Permalänk
Medlem

Jag har spelat några rundor nu och kan verkligen rekommendera folk att testa.
Det kan verka lite snålt rent innehållsmässigt men jag har hört att det ska finnas fordon(bilar/båtar) samt en hel del bra vapen runt om i Chernarus. Jag anar att det kommer komma stridsfordon i senare versioner, med tanke på att det i senaste versionen tillkommit "tank traps".
Man får dock vara beredd på att stötta på en hel del buggar, som oftast beror på Arma 2 och inte själva moden. Mycket av dödsfallen beror på buggar, vilket kan vara väldigt frustrerande.
Joina TS3-servern(31.192.198.239) under dagen så vi kan samlas och hitta en bra server.

Permalänk
Medlem

nu fungerar det

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Jag har spelat några rundor nu och kan verkligen rekommendera folk att testa.
Det kan verka lite snålt rent innehållsmässigt men jag har hört att det ska finnas fordon(bilar/båtar) samt en hel del bra vapen runt om i Chernarus. Jag anar att det kommer komma stridsfordon i senare versioner, med tanke på att det i senaste versionen tillkommit "tank traps".
Man får dock vara beredd på att stötta på en hel del buggar, som oftast beror på Arma 2 och inte själva moden. Mycket av dödsfallen beror på buggar, vilket kan vara väldigt frustrerande.
Joina TS3-servern(31.192.198.239) under dagen så vi kan samlas och hitta en bra server.

lol hur skriver man i chatt osv :)? är det något specielt jag borde veta innan jag startar ?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Neej precis som jag har gjort

nej man ska inte göra som du har gjort för då får man ett helvete om man sen ska in på en server där man inte ska köra den moden...

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

lol hur skriver man i chatt osv :)? är det något specielt jag borde veta innan jag startar ?

Du kommer till "chattrutan" med -
Sen väljer du vilken chatt du skall skriva i. Sidechat är den vanligaste. Växla till Direct när du använder din mic, så går din röst enbart ut till ett litet område runt dig(tänk vanlig röst) och inte till alla på servern.

Och var försiktig, behandla alla som fiender innan du pratat med dom en stund. Sen ta dig tid att gå till ställen, rusha inte. Det kommer bara döda dig pga zombies. Drar även mer vatten och mat om man springer.
Och hittar du painkillers, behåll dom! Är själv skadad och har inga painkillers, skakar som ett asplöv

Permalänk
Medlem

Jag ominstallerar spelet och börjar om från början.. haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Du kommer till "chattrutan" med -
Sen väljer du vilken chatt du skall skriva i. Sidechat är den vanligaste. Växla till Direct när du använder din mic, så går din röst enbart ut till ett litet område runt dig(tänk vanlig röst) och inte till alla på servern.

Och var försiktig, behandla alla som fiender innan du pratat med dom en stund. Sen ta dig tid att gå till ställen, rusha inte. Det kommer bara döda dig pga zombies. Drar även mer vatten och mat om man springer.
Och hittar du painkillers, behåll dom! Är själv skadad och har inga painkillers, skakar som ett asplöv

jo men nu är det ett annat problem, lol när jag är inne i servern så ser jag chatten men rutan är svart och det står "waiting for server response"
men jag kan trycka fram min inventory fast den är tom lol

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Du kommer till "chattrutan" med -
Sen väljer du vilken chatt du skall skriva i. Sidechat är den vanligaste. Växla till Direct när du använder din mic, så går din röst enbart ut till ett litet område runt dig(tänk vanlig röst) och inte till alla på servern.

Och var försiktig, behandla alla som fiender innan du pratat med dom en stund. Sen ta dig tid att gå till ställen, rusha inte. Det kommer bara döda dig pga zombies. Drar även mer vatten och mat om man springer.
Och hittar du painkillers, behåll dom! Är själv skadad och har inga painkillers, skakar som ett asplöv

Hur ändrar man vilken chatt man är i??

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Hur ändrar man vilken chatt man är i??

Ah, kanske skulle sagt det
Du ändrar med piltangenterna.

Permalänk
Medlem

startar man alltid utan saker ?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

En sak som verkligen verkar som ett stort minus i detta spel, om man går efter Youtube-klipp - zombiesen i sig.

Alltså, sättet de springer på (de rör sig som de är snabbspolade), de springer i en halvcirkel mot dig (ibland mer eller mindre i ett slalom-mönster), de är inte snyggt animerade etc. Sedan stannar de helt upp, och ÄVEN om man satt tre kulor i dem, så slår dem en gång och skadar spelaren, SEN bara ramlar de ihop och dör? Alltså i det stora hela framstår zombiesen som något från ett spel som kom ut 1997.. Med tanke på att hela spelet handlar om just zombies så är det lagom avtändande. Och jag vet att modden är gratis, det ändrar inte faktumet att det ser billigt ut, oavsett hur ironiskt det är.

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

startar man alltid utan saker ?

Standard grejerna har du väll??

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Standard grejerna har du väll??

det var helt tomt sen stod jag i en skog och det regnade lol :s shyst ^^

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

En sak som verkligen verkar som ett stort minus i detta spel, om man går efter Youtube-klipp - zombiesen i sig.

Alltså, sättet de springer på (de rör sig som de är snabbspolade), de springer i en halvcirkel mot dig (ibland mer eller mindre i ett slalom-mönster), de är inte snyggt animerade etc. Sedan stannar de helt upp, och ÄVEN om man satt tre kulor i dem, så slår dem en gång och skadar spelaren, SEN bara ramlar de ihop och dör? Alltså i det stora hela framstår zombiesen som något från ett spel som kom ut 1997.. Med tanke på att hela spelet handlar om just zombies så är det lagom avtändande. Och jag vet att modden är gratis, det ändrar inte faktumet att det ser billigt ut, oavsett hur ironiskt det är.

Problemet är att AIn är samma som den från Arma(den är inte direkt ett underverk som man säger så), vilket betyder att de inte är optimerade för närstrid, eller att vara zombies. Sen är AIn programerad så att den skall flankera spelare, det är därför de springer i halvcirklar. Tror detta kommer att ändras tillslut, men det finns mycket viktigare saker att pyssla med.

Sen när man träffar så beräknas skotten har jag för mig, så tillsammans med serverlagg så blir det lite lustigt.

En stor del av problemet är pga att det är baserat på Arma, som inte direkt har den bästa AIn. Men inget annat spel kan leverera en så stor karta eller den typ av vapenfysik och fordon som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

En sak som verkligen verkar som ett stort minus i detta spel, om man går efter Youtube-klipp - zombiesen i sig.

Alltså, sättet de springer på (de rör sig som de är snabbspolade), de springer i en halvcirkel mot dig (ibland mer eller mindre i ett slalom-mönster), de är inte snyggt animerade etc. Sedan stannar de helt upp, och ÄVEN om man satt tre kulor i dem, så slår dem en gång och skadar spelaren, SEN bara ramlar de ihop och dör? Alltså i det stora hela framstår zombiesen som något från ett spel som kom ut 1997.. Med tanke på att hela spelet handlar om just zombies så är det lagom avtändande. Och jag vet att modden är gratis, det ändrar inte faktumet att det ser billigt ut, oavsett hur ironiskt det är.

Det är AI:n i ARMA 2, den är generellt väldigt orealistisk, både i animationerna och beteende. Så det har egentligen inget med moden i sig att göra. Men visst, det är oerhört störande, speciellt fördröjning mellan skottet och då karaktären faller ihop.

Permalänk
Medlem

En rolig grej med AI:n är när man ställer sig på en hamn. XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Problemet är att AIn är samma som den från Arma(den är inte direkt ett underverk som man säger så), vilket betyder att de inte är optimerade för närstrid, eller att vara zombies. Sen är AIn programerad så att den skall flankera spelare, det är därför de springer i halvcirklar. Tror detta kommer att ändras tillslut, men det finns mycket viktigare saker att pyssla med.

Sen när man träffar så beräknas skotten har jag för mig, så tillsammans med serverlagg så blir det lite lustigt.

En stor del av problemet är pga att det är baserat på Arma, som inte direkt har den bästa AIn. Men inget annat spel kan leverera en så stor karta eller den typ av vapenfysik och fordon som finns.

Skrivet av Knugen1:

Det är AI:n i ARMA 2, den är generellt väldigt orealistisk, både i animationerna och beteende. Så det har egentligen inget med moden i sig att göra. Men visst, det är oerhört störande, speciellt fördröjning mellan skottet och då karaktären faller ihop.

Jag är helt med, lika tråkigt är det ju för det men ja, förhoppningsvis fixar dom det om någon uppdatering, för självklart ska man ju fixa de första buggarna så fort man kan, men eftersom zombies är huvudsaken (mer eller mindre) i modden så får man hoppas de tar tag i det snart

Är det några här än som spelat tillsammans? Vilken TS-server använder ni? Den som Kebabhyvlarn lagt upp?

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

Jag är helt med, lika tråkigt är det ju för det men ja, förhoppningsvis fixar dom det om någon uppdatering, för självklart ska man ju fixa de första buggarna så fort man kan, men eftersom zombies är huvudsaken (mer eller mindre) i modden så får man hoppas de tar tag i det snart

Är det några här än som spelat tillsammans? Vilken TS-server använder ni? Den som Kebabhyvlarn lagt upp?

Tror det kommer vara svårt att ändra AIn dock, har hört att den mer eller mindre är hårdkodad i spelet. Hoppas att jag läst fel dock.

Jag är inne på Kebabhyvlarns TS, men flera olika har ju lagts upp. Vi får bestämma någon som alla är inne på sen

Permalänk
Inaktiv

Låter ju episkt detta, men kan man inte lira själv?

När ni säger banditer är det då ren pvp som har inträffat eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Låter ju episkt detta, men kan man inte lira själv?

När ni säger banditer är det då ren pvp som har inträffat eller?

Yes

Permalänk
Medlem
Skrivet av sqd:

Jag är helt med, lika tråkigt är det ju för det men ja, förhoppningsvis fixar dom det om någon uppdatering, för självklart ska man ju fixa de första buggarna så fort man kan, men eftersom zombies är huvudsaken (mer eller mindre) i modden så får man hoppas de tar tag i det snart

Är det några här än som spelat tillsammans? Vilken TS-server använder ni? Den som Kebabhyvlarn lagt upp?

Vi är 3st inne på kebabhyvlarns teamspeak:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Vi är 3st inne på kebabhyvlarns teamspeak:)

Ah okej, trevligt, jag kommer väl in någon gång ikväll

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem

Jag sitter och spelar med en polare nu om nån vill vara med skicka pm för TS info

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Nu är jag har ominstallerat det så står det "Bad serial number given in setup"
Har ju det på steam, behöver ju inte ens skriva in ett nummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Nu är jag har ominstallerat det så står det "Bad serial number given in setup"
Har ju det på steam, behöver ju inte ens skriva in ett nummer.

1. Starta om Steam som administratör
2. Starta Arma 2 Vanilla
3. Stäng ner Arma 2 Vanilla
4. Starta Arma 2 Operation arrowhead (inte combined operations)
5. Stäng ner Arma 2 Operation arrowhead
6. Starta Arma 2 Combined Operations och nu borde det funka.

Vad som händer är att när du inte kör steam som admininistratör kan den inte lägga in din nykel i registret så när du startar varje spel för sig själv sen med Steam som admin så fixar den det.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

Om nån fortfarande är osäker på modden och klurar om man skulle våga köpa och prova, kolla igenom dessa:

Jag råkade hitta första delen förra helgen och det hela slutade med att jag sträcksåg dem och beslutade mig för att installera ARMA2 igen.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

1. Starta om Steam som administratör
2. Starta Arma 2 Vanilla
3. Stäng ner Arma 2 Vanilla
4. Starta Arma 2 Operation arrowhead (inte combined operations)
5. Stäng ner Arma 2 Operation arrowhead
6. Starta Arma 2 Combined Operations och nu borde det funka.

Vad som händer är att när du inte kör steam som admininistratör kan den inte lägga in din nykel i registret så när du startar varje spel för sig själv sen med Steam som admin så fixar den det.

Tack! Håller på att ladda banan nu. Tar ju sin lilla tid
EDIT: Nu har den fastnat på "Waiting for server response". Bah..

Permalänk
Medlem

Testat Arma 2 på min gamla rigg under några tillfällen och det var bristfälligt så vart aldrig ett riktigt köp men nu när jag såg denna tråden så klickade jag hem spelet på steam dirr(!), detta ska bli mycket spännande att testa!

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Fasen vad krävande det var ändå, trots att det ser ut som skit Har väl spelat BF3 för mycket.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Skrivet av CruiZin:

Fasen vad krävande det var ändå, trots att det ser ut som skit Har väl spelat BF3 för mycket.

Snabb hårddisk är A och O för arma med tanke på streaming av 225km^2 terräng

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.