Maxis tillkännager SimCity 5

Permalänk

Xbox version kommer också hoppas jag?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Ser coolt ut, jag och ungarna kommer få slåss om datortid ser det ut som Hoppas nu bara att dom inte hittar på massa konstigheter, Maxis är nog ok, men EA har en förmåga att trassla till det

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv

Skönt att det fortfarande kommer spel som gör att man längtar alldeles för mycket!

Permalänk
Medlem

Ser kul ut, kanske äntligen ett spel jag och frugan kan spela tillsammans.

Visa signatur

Chasi: Thermaltake XaserVI LBNS | Mobo: P9X79 PRO
Cpu: SB-E 3930k 4.8ghz @ 1.34v | Kylning: 2x Laing DCC, EK supreme HF Cu, 45*60cm nissan bilkylare.
Ram: 6x4GB G.skill 2133mhz cl11 | Disk: Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

Ser mysigt ut, blev lite orolig när jag läste att det skulle vara mer "tillgängligt"... men om de bara gör det lättare att hitta saker och att förstå vad som händer så är det väl ok... sålänge som det fortfarande är svårt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggy-Poggy:

haha, bra research! vem bygger ett kraftverk på en ö i vattnet med kyltorn när det finns massor av vatten att kyla med

Jag tror dem är medvetna om det, dem var nog ute efter att skapa ett kärnkraftverk man känner igen direkt, mest ikoniskt för kärnkraftverk är just kyltornen.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk
Medlem

Bara nu inte EA förstör dethär som de brukar göra, enligt modellen: "Köp vårat spel för 599Kr, när du gjort det, upplyser vi om att allt godis du ser på kartongen är DLC som kostar 230Kr per pryl. Vill du verkligen ha "hela" spelet kommer det att kosta dig 3495Kr i slutändan."

Jag saknar tiden då man kunde köpa spel och veta att man fick det man betalade för.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

EA... *suck*

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!!!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Äntligen ett spel som man har väntat på sen stenålder

Hoppas den blir bra så man har något att göra på nätterna :). Älskar Simcity spelen. Inte så långt till 2013.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Jösses så sugen jag blev!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av tramsgar:

2013? Aaargh! Kan inte spelutvecklare vara som Apple? "Och du kan köpa det nästa vecka."

För att det är fel väg att gå.
Utvecklare borde tillkännage produkter och deras planer långt innan dom släpps och lyssna på konsumenterna för att produkten ska bli så bra som möjligt och vad konsumenterna vill ha.
Men tyvärr finns det idiotiska patentregler/patentverk, patenttroll och företag som försöker göra vinst på andras ideer *host*Apple*host* som sätter käppar i hjulen för ett öppen utveckling av produkter.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

OK, checklista för att få spelet lyckat:

  1. Utefrys EA och Origin från projektet.

  2. Strunta i konsolerna och låt det vara PC-unikt.

  3. Hoppa över DLC och liknande, låt hellre spelet ta ett par månader extra fram till release. Släpp en enda omfattande expansion liknande "rush hour" något år efter release.

  4. Låt det bli en ren uppföljare till 4:an. Låtsas inte ens om att Societies någonsin gjordes.

  5. Strunta i alla eventuella förankringar till spelserien "The Sims".

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

OK, checklista för att få spelet lyckat:

  1. Utefrys EA och Origin från projektet.

  2. Strunta i konsolerna och låt det vara PC-unikt.

  3. Hoppa över DLC och liknande, låt hellre spelet ta ett par månader extra fram till release. Släpp en enda omfattande expansion liknande "rush hour" något år efter release.

  4. Låt det bli en ren uppföljare till 4:an. Låtsas inte ens om att Societies någonsin gjordes.

  5. Strunta i alla eventuella förankringar till spelserien "The Sims".

1. Kommer inte hända
2. Det är PC unikt
3. Kommer inte heller hända, tyvärr
4. Förhoppningsvis!
5. Hm, spelar ingen roll för egen del

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Hurra!

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk

Fyhelsike vad underbart. När jag var 8 år satt jag faktiskt och lirade detta på farsans pc. Ser sketnice ut!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

OK, checklista för att få spelet lyckat:

Det finns redan info på flera punkter om du missat det. Spelet är PC-exklusivt (står i FAQ på hemsidan). Bilden som rankko postade precis ovanför dig visar att spelet kommer på Origin och har Digital Deluxe-version som är exklusiv. Samma bild visar att det kommer ha DLC som ingår i DD-versionen (tre stadspaket).

Det är bara att kolla in Mass Effect 3 och hur den lanserades. Det är bara ignorera sånt man inte gillar och köpa spelet för att det är bra ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det finns redan info på flera punkter om du missat det. Spelet är PC-exklusivt (står i FAQ på hemsidan). Bilden som rankko postade precis ovanför dig visar att spelet kommer på Origin och har Digital Deluxe-version som är exklusiv. Samma bild visar att det kommer ha DLC som ingår i DD-versionen (tre stadspaket).

Det är bara att kolla in Mass Effect 3 och hur den lanserades. Det är bara ignorera sånt man inte gillar och köpa spelet för att det är bra ändå.

Det vet jag om och det var mest önsketänkande och personliga åsikter. Jag kanske skulle skrivit "punktlista för vilken riktning jag hade velat se Sim City 5 gå mot".

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det finns redan info på flera punkter om du missat det. Spelet är PC-exklusivt (står i FAQ på hemsidan). Bilden som rankko postade precis ovanför dig visar att spelet kommer på Origin och har Digital Deluxe-version som är exklusiv. Samma bild visar att det kommer ha DLC som ingår i DD-versionen (tre stadspaket).

Det är bara att kolla in Mass Effect 3 och hur den lanserades. Det är bara ignorera sånt man inte gillar och köpa spelet för att det är bra ändå.

Det är väl snarare så att man bör låta bli att köpa spelet till fullpris om man inte gillar hur spelet är upplagt, vänta ett par månader och köp det till reducerat pris istället imo.

Tycker bara att det är nonsens att stötta en utvecklare som hatar sina kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aritoc:

Det är väl snarare så att man bör låta bli att köpa spelet till fullpris om man inte gillar hur spelet är upplagt, vänta ett par månader och köp det till reducerat pris istället imo.

Tycker bara att det är nonsens att stötta en utvecklare som hatar sina kunder.

Man behöver inte köpa spelet på Origin till fulpris. Ta t.ex. ME3 som kostar 499:- där. Det går att köpa på Gamersgate för £31,49 vilket är 336SEK. Det är en avvägning på hur mycket man gillar spelet om man vill köpa vid release eller senare på rea.

EA är ett aktiebolag som ska göra vinst, de älskar sina kunder, eftersom de står för all deras inkomst. Men EA använder förstås de metoder de kan för att öka sin vinst. Ta t.ex. DLC som inte direkt minskat sen det introducerades på marknaden. Med andra ord så verkar de flesta kunderna gilla DLC, och EA är inte sena med att utnyttja det. Om kunderna inte köpt DLC från början hade det inte DLC blivit någon succe.

Permalänk

Det ska inte vara enkelt! Det ska vara utmanande och tvinga en att göra val som borgmästare. Håller man inte med kan man ju använda fuskkoder.. :/

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de behåller komplexiteten... så bra planer ger bra resultat och dåligt planerade städer fungerar som de borde... alltså mindre bra

Jag är inte speciellt intresserad av att hantera bränder och bovar och banditer direkt utan bara hur polisens och brandkår placeras i staden. För att skapa miljöer som känns trygga.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Det här är helt otroligt O_O

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Avstängd

kännz faktiskt intressant att pröva spela nu näré kmr )

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Fått nog av spyware, är Origin obligatoriskt så betalar jag inte för spelet.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Helt jävla underbart! galet att man fortfarande kan bli helt till sig över ett nytt spel

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Det ska inte vara enkelt! Det ska vara utmanande och tvinga en att göra val som borgmästare. Håller man inte med kan man ju använda fuskkoder.. :/

Skrivet av Vasadu:

Jag hoppas de behåller komplexiteten... så bra planer ger bra resultat och dåligt planerade städer fungerar som de borde... alltså mindre bra

Jag är inte speciellt intresserad av att hantera bränder och bovar och banditer direkt utan bara hur polisens och brandkår placeras i staden. För att skapa miljöer som känns trygga.

Precis, jag blev lite rädd när jag läste att de ville göra spelet enklare. Jag som är en inbiten SC spelare skulle bli väldigt besviken om min första stad blev lyckad, det ska vara svårt! Men behåller de djupet kan jag vara nöjd

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Detta spel kan ju verkligen dra nytta av flera trådar iaf

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

OK, checklista för att få spelet lyckat:

  1. Utefrys EA och Origin från projektet.

  2. Strunta i konsolerna och låt det vara PC-unikt.

  3. Hoppa över DLC och liknande, låt hellre spelet ta ett par månader extra fram till release. Släpp en enda omfattande expansion liknande "rush hour" något år efter release.

  4. Låt det bli en ren uppföljare till 4:an. Låtsas inte ens om att Societies någonsin gjordes.

  5. Strunta i alla eventuella förankringar till spelserien "The Sims".

Snarare deras lista med det obligatoriska att ha med! Inte kunna importera sina simmar? Glöm det!