Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

IT-admins spionage

Fick just en ny dator från jobbet med OSX Lion och skulle vilja veta vad IT-admin har installerat för spännande spionprogram etc. Finns det någon logg eller likanade där man kan se vad som har installerats? Jag kanske låter lite paranoid, men är mycket mån om sekretessen i ett par projekt.

Tackar för svar!

Permalänk
Musikälskare

Protip: Installera om datorn själv

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Du kan starta upp Konsoll i Verktyg mappen. Där har du iaf tilgång til diverse loggar.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Två datorer från jobbet med olika operativsystem? Cool grej.

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Han kanske har en macbook med båda operativsystemen inlagda.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk

#2 Ja, fast det är en del program som jag behöver också.
#3 Tackar!
#4 och 5# En dator. Två OS.
#6 Stämmer.

Permalänk
Medlem

Min första fundering är dessa "projekt" privata? Om dom nu skulle vara det så skaffa en privat maskin så slipper du vara så paranoid. Sedan har jag ingen koll vart du jobbar men jag är IT-Admin/SysAdmin och på vårt ställe så övervakar vi inte klienter utan vi låser ner dom så bara dom anställda kan göra det vi vill att dom ska göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdk:

Min första fundering är dessa "projekt" privata? Om dom nu skulle vara det så skaffa en privat maskin så slipper du vara så paranoid. Sedan har jag ingen koll vart du jobbar men jag är IT-Admin/SysAdmin och på vårt ställe så övervakar vi inte klienter utan vi låser ner dom så bara dom anställda kan göra det vi vill att dom ska göra.

Typ samma här, Vi har bättre saker för oss än att spionera på våra medarbetare.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net