Permalänk
Medlem

Nya CCC Eyefinity

Laddade precis ner nya CCC (12.3) och ser att dom äntligen lagt till funktionen att man kan ha aktivitetsfältet på en skärm istället för alla tre.

problemet är då att tyvärr så finns fortfarande aktivitetsfältet kvar på dom andra två skärmarna, se bilden.
fönstret till höger är alltså så stort det kan bli, men det kan inte gå hela vägen ner till botten.

är det bara jag som har detta problem eller har alla det? kan man fixa det?

Större version

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tror inte jag har det problemet

Permalänk
Medlem

Jag kör extended mode när jag kör desktop stuff med taskbar på en skärm, och grouped mode när det blir spelande. Då har jag det som du vill ha. Snabbt och enkelt med hotkeys skiftar jag mellan dessa modes.

Permalänk
Medlem

har även märkt att noteringar, typ som avast och skype, fortfarande kommer längst bort till höger där det är tomt nu..

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hjälpsam

Jag kör alltid med taskbaren horisontellt till vänster på vänstra skärmen. Testa gärna det

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Eller så kör man helt enkelt bara med eyefinity när man spelar, och sedan som vanligt med ultramon så man får tre taskbars

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Eller så kör man helt enkelt bara med eyefinity när man spelar, och sedan som vanligt med ultramon så man får tre taskbars

nej jag tycker inte om att switcha profiler hela tiden, det buggar upp alla fönster
och så har jag aldrig fått ultramon att funka heller :/

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Problemet just nu är att WDM inte alls förstår vad Eyefinity är. Tekniken bakom Eyefinity är enkel och funkat på liknande sätt där i flera år. Det AMDs drivrutiner gör är att skapa en 'screen' med x och y kordinater med storleken med de tre skärmarna tillsammans. Problemet är att Windows inte förstår detta och då drar en taskbar på hela 'screen' och då hamnar det på alla skärmar i botten.

Hur AMD löste det i sin senaste drivrutin vet jag inte men det känns som de gör Microsofts jobb med att få Windows att förstå och uppfatta multiskärmlösningar. Vad jag vet så är Windows 8 snäppet bättre med flera skärmar än Windows 8<. Så man får hoppas det blir bättre.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Problemet just nu är att WDM inte alls förstår vad Eyefinity är. Tekniken bakom Eyefinity är enkel och funkat på liknande sätt där i flera år. Det AMDs drivrutiner gör är att skapa en 'screen' med x och y kordinater med storleken med de tre skärmarna tillsammans. Problemet är att Windows inte förstår detta och då drar en taskbar på hela 'screen' och då hamnar det på alla skärmar i botten.

Hur AMD löste det i sin senaste drivrutin vet jag inte men det känns som de gör Microsofts jobb med att få Windows att förstå och uppfatta multiskärmlösningar. Vad jag vet så är Windows 8 snäppet bättre med flera skärmar än Windows 8<. Så man får hoppas det blir bättre.

ok, det låter som att microsoft kanske fixar det i windows 7 när windows 8 börjar rulla igång då

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |