Zombie mod till Arma2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Jag gillar det också, men vill att de har något sätt så man ser vem det är man kollar på.
Vissa servrar har det, men gillar enbart fysiskt sikte och 1st person, så om de hade kombinerat de båda hade vart nice!

Vill också att de skapar möjligheten att ta bort chatten helt och hållet, så man måste använda direct istället. Då kommer man att känna sig ännu mer isolerad istället för att man ser att chatten går varm hela tiden.
Men först måste de få den att funka, var någon mod som hade 3D-voip samt realistisk radio som vissa tycker att de skall lägga till.

ACRE syftar du förmodligen på. Det ska tydligen ha en ganska bra fungerande 3D-voip, ju högre man pratar desto längre bort hörs man etc. Det finns även en handhållen radio som räcker 2km och en väskradio som räcker 5km(?) om jag inte minns fel. Men jag tror rocket skrev att det kan vara ett problem att få folk att installera ännu en mod, och även att det var problem med de "fysiska" radiorna att de är gjorda för uppdrag och inte en 24/7-värld.

Permalänk
Medlem

Såg några SweC:re på några server (nickar Nickli)

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Inte lätt att komma in på en server nu...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dikth:

ACRE syftar du förmodligen på. Det ska tydligen ha en ganska bra fungerande 3D-voip, ju högre man pratar desto längre bort hörs man etc. Det finns även en handhållen radio som räcker 2km och en väskradio som räcker 5km(?) om jag inte minns fel. Men jag tror rocket skrev att det kan vara ett problem att få folk att installera ännu en mod, och även att det var problem med de "fysiska" radiorna att de är gjorda för uppdrag och inte en 24/7-värld.

ACRE är det enda jag saknar med den här modden. Skulle vara helt fantastiskt att försöka hitta en radio och sända ut sprakande nödanrop i etern

Det är dock som du, eller Rocket, säger. ACRE skulle innebära en hel del extra problem. Man kan ju alltid hoppas på att någon slänger upp en server för de som orkar med besväret.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dikth:

ACRE syftar du förmodligen på. Det ska tydligen ha en ganska bra fungerande 3D-voip, ju högre man pratar desto längre bort hörs man etc. Det finns även en handhållen radio som räcker 2km och en väskradio som räcker 5km(?) om jag inte minns fel. Men jag tror rocket skrev att det kan vara ett problem att få folk att installera ännu en mod, och även att det var problem med de "fysiska" radiorna att de är gjorda för uppdrag och inte en 24/7-värld.

Problemet med ACRE var att varje radio har ett unikt ID (var så jag fattade det iallafall) vilket gör det mer eller mindre omöjligt att använda det nuvarande loot systemet. Men tar man bort radion så borde det ju inte vara något problem. Sen dom som spelar med varandra använder ju troligen något externt Voip program som tex TS, så att ha Radio i modden tycker jag är onödigt.

Så om Rocket lyckas få ett litet samtal med ACRE utvecklarna så kanske han kan övertyga dom att göra en variant utan Radio, vilket är mer eller mindre perfekt. Visst är det coolt med radio, men ingen kommer använda dom förutom de som tar det riktigt seriöst. Dock finns det ju säkerligen ett flertal av dessa inom Arma

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Kommer förmodligen bli skjuten i både knäväcken och nacken efter att ha ställt den här frågan här, men kan inte komma på något annat ställe att fråga på.

Finns det NÅGOT sätt att spela det här utan att ha betalat för hela spelet? Torrents, demos, whatever floats your boat liksom, är så satans sugen på att prova men har verkligen inte råd att punga ut för hela spelet.

Riskerar säkert ban för att ställa denna frågan men det är något jag får ta såfall, om ni är sugna på att dela med er får ni gärna ta det i PM.

Återigen, ber om ursäkt om jag bryter mot några regler och förstår om jag blir bannad pga detta.

Nepp. Köp.

Permalänk

Bästa modden jag spelat sedan de gamla goda half-life dagarna. Köpte ARMA II enbart för att kunna spela det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Så om Rocket lyckas få ett litet samtal med ACRE utvecklarna så kanske han kan övertyga dom att göra en variant utan Radio, vilket är mer eller mindre perfekt. Visst är det coolt med radio, men ingen kommer använda dom förutom de som tar det riktigt seriöst. Dock finns det ju säkerligen ett flertal av dessa inom Arma

ACRE fungerar redan utan radio. Det är exempelvis möjligt att föra "vanliga samtal" och ljudet blir starkare/svagare beroende på avstånd mellan sändare och mottagare.

Efter att man har provat på ACRE blir det helt plötsligt väldigt stelt och tomt när den möjligheten inte längre finns. Att höra folk lika tydligt var man än är, exempelvis genom TS, är inte i närheten av lika effektfullt.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Inaktiv

Tjena! Vilket arma 2 behöver man för att kunna lira detta spelet?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173545:

Tjena! Vilket arma 2 behöver man för att kunna lira detta spelet?

Tack på förhand

Arma 2: Combined Operations. Finns för övrigt på Steam för en ca 220 kr.

Permalänk
Skrivet av anon173545:

Tjena! Vilket arma 2 behöver man för att kunna lira detta spelet?

Tack på förhand

ARMA II Combined Operations. Sen om du vill ha högupplösta texturer på modellerna behöver du Private military också. Men det funkar med enbart Combined operations.

Visa signatur

Fractal Define R3 | RadeonHD 6970 | Corsair 850AX | I7-2600k | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB XMS3 | MSI P67A-GD65 REV B3 |

Permalänk
Hedersmedlem

Okej. Nu är även jag delaktig. Har taggat namnet [SWEC]Überklass också, så om ni ser en förvirrad tunnhårig man med runda Gestapo-glasögon som smyger i buskarna så skjut inte

Hur fungerar Voip i ARMA 2 förövrigt, fungerar det bra?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Okej. Nu är även jag delaktig. Har taggat namnet [SWEC]Überklass också, så om ni ser en förvirrad tunnhårig man med runda Gestapo-glasögon som smyger i buskarna så skjut inte

Hur fungerar Voip i ARMA 2 förövrigt, fungerar det bra?

Voip funkar ibland, absolut inget att lita på i nuläget.

Dock har Rocket (killen som ligger bakom) rapporterat buggen till bohemia (han jobbar där) så det borde fixas relativt snart, men eftersom Arma3 är nära så kommer det troligen dröja innan detta blir fixat.

Hoppas du kommer hittar någon server, är fullsmockat i nuläget, så kommer du in på en server så har du tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockjesus:

ARMA II Combined Operations. Sen om du vill ha högupplösta texturer på modellerna behöver du Private military också. Men det funkar med enbart Combined operations.

så om man har köpt Arma 2 och OA separat så fungerar det inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

så om man har köpt Arma 2 och OA separat så fungerar det inte?

jo, Combined Operations är bara ett paket med Arma 2 + OA

Verkar vara många som vill spela DayZ, ArmA2:Combined Operations ligger 3:a på Steams Bäst säljande lista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Okej. Nu är även jag delaktig. Har taggat namnet [SWEC]Überklass också, så om ni ser en förvirrad tunnhårig man med runda Gestapo-glasögon som smyger i buskarna så skjut inte

Hur fungerar Voip i ARMA 2 förövrigt, fungerar det bra?

Hur gick det efter jag vart uppäten på stranden? xD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Narta:

Hur gick det efter jag vart uppäten på stranden? xD

Haha skoj att den första man stötte på var en sweclockare. Var lite misstänksam mot er först. Kunde ju varit elakingar som ville sno mitt vatten haha. Jo jag flydde i panik efter att ha iakttagit ditt uppätna lik och de 5 zombies som smaskade på dig. Jag var dock sugen på att ta ditt gevär, eller var det Kanske din partner som hade det, men jag tog mitt förnuft tillfånga och stack

Riktigt jävla rolig mod måste jag säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Celcius:

Voip funkar ibland, absolut inget att lita på i nuläget.

Dock har Rocket (killen som ligger bakom) rapporterat buggen till bohemia (han jobbar där) så det borde fixas relativt snart, men eftersom Arma3 är nära så kommer det troligen dröja innan detta blir fixat.

Hoppas du kommer hittar någon server, är fullsmockat i nuläget, så kommer du in på en server så har du tur

Okej tack. Spelet lär bli så mycket roligare med fungerande voip så det håller vi tummarna för.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Story of today:
Va tvungen att skjuta en zombie i Elektro blev sedan jagad av alla zombies i hela staden.
Hade 4 zombie kills innan detta. (Tydligen gillar de på servern inte reddit)

sedan blev jag instängd i ett vakthus, zombies sprang igenom väggarna och det hela slutade med bara 650 blod kvar. Märkte sedan att jag va mitt i mellan ca 15 zombies, och med 2500 blod så var det inte mer att göra än att lämna.

Så ligger i utkanten av Elektro och behöver någon som kan ge mig blod(har 2 påsar blod) för man kan ju inte ge sig själv blod.

Permalänk
Medlem

Arrgghhh galen att man är på kurs 35 mil från sitt hem och dator sen i söndags, har lite abstinens efter att spela DayZ:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Hmm.. större och fler servrar efterfrågas, och en lättare funktion att respawna.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Någon som kan lägga upp en SweC server? Hade ju varit ganska festligt!

Visa signatur

Fractal Define R3 | RadeonHD 6970 | Corsair 850AX | I7-2600k | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB XMS3 | MSI P67A-GD65 REV B3 |

Permalänk
Medlem

Blir galen, har letat runt en del nu men.. Hur skriver man i chatten?

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Hmm.. större och fler servrar efterfrågas, och en lättare funktion att respawna.

Större lär inte dyka upp. Jag antar att dom har sänkt till 40 spelare senaste veckan av en anledning. Har varit med i klan-matcher på strax över 60 spelare i ArmA2 förr och kan lova att det blir mer av en laggfest än mer nöje. Fler servrar lär däremot dyka upp med tiden, iom att det fortförande är Alpha. Man får ha lite överseende eftersom det är ett hobby-projekt, så saker och ting kan ju ta lite tid att fixas.

Vad gäller respawn så är det väl inga problem som det är nu? 2 knapptryck så är man på väg in igen.

Skrivet av Rugins:

Blir galen, har letat runt en del nu men.. Hur skriver man i chatten?

Det är väl bara att kolla i dina kontroller? Köpte man retail så fick man ett papper med en layout på alla kontroller, som verkligen är guld värd för nybörjare om man inte ställer om kontrollerna själv. Rekommenderar att skriva ut och lägga vid skrivbordet

http://imageshack.us/f/532/a2keylayout.png/

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem.

Tänkte Fixa spelet imorn! så är någon sugen på att lira så säg bara till, såg asläckert ut!

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Medlem

Haha var nyss sjukt krig om en helikopter på ett tag i Elektro å vi var fyra i ts å haha helt sjukt

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag, CLLA, Wilderwoo och Knugen hade en satans tid nyss som slutade i krig om helikopter, dock blev vi kickade av någon anledning, gissar på sur admin som ville ha sin helikoper för sig själv.

Jag och Wilderwoo gick tillsammans från Prigorodky till Elektro för att möta upp med CLLA och Knugen efter en eldstrid mot två survivors (som jag tror vi fick på film). Strax efter detta så splittade vi vår TS pga förvirring inne i skogen utanför Prigorodky.

Efter en stund av mitt failande av kartläsning och kompassläsande så lyckas vi komma till utkanten av Elektro.
Vi ser att Knugen blivit dödad, så vi skyndar in till deras TS grupp och får reda på att de skådat en helikoper med tillhörande besättning på ett hustak i Elektro, som dödade Knugen.

Knugen hade kämpat tappert och dödad 3 av besättningsmedlemmarna med sin Makarov innan han stupade(okänt hur många det är kvar).
CLLA låg i ett hörn och gömde sig

Jag och Wilderwoo tvekar på om det är värt att gå in till helikopter för att stjäla den, Wilder vill sova och jag funderar på samma sak(klockan är 01:30). Knugen har andra tankar och övertygar oss att vi skall ge oss in i fighten, jag svarar med att börja rusa in till helikopern, jag laggar så för Wilder så teleportar jag frammåt 300m, jag är nu ensam.

Knugen har tur att spawna i Elektro, och beger sig in mot heikoptern. CLLA håller ett hörn mot de resterande och plockar några av besättningmedlemmarna, vi gissar på att de höll på med att fylla på tankarna, därför är de borta från helikoptern.

Vid detta laget är jag på baksidan av Huset som helikopern står på, och klättrar upp för stegen mot helikotern, inga levande personer här uppe. En av besättningsmedlemmarna har spawnat i Elektro med, och hinner före Knugen.

Precis i detta läget så kickas alla vi fyra. Vi tror att serverns Admin kickade oss. Jag vet inte vart Wilder höll hus i detta läge, men också han kickades, så gissningsvis var han inte långt borta från mig.

Tror att mycket av det som hände här missades av mig, då jag var aningen hög på adrenalin (är fortfarande det ). Hoppas att mina kamrater kan fylla i alla de luckor och faktafel som står här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Jag, CLLA, Wilderwoo och Knugen hade en satans tid nyss som slutade i krig om helikopter, dock blev vi kickade av någon anledning, gissar på sur admin som ville ha sin helikoper för sig själv.

Jag och Wilderwoo gick tillsammans från Prigorodky till Elektro för att möta upp med CLLA och Knugen efter en eldstrid mot två survivors (som jag tror vi fick på film). Strax efter detta så splittade vi vår TS pga förvirring inne i skogen utanför Prigorodky.

Efter en stund av mitt failande av kartläsning och kompassläsande så lyckas vi komma till utkanten av Elektro.
Vi ser att Knugen blivit dödad, så vi skyndar in till deras TS grupp och får reda på att de skådat en helikoper med tillhörande besättning på ett hustak i Elektro, som dödade Knugen.

Knugen hade kämpat tappert och dödad 3 av besättningsmedlemmarna med sin Makarov innan han stupade(okänt hur många det är kvar).
CLLA låg i ett hörn och gömde sig

Jag och Wilderwoo tvekar på om det är värt att gå in till helikopter för att stjäla den, Wilder vill sova och jag funderar på samma sak(klockan är 01:30). Knugen har andra tankar och övertygar oss att vi skall ge oss in i fighten, jag svarar med att börja rusa in till helikopern, jag laggar så för Wilder så teleportar jag frammåt 300m, jag är nu ensam.

Knugen har tur att spawna i Elektro, och beger sig in mot heikoptern. CLLA håller ett hörn mot de resterande och plockar några av besättningmedlemmarna, vi gissar på att de höll på med att fylla på tankarna, därför är de borta från helikoptern.

Vid detta laget är jag på baksidan av Huset som helikopern står på, och klättrar upp för stegen mot helikotern, inga levande personer här uppe. En av besättningsmedlemmarna har spawnat i Elektro med, och hinner före Knugen.

Precis i detta läget så kickas alla vi fyra. Vi tror att serverns Admin kickade oss. Jag vet inte vart Wilder höll hus i detta läge, men också han kickades, så gissningsvis var han inte långt borta från mig.

Tror att mycket av det som hände här missades av mig, då jag var aningen hög på adrenalin (är fortfarande det ). Hoppas att mina kamrater kan fylla i alla de luckor och faktafel som står här

Dold text

Känns väldigt fel av admin att kicka er för att ni försökte ta helikoptern, speciellt när de i helikoptern anföll er. Det var alldeles rätt av er att anfalla dem och försöka ta helikoptern. Även om jag och mina kompisar undviker att anfalla andra om de inte är bandits (bandits skjuter vi på direkten).

Mycket av spänningen ligger i att det finns andra spelare och de kan anfalla dig, så har du bra grejer så kan det gå väldigt illa.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 51eYez:

Känns väldigt fel av admin att kicka er för att ni försökte ta helikoptern, speciellt när de i helikoptern anföll er. Det var alldeles rätt av er att anfalla dem och försöka ta helikoptern. Även om jag och mina kompisar undviker att anfalla andra om de inte är bandits (bandits skjuter vi på direkten).

Mycket av spänningen ligger i att det finns andra spelare och de kan anfalla dig, så har du bra grejer så kan det gå väldigt illa.

Kan hålla med om att det är fel av admin, men jag har en känsla av att servern kraschade. Jag funderade på det nu i morse och jag hade desync mer eller mindre under hela tiden vi var inne på den servern, den hade också precis startat om. Kan ha varit mitt internet dock.

Och vad jag vet så var det ett gäng bandits som vi anföll, de hade också riktigt bra gear. Så hade vi inte kickats/servern crashat så hade vi troligen kommit iväg med NVG och andra gobitar

Permalänk
Medlem

Jag ska skaffa det idag och nica ?(SweC)? hojta till om ni är en grupp på en server som man kan joina? Är noob så kan behöva en del hjälp