Permalänk
Medlem

Full screen på bf3?

testat Alt + enter.. Buggar bara upp skiten.. måste ha window mode igång?

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk

Crashar spelet när du trycker Alt + enter?

Har du installerat beta driverserna ifrån AMD?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gå in i options , graphics och sen apply fullscreen settings!

Permalänk
Medlem

Done that. Crashar inte, vägrar bara gå bort från window mode.. den ändra upplösning.. men stannar kvar i window mode.. =/

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Kollat inställningar.. men kan inte se något som buggar, har senaste drivers på grafikkortet.. =/

Dock har mellan 58-90 fps XD varierar ganska mycket.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Har samma problem, spelet crashar när när man försöker komma in i fullscreen genom alt+enter. Rätt störande att bara kunna köra i windowed mode..

Permalänk
Medlem

Måste fråga, ngn annan som har grön/gul/oranga blinkningar när ni spelar ?

Jag har inte några problem med att komma in i fullscreen, doc spelar jag i windowed ^^

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Avstängd

Jag löste det problemet genom att stänga TeamViewer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Jag löste det problemet genom att stänga TeamViewer

Där hade vi lösningen XD fick bättre Fps också med fullscreen XD Med Ultra ligger jag på 45-60. Medium 60 Stabilt, peakar upp till 90fps.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem, jag kör med eyefinity men när jag ska ställa om från eyefinity till en skärm så stängs spelet ner, därför måste jag köra i window mode och det är lite störande när de andra två skärmarna lyser.

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Surface Pro 4 i5 för anteckningar i studier | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem

Tack! mitt fungerade med efter jag stängde TeamViewer hosten.

Visa signatur

i7 4790K+NH-D14 | Asus Z97-A | 16GB | GTX970 | Samsung 830 | Corsair HX 850W 80+

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag inte TeamViewer... Dock så funkade fullscreen för mig sen när spelet crashade så funkar det inte längre. Rätt störande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kör 4870x2 och slår jag igång spelet o väntar... när det har laddat klart, trycker jag alt + enter då hänger sig allt.

startar jag spelet och klickar på bf3 spelet laddar fortfarande, jag trycker alt + enter... 5sek fullscreen sen windowmode, alt + enter igen.... 5-sek fullscreen sen windowmode... alt + enter igen.

nu har spelet laddat klart och jag kör i fullscreen utan att det hängt sig. när det byter bana kan det bli windowsmode igen, är man för långsam att trycka alt + enter så hänger sig spelet...

skype + bf3 = hela datorn crashar efter ca: 5min...

kör på auto = high/ultra med 50-60fps
windows mode på low/low = 20-30fps

Permalänk

Har problem med att få spelet att skala upp till fullskärm. Har en 30" med 2560x1600 som standardupplösning men det kan jag inte spela BF3 i. När jag ställer in exempelvis 1920x1200 eller ngn annan upplösning så skalas inte bilden upp utan visas i den upplösningen med en stor svart kant runt om... Jädrans störigt! Har de seanste Nvidia drivrutinerna installerade

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KJKL:

Jag har ett problem, jag kör med eyefinity men när jag ska ställa om från eyefinity till en skärm så stängs spelet ner, därför måste jag köra i window mode och det är lite störande när de andra två skärmarna lyser.

varför kör du bara inte i eyefinity hela tiden?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av mungo_skata:

Jag löste det problemet genom att stänga TeamViewer

GRABBEN ÄR KUNG! DET FUNKAR NU Lol att det kunde vara orsaken..

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrheadbanger:

GRABBEN ÄR KUNG! DET FUNKAR NU Lol att det kunde vara orsaken..

Samma här! Stort tack! haha