Man förlorar visst poäng om man avslutar spelet innan omgången är slut?

Permalänk
Medlem

Man förlorar visst poäng om man avslutar spelet innan omgången är slut?

Alla säger att man inte tappar sina poäng om man lämnar spelet innan omgången är avslutad men vad jag kan se stämmer det inte för fem öre.

Hamnade i en 64p Metro igår kväll med 29,5k tickets (ja, du läste rätt) och jag kan tänka mig att den matchen hade tagit minst en dag att köra klart. Då klockan var mycket frågade jag i chatten om detta och alla sa "Nej, du förlorar inte dina poäng om du nu lämnar spelet". Jag alt-tabbade och kollade vad jag låg på för score innan jag quittade och efter jag lämnat hade jag exakt lika många poäng som innan jag lämnade.

Med andra ord lär det vara så att varje gång du kört en stund och plötsligt får Disconnected from EA Online så tappar du allt du gjort (eller blir kickad).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det brukar ta lite tid att få poängen när man lämnar.

Permalänk
Medlem

Personerna i chatten luras bara. De vill bara att man lämnar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av berra200:

Det brukar ta lite tid att få poängen när man lämnar.

får väl inget förrens "matchen" är slut
dvs dina poäng etc får du när matchen är slut inte innan dess
kvittar om du avslutar medvetet eller ej så har de iaf varit för mig de gånger jag lämnat en omgång innan den är slut så kommer de ett medelande i Battle report när den omgången är slut å vips så har jag mina poäng.

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att poängen kommer in när rundan är slut!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Ganska självklart att poängen inte kan delas ut innan rundan är slut... hur skulle man innan det är slut kunna veta vem som blev MVP tex?

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Det är som de flesta har sagt, du får inte poängen förrens rundan är avklarad.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Ganska självklart att poängen inte kan delas ut innan rundan är slut... hur skulle man innan det är slut kunna veta vem som blev MVP tex?

Ok, förstår vissa ribbons (Ace och MPV som du sa) men tråkigt om man kämpar för unlocks/medaljer, blir disconnectad och så måste du göra om allt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det är skillnad på att "förlora" poäng, eller att inte få dem från spelet som är

Du förlorar inga poäng, dock får du inte den poäng du tjänat in, men inte fått ännu.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ok, förstår vissa ribbons (Ace och MPV som du sa) men tråkigt om man kämpar för unlocks/medaljer, blir disconnectad och så måste du göra om allt.

Det behöver du inte göra! Allt du låst upp kommer att vara upplåst även fast du "ragequittar". Väntar du en halvtimme så har du fått alla dina poäng.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

Det är skillnad på att "förlora" poäng, eller att inte få dem från spelet som är
Du förlorar inga poäng, dock får du inte den poäng du tjänat in, men inte fått ännu.

Skrivet av PFall:

Det behöver du inte göra! Allt du låst upp kommer att vara upplåst även fast du "ragequittar". Väntar du en halvtimme så har du fått alla dina poäng.

Säger ni olika saker eller har jag bara inte vaknat riktigt än?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Säger ni olika saker eller har jag bara inte vaknat riktigt än?

Man förlorar inte sina poäng, unlocks eller kills från den rundan som man avslutar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte70:

Man förlorar inte sina poäng, unlocks eller kills från den rundan som man avslutar.

...som man avslutar innan själva rundan är avslutad? Det var mest det jag var ute efter. Sorry om jag är slö

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man låser ju upp saker allt efter man spelar, däremot så får du inte dina ribbons poäng osv.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

...som man avslutar innan själva rundan är avslutad? Det var mest det jag var ute efter. Sorry om jag är slö

JA! Avslutar du INNAN den är klar, så får du ALLA intjänade poäng ändå Allt annat är fel. Men det kan dock ta en stund innan dom syns i Battleloggen.

Visa signatur

Permalänk

Man får poäng när battlereporten kommer, alltså när rundan är slut. Däremot skulle jag vilja veta hur det är om spelet kraschar, och man rejoinar. Resetas poängen man fick innan kraschen och man blir av med de där 20-4 i stats man hade?

Permalänk
Medlem

Anta att man spelar 40 minuter på en bana, blir bortkopplad och ansluter på nytt innan rundan är färdigspelad. Tidigare innebar detta att allt du gjort tidigare nollställdes men inte på grund av att du kopplades bort utan på grund av att du ansluter på nytt.

Är det fortfarande så?

Edit: Bassefrom hann visst före

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassefrom:

Man får poäng när battlereporten kommer, alltså när rundan är slut. Däremot skulle jag vilja veta hur det är om spelet kraschar, och man rejoinar. Resetas poängen man fick innan kraschen och man blir av med de där 20-4 i stats man hade?

Poängen får du sen ändå. Men dina stats blir ju 0-0 när du väl kommer in i spelet igen. Säg att du låster upp te.x G18, sen blir du kickad.
Du reconnectar igen och kommer in, du kommer då inte ha tillgång till G18, för ens spelet är avslutat, och battlereporten kommer. Då kommer alla poäng samt upplåsningar att samlas in.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det ända du inte får är vinst bonus

Permalänk
Medlem

Som andra har sagt så får man sina poäng när du får battlereport. Om du blir utsparkad från en server p.g.a disconnected from EA online eller att du går ut själv så vänta ett tag så kommer battlereport när matchen officielt är slut.

Permalänk
Medlem

Fjuttig server med bara 29,5k, spela denna istället https://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/3494c7a7-e...

....eller kanske inte, den har varit rätt ostabil de gånger jag testat den faktiskt. Men när jag har spelat en omgång till den tar slut, tog det ändå flera dagar innan poäng, ribbons och medaljer kom och matchen syntes aldrig i historiken.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Avstängd

Håll er till topic tack.

*tråd rensad*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Du behåller poängen bara inte servern krashar, om du quittar innan får du poängen när rundan är slut.

Permalänk

Har för mig att man får alla poängen, men man får INTE poängen för ribbons om man leavar innan matchen är slut

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

JA! Avslutar du INNAN den är klar, så får du ALLA intjänade poäng ändå Allt annat är fel. Men det kan dock ta en stund innan dom syns i Battleloggen.

Skrivet av Lasergurka:

Har för mig att man får alla poängen, men man får INTE poängen för ribbons om man leavar innan matchen är slut

Sådär, då var saken avklarad Tack alla för input!
Förhoppningsvis ser jag de 15-20k jag lyckades samla ihop (när jag kommer hem) innan jag inte orkade mer för kvällen och lämnade när det var 28,8k tickets kvar Antagligen är den matchen fortfarande igång hehe - undrar hur många poäng den som kör igenom hela matchen hade fått? en halv mille kanske? Men det är en annan fråga Tack igen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag sa aldrig att man inte skulle få poängen från en rage quit runda.
OBS! jag sa inte att man får dem heller.

Det enda jag sa var att poängen kan inte delas ut innan rundan är avslutad...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Du tabbade och kollade dina poäng innan du lämnade? Har för mig att mina poäng har uppdaterats ontiinuerligt under en runda ibland. Så då kan ju poängen du såg när du tabbade vara med vissa poäng från banan inräknade.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Stämmer bra som folk säger att du får dina poäng när rundan är slut. skulle dock servern krasha så har jag upplevt att poängen inte delas ut alls.
Så om servern tex krashade efter du lämnade så blir det inga poäng för någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Jag sa aldrig att man inte skulle få poängen från en rage quit runda.
OBS! jag sa inte att man får dem heller.

Det enda jag sa var att poängen kan inte delas ut innan rundan är avslutad...

Kanske missförstod dig då.

Skrivet av Falt:

Stämmer bra som folk säger att du får dina poäng när rundan är slut. skulle dock servern krasha så har jag upplevt att poängen inte delas ut alls.
Så om servern tex krashade efter du lämnade så blir det inga poäng för någon.

Eller om admin väljer att starta om hela matchen vilket jag varit med om några gånger. Man lirar på som vanligt och plötsligt så startar allt om och allt nollas.

Visa signatur