Open beta nu i helgen! 20-23 April

Permalänk
Medlem

Jaha... känns lite som antiklimax för mig iallafall, det är väl snyggt o så men grafiken känns gammal och tråkig.. tja, jag kommer köpa collectors edition ändå, det är ju ändå diablo med den sköna stämmingsfulla musiken och sköna atmosfären

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Medlem

Råkade ut för konstiga låsningar av grafiken. Sonen hade inte alls de problemen. Kan det bero på att jag kör SLI eller att jag kör 301.24 betadrivisen till korten? Grafiken låste sig i typ 4-5 sekunder men spelet fortsatte så att säga, dog ett par gånger på grund av detta.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Som man inte låser upp förns man varvat spelet en gång och vid det laget så är man såpass hög level och har såpass mycket bra grejer att det är lika lätt ändå.
Point is, spelet är för enkelt. Spelar ingen roll om det är på normal och är act1. Det är inte okej.

förstår inte hur så många kan klaga... kom igen... ni har spelat ytterst lite av spelet o säger redan att de är för lätt... Det är kanske mening att act1 i normal ska vara lätt? sure.. de va inte mkt man behövde göra för att överleva, men skulle inte tro att de är lika simpelt igenom hela spelet..

Sen alla som klagade på att de inte går och logga in... Det kanske var meningen att servarna skulle bli överbelastade så de kan felsöka lättare vad som inte funkar och vad som funkar?

Permalänk
Medlem

tycker det var skitkul, mindre kul att man sabbar dygnsrytmen och blir en zombie irl

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Som man inte låser upp förns man varvat spelet en gång och vid det laget så är man såpass hög level och har såpass mycket bra grejer att det är lika lätt ändå.
Point is, spelet är för enkelt. Spelar ingen roll om det är på normal och är act1. Det är inte okej.

Förstår inte alls hur du kan dra såna här slutsatser redan nu. Du, eller vi, har ingen aning om hur lätt eller svårt spelet kommer vara i några av de andra akterna.
Point is, dra inga slutsatser när du bara provat att lira betan, som är en så OTROLIGT liten del av spelet.

Nu har jag inte läst några andra inlägg heller, men kan tänka mig att det har varit en massa klagande om "Servrarna är inte uppe!? Jag kan inte logga in!?" etc etc. Det är en beta, nu under helgen ville de stresstesta servrarna antagligen inför releasen. Man kan inte sitta och gnälla över en beta. En beta är i första hand inget som du ska sitta och "njuta" av. Betan är till för utvecklarna ska kunna få feedback på olika saker, för att göra slutprodukten så bra som möjligt.
När man väl har betalat sina guldmynt för spelet, då kan man klaga om en server är nere allt för länge.

Permalänk
Medlem

Undrar lite kring quests. Igår natt spelade jag igenom och tog skeleton king. Men nu på morgonen när jag loggade in igen så fick jag börja från början? Utan Waypoints eller färdiga quests. Men med alla items, mercenary, skills osv kvar.
Hur fungerar questsystemet egentligen?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av ingulf:

Undrar lite kring quests. Igår natt spelade jag igenom och tog skeleton king. Men nu på morgonen när jag loggade in igen så fick jag börja från början? Utan Waypoints eller färdiga quests. Men med alla items, mercenary, skills osv kvar.
Hur fungerar questsystemet egentligen?

Kör man inte först på "normal" och sen efter kan man köra högre svårighetsgrader?

Ellmore: Så sant, tror många har en skev bild av vad en beta ska innehålla Inget är satt i sten och det är mest en "testversion" för att få bort de värsta barnsjukdomar innan realese

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Är jag den enda som inte kan komma in över huvud taget? Jag får fel medelandet "Unable to connect to the service or the connection was interrupted ERROR 3003" Någon lösning på detta?

Permalänk

Error 3000008 ftl

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkunXEnhanced:

Är jag den enda som inte kan komma in över huvud taget? Jag får fel medelandet "Unable to connect to the service or the connection was interrupted ERROR 3003" Någon lösning på detta?

Ändra till America i settings.

Permalänk

Efter många om och men så blev man insläppt och fick spela i en halvtimme för att sedan bli disconnectad.
Den halvtimmen var allt som behövdes för att konstatera att mina farhågor angående spelet var besannade och avbeställning är nu gjord.
Open beta, det närmsta man kommer ett demo idag?

Permalänk
Medlem

Nu går det inte alls att spela, logga in funkar men trycker man resume händer inget och..... timeout

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Ändra till America i settings.

Då kom jag in på en gång. Tack så hemskt mycket!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av the_weird:

Efter många om och men så blev man insläppt och fick spela i en halvtimme för att sedan bli disconnectad.
Den halvtimmen var allt som behövdes för att konstatera att mina farhågor angående spelet var besannade och avbeställning är nu gjord.
Open beta, det närmsta man kommer ett demo idag?

Vad var dina farhågor, utveckla gärna

Själv försöker jag inte dra en parallell för extremt till D2, tycker att D3 helt klart lever upp till hypen ändå (för att vara en beta). Skön stämning och bra voice actors, allt som behövs hack and slash baby!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier

Permalänk
Skrivet av flashen:

Vad var dina farhågor, utveckla gärna

Själv försöker jag inte dra en parallell för extremt till D2, tycker att D3 helt klart lever upp till hypen ändå (för att vara en beta). Skön stämning och bra voice actors, allt som behövs hack and slash baby!

Oj där var mycket men framförallt total avsaknad av känsla!

Spelet ser ut som en dålig portning av WoW (som jag avskyr som pesten, kanske ett problem?)
Massa element som t.ex en "damage-counter" när du bankar fiender? The fuck is that shit?!
Quests ger xp & gold? Påminner om vilket spel?

Sen är det de man redan visste som t.ex spell-tree stympningen och att dom fimpat rune-drops och stället väljer åt dig vad du ska använda.

Ja, detta är en beta men ovanstående saker kommer INTE att ändras till release.

Mycket av ovanstående är kanske petitesser för andra men för mig är det verkligen en dealbreaker.
Mina förhoppningar på en värdig uppföljare efter att ha nött igenom både Diablo 1 och 2 vid release och många år efter det har blivit arkebuserade bakom komposthögen när Blizzard valt att släppa "Diablo 3" i sin nuvarande form.

Det enda jag faktiskt gillade var ljudet, det var riktigt bra.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av the_weird:

Oj där var mycket men framförallt total avsaknad av känsla!

Spelet ser ut som en dålig portning av WoW (som jag avskyr som pesten, kanske ett problem?)
Massa element som t.ex en "damage-counter" när du bankar fiender? The fuck is that shit?!
Quests ger xp & gold? Påminner om vilket spel?

Sen är det de man redan visste som t.ex spell-tree stympningen och att dom fimpat rune-drops och stället väljer åt dig vad du ska använda.

Ja, detta är en beta men ovanstående saker kommer INTE att ändras till release.

Mycket av ovanstående är kanske petitesser för andra men för mig är det verkligen en dealbreaker.
Mina förhoppningar på en värdig uppföljare efter att ha nött igenom både Diablo 1 och 2 vid release och många år efter det har blivit arkebuserade bakom komposthögen när Blizzard valt att släppa "Diablo 3" i sin nuvarande form.

Det enda jag faktiskt gillade var ljudet, det var riktigt bra.

Tråkigt att du känner så

Svårt att vara alla till lags hehe men jag känner ändå att detta är den ända naturliga vägen för blizzard att gå. Folk vill ha dessa saker du radar upp, skulle jag iaf gissa på

Aa ljudet var kick-ass, kommer själv enbart att fokusera på D3 efter realese

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

du kan välja vad du ska använda själv och dmg counters kan du stänga av.

tycker betan är skitkul och kommer lägga ett antal månader på det här spelet. det är som d2 fast bättre

Permalänk

Själv så älskar man D3 , mer story , bättre och mer strider. Roligare skills dock är det ju helt nya men ändå riktigt bra och balanserade. Spela roll om man får lite extra guld för questen fick ändå xp för quest i D2 också om det är det lilla som stör. Det jag kan tänka mig är väll lite skills tree det kan jag hålla med om är lite synd men tror det här systemet som är nu kommer bli väldigt bra ändå. Angående stats så är det bara skönt då alla körde samma ändå precis så man kan ha sin rustning och sen allt i hp.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Skrivet av flashen:

Tråkigt att du känner så

Svårt att vara alla till lags hehe men jag känner ändå att detta är den ända naturliga vägen för blizzard att gå. Folk vill ha dessa saker du radar upp, skulle jag iaf gissa på

Aa ljudet var kick-ass, kommer själv enbart att fokusera på D3 efter realese

Givetvis var detta vägen att gå och jag förstår Blizzard till 100%
It's all about the money!
Hundra tusen hardcore fans som gapar lite över att det inte är som Diablo 1&2(jag) och inte spelar VS ett par miljoner casual players/hardcore fans som accepterar förändring och spelar.

Satsar på PoE istället som, enligt mig, är en värdig ersättare/uppföljning till D2.

Permalänk
Medlem

nån som har problem med battle tag? den vill att jag skapar en (vilket jag har gjort) hela tiden...

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Lvl 10
Har klarat betan

Visa signatur

i7 860 @2.80Ghz -
12 GB ram -
Gigabyte P55-UD3L -
MSI Twin Frozr III 6950 2048 gb -
Corsair TX 750 -

Permalänk
Medlem

När kommer releasedatum på torchlight 2 tro? Betan gav mig mersug på runics spel.

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

När kommer releasedatum på torchlight 2 tro? Betan gav mig mersug på runics spel.

Efter diablo3, har för mig att jag läste någonstans att det är klart de väntar bara på att hypen över d3 ska gå över först.. -.-

Testade betan typ i 5 min nu, blev utsparkad från den och har inte kommit in sen dess.. :/ aja, Det var snyggt och jag gillade det eftersom det gav lite minnen från d2 tiden. Jag är posetiv och spec om det blir bra mp också! vilket det antagligen blir.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man spelar D3 på windows xp 64-bit?!

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av the_weird:

Givetvis var detta vägen att gå och jag förstår Blizzard till 100%
It's all about the money!
Hundra tusen hardcore fans som gapar lite över att det inte är som Diablo 1&2(jag) och inte spelar VS ett par miljoner casual players/hardcore fans som accepterar förändring och spelar.

Satsar på PoE istället som, enligt mig, är en värdig ersättare/uppföljning till D2.

Precis så är det

Skulle inte kalla mig Casual Gamer men D3 passar mig bra, svårt att dra alla över en kam med!

Lycka till i PoE!

vaajkan: Har tyvärr ingen aning, du får nog utveckla lite mer. Om du kan kör Windows7 annars så fungerar det direkt

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

usch diablo2 är nästan bättre , liknande grafikmässigt iaf.. allt e så linjärt bara kuta åt ett håll dit man blir ledd.. trodde detta skulle bli "the shit" men så blir det inte.. avbeställde OMEDELBART jag har lyckats spela 2h på totalt.. men går ej komma in nu blir 16-25 olika errorrs i vanlig ordning

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av brajonk:

usch diablo2 är nästan bättre , liknande grafikmässigt iaf.. allt e så linjärt bara kuta åt ett håll dit man blir ledd.. trodde detta skulle bli "the shit" men så blir det inte.. avbeställde OMEDELBART jag har lyckats spela 2h på totalt.. men går ej komma in nu blir 16-25 olika errorrs i vanlig ordning

Än en gång, det är en beta

Lite svårt att kunna springa runt och utforska då det är en beta

Man blir ledd mycket ja eftersom det är en beta

Du får errors vid login eftersom det är en beta

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk

har lirat lite nu, och känslan som jag fick (befarade)var att var som spelade torchlight, blev besviken som väntat, sågar inte ner helt ,ska lira lite till, är lev 6 nu, ytterst tveksam för att köpa, gillade både 1&2

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Än en gång, det är en beta

Lite svårt att kunna springa runt och utforska då det är en beta

Man blir ledd mycket ja eftersom det är en beta

Du får errors vid login eftersom det är en beta

spelet släpps om 1mån och du tror att spelet kommer vara helt annorlunda vid release ? klart att de kommer tweakas hit och dit och massor med balanseringar.. men jag tror inte de hinner bygga om hela spelet totalt från grunden på 1månad... jag gillar inte mycket av det jag sett på de 2,5h jag spelat..

Visa signatur

4070 super - amd ryssen 5700x -
3070ti - intel 12700KF
laptop 3070ti

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om http://darkd3.com/ , om inte nån redan gjort det någonstans i tråden.
FXAA Injector för D3 som hjälper till att få lite skärpa på den otroligt slöddriga standard-grafiken, så slipper det se ut som att man kör utstretchad icke-native-upplösning :/
Går även att ändra lite färgnyanser så det blir lite mer diablo2-evil-style

Har inte kommit in i spelet än, men ser trevligare ut redan vid inloggningsskärmen
Kan dock behövas lite tweaking för att få till den skärpenivå man själv tycker bäst om.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!