Permalänk
Avstängd

Kräva pengarna tillbaka

Jag spelar till 99% enbart helikopter, känner mig lurad av Dice, de har gjort BF3 ospelbart med nya patchen. Om man ska ha en chans att överleva så får man åka in snabbt hinna skjuta kanske en gubbe, dra sin ECM-jammer och sedan sticka innnan de hinner få lock. helt sämst.. Innan patchen fick jag i snitt 40 kills, igår var jag nere på en 10-12 tack vare att man måste lira mer defensivt.. Hur fan kan de ändra spelet så grovt, jag betalade för en annan produkt.. Vill ha pengarna tillbaka!

EDIT:
Fär att slippa alla jävla kiddies och andra noobkommentarer så uppgraderar jag ursprungsinlägget ovan med att vad diskussionen gäller är att Dice har misslyckats med att balansera, du kan äga lika hårt de på marken som innan patchen, det enda de lyckats med är att man tvingas till en segare och tråkigare spelstil.

Saxar in några klipp från tråden så man slipper bläddra genom alla sidor för atrt hitta dem:

Här är ett litet youtube klipp som visar exakt hur boring game playen blir med nya patchen.. Det roliga i kråksången är att vi som är grymma på heli kommer fortfarande att totaläga er på marken så båda parter är losers i denna "balansering". Denna screenshot som jag just tog bevisar att man kan äga precis lika hårt som innan patchen

Allt de lyckats med är att göra ett tråkig spel, grattis Dice..

Det jag vill ha sagt är att de har försökt att balansera, men de enda de lyckats med är att göra spelet segare och tristare då man måste anta en mer defensiv attityd.. trist om ni frågar mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Intresseklubben antecknar.
Du får nog höra av dig till DICE/EA då, inte mycket vi kan göra åt det.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

jag hade för mig att det stod något i avtalet om spelet du köpte om att de kan ändra saker i spelet osv. Alltså är det ditt fel som inte läste avtalet och du kanske borde börja springa och skjuta istälelt för att bara ta helikopter?

Permalänk
Medlem

ehm ja det kanske var bra igentligen då helis var sjukt op innan :)? ( körde själv ) och så länge fienden inte hade nå bra jet så dominerade man ju allting.. har inte kört efter patchen men innan vad man ju odödlig iaf

och jag tror inte du kan kräva pengarna tillbaka för att den lilla delen av spelet du kör har ändrats lite

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

BF3 är så mkt mer än att sitta å harva kills i sin heli... Dags att du utforskar andra aspekter av spelet eller skaffa en single player heli simulator..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Då ska jag kräva tillbaka pengarna för alla cod spel jag köpt då grafiken är helt usel

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Gissar att detta skrevs i upprört tillstånd och att du om några timmar kommer att inse att det här blev lite fel och lite fånigt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Haha känner likadant som personen ovan.. Köpte du spelet för att mörsa med helikoptern? Det är väl bara att välja en ny taktik och det är ju mer realistiskt så här.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Säger som Gert Fylking när dom delar ut Nobels litteraturpris, äääntliigen

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk

Hur många Stingers tror du det behövs för att dra ner en Heli irl? Plus att Stinger lockar på ett mål i verkligheten också

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Avstängd

BF3 är ett arkadspel.. vill jag ha realism spelar jag Arma2

Visa signatur
Permalänk

Kul och se att spelet är mer balanserat

Permalänk
Avstängd

Det finnns bara en heli par lag dessutom men vilken noob som helst kan spawna med en Igla.. DE borde infört så att man bara kan ha en person med igla/stinger per lag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Det finnns bara en heli par lag dessutom men vilken noob som helst kan spawna med en Igla.. DE borde infört så att man bara kan ha en person med igla/stinger per lag

varför då ..? du kan väl inte påstå att det konstant ska vara en heli i luften o meja ner alla infantri soldater ohejdat? klart det ska gå o skuta ner

om bara en person hade nån sorts lock rocket sak så skulle det ju vara SKITLÄTT att köra heli ..

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Det kanske inte är mening att 1 person ska kunna åka omkring och få 40kills och äga sönder allt och alla på marken, balanseringen heter det :). Jag och några polare flög heli hela natten och det var lite knepigare att hålla sig vid liv men jag tycker det är bara en positivt att det blir lite verkligare. Mindre kul är ju att igla och stinger är helt uppfuckade, och att heat seakers inte träffa längre.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Herregud, vad förväntar du dig när du endast spelar helikopter...
Börja kör lite infantry only på Karkand!

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggzor:

varför då ..? du kan väl inte påstå att det konstant ska vara en heli i luften o meja ner alla infantri soldater ohejdat? klart det ska gå o skuta ner

om bara en person hade nån sorts lock rocket sak så skulle det ju vara SKITLÄTT att köra heli ..

Det enda de lyckats med är att man kommer spela mer defensivt och rapa mer....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så du klagar på att du inte längre får 40/0 i KD.. hmm kan det vara så att helis var OP förr och att du nu är mad för att du inte är tillräkligt bra på att anpassa dej till detta? Dessutom har stingers kortare range nu Adapt or whine.. choose!

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Det finnns bara en heli par lag dessutom men vilken noob som helst kan spawna med en Igla.. DE borde infört så att man bara kan ha en person med igla/stinger per lag

Tycker själv patchen är fantastisk, förutom att dom har misslyckats med några bug fixes. Spelade själv heli igår med en kompis och vi hade skit roligt. Fick inte bra stats men om man har bra teamplay så räcker det.

Vi hade sånna sjuka luftstrider och vi reppa helin två gånger innan dom kunde ta ner oss.

Permalänk
Medlem

fan hatar heli campers, speciellt i BFBC2. finns fan inget värre än att springa på en slätt med en apache efter sig 24/7

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Det enda de lyckats med är att man kommer spela mer defensivt och rapa mer....

har som sagt inte kört sen patchen men med tanke på hur op helis var innan patchen ( kunde köra vettigt ) så kan dom ju inte ha gjort dom oanväöndbara som du får det o låta.. det är väl bara bra att man får köra lite defensivt.. man står ju ändå inte o hovrar över fienderna? då får du förövrigt en kula i skallen direkt då jag spelar rcon när jag är utanför fordon ..

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av TheJerk:

Gissar att detta skrevs i upprört tillstånd och att du om några timmar kommer att inse att det här blev lite fel och lite fånigt.

+1

Fånig tråd. Hoppas för guds skull att du inte spelar t.ex wow eller sc2 då det ständigt kommer patcher som ändrar balanseringen på saker och ting.
"VAFAN EN TILL ZERGNERF, GE MIG MINA PENGAR TILLBAKA, JAG KÖPTE SPELET FÖR ZERG VAR FAKKING IMBA"

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Det gör jag oxo, http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/CyberVillain/sta... kolla top weapons..

Men seriöst, de kan ju inte ge den engine failure efter en noob igla.. Det är exakt noll skill att locka en igla / stinger.. Hade varit bättre om du behållit så det krävdes två för att ta ner en heli och sedan gjort LMG's mer effektiva mot helis...

Gaymores dödar ju fortfarande, där kunde de ju istället lagt krutet och gjort så den typ tog 80% av kraften istället.. Fag rounds får de gärna oxo nerfa, men heli kräver skill för att du ska vara effektiv, de kunde gått låtit den vara.. Obs jag pratar Scout heli nu, inte Attack..

263 timmars underhållning för 500ish kronor är väl inte så farligt.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Whiip:

263 timmars underhållning för 500ish kronor är väl inte så farligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kanske ska begära pengarna tillbaka för Windows 7 också, de ändrar ju massa saker hela tiden.

Döda alla som använder Stinger, profit?

Permalänk
Medlem

Grin-olle.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Hatar helikoptrar, va på tiden att de blev nerfade.
Och nej, du kan inte kräva pengarna tillbaka, men jag skulle vilja se dig försöka - glöm inte att berätta vilket svar du fick.

Om det verkligen gick till på detta sättet och du blir genuint förvånad över att det blir ändrat i en patch, så är du antingen ett troll eller bara korkad.

Nej, du behövde skill för att göra det, två stingers och du var gone innan patchen...
edit: du måste även ha bra koll på den andra helin och skjuta ner den så fort den spawnande... Alternativt skjuta piloten och ta andra lagets heli så man slapp fiende heli på kartan

Visa signatur
Permalänk

Har inte spelat på ett tag men det enda som störde mig när man satt i helikopter var att pansarvagnar kunde skjuta ner helis. Så var man två personer i en tank så kunde en sitta i tredje sätet och bara locka på helikopters så var det bara att skjuta sen...
Eftersom det redan finns mycket annat som kan skjuta ner helis så tycker jag det var störande. Pansarvagnar ska skjuta andra fordon på marken och infantry.

Går det fortfarande eller har dom ändrat det?

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Avstängd

De har faktiskt gjort guided missile bättre i nya patchen, så det är ju kul.. Jag kör enbart med laze och guided för att kunna hora både marktrupper och andra helis...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fast man tycker ju enda åt att en helikopter borde kunna plöjja på rätt bra innan den hinner bli nerskjuten

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken