Permalänk

WD tv live gen 3 och srt subs?

Jag streamar trådlöst från htpc'n till WDn via serviio. Srt filen har givetvis exakt samma namn som filmfilen men den hittas inte. Jag hittar inte ens något alternativ för att sätta på eller bläddra bland subs på WDn, förutom subtitleknappen på fjärrkontrollen.

Har även testat att streama via tvversity och ps3 media server, men det är samma problem med subs där.

Någon som vet vad felet är? Orkar inte pilla med samba...

Mvh Markus

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackbrich:

Jag streamar trådlöst från htpc'n till WDn via serviio. Srt filen har givetvis exakt samma namn som filmfilen men den hittas inte. Jag hittar inte ens något alternativ för att sätta på eller bläddra bland subs på WDn, förutom subtitleknappen på fjärrkontrollen.

Har även testat att streama via tvversity och ps3 media server, men det är samma problem med subs där.

Någon som vet vad felet är? Orkar inte pilla med samba...

Mvh Markus

När jag körde med WDTV:n funkade det bra ifall srt-filen hade exakt samma namn och låg i samma mapp. Ifall du kör med "media sharing" så kommer du inte åt några undertexter samt att du inte kan spela ett antal filformat. Med "network sharing" så ska det inte vara några som helst problem.

Här finns lite info om hur du slår igång det:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=17581533#post...