Permalänk
Avstängd

Jag tror de misslyckats med denna balansering.. Innan patchen så lågsniffade jag och använde mycket minigun.. NU kommer jag campa en bit bort och hora med guided missile istället.. Tror inte det blir roligare gameplay för fiendelaget...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Ser inte problemet, de har nerfat range på IGLA/STingers samtidigt som de gjort Attack Heli missilerna mer träffsäkra både guidede och unguided. Ta ut tanks och grejer utan att sitta ovanför en flagga. Du slipper även att Jets är så jobbiga då du låser snabbare och kan döda dem när de flyger emot dig samtidigt som de gör mindre skada. All in all, be din Gunner ta Zoom och håll dig på avstånd.

EDIT: Ta blow radar på scout heli.

Permalänk
Medlem

Jag säger som några tidigare sagt, har man 40/0 i kills är det ju något som är fel, bara bra att Dice har balanserat spelet.

Permalänk
Medlem

Om motståndare laget har bra jet piloter så är attack heli helt värdelöst, med viper kan man undvika jets någotlunda bra

Visa signatur

Moderkort: Asus Sabertooth x58 | CPU: Intel Core i7 960 3,2GHz | Kylare: Thermalright True Black | Chassi: Cooler Master HAF X| GPU: GTX 560 Ti OC SLI | RAM: 12GB DDR3 1600MHz | PSU: Cooler Master 1000W plus 80 Bronze |

Permalänk
Medlem

Jo, ett försök till att balansera upp hela slagfältet tas ju inte emot med öppna armar av alla såklart. Kan säkerligen behöva ytterligare tweaks här och där, men du CyberVillain, har du testat below radar?

Permalänk
Medlem

Du snackar ju i natt mössan.
Hellis har snarare blivit buffade i nya patchen.
Om du har någon koll på hellis hade du märkt att med en bra pilot samt gunner så äger du sönder atm.
Tv missiler one shottar allt på marken just nu vilket är helt absurt.
Och visst man blir snabbare låst nu. Men du har mycket kortare cd på flares/ecm och iglas har typ halva rangen mot förr. Samt att nu räcker det att flyga halv lågt bara så kan varken laserguided eller iglas låsa på dig.
Om du bara lär dig köra lite annorlunda som är mer anpassat efter vad hellin är bra på så inser du snart hur sjukt op hellin är atm.
Tror inte att den kommer fortsätta se ut som den gör nu utan med all säkerhet nerfas.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Då ska jag kräva tillbaka pengarna för alla cod spel jag köpt då grafiken är helt usel

Ok...på vilken maskin spelar du...286:a...jag är nöjd med grafiken...inte lika bra som BF3 men helt ok!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Ok...på vilken maskin spelar du...286:a...jag är nöjd med grafiken...inte lika bra som BF3 men helt ok!

Om vi formulerar om min mening och säger att man inte kan njuta av grafiken på Cod spelen då, nöjd?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Om vi formulerar om min mening och säger att man inte kan njuta av grafiken på Cod spelen då, nöjd?

Nja....jag njuter...så tyvärr är jag inte nöjd:) Och nej jag är inte P12:a...är 42år...och jag har spelat alla Codspel...inte bara ett;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Haha, vilket i-lands problem.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Jag spelar till 99% enbart helikopter, känner mig lurad av Dice, de har gjort BF3 ospelbart med nya patchen. Om man ska ha en chans att överleva så får man åka in snabbt hinna skjuta kanske en gubbe, dra sin ECM-jammer och sedan sticka innnan de hinner få lock. helt sämst.. Innan patchen fick jag i snitt 40 kills, igår var jag nere på en 10-12 tack vare att man måste lira mer defensivt.. Hur fan kan de ändra spelet så grovt, jag betalade för en annan produkt.. Vill ha pengarna tillbaka!

Så du tycker att det är din rätt att kräva hävt köp på spelet pga att de har utjämnat det och du inte gillar det? Kom igen...
Du har köpt Battlefield 3 spelet, och om du inte gillar en aspekt av spelet så är det ditt problem, då du endast kan häva köpet om spelet är ospelbart,
inte för att du personligen inte har lika roligt som tidigare.

Permalänk
Avstängd

Nej, jag brukar köra med Jammer, ska testa below radar.. Håller på att lägga upp en youtube klipp för att visa exakt hur tirst gameplay det blir med nya patchen

och detta med att kräva pengarna tillbaka är ju bara jag som trollar, borde ni ju förstått tycker man

edit: står att den bara gäller air-to-air inte ground-to-air?
BELOW RADAR 32000 / 32000 Score. When flying at low altitudes your heat signature is decreased, hiding you from enemy radar and preventing enemy air-to-air missile systems from locking on to you.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

skaffa dig ett liv?

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Ta det lugnt med kraftuttrycken, tänk på trivseln (forumregel §1) och formulera er bättre.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Nja....jag njuter...så tyvärr är jag inte nöjd:) Och nej jag är inte P12:a...är 42år...och jag har spelat alla Codspel...inte bara ett;)

Har jag sagt någonting av p12? Jag sa bara att man inte kan njuta av grafiken jämfört med BF3 dock så var black ops/mw2 de bästa CoD spelen jag har spelat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Improvise, Adapt and Overcome

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Avstängd

Okej bara för att motbevisa er kiddies i tråden..

Här är ett litet youtube klipp som visar exakt hur boring game playen blir med nya patchen.. Det roliga i kråksången är att vi som är grymma på heli kommer fortfarande att totaläga er på marken så båda parter är losers i denna "balansering". Denna screenshot som jag just tog bevisar att man kan äga precis lika hårt som innan patchen

Allt de lyckats med är att göra ett tråkig spel, grattis Dice..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är väldigt rookie på helikopeter men vad är det för fyrkantig ruta som dyker upp då och då? Missiler som kommer mot dig eller vad?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Avstängd

det är den artificiella horisonten

edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Attitude_indicator

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Visst är det klurigare att flyga chopper då man antingen vill vara jävligt högt uppe eller slicka backen, allt där emellan så är man ett mål. Men jag tycker att det ger chopper en till utmaning, man behöver bara lära sig att anpassa sig mer.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Vad vill du få sagt med denna tråd? Att du inte va så bra på att flyga från början? Vad vill du att vi ska hjälpa dig med?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Vad vill du få sagt med denna tråd? Att du inte va så bra på att flyga från början? Vad vill du att vi ska hjälpa dig med?

TS used to be a good pilot, then he took an arrow to the knee.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

TS used to be a good pilot, then he took an STINGER to the knee.

Så ska det vara

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Här är ett litet youtube klipp som visar exakt hur boring game playen blir med nya patchen.. Det roliga i kråksången är att vi som är grymma på heli kommer fortfarande att totaläga er på marken så båda parter är losers i denna "balansering". Denna screenshot som jag just tog bevisar att man kan äga precis lika hårt som innan patchen

För att vara helt ärlig ser jag ingen skillnad från hur det var förut mot nu.
Dessutom vet jag inte vad du vill, du sa först att de har försämrat och nu att du ändå kan "äga" lika hårt som innan patchen. Jag ser då inte vad som skulle vara så fruktansvärt fel?
Det är väl bara att suck it up och lära sig att det behövs förändringar ibland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Lite tråkigt hur TS först kan skapa en totalt meningslös tråd som bara kommer leda till flaming, samt kalla folk för "kiddies" (vilket är ironiskt då han själv använder språk och uttryck som han gick i högstadiet) utan att tråden blir låst, medan mitt eget ganska harmlösa inlägg blev borttaget för att jag bl.a. frågade om killen är ett troll...

Själv tycker jag att denna topicen hade hört hemma på Flashback och inte SC, men det är bara jag..

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Är väldigt rookie på helikopeter men vad är det för fyrkantig ruta som dyker upp då och då? Missiler som kommer mot dig eller vad?

Det är att någon annan (eller du i chopper om du har target painter equippad på choppern) har laserpekat ett mål, så att javelins, guided missiles från tanks och gunner-positionen i attackhelikopter kan låsa och skjuta utan att se målet. Även scout helikoptern kan låsa upp guided missile tror jag.

Andra sätt att targetpainta är med tre-positionen man kan låsa upp till tanks samt soflams.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Bra att dem blev nerfade. Herregud vad lätt det är att mangla folk på vissa banor. Damavand peak i rush. Åk bara ner förstupet när dem lockar en sen upp igen. Slaktfest.

Skrivet av CyberVillain:

HxLQkfvCbzQ

http://cyberrascal.no-ip.org/bilder/stats_after_patch.png

Kul att spela 9 mot 9? Gå o spela COD med dig. Väldigt kul för dem andra att en helikopter får 50 kills och du tycker inte det är OP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

Bra att dem blev nerfade. Herregud vad lätt det är att mangla folk på vissa banor. Damavand peak i rush. Åk bara ner förstupet när dem lockar en sen upp igen. Slaktfest.

Kul att spela 9 mot 9? Gå o spela COD med dig. Väldigt kul för dem andra att en helikopter får 50 kills och du tycker inte det är OP?

Problemet är ju att de inte blivit "nerfade". Det är helt enkelt tråkigare nu att flyga helikopter, men man får fortfarande lika många kills. Alltså bara en försämring.

jag tycker inte alls att helikopter är OP heller. Visa mig gärna en ny spelare som kan få en positiv KD i en helikopter. Det är endast de som är bra på att flyga som faktiskt får 50+kills.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av f0kkeriet:

Lilla du, du som gillar nade feast med 64 pers på Metro borde spela COD... Nej det är inte OP, bara pure skill... Clip från den matchen.. Pure skill

Det jag vill ha sagt är att de har försökt att balansera, men de enda de lyckats med är att göra spelet segare och tristare då man måste anta en mer defensiv attityd.. trist om ni frågar mig, men ni verkar ju inte fatta grejer alls.. synd för er...

Visa signatur