Permalänk
Medlem

USB Minnen

Hej igen swec, har några usb stickor över och undrar vad jag ska göra med de.
Kan man tex göra om en SanDisk Cruzer Micro 2GB till ett "hacking" usb kort? Kom med förslag!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av emilgf:

Hej igen swec, har några usb stickor över och undrar vad jag ska göra med de.
Kan man tex göra om en SanDisk Cruzer Micro 2GB till ett "hacking" usb kort? Kom med förslag!

Använder alltid gamla minnen som OS-stickor där det ligger lite olika versioner av diverse Linuxdistributioner. Sjukt smidigt att slippa tampas med skivor hit och dit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuaWUbIufvqW:

Använder alltid gamla minnen som OS-stickor där det ligger lite olika versioner av diverse Linuxdistributioner. Sjukt smidigt att slippa tampas med skivor hit och dit!

Får dock inte in så mycket på 2gb Annars väldigt bra idé och har själv funderat på det. Helst vill jag dock kunna använda de till något samt ha kvar nuvarande filer också. ( Inga stora filer, har ca 1,9gb att använda ).

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

JAg har en 2GB sticka som jag döpt till "solution"där jag lagt alla tänkbara diagnosprogram, så som CPU-z, GPU-z, HWmonitor, OCCT etc. Väldigt behändigt.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Tanka hem backtrack o lägg in. Det är väl allt du behöver i princip. Metasploit kan du ju uppdatera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

JAg har en 2GB sticka som jag döpt till "solution"där jag lagt alla tänkbara diagnosprogram, så som CPU-z, GPU-z, HWmonitor, OCCT etc. Väldigt behändigt.

Det kanske kan vara något!

Skrivet av Math-ematics:

Tanka hem backtrack o lägg in. Det är väl allt du behöver i princip. Metasploit kan du ju uppdatera.

*EDIT* Vet vad BackTrack är och gör!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Håller man på att pilla med datorer ofta är Ultimate Boot CD ett ovärdeligt verktyg för att felsöka och få information om strulande hårdvara. Det finns även en guide för hur du installerar den på en USB-sticka.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Håller man på att pilla med datorer ofta är Ultimate Boot CD ett ovärdeligt verktyg för att felsöka och få information om strulande hårdvara. Det finns även en guide för hur du installerar den på en USB-sticka.

Oh fyfan va svårt det var då Får ta mig en stund sen och lägga in det med, fick igång BackTrack. Riktigt coolt faktiskt, ganska händiga verktyg också.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Kr^PacMan:

Håller man på att pilla med datorer ofta är Ultimate Boot CD ett ovärdeligt verktyg för att felsöka och få information om strulande hårdvara. Det finns även en guide för hur du installerar den på en USB-sticka.

Den måste man ju bara ha

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilgf:

Oh fyfan va svårt det var då Får ta mig en stund sen och lägga in det med, fick igång BackTrack. Riktigt coolt faktiskt, ganska händiga verktyg också.

Det finns mycket mer information på den där sidan, och den är inte så överskådlig. Iaf, för att lägga in UBCD på ett USB-minne:

Making UBCD memory stick

To create a bootable UBCD memory stick, at the command prompt, type:

cd \ubcd-extracted\ubcd\tools\win32\ubcd2usb
ubcd2usb c:\ubcd-extracted x:

where X: is that drive letter of USB memory stick, which is assumed to be already formatted. If it is not already formatted, or you wish to force it to be formatted, you can add the /f switch at the end:

ubcd2usb c:\ubcd-extracted x: /f

Either of the above will create a bootable UBCD memory stick in X:.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Det finns mycket mer information på den där sidan, och den är inte så överskådlig. Iaf, för att lägga in UBCD på ett USB-minne:

Making UBCD memory stick

To create a bootable UBCD memory stick, at the command prompt, type:

cd \ubcd-extracted\ubcd\tools\win32\ubcd2usb
ubcd2usb c:\ubcd-extracted x:

where X: is that drive letter of USB memory stick, which is assumed to be already formatted. If it is not already formatted, or you wish to force it to be formatted, you can add the /f switch at the end:

ubcd2usb c:\ubcd-extracted x: /f

Either of the above will create a bootable UBCD memory stick in X:.

Ja det är så man gör, men det kräver ju att man gjort de steg som var innan. Dvs att extrahera filerna till en specifik mapp för att sedan flytta över de till USB via CMD.

Skall dock ta mig tid idag och fixa det, tackar för alla tips!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar