Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem

Shush!
Är en riktigt bra app, klockren för oss som glömmer sätta på ljudet igen.
Rekommenderas starkt.

(Tips är att vrida i ringen för att ställa tiden, smidigare än att trycka på knapparna)

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

Där finns det några fina appar till android, några av dem har jag faktiskt inte sett här!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste lägga till Noom wheight loss app.
https://market.android.com/details?id=com.wsl.noom&hl=en
Mycket smidig om man vill hålla en diet och fortfarande få dricka whiskey eller äta snask XD
Du loggar din mat och får se hur mycket Cal det är i. Sen får du en gräns om hur mycket du får äta på en dag.

Mycket smidig

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Advanced task manager är helt onödig, samma funktion finns redan inbyggd i telefonen med snyggare design, dessutom finns en motsvarighet till "easy uninstaller" inbyggt i samma program.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tjenare, tippar på att detta inte är rätt tråd men hittar eller vet ej vilken jag ska skriva i så chansar här..
Nån som har använt eller provat appen "Unified remote"? det är iaf en app så man ska styra musen och tangentbordet med telefon, undrar nu om nån vet om det finns någon liknande app fast man får se själva skärmen på telefonen också så man ser vad man trycker på? hoppas ni förstår, bättre kan jag inte förklara tror jag..

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av samme28:

Tjenare, tippar på att detta inte är rätt tråd men hittar eller vet ej vilken jag ska skriva i så chansar här..
Nån som har använt eller provat appen "Unified remote"? det är iaf en app så man ska styra musen och tangentbordet med telefon, undrar nu om nån vet om det finns någon liknande app fast man får se själva skärmen på telefonen också så man ser vad man trycker på? hoppas ni förstår, bättre kan jag inte förklara tror jag..

https://market.android.com/details?id=org.toremote.rdpdemo&hl...

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Skrivet av samme28:

https://market.android.com/search?q=remote+desktop&c=apps

Permalänk
Skrivet av fatalbert541:

Envirobear 2000 - ett riktigt trevligt spel!

Söker: app för busstider i Uppsala/Uppland

Jag kan instämma på den, en app för UL finns det?

Permalänk
Medlem

Resrobot

Hej, jag använder Google maps och klickar på bussstationen jag är på (ska åka från) Och då får jag fram nästa avgång direkt och vilken linje, med data från resrobot.
Tycker det är smidigare än att skriva in vart man är i en app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av samme28:

TeamViewer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facemeat:

TeamViewer?

Jo använder det men tycker det inte fungerar så bra..kanske inte kan få bättre?

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

Bankdroid
Flashlight

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Google Chrome till Android är nu lanserat..verkar lovande än så länge!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Official XBMC Remote
Så jävla skönt att slippa stiga upp ur soffan för att sätta på en film

Visa signatur

Bloggar på galdump.info

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

foldersync

om man har en egen ftp server som man vill spara bilder etc så är denna värd guld, mycket skönare än botsync

Foldersync
FolderSync möjliggör enkel synkronisering av filer mellan cloud och mobilen

FolderSync är en applikation som möjliggör enkel synkronisera till molnbaserade lagring till och från lokala mappar på enheten minneskortet. Det stöder för närvarande flera SkyDrive, Dropbox, SugarSync, Ubuntu One, Box.net, LiveDrive, HiDrive, NetDocuments, Amazon S3, FTP, FTP, SFTP, WebDAV eller fönster aktie (Samba / CIFS) konton, och stöd för fler plattformar är planerade.

https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.tacit.android.foldersync.full&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImRrLnRhY2l0LmFuZHJvaWQuZm9sZGVyc3luYy5mdWxsIl0.

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Keefa:

fönster aktie

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Here I Am Widget

En liten widget som när man klickar på den skickar din position plus ett fördefinierat mail och/eller SMS till de adresser/nummer man har angett.

https://play.google.com/store/apps/details?id=se.bjuremo.hereiam.lite

Permalänk

Total Sms Control finns inte på Market längre, men rekommenderar den som behöver en sådan här app, har äldre versionen som fungerar bra förutom att utgående sms slutar att sparas om inte omstart görs dock ska den ha förbättras rejält med inspelning av omgivning osv även om det är inget jag lär använda, http://www.totalsmscontrol.com/totalsms_admin/www/index.php dock så vill jag veta vad som är skillnaden på betal och icke? verkar som finns 2 betal en för 5 och en för 30 tror jag det var.

Och så vill jag rekommendera Defender II och SvZ

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Advanced task manager är helt onödig, samma funktion finns redan inbyggd i telefonen med snyggare design, dessutom finns en motsvarighet till "easy uninstaller" inbyggt i samma program.

vilken telefon? finns i min sgs 2 men inte i min blade som jag hade innan, eller utgår du ifrån att alla har nya telefoner?

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

vilken telefon? finns i min sgs 2 men inte i min blade som jag hade innan, eller utgår du ifrån att alla har nya telefoner?

Utgick från att de flesta har Android 2.1 vid de här laget, men kanske har fel?

Sen eftersom de utnyttjar den inbyggda funktionen så borde den väl inte fungera om funktionen inte finns i telefonen?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Fine Volume Control går att sänka volymen lägre än standard lägsta. pris: 16kr.

Music volume EQ förbättrar ljudet , 5 bands EQ.

Pixlr-o-matic massa olika retro foto effekter.

Mars Hill Church Lyssna/titta på predikningar från Mars Hill Church.

lgCamera utnyttjar (video)kameran bättre än standard appen.

Camera360 foto app med bättre funktioner + effekter än standard kameran.

Turf? massive multiplayer zone takeover gps spel

Permalänk

Fick precis min HTC One X. Första smartphonen så ska bli kul att leka med. Har ingen aning om vad man bör ha för appar, men får kolla lite i denna tråden I guess :). En fundering bara, ifall jag inte hittar det:
Finns det någon app eller funktion som håller koll på hur många MB man laddat ner/månad? Har 3 total (allt ingår, men 10GB begränsad surf). Så man vet när man ska börja lugna sig med streamandet etc.

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Fick precis min HTC One X. Första smartphonen så ska bli kul att leka med. Har ingen aning om vad man bör ha för appar, men får kolla lite i denna tråden I guess :). En fundering bara, ifall jag inte hittar det:
Finns det någon app eller funktion som håller koll på hur många MB man laddat ner/månad? Har 3 total (allt ingår, men 10GB begränsad surf). Så man vet när man ska börja lugna sig med streamandet etc.

Det ska finnas en dataräknare, kolla under inställningar eller i applistan.

Permalänk
Medlem

3G Watchdog använder jag som dataräknare. All möjlig information kan du få, typ hur mycket du ev bör sänka mängden per dag för att det ska stämma till sista dag.

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Om du har ICS (Android 4.0.x) finns en dataräknare under inställningar, annars finns det som sagt en massa andra alternativ på Play Store - tex. 3G WatchDog.

Permalänk
Medlem

Hej hej, om ni vill och har lust så får ni jätte gärna va med i piloten till en ny Android dating app.
Den är och kommer alltid förbli helt gratis och har inte någon jobbig reklam! Ren välgörenhet från våran sida, det skall inte kosta något att hitta sin rätta!

Ni som har Android telefoner använd länken nedan:
market://details?id=com.cyanuric.seeme

Från dator:
http://market.android.com/details?id=com.cyanuric.seeme

Permalänk
Avstängd

Google Drive har släppts

https://drive.google.com/ finns då även hos Google Play

Klart knöligt att kunna logga in, funkade via min Windows-burk efter lite pillrande i systrayen.

5GB for free !

Sen funkade det även med luren...

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Skrivet av IceY!:

Musikspelare? Eller är det bara att köra med ipod för enkelhet?

Jukefox. Allt mer imponerad av den. Grym spelare.

Permalänk

Vet inte om det är rätt tråd men lånar denna ändå. Ska möjligtvis köpa mig min första Androidlur efter att ha kört på jailbreakad iPhone ett antal år nu, men har blivit riktigt fäst vid speciellt två appar så undrar om det finns liknande på Android Market.

Den första appen är CallBar, en app som gör att jag kan ringa och ta emot samtal utan att behöva gå in i telefonappen. (http://www.idownloadblog.com/2011/11/17/callbar-ios-5/)

Sen en annan app som gör att jag kan skicka och svara SMS utan att behöva gå in i SMS-appen.

Undrar mest om det finns motsvarande appar till Android eller inte.