Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Hur svårt är Myst?

Har inte spelat det på 20 år. Var liten då det begav sig så jag klickade mest runt utan att fatta någonting alls. Vet att många äldre ävenstyrs/pusselspel krävde att man köpte en guide bok för att kunna ta sig igenom spelet, annars var de helt omöjliga. (sätt att tjäna mer pengar).
Hur är det med myst? går det att klara utan att fuska?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Har inte spelat det på 20 år. Var liten då det begav sig så jag klickade mest runt utan att fatta någonting alls. Vet att många äldre ävenstyrs/pusselspel krävde att man köpte en guide bok för att kunna ta sig igenom spelet, annars var de helt omöjliga. (sätt att tjäna mer pengar).
Hur är det med myst? går det att klara utan att fuska?

Jag har spelat byst, det är ett mycket svårt spel tog mig 2,5 år att spela ut det spelet men det var det bästa spelaet jag spelat

tycker du ska ta och spela ut det Lycka till.

Permalänk
Medlem

Jag lirade det när jag va 12 och förde anteckningar på ett häfte. klarade halva tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av teolong:

Jag har spelat byst

Haha, spelet byst hade jag gärna testat

OnT: Även jag är intresserad, det verkar spännande, jag har dock relativt lätt att tröttna om jag kör fast för hårt, är det något som kan rekommenderas ändå?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är ordentligt svårt, man måste i stort sett föra bok på vad man gör steg för steg ...
En liten skojig fotnot:
Myst finns till iPhone i appstore. Var tvungen att köpa det för 75kr Ser ut precis som jag minns det!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SayZk:

Haha, spelet byst hade jag gärna testat

OnT: Även jag är intresserad, det verkar spännande, jag har dock relativt lätt att tröttna om jag kör fast för hårt, är det något som kan rekommenderas ändå?

Jag har dyseleksi så är inte så bra på att stava SRY SRY ...

Permalänk

spelade det också då jag var yngre.
spelet såg helt underbart bra ut på den tiden då man läste i tidningar om det, så man köpte det.
men, likt dig, så klickade man bara runt och satt för det mesta och kliade sig i huvudet och fattade inte vart man skulle eller vad man skulle göra.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=oAh8F6u_dPE

Bara följa den om du hinner

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av teolong:

Jag har dyseleksi så är inte så bra på att stava SRY SRY ...

Förlåt ifall du missuppfattade vad jag menade. Alla skriver fel någon gång, jag gör det ganska ofta när jag inte kontrollerar, och jag spelade lite på att du skrev ordet byst istället för myst. Det har ju en aning annorlunda innebörd

Permalänk
Avstängd

OMFG. Detta spel har jag letat efter så sjuuuuuuuuuukt länge. Fyfan vad svårt det var!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Jag började spela det för länge sen men tröttnade snabbt. Är väl inte min typ av spel. Har för mig att det finns flera myst,eller? Har iaf Real Myst i bland spelen på den hyllan som är mest damm på.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Det är svårt, men det tycker jag bara är skönt. Dagens spel är så förbannat enkla

Permalänk
Medlem

Ah, skönt att fler tydligen haft problem med Myst. Testade faktiskt Myst igen för några år sedan men fattade inte ens hur jag kom ifrån första ön och kom fram till att jag hellre gjorde nåt kul på min fritid. Tydligen inte min typ av spel.

Uppföljaren Riven kom jag väl däremot halvvägs i.

Permalänk
Medlem

Alla de spelen finns å köpa på GOG för en mycket rimlig peng. Anpassade för dagens hårdvara... godis!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem

Det går nog att klara utan fusk, men då krävs det en hel del investerade timmar skulle jag tro. Spelade Myst på Mac för cirka 17-18 år sedan (sjukt vad tiden går snabbt!) och kom väl ungefär halvvägs. Vet inte hur många timmar jag spelade då, men det var en hel del.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Fanns det inte en grafiskt pimpad uppföljare som hette URU? Någon som testat den?

Permalänk
Medlem

Finns en grafiskt förbättrad version av original Myst på steam.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Fr1dd:

Finns en grafiskt förbättrad version av original Myst på steam.

Namn?

Körde Myst med familjen när jag var runt 9 år gammal. fan vad tungt det var!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

realMYST http://store.steampowered.com/app/63600/