Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

När du använder WiFi (och du är inne på ett nätverk) så stängs 3G av automatiskt, det är så på alla Android-enheter.

Ok tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Nej, bara lås och radera all data på enheten.

HTC hub stöder tracking av mobil, liknande Wavesecure, fast jag gissar Wavesecure äre lite bättre....

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Skrivet av roosterx:

HTC hub stöder tracking av mobil, liknande Wavesecure, fast jag gissar Wavesecure äre lite bättre....

Hur spårar man enheten då?
Finns inget på htcsense.com och HTC Hub i enheten är ett program där man laddar ner HTC's ringsignaler m.m...

Permalänk
Medlem

Vet inte om det nämnts, men SMHI's nya väder-app är riktigt trevlig!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Hur spårar man enheten då?
Finns inget på htcsense.com och HTC Hub i enheten är ett program där man laddar ner HTC's ringsignaler m.m...

Tror du måste ha sense 3.0, sänn måste du möjligens tillåta tracking på din mobil, vet det finns någon stans där, jag är nu inne på htcsense.com, och jag får opp min mobils posisjon...men jag använder den inte, skal tydligen dra mycket ström (htc hub's sync).

[edit] mobil: inställningar, plats, 'Telefonfinnare'

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Skrivet av roosterx:

Tror du måste ha sense 3.0, sänn måste du möjligens tillåta tracking på din mobil, vet det finns någon stans där, jag är nu inne på htcsense.com, och jag får opp min mobils posisjon...men jag använder den inte, skal tydligen dra mycket ström (htc hub's sync).

[edit] mobil: inställningar, plats, 'Telefonfinnare'

Jaha, nu ser jag den.
Kollade när Sensation just hade släppts och då var det en del problem med htcsense.com så då syntes den inte.

Förresten så är det inte HTC Hub den går på, det är på HTC Sense.

Permalänk

Jag använder Handcent sms, riktigt bra, dock skulle jag vilja veta om man kunde låsa den vanliga meddelande ikonen? För det blir annars meninglöst att använda lås på handcent sms.

Ska förmodligen också använda spotify, men jag undrar om det kostar mycket att använda spotify då den streamas konstant?

Permalänk
Skrivet av Elfsborgare:

Jag använder Handcent sms, riktigt bra, dock skulle jag vilja veta om man kunde låsa den vanliga meddelande ikonen? För det blir annars meninglöst att använda lås på handcent sms.

Ska förmodligen också använda spotify, men jag undrar om det kostar mycket att använda spotify då den streamas konstant?

Prova https://market.android.com/details?id=com.LockMyApps.Lite

Spotify har en egen kostnad för den mobila version, sen tillkommer en kostnad för mobilens data-anslutning (om du använder någon).
Kolla på din operatörs prislista för få reda på kostnaden på mobildata.

Spotify har offline synkronisering så du kan synka spellistor när du är ansluten till wifi. Då slipper du ha en data-anslutning aktiv när du lyssnar på Spotify.

Permalänk

Om man synkar spellistor osv, då kommer ju all musik finnas på mobilen? Alltså minnet(lagringen) på mobilen kommer minskas, eller har jag fel? Är inte speciellt insatt i detta område.

Låt oss säga om jag har 1 gb gratis surf, dvs all trafikdata som från och till mobilen. Kommer det lätt över gränsen om man lyssnar på musik ofta?

Permalänk
Skrivet av Elfsborgare:

Om man synkar spellistor osv, då kommer ju all musik finnas på mobilen? Alltså minnet(lagringen) på mobilen kommer minskas, eller har jag fel? Är inte speciellt insatt i detta område.

Låt oss säga om jag har 1 gb gratis surf, dvs all trafikdata som från och till mobilen. Kommer det lätt över gränsen om man lyssnar på musik ofta?

Ja, all musik kommer lagras på sd-kortet.

Kommer du streamea musik hela tiden och aldrig lagra på sd-kortet så kommer du snabbt över 1GB gränsen och tömmer batteriet väldigt fort också.

Permalänk
Medlem

gamecih2. riktigt bra om enns resurser sjunkigt för mycket i vissa spel som tex pengar XD blir väldigt lätt fixat helt plötsligt

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

OK en app för att spåra min syrras telefon via GPS/nätverk vore fint om man hade.
Likt Kor.im osv fast helst dolt och om möjligt, möjlighet att installera som systemapp.

Idéer?

Själv kör jag theft aware vilket funkar skitbra för mig men på syrrans telefon vill den inte riktig få en gpsposition av nån anledning, vi båda har en X10 Mini Pro. Jag "fick" min lur av morsan och syrran av en polares grabb så den är väl halvt misshandlad men den är återställd och kör Android 2.1 Update1..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

OK en app för att spåra min syrras telefon via GPS/nätverk vore fint om man hade.
Likt Kor.im osv fast helst dolt och om möjligt, möjlighet att installera som systemapp.

Idéer?

Själv kör jag theft aware vilket funkar skitbra för mig men på syrrans telefon vill den inte riktig få en gpsposition av nån anledning, vi båda har en X10 Mini Pro. Jag "fick" min lur av morsan och syrran av en polares grabb så den är väl halvt misshandlad men den är återställd och kör Android 2.1 Update1..

Om inte GPSen funkar så kan den vara avstängd i inställningar. Testa kolla på det.

Inställningar -> Plats & Säkethet -> Använd GPS-satelliter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Facemeat:

Om inte GPSen funkar så kan den vara avstängd i inställningar. Testa kolla på det.

Inställningar -> Plats & Säkethet -> Använd GPS-satelliter.

Den är på..

Både GPS och Wifi är påslaget under den fliken.
Slår jag på Wifi i Inställningar -> Trådlöst och nätverk så funkar det bra, då är den nere på sina 30 meter som även jag får på min telefon..

Men så fort jag stänger av det så blir det 800 meter istället.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

OK en app för att spåra min syrras telefon via GPS/nätverk vore fint om man hade.
Likt Kor.im osv fast helst dolt och om möjligt, möjlighet att installera som systemapp.

Idéer?

Själv kör jag theft aware vilket funkar skitbra för mig men på syrrans telefon vill den inte riktig få en gpsposition av nån anledning, vi båda har en X10 Mini Pro. Jag "fick" min lur av morsan och syrran av en polares grabb så den är väl halvt misshandlad men den är återställd och kör Android 2.1 Update1..

För att installera en app (eller spel) som systemapp (så den inte går att avinstallera via program -> hantera program) så lägger du .apk filen i /system/app.
För att göra detta behöver du tillgång till root.

Hur du rootar får du kolla upp själv på exempelvis http://xda-developers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

För att installera en app (eller spel) som systemapp (så den inte går att avinstallera via program -> hantera program) så lägger du .apk filen i /system/app.
För att göra detta behöver du tillgång till root.

Hur du rootar får du kolla upp själv på exempelvis http://xda-developers.com

En svensk sida som är mycket bättre imo, swedroid.se/forum

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lullebulle:

För att installera en app (eller spel) som systemapp (så den inte går att avinstallera via program -> hantera program) så lägger du .apk filen i /system/app.
För att göra detta behöver du tillgång till root.

Hur du rootar får du kolla upp själv på exempelvis http://xda-developers.com

Ja det vet jag mycket väl, var ju inte heller det jag efterfrågade:)

Permalänk
Skrivet av Facemeat:

En svensk sida som är mycket bättre imo, swedroid.se/forum

xda-developers har fler och mer uppdaterade guider (oftast) för dom flesta enheter.

Skrivet av tcntad:

Ja det vet jag mycket väl, var ju inte heller det jag efterfrågade:)

Jag berättade hur du kan installera vilken app som helst som systemapp eftersom det är inte något val du gör i appens inställningar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lullebulle:

xda-developers har fler och mer uppdaterade guider (oftast) för dom flesta enheter.

Jag berättade hur du kan installera vilken app som helst som systemapp eftersom det är inte något val du gör i appens inställningar.

Såg det också, ber om ursäkt.
Trött som ett as.

Permalänk
Medlem

Någon som har en app så man kan ändra på skärmlåset? Typ som på iPhone då man kan slå in en fyrsiffrig kod, men har sätt att Android har någon app så man kan ställa in ett visst mönster som man drar med fingret, någon som vet vilken jag menar?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Skrivet av Lasse.L:

Någon som har en app så man kan ändra på skärmlåset? Typ som på iPhone då man kan slå in en fyrsiffrig kod, men har sätt att Android har någon app så man kan ställa in ett visst mönster som man drar med fingret, någon som vet vilken jag menar?

Det är ingen app, det är inbyggt i Android och du finner den i Inställningar -> Säkerhet (menyn kanske inte heter exakt "Säkerhet" men någonting med "Säkerhet" heter den.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Någon som har en app så man kan ändra på skärmlåset? Typ som på iPhone då man kan slå in en fyrsiffrig kod, men har sätt att Android har någon app så man kan ställa in ett visst mönster som man drar med fingret, någon som vet vilken jag menar?

Inställningar -> Plats och säkerhet -> Ange Grafiskt lösenord

Permalänk
Medlem

Sweet, hittade det! Tackar!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Protector, riktigt smidigt om man inte vill att vem som helst ska kunna använda ex. galleriet: https://market.android.com/details?id=com.androidpassword.cor...

Enda begränsningen i gratisversionen är att man bara kan skydda 8 appar, annars är den som betalversionen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Nån som vet vilken app som denna klocka kommer ifrån?
https://ssl.gstatic.com/android/market/org.adwtheme.sexygirls...

Permalänk
Skrivet av Eott:

Nån som vet vilken app som denna klocka kommer ifrån?
https://ssl.gstatic.com/android/market/org.adwtheme.sexygirls...

MinimalisticText kanske
https://market.android.com/details?id=de.devmil.minimaltext

Permalänk

Undrar vilken app som är bäst för kartor/gps? Orkar inte gå tillbaka i tråden ^^

Visa signatur

MS-7613 l i5 750 l 6GB RAM DDR3 l GTX 570 l Asus Xonar DX+Pc 360 l Seagate 750GB + 500GB HDD 7200 RPM l VX 550W l Fractal Design Defice R3 l Benq G2222HDL l Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Skrivet av Jockepeter:

Undrar vilken app som är bäst för kartor/gps? Orkar inte gå tillbaka i tråden ^^

CoPilot, Navigon och dom andra som nämnts i tråden.
Latmask.

Permalänk
Medlem

Jag söker två appar, en för twitter och en för mail.
Skulle vilja så att man får någon form av signal eller sådant vid nytt mail samt vid ett visst antal nya tweets.
Finns det någon bra app för det?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Azoicer:

Jag söker två appar, en för twitter och en för mail.
Skulle vilja så att man får någon form av signal eller sådant vid nytt mail samt vid ett visst antal nya tweets.
Finns det någon bra app för det?

Twitters egna funkar väl bra? Den notifierar dig när du har nya mha både ljud och ljus.
Fast vid ett visst antal nya vettefan.