -L : 2xMP1800+@1.68 Ghz : 512 DDR 333 Mhz Samsung : Adaptec U160 - 18.3 G Seagate 15.000 rpm SCSI : 80 G WD SE, 46 G IBM : Soundblaster Audigy Player

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decoy
Kan rekommendera MSI K7D Master -L... topptestat på flera ställen (bla www.2cpu.com)

Jag köpte mitt på www.komplett.se

Funderade på det kortet också men klarar det verkligen inte Duron?

Visa signatur

Syltkaka!!!

Permalänk
Medlem

DuronMP finns väl inte officiellt? då får du modda processorn genom att stänga en brygga.

Vissa xp har redan bryggan stängd men det ska bara vara att stänga den men det är ju inte garanterat att det ska funka men jag har då aldrig hört om någon det itne funkar för.

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk

Ok. Det är alltså helt klart Msi som äger i dual finns det inte några andra kort att välja på.

m0rm0r vet du någon länk som visar hur man stänger bryggan för du behöver jag bara en till 1900+

Permalänk
Glömsk

Det finns en hel del kort att välja mellan, exempelvis K7D Master-L, Iwill MPX2, Tyan Tiger MPX, Asus A7M266-d, Gigabyte något, Epox något osv...

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

AMD 760MPX som chipet heter är ju ett ok chip, inget spec., lite dålig OC, ingen spec. prestanda och stabiliteten duger väl men inte mer än så.

Bland moderkort så skulle jag satsa på MSI eller Tyan Tiger

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Re: Dual kort till Amd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phoenix_xxx

Jag vet att Amd Xp oftas inte går att köra i Dual men finns det ingen mod som gör så det fungerar eller liknande.

Tvärtom, de allra flesta xp klarar att köra dual (om man låser upp L5, doh...), bara det att mp är testade xp som har fått klartecken för att köras i dual.

Har hört någon som inte fått dual xp att fungera....

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

XP kan funka i dual... obs.. kan.... du är inte garanterad... vet aldrig om systeminstabiliteter beror på XP-processorerna eller inte

MP så är du garanterad att dom funkar... that´s the way it is...

Visa signatur

MSI K7D Master -L : 2xMP1800+@1.68 Ghz : 512 DDR 333 Mhz Samsung : Adaptec U160 - 18.3 G Seagate 15.000 rpm SCSI : 80 G WD SE, 46 G IBM : Soundblaster Audigy Player

Permalänk
Medlem

Är det bara nått jag drömt att duron går att köra dual utan att man ändrar nått alltså?

Visa signatur

Syltkaka!!!

Permalänk

Asså har jag fattat det hela rätt?? går det att köra vanliga XP som DUAL???

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrig_kille
Asså har jag fattat det hela rätt?? går det att köra vanliga XP som DUAL???

:)Ja:)

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking

:)Ja:)

Finns det någon risk att det inte funkar?? annars så beställer jag mobo med massa minnen och prollar med sjysst steppning från overclockers i slutet på månaden

Hur dela MSI kortet upp minnet, 2 dimmar per processor eller delar de på alla 4 ???

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phoenix_xxx
Ok. Det är alltså helt klart Msi som äger i dual finns det inte några andra kort att välja på.

m0rm0r vet du någon länk som visar hur man stänger bryggan för du behöver jag bara en till 1900+

Hittade denna sidan efter lite surfande på google
http://www.hardwarezone.com/articles/print.hwz?aid=393

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB