Permalänk
Skrivet av sh4dy_05:

Fick också det problemet när jag skulle joina polarn, men det funkade på alla andra servrar så antar att det är servern som det strular emot då. :/

Förövrigt ett riktigt härligt mod! ska verkligen bli kul att följa modets utveckling med.

Vilken server kör ni på då? Hittar inte en enda som funkar.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Skrivet av sh4dy_05:

Fick också det problemet när jag skulle joina polarn, men det funkade på alla andra servrar så antar att det är servern som det strular emot då. :/

Förövrigt ett riktigt härligt mod! ska verkligen bli kul att följa modets utveckling med.

Bara att vänta ut tiden. Alla servrar synkar mot en databas som kan vara lite överbelastad.

Permalänk
Skrivet av Myrmeldjyr:

Bara att vänta ut tiden. Alla servrar synkar mot en databas som kan vara lite överbelastad.

Fungerar det på de andra servrarna är det garanterat en server som är överbelastad för tillfället, behöver antagligen restartas då arma2 servern läcker en jävla masssa minne över tid och krashar till slut på "persistent" missions som DayZ.

Jag har hostat EU1-3 sen början av modden, hoppas ni gillar DayZ, det är långt kvar!

I och med performance problem I just DayZ modden har det att göra med en serie skript som körs clientside som över tid har en förmåga att krossa prestanda, samt så brukar när serverprestandan över tid går ner då mer kroppar/entities som inte rensas upp ligger omkring på servern så börjar den krypa och klienternas fps brukar då hänga med.

Jag hostar även en teamspeak server för mina 3 EU servrar som ni kan använda som ni vill, skapa temporära kanaler och sådant

IP: fellowsgame.net
Har för övrigt 256 slots så space är inget problem.

Permalänk

Har en stream uppe om folk vill se

http://www.twitch.tv/magganaaowk

har bara lite problem att ta oss in på servrar

Edit. streamen ligger uppe lite då och då , mestadels runt kl22 till sent på natten

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Skrivet av Profanwolf:

Fungerar det på de andra servrarna är det garanterat en server som är överbelastad för tillfället, behöver antagligen restartas då arma2 servern läcker en jävla masssa minne över tid och krashar till slut på "persistent" missions som DayZ.

Jag har hostat EU1-3 sen början av modden, hoppas ni gillar DayZ, det är långt kvar!

I och med performance problem I just DayZ modden har det att göra med en serie skript som körs clientside som över tid har en förmåga att krossa prestanda, samt så brukar när serverprestandan över tid går ner då mer kroppar/entities som inte rensas upp ligger omkring på servern så börjar den krypa och klienternas fps brukar då hänga med.

Jag hostar även en teamspeak server för mina 3 EU servrar som ni kan använda som ni vill, skapa temporära kanaler och sådant

IP: fellowsgame.net
Har för övrigt 256 slots så space är inget problem.

Trevligt med lite mer ingående information Vet att SSG-Killarna är sugna på dayz-serverfiler. PM me *wink*

Permalänk
Skrivet av Myrmeldjyr:

Trevligt med lite mer ingående information Vet att SSG-Killarna är sugna på dayz-serverfiler. PM me *wink*

Om ni är intresserade av att hosta en server, skicka ett mail till dayzdevteam@gmail.com , deras team kommer att svara så får ni veta

Modden suger dock prestanda brutalt, bara så ni vet

Permalänk
Skrivet av Profanwolf:

Om ni är intresserade av att hosta en server, skicka ett mail till dayzdevteam@gmail.com , deras team kommer att svara så får ni veta

Modden suger dock prestanda brutalt, bara så ni vet

Jo vi vet detta.

Permalänk

Fick precis veta från rocket att det nu finns planer på att göra DayZ till en full blown DLC för arma2! Med ett riktigt team och studio bakom då.

Eller ja, han är inte säker på det än, det kan vara att det händer i ett annan spelmotor helt och hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaggaNaaowK:

Har en stream uppe om folk vill se

http://www.twitch.tv/magganaaowk

har bara lite problem att ta oss in på servrar

Tittade lite och såg att ni hade problem med ryggsäcken Men det såg kul ut fast rätt buggigt och hackigt är det pga streamen eller är det så i spelet också?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jo , det var inte det lättaste

haha men vi klurade ut det , har aldrig spelat arma förut så vi lär oss fortfarande kontrollerna

Spelet är rätt buggit ja , men det är ju i alpa fasen så det får man vänta sig
men det är riktigt kul om man spelar med några buddies (lite svårt att hitta på varann till en början).

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Profanwolf:

Fick precis veta från rocket att det nu finns planer på att göra DayZ till en full blown DLC för arma2! Med ett riktigt team och studio bakom då.

Eller ja, han är inte säker på det än, det kan vara att det händer i ett annan spelmotor helt och hållet.

Med tanke på att DayZ har sålt ett stort antal kopior av spelet så kan jag tänka mig att Bohemia är riktigt intresserade!

Hoppas att de för vidare modden till Arma3 senare! Då kan de ju göra vissa ändringar i koden så motorn blir lite mer optimerad för en 24/7 mod.

Kan tänka mig att en kropp som ligger kvar konstant med unik inventory och position drar ruggigt med prestanda, speciellt när det finns 1000 zombies på banan och flertalet dödas varje minut vilket skapar fler och fler zombies. (och kroppar)

Någon som vet hur stor kartan är i Arma3? Chernarus är ju 225km², hört att Arma3 kommer vara betydlig större...

Edit: Detta är tydligen kartan i Arma3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Jag startar med OA-genvägen. Kan man starta Combined operations även att jag har köpt båda spelen separat (retail), eller hur funkar det?

Edit: Jag är inte säker på att detta har någon betydelse, men förra gången jag testade en mod så slängde jag in allt i Arma2\AddOns och måste ha tagit bort fel filer när jag skulle ta bort modden. För att spelet startade inte längre.
Efter att jag ominstallerade det så råkade jag installera det direkt i Program Files (x86)\Bohemia Interactive\ och inte Program Files (x86)\Bohemia Interactive\Arma 2 som jag hade tänkt.

http://i.imgur.com/1oqDy.png

Nu ligger alltså OA installerat i samma mapp som Arma 2. Men det kanske inte har någon betydelse?

du har gjort fel ur den synvikeln att alla arrowheads filer ska ligga i arma 2 mappen (tror jag) inte i en mapp som ligger i din arma 2 map.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

du har gjort fel ur den synvikeln att alla arrowheads filer ska ligga i arma 2 mappen (tror jag) inte i en mapp som ligger i din arma 2 map.

Jag tror inte det om jag ska vara ärlig. Tidigare hade jag två olika mappar som hette:

C:\Program Files (x86)\Bohemia Interactive\ArmA 2 Operation Arrowhead
C:\Program Files (x86)\Bohemia Interactive\ArmA 2

Men när jag ominstallerade Arma 2 så av någon anledning glömde jag "Arma 2" och spelet hamnade då direkt i:
C:\Program Files (x86)\Bohemia Interactive\
Därför ser det ut som det gör. Men skit samma, det verkar ju fungera utan några problem just nu, får nåt felmeddelande ibland när man går in på en server, trycker jag OK så funkar det ändå.
Får ominstallera båda spelen nnär jag känner för det och se om det går bättre.

Permalänk
Medlem

Är de alla mot alla eller? Har träffat på två andra spelare, båda har skjutit ihjäl mig för att ta mina grejer...

Permalänk

Jepp, du får helt enkelt vara försiktig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maeckish:

Är de alla mot alla eller? Har träffat på två andra spelare, båda har skjutit ihjäl mig för att ta mina grejer...

Mitt tips till dig är att försöka få tag på lite mer ammo och mat och sen bege dig norrut. Enda problemet jag och några kompisar har nu är zombies. Vi brukar hålla oss runtomkring Berezino och Polana. Vi börjar dock stacka upp oss ganska bra på supplies så vi ska nog bege oss till ett flygfält.

Håll dig även borta från Elektro och Cherno, bandits håller framförallt till där, gärna med en sniper.

Edit: Anta även att alla är ute efter dina bönor och kommer att försöka döda dig. Även om de verkar trevliga kan de sätta ett skott i nacken på dig ifall ni hittar något coolt.

Karta:
http://onlyhdwallpapers.com/wallpaper/southzagoria_arma2_9mil...

Permalänk
Skrivet av Maeckish:

Var väldigt försiktig när du träffar på andra , många skjuter ihjäl en för ens grejjer
vissa teamar upp med en.

Men lita inte på någon , även om dom utger sig för att vara friendly så vet man aldrig
när dom vänder sig om och skjuter en i ryggen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dikth:

Mitt tips till dig är att försöka få tag på lite mer ammo och mat och sen bege dig norrut. Enda problemet jag och några kompisar har nu är zombies. Vi brukar hålla oss runtomkring Berezino och Polana. Vi börjar dock stacka upp oss ganska bra på supplies så vi ska nog bege oss till ett flygfält.

Håll dig även borta från Elektro och Cherno, bandits håller framförallt till där, gärna med en sniper.

Edit: Anta även att alla är ute efter dina bönor och kommer att försöka döda dig. Även om de verkar trevliga kan de sätta ett skott i nacken på dig ifall ni hittar något coolt.

Karta:
http://onlyhdwallpapers.com/wallpaper/southzagoria_arma2_9mil...

Okej! Tack för lite tips! Se om man kan överleva lite längre nästa gång haha

Permalänk
Skrivet av Aboya:

Jag startar med OA-genvägen. Kan man starta Combined operations även att jag har köpt båda spelen separat (retail), eller hur funkar det?

Edit: Jag är inte säker på att detta har någon betydelse, men förra gången jag testade en mod så slängde jag in allt i Arma2\AddOns och måste ha tagit bort fel filer när jag skulle ta bort modden. För att spelet startade inte längre.
Efter att jag ominstallerade det så råkade jag installera det direkt i Program Files (x86)\Bohemia Interactive\ och inte Program Files (x86)\Bohemia Interactive\Arma 2 som jag hade tänkt.

*bild*

Nu ligger alltså OA installerat i samma mapp som Arma 2. Men det kanske inte har någon betydelse?

Det där ser helt fel ut. Det är inte så att du har installerat OA först, och sen ArmA2? Gör i så fall en ominstallation då du först installerar ArmA2, sen Arrowhead, sen 1.6 patchen för combined operations. Då ska du bara få en grundmapp som heter ArmA2, och i den kommer allt vad gäller OA att hamna i en mapp som bara heter "Expansion", förutom exe-filerna som hamnar tillsammans med de för ArmA2.

Om spelet är fel-installerat så kan det dyka upp en hel del felmeddelanden och konstigheter under spelandet, så det är bäst att fixa ordentligt

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Var kan jag köpa arma2?

Ps Helst från en känd sida.

Permalänk
Skrivet av memoryofrage:

Var kan jag köpa arma2?

Finns på steam

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av memoryofrage:

Var kan jag köpa arma2?

På Steam. Är väl enklast?

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Det där ser helt fel ut. Det är inte så att du har installerat OA först, och sen ArmA2? Gör i så fall en ominstallation då du först installerar ArmA2, sen Arrowhead, sen 1.6 patchen för combined operations. Då ska du bara få en grundmapp som heter ArmA2, och i den kommer allt vad gäller OA att hamna i en mapp som bara heter "Expansion", förutom exe-filerna som hamnar tillsammans med de för ArmA2.

Om spelet är fel-installerat så kan det dyka upp en hel del felmeddelanden och konstigheter under spelandet, så det är bäst att fixa ordentligt

Det spelar ingen som helst roll vilken ordning man installerat spelen i, vad håller du på med? :s

Dessutom så ska installationerna också helst vara separata, att göra som du säger är inte alls idealt.
Det finns .bat filer som kommer med OA som är där specifikt för att starta spelet som combined operations, som direkt hittar arma2's installations mapp och använder det som en modfolder, hänvisar till bohemias egna forum där vidare information om detta finns:

http://forums.bistudio.com/showthread.php?101214-ARMA-2-CO-(h...)

Men eftersom du verkar ha knasat till din installation rejält är det nog vettigt att installera om båda i separata mappar i varje fall som helst, inte lika lätt att förstöra allt då heller

Permalänk
Skrivet av sqd:

På Steam. Är väl enklast?

Köper du både ARMA2 och OA på steam eller som packet combined operations som bara är de två spelen i en bundle, så finns det redan en option på när man startar arma2 oa att starta som combined operations.

Wops råkade bli en doublepost, är så van med automerge på facepunch.

Dock så vet jag att det ska fungera att ha OA och ARMA2 installerat i samma map, men som sagt inte idealt.

Permalänk
Skrivet av Profanwolf:

Det spelar ingen som helst roll vilken ordning man installerat spelen i, vad håller du på med? :s

Dessutom så ska installationerna också helst vara separata, att göra som du säger är inte alls idealt.
Det finns .bat filer som kommer med OA som är där specifikt för att starta spelet som combined operations, som direkt hittar arma2's installations mapp och använder det som en modfolder, hänvisar till bohemias egna forum där vidare information om detta finns:

http://forums.bistudio.com/showthread.php?101214-ARMA-2-CO-(h...)

Men eftersom du verkar ha knasat till din installation rejält är det nog vettigt att installera om båda i separata mappar i varje fall som helst, inte lika lätt att förstöra allt då heller

Nej, installerar du spelen på det vis som jag beskrev så sköter installationerna allt, uppdaterar och kombinerar spelen som det skall på en gång. Har man även DLC's så installerar man även dom direkt efter OA, så täcker CO-patchen även dom på en gång sen. Det var ju precis så man installerade OA över ArmA2 när det släpptes på releasen. Inga konstigheter alls, utan det sköts ju automatiskt när man drar igång installationen. När det är klart så är det bara att tuta och skjuta.

Men visst, tycker du det känns lämpligare att fippla med bat-filer för att kombinera spelen så varsågod Jag har dock inte hört mycket positivt om det tillvägagångssättet.

Detta gäller då retail-versionerna av spelen, som Aboya verkar ha eftersom det inte är installerat i Steam-mappen. Hur det görs med Steam-versionerna har jag däremot ingen aning om, utöver att det har en ganska strulig historia jämfört med retail.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Nej, installerar du spelen på det vis som jag beskrev så sköter installationerna allt, uppdaterar och kombinerar spelen som det skall på en gång. Har man även DLC's så installerar man även dom direkt efter OA, så täcker CO-patchen även dom på en gång sen. Det var ju precis så man installerade OA över ArmA2 när det släpptes på releasen. Inga konstigheter alls, utan det sköts ju automatiskt när man drar igång installationen. När det är klart så är det bara att tuta och skjuta.

Men visst, tycker du det känns lämpligare att fippla med bat-filer för att kombinera spelen så varsågod Jag har dock inte hört mycket positivt om det tillvägagångssättet.

Detta gäller då retail-versionerna av spelen, som Aboya verkar ha eftersom det inte är installerat i Steam-mappen. Hur det görs med Steam-versionerna har jag däremot ingen aning om, utöver att det har en ganska strulig historia jämfört med retail.

Med Steam gäller egentligen samma som för retail. ArmA 2 först och sedan OA. Det verkar som att det är viktigt att starta upp både ArmA 2 och OA innan CO startas.

Mods fungerar precis som för retail i övrigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Jaså? Har ändrats sen sist jag försökte då

Verkar smidigare iaf

Permalänk
Medlem

Efter att ha försökt connecta till en server i nästan en timme, så kom jag tillslut in. Han spela i 10 minuter ungefär (klättrade upp i en kran som fanns i en hamn), sedan time:ade jag ut och blev disconnectad... aja, dog inte i alla fall, haha.

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Om du ska spela så kör igång teamspeak och gå in på kebabhyvlarns eller the mupps teamspeak, där sitter vi samlade;-)

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, men blir det inte roligare att snacka via deras in-byggda VOIP? För då kan man ju inte snacka om man separeras från varandra, och man hör vilket håll spelaren som pratar är i förhållande till en själv, och så man andra fientliga spelare höra vart man är om man pratar för högt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Spenderade en timme på att smyga mig runt Krashnostav i skogen, för att ta mig till flygfältet som ligger där. Hade hört att det var PK i området(mestadels kring flygfältet), så gick lugnt och metodiskt i skogen ifall jag skulle stöta på dom. Planen var att smyga till skogskanten för att sedan leta reda på dessa pojkar och skjuta dom från max-avstånd med mitt gevär. (800m)

Kommer till skogsgränsen väster om flygfältet när jag inser något tråkigt. Servern har begränsad sikt, så jag ser inte från min position till andra sidan av basen. Jag såg ungefär 700 till 800m, precis så jag kunde se den närmsta hangaren. Visste att det skulle vara så långt, men ville skåda mina motståndare innan jag kom inom avstånd.

Vågade inte gå ut ur skogen då det är ett stort öppet fält fram till hangaren vilket hade gjort mig till en enkel måltavla.

Hittils vart mitt längsta liv, knappt sett någon annan då jag spawnade på östkusten, för att sedan fortsätta norrut efter jag tagit mig bort från kusten.