Permalänk
Medlem

Helt okej

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

klarar den crysis?

Visa signatur

|| Intel Quad Q6600, 3.6Ghz @ 1.46v ||||GIGABYTE X38-DQ6- F7||Corsair DOMINATOR 2GB DDR2@1066mhz||XFX8800GTS 512mb@800/1920/2170 (24/7)||Corsair HX620W||WD320GB||Cooler Master STACKER 832|| Tuniq Tower 120||Windows Vista Ultimate x84||HPW2207

Permalänk
Medlem

Drömrigg 5p!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Brutalt men smakfullt, en ordentlig 5-poängare! Sjukt sugen jag blir på att vattenkyla även grafikkort när jag ser detta

Tack! Det är bara o köra på, tycker själv det är grafikkorten som är det viktigaste att vattenkyla i ett system, iaf om man tänker på ljudnivån

Skrivet av tifius:

Helt okej

^^

Skrivet av nicklundvall:

klarar den crysis?

Nope, men jag får 100fps i CS!

Skrivet av Stealthbomb:

Drömrigg 5p!

Tack!

Permalänk
Medlem

Swecgalleri är alltid lika dant

"Stilrent"
=
Neon, Plexi, LEDs

nooooonono, I don't want to live on this planet any longer.

Min mac är stilren. Gråmetallic låda, 1 microliten powerled, 1 ir mottagare. That's it
(förutom I/O kontakter på baksidan)

Permalänk
Medlem

Ett av de snyggast byggena jag sett på Sweclockers. När jag såg att Jonas gjorde en recension av det här chassit hade jag en bild i huvudet om hur jag skulle vilja bygga en dator i detta chassi. Ditt bygge här var nog 10 gånger bättre än vad jag kunde föreställa mig, perfekt helt enkelt det kan inte bli annat en än solklar 5p. Keep up the good work

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!!!
Var kan jag köpa Enermaxfläktarna?

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Medlem

Så fint, så fint. Den lär lira med dig ett tag framöver 5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av nae0:

Swecgalleri är alltid lika dant

"Stilrent"
=
Neon, Plexi, LEDs

nooooonono, I don't want to live on this planet any longer.

Min mac är stilren. Gråmetallic låda, 1 microliten powerled, 1 ir mottagare. That's it
(förutom I/O kontakter på baksidan)

Visst är Mac's stilrena och fina. Men det går inte riktigt att jämföra. En Mac och en gaming PC är två helt olika saker

Skrivet av Jack0:

Ett av de snyggast byggena jag sett på Sweclockers. När jag såg att Jonas gjorde en recension av det här chassit hade jag en bild i huvudet om hur jag skulle vilja bygga en dator i detta chassi. Ditt bygge här var nog 10 gånger bättre än vad jag kunde föreställa mig, perfekt helt enkelt det kan inte bli annat en än solklar 5p. Keep up the good work

Tackar så hjärtligt! ^^

Skrivet av Ace89:

Riktigt snyggt!!!
Var kan jag köpa Enermaxfläktarna?

coolingstuff.se

Skrivet av lilobilo:

Så fint, så fint. Den lär lira med dig ett tag framöver 5/5

Tack! Yes it will

Permalänk

kanonsnyggt!! solklar fullpottare!

Visa signatur

Corsair 600T, Amd X6 1090T, Gigabyte HD6870 CrossFire, Gigabyte GA-990FXA-UD5, Corsair Force 3 120GB SSD, Corsair AX850 PSU, Corsair XMS3 2000mhz 8Gb, Corsair H70

Permalänk
Medlem

Hur kan den inte klara av Crysis?
och hur mycket kostade hela spektaklet dig ungefär

Permalänk
Medlem

Riktigt clean och snygg

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2

Permalänk
Medlem

Jävligt stilrent och sjukt jävla snyggt!! Bra gjort!

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Det hade varit kanonkul att få veta vad detta monster kostade att göra!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Hur kan den inte klara av Crysis?
och hur mycket kostade hela spektaklet dig ungefär

Skrivet av Grim2you:

Det hade varit kanonkul att få veta vad detta monster kostade att göra!

Hade ni orkat gå tillbaka en sida hade och tagit en snabb titt genom kommentarerna så hade ni sett att han redan skrivit det två gånger...

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Vackert!

Visa signatur

Att lära sig något nytt är att förstå något som man egentligen redan visste fast på ett annat sätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av (adsl)_QwErtY:

kanonsnyggt!! solklar fullpottare!

Tack!

Skrivet av batman:

Hur kan den inte klara av Crysis?
och hur mycket kostade hela spektaklet dig ungefär

Ca 35k

Skrivet av Zazze89:

Riktigt clean och snygg

Tackar

Skrivet av Sebskiii:

Jävligt stilrent och sjukt jävla snyggt!! Bra gjort!

Man tackar

Skrivet av Grim2you:

Det hade varit kanonkul att få veta vad detta monster kostade att göra!

Cirkus 35k

Skrivet av Chosz:

Hade ni orkat gå tillbaka en sida hade och tagit en snabb titt genom kommentarerna så hade ni sett att han redan skrivit det två gånger...

^^

Skrivet av FFSFF:

Tack!

Permalänk
Avstängd

pumpen och tanken var ju rätt häftig!
hur stark är den?
måste du köra full speed vid normal användning?
ljudnivå?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

pumpen och tanken var ju rätt häftig!
hur stark är den?
måste du köra full speed vid normal användning?
ljudnivå?

Visst är den!
750 lph, drar runt vattnet helt ok! Behöver absolut inte köra full speed. Vid load ligger CPUn på 57C och grafikkorten toppar på 46-47C efter någon timmes spelande

Svårt att mäta ljudnivå, den är ju inte supertyst - chassit "läcker" tyvärr en del ljud. Men mycket tystare i load än om man hade haft originalkylningen kvar på grafikkorten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tanner:

Visst är den!
750 lph, drar runt vattnet helt ok!

ok tackar
funderar på att ev skaffa en här med

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Fyfan vilket fint bygge, önskar jag kunde göra nåt sånt där! Sälja?

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Fyfan vilket fint bygge, önskar jag kunde göra nåt sånt där! Sälja?

Tack! Så svårt är det inte, man måste bara ha öga för detaljer och spendera en satans massa pesetos. Sälja, nja.. inte ännu ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanner:

Tack! Så svårt är det inte, man måste bara ha öga för detaljer och spendera en satans massa pesetos. Sälja, nja.. inte ännu ;D

pesetos är inge proplem, har bara sjukt dåligt tålamod

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av nae0:

Swecgalleri är alltid lika dant

"Stilrent"
=
Neon, Plexi, LEDs

nooooonono, I don't want to live on this planet any longer.

Min mac är stilren. Gråmetallic låda, 1 microliten powerled, 1 ir mottagare. That's it
(förutom I/O kontakter på baksidan)

Stilrent är inte samma sak som avskalat.

Permalänk
Inaktiv

Liten fråga angående vattenkylningen. Eftersom att båda GPU korten och CPUn är seriekopplade (utan någon radiator mellan varandra) blir dom inte lite varma? Vad har du för temps?
För övrigt så var det ett riktigt toppbygge!

Fem av Fem toasters!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Liten fråga angående vattenkylningen. Eftersom att båda GPU korten och CPUn är seriekopplade (utan någon radiator mellan varandra) blir dom inte lite varma? Vad har du för temps?
För övrigt så var det ett riktigt toppbygge!

Fem av Fem toasters!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har själv inte byggt något vattenkylt system så jag går på vad jag hört och läst på nätet
Oftast så är det bara skillnad på några grader mellan att gå genom alla block och sedan radiatorer jämfört med att varva med block och radiatorer. Därför är det oftast enklare att dra slangar i en naturlig följd i stället för att kryssa fram genom datorn. Detta sättet att bygga blir oftast snyggare samt lättare att avlufta.
Har man extrema krav på att hålla ner temperaturer bör man kanske titta på att ha mer än en loop i stället.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Riktigt jäkla snyggt!! 5p!

Undrar bara vart du köpt din reservoar/pump, är intresserad av den men går typ inte å köpa i sverige??

Permalänk
Medlem
Skrivet av kominomi:

Riktigt jäkla snyggt!! 5p!

Undrar bara vart du köpt din reservoar/pump, är intresserad av den men går typ inte å köpa i sverige??

Tack!
Köpte den av en kompis, som tidigare beställde sin på nån svensk nätbutik som tyvärr inte säljer dem längre :/

Permalänk

Skulle va trevligt med nightshot på datorn! Annars 5p, sjukt snyggt!

Permalänk
Medlem

Skulle varit kul att se när du byggde ihop lådan men du är helt klar värd en femma! Riktigt snyggt!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."