Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

hd7970 låser sig till 501 MHz

Permalänk
Medlem

hd7970 låser sig till 501 MHz

Tja!

Jag har ett problem med mitt 7970 där kortets core clock av någon anledning inte går över 501 MHz i spel och dyl. vilket leder till riktigt dålig prestanda i spel, 40 fps i world of warcraft i ultra 1080p.
Provat att ominstallera drivisar, hjälper inte. Finns det något sätt att råda bot på problemet?

Tacksam för svar

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk

Om du har någon flash-applikation på i bakgrunden kan det hända att den stannar på den klocken med vissa drivrutiner till 7970 ... testa att stänga ned youtube och andra bakgrundsprogram och se om det hjälper!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem

True dat, när jag stänger ner webbläsaren återgår den till 1.1ghz, dvs. drygt dubbelt så högt värde, men finns det något sätt att tvinga flash att inte sköta sin hårdvaruacceleration eller vad det nu kallas?

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem

Pröva med:

Öppna ett videoklipp typ Youtube. Högerklicka i videoklippet, klicka på inställningar, ta bort bocken i rutan
dvs. "avmarkera aktivera maskinvaruacceleration i displayen. Detta bör eliminera hårdvara eller drivrutiner kompatibilitetsproblem med Flash Player"

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleIng:

Pröva med:

Öppna ett videoklipp typ Youtube. Högerklicka i videoklippet, klicka på inställningar, ta bort bocken i rutan
dvs. "avmarkera aktivera maskinvaruacceleration i displayen. Detta bör eliminera hårdvara eller drivrutiner kompatibilitetsproblem med Flash Player"

ah, tack. det funkar nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Uncoachable