Diablo III kan lanseras den 17 april

Permalänk
Medlem

Säkert redan postat, men orkar inte läsa igenom alla inlägg...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=122360

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Jag har testat betan och kan säga att det var lätt att spela igenom med alla gubbar. Saken är att detta är första akten i spelet, och med tanke på att de själva säger att spelet är anpassat för både veteraner och nybörjare så är det inget att hänga upp sig på. Det blir svårare på Nightmare, tufft på Hell och nästan omöjligt på Inferno.

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Medlem

Försimplat agmeplay, mycket lånat från WoW, pay 2 win med iteam-shop, en nödvändighet på högre nivå.
Blizzard var bättre på den tiden de gjorde spel för gamers, istället för att som nu satsa på att hålla kinesiska guldfarmare med jobb (D3 är ju nya WoW, farm away). Besviken, men inte förvånad, SC2 visade hur de skulle gå...
ACTIVISION! (blizzard), säger då det...

Permalänk
Medlem

Åh kan inte detta vara sant, vill verkligen lira D3 :0)

Permalänk
Medlem

Den som väntar på något gott!

Permalänk
Medlem

Hade varit kul att prova Diablo 3 innan det kommer ut. Tror blizzard failar lite på det om dem vill ha nya diablo spelare. Annars blir
det torchlight 2!

Permalänk
Medlem

Är det här ett skämt? Ser ut som ett spel från 1999 ??!?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Hade varit kul att prova Diablo 3 innan det kommer ut. Tror blizzard failar lite på det om dem vill ha nya diablo spelare. Annars blir
det torchlight 2!

Jag tror tvärt om. De som spelat betan, känner sig, mjä. Tror inte Blizzard går in och läser din post och tänker shit vi måste fixa ett demo nu så alla kan se hur simpelt det är.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Är det bara jag som inte kunde bry mig mindre om detta spel?

Kommentera inte i tråden då.

Back to topic: Taggar galet nu! Hoppas det kommer innan DH! <3

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Är det här ett skämt? Ser ut som ett spel från 1999 ??!?

ja va trodde du? det är Blizzard, de verkar vara väldigt på att återuppliva gammalt material. får samma vibbar i D3 som SC2..... inte impad..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Jag blir så jävla trött på alla gnäll rövar. Jag vill se er göra ett bättre spel själva. You non-contributive motherf*ckers

Visa signatur

Nothing says "Obey me" like a bloody head on a fence post!

Permalänk
Skrivet av dealerovski:

Är det här ett skämt? Ser ut som ett spel från 1999 ??!?

Det är ju knappast någon grafiskt revulotion alá BF3
Men i min mening så är det inte grafiken som gör ett bra spel, det är spelet. Titta på WoW det hade inte bra grafik för sin årgång när det släpptes. Men nog f-n gick det bra ändå. Kan man binda spelare med spelet så spelar grafiken mindre roll. Annat är det med filmer!

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Skrivet av Gunsnroses:

Jag har testat betan och kan säga att det var lätt att spela igenom med alla gubbar. Saken är att detta är första akten i spelet, och med tanke på att de själva säger att spelet är anpassat för både veteraner och nybörjare så är det inget att hänga upp sig på. Det blir svårare på Nightmare, tufft på Hell och nästan omöjligt på Inferno.

Vad man får spela i betan är enbart en tredjedel av första akten.

Längtar som tusan efter spelet gammal D2 nörd som man är

Permalänk

Jay Wilson: No D3 Release Date Announcement Imminent:
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/jay-wilson-no-d3-re...

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Är det bara jag som inte kunde bry mig mindre om detta spel?

Säkert många som hatar den här stilen av spel, men tex jag själv sku aldrig orka spela bf3 för att det är för enformigt och stelt. (bara antog du gilla bf3) av någon konstig anledning

Men jag själv sku villa pröva diablo3

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av Druttmeister:

Vad man får spela i betan är enbart en tredjedel av första akten.

Längtar som tusan efter spelet gammal D2 nörd som man är

Hur många akter totalt kommer det finnas med vet du det?

Permalänk

4 akter och 4 svårighetsgrader: Normal, Nightmare, Hell & Inferno

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Värka ju vara lite tidigt att det släppts redan den 17! nu när betan är igång med. Kanske Årets Aprill skämt vem vet???

Permalänk

Frågan är det bekräftat att de kommer till ps3 också ?

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

Självklart ska det bli spännande med diablo 3, man har ju spelat en del d2

Har inte läst på så jättemycket om spelet, men har hört några saker som jag är lite tveksam till. Först och främst att det ska vara max 4 spelare per game. Det tycker jag är för lite, skulle gärna se 8 som i diablo2, har hört att anledningen ska vara att dom vill att "man ska hålla ihop", men det tycker jag personligen man kan göra även om man är fler än 4 spelare. Deras spel WoW borde ju vara bevis på det hehe. Det är tråkigt när man är fler än 4 vänner som vill plöja sönder spelet och nu istället får dela på oss :/

Sen har jag hört att skillsystemet är helt annorlunda och mer som talang-trädet i WoW. Det har väl sina för- och nackdelar antar jag. Men jag tycker ändå systemet dom fixade på senare år i 2:an fungerar bra. Jag gillar att det finns möjligheter att experimentera med olika skills. Innan dess var det ju lagom jobbigt om man råkade placera lite skills/stats fel och fick lvla upp en helt nya karaktär för man ville ha den perfekt

Lite tveksam till AH-systemet där man kan tjäna och spendera riktiga pengar, antar det är tillför att motarbeta alla itemstores etc. som det finns mängder av i 2:an men tvivlar på att dom inte kommer kunna utnyttja det här nya systemet ändå. Sen kommer väl blizzard ta någon procent av hackan av allt man säljer och dom vill väl ha något att mjölka in pengar från ifall WoW skulle tappa spelare.

Tillslut är det väl PvP-delen som även hör ihop lite med att det ska vara max 4 spelare per game, skulle hellre se fler spelare per game här. Men det verkar som dom strävar mer efter att PvP ska utspela sig i någon form av WoW-arenor :/

Men man kommer väl pröva det ändå Dock är jag inte så säker på att jag kommer spela det på release dagen som jag hade föreställt mig första gången dom officiellt sa att diablo 3 kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Kommer knappast då.. Betan är inte ens över. När betan är slut, så tar det säkert 5-6månader innan dom lanserar det. Så kommer väll till jul =P

Isf får vi aldrig se det, då jorden går under den 21:e december

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

Vågar inte bli uppspelt av eventuella releaser innan Blizzard själva utannonserar ett datum.

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Ett generiskt go there kill and go there kill spel.

Varför bry sig om spelet?
Ser ju även ut som WOW i Isometrisk vy.
Samtidigt som de dummat ner spelet för konsoller.
Samtidigt som de använder animationer tagna från WOW samt vissa modeller ser nästan ut att vara därifrån med mindre modifikationer.
Linjärt och tråkiga klasser.

Ungefär lika generiskt som CoD, MW, Halo eller Gears of War då med andra ord.

Och varför ska man bry sig om spelet? För att det lär med otroligt stor säkerhet vara ett riktigt bra spel. Inte heller ser det ut som WoW, oavsett vy. Nerdummat är det inte heller. Det styr klockrent på PC med så gott som identisk känsla med tidigare vilket inte kan sägas vara en dålig sak på något sätt.

Linjärt och tråkiga klasser kan ju sedan diskuteras. spelet SKA vara linjärt, det är Diablo så det är knappast en nackdel. Vill man ha ett annat spel så finns det butiker med hyllmeter av det. När det gäller klasser så är "tråkigt" någonting subjektivt. Jag tyckte inte de var tråkiga när jag spelade och jag har svårt att tro att de kommer ha ändrats mycket från i November.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

GILLA! Herregud, det datumet ska sättas i kalendern!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Jag tror tvärt om. De som spelat betan, känner sig, mjä. Tror inte Blizzard går in och läser din post och tänker shit vi måste fixa ett demo nu så alla kan se hur simpelt det är.

Är många missnöjda? Tänkte inte heller att dem skulle läsa detta.

Permalänk

omagadomagadomagadomagad!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

hahahahaha, va?
Måste vara ett av dom mest idiotiska påståenden som någonsin har stoltserat på SweC... och då har jag sett många dumma.

Du gillar Skyrim va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Du gillar Skyrim va?

Haha?

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Var extremt taggad på D3 men efter att ha läst mer och mer om spelet så har jag i stort sätt bestämt mig för att inte köpa det. Saker som denna Battle.net Ghost Town Effect och annan kritik först och främst mot Battle.net 2.0 gör att jag tappat all lust på att lägga ut pengar på det.

Känns bara så synd när gameplayet i sig verkar helt underbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwypaas:

Var extremt taggad på D3 men efter att ha läst mer och mer om spelet så har jag i stort sätt bestämt mig för att inte köpa det. Saker som denna Battle.net Ghost Town Effect och annan kritik först och främst mot Battle.net 2.0 gör att jag tappat all lust på att lägga ut pengar på det.

Känns bara så synd när gameplayet i sig verkar helt underbart.

Varför i hela världen skulle man sitta och dega i chattrum? Man köper spel för att spela, vill man ha en social upplevelse så går man på Barcraft eller använder sig av någon social media. Communityt för Blizzard spel är ju fullkomligt enormt utanför bnet vilket görs TS kommentar "Sc2's epic downfall" totalt skrattretande. Låter snarare som han/hon är pissed över att SC2 inte är ett nytt WoW.