Går det att folda med dessa datorer?

Permalänk

Går det att folda med dessa datorer?

hejsan

efter en tis bort fall funderar jag på om ha skulle ge mig på folding igen!
kommer iaf då köra med linux eftersom det är stabilt o gratis.
har gammla datorer så osäkert om dom gör ågon nytta eller ej. cpu folding ström är skitsamma bara undrar om dom kan hinna slutföra innan deadline.
1,1GHZ duron dator 1 GB minne singelcore?
450mhz p2 128mm antar att denna bara är att glömma.?
en dell latitude d520 2 GHZ dual core 512 mb ram?
Sitter på en pentium 3a också tror jag?

sen har jag lite lösa delar såsom p4or men inga moderkort en amd athlon 64 tror jag. dualcore kanske det är inget moderkort där heller.
sen har jag liggandes ett geforce 8800 512mb minne inget moderkort i så fall om man köper sig ett billigt moderkort så man kan få igång en pentium 4 samt grafikkortet då. har allt annat bara moderkort som klämmer o minnen. skall leta lite i gömmorna igen. eller om man kunde få alla o samarbeta så de blir gemensam kraft osäker hur man gör alla har nätverkskort iaf ett har dubbla uttag.

om inte detta fungerar får ni ge tips på billig dator som får ut så mycket per krona som möjligt.

mvh donic

Permalänk
Medlem
Skrivet av donic1989:

hejsan

efter en tis bort fall funderar jag på om ha skulle ge mig på folding igen!
kommer iaf då köra med linux eftersom det är stabilt o gratis.
har gammla datorer så osäkert om dom gör ågon nytta eller ej. cpu folding ström är skitsamma bara undrar om dom kan hinna slutföra innan deadline.
1,1GHZ duron dator 1 GB minne singelcore?
450mhz p2 128mm antar att denna bara är att glömma.?
en dell latitude d520 2 GHZ dual core 512 mb ram?
Sitter på en pentium 3a också tror jag?

sen har jag lite lösa delar såsom p4or men inga moderkort en amd athlon 64 tror jag. dualcore kanske det är inget moderkort där heller.
sen har jag liggandes ett geforce 8800 512mb minne inget moderkort i så fall om man köper sig ett billigt moderkort så man kan få igång en pentium 4 samt grafikkortet då. har allt annat bara moderkort som klämmer o minnen. skall leta lite i gömmorna igen. eller om man kunde få alla o samarbeta så de blir gemensam kraft osäker hur man gör alla har nätverkskort iaf ett har dubbla uttag.

om inte detta fungerar får ni ge tips på billig dator som får ut så mycket per krona som möjligt.

mvh donic

Möjligen klarar duron processor av cpu-folding dvs inte smp-folding. Netbooks-cpu är väl något av en nedre gräns och då talar vi ca 65-70 poäng/ dygn.
Deadlinen för de arbetena ska ligga på flera dygn, så om det överhuvudaget går med Duronen så ska det väl deadlinen i sig inte ställa till något problem.

Dell Latitud - ska inte vara något problem - men den ska stå svalt. Värmen är det största problemet med en bärbar som folding-maskin.

Fungerar ens dagens Linux på en 450 MHz?
Pentium 3... ingen aning. Kraftfullare än Duron?

För tips om linux används och ström inte är något problem men det ska vara billigt då ligger en dator med en flerkärnig AMD-cpu bäst till. Så många kärnor som möjligt snarare än högt klockad.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk

fått igång en singlecore sempron nu idag iaf se hur det går