[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av folkeryd:

Uppdaterade min SGs2 till 4.0... nu visas inte namn längre i sms listan utan bara nummer (dock är alla konversationer fortfarande kvar=
Skitdrygt!

Löste detta genom att exportera och sedan importera tillbaka kontaktlistan.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Avstängd

inget ljud från sms trots att man har haft det förut.
sms och mail står kvar som olästa trots att man har läst dom 1700 gånger.

kommer buggarna med tiden i ICS 4.0 eller vad är det frågan om?

är det fler som har problem med just ljudet från smsen?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Jag bytte ut kretskortet med usb porten igår och nu har jag ingen 3g längre, tror ni detta kan ha något samband?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jag bytte ut kretskortet med usb porten igår och nu har jag ingen 3g längre, tror ni detta kan ha något samband?

ta det en gång till tack. Bytte du kretskort i telefonen???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

ta det en gång till tack. Bytte du kretskort i telefonen???

Ja alltså det kretskortet som usb porten och micen sitter på. Misstänker att det även är någon slags antenn där nere.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

inget ljud från sms trots att man har haft det förut.
sms och mail står kvar som olästa trots att man har läst dom 1700 gånger.

kommer buggarna med tiden i ICS 4.0 eller vad är det frågan om?

är det fler som har problem med just ljudet från smsen?

samma problem med inget ljud ifrån sms
har på ljudlös med vibration , ändå så vibrerar den inte

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

ta det en gång till tack. Bytte du kretskort i telefonen???

http://www.youtube.com/watch?v=65pvAINg2ME&feature=related

nilz.. Du fick dit den lilla antennkabeln ok ~25min in i klippet ovan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

http://www.youtube.com/watch?v=65pvAINg2ME&feature=related

nilz.. Du fick dit den lilla antennkabeln ok ~25min in i klippet ovan?

Jag tyckte det, men får väl skruva upp och kolla igen, dock hade jag 3g i några minuter idag. Så antagligen nånting glappt, sjukt dålig antenn förövrigt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jag tyckte det, men får väl skruva upp och kolla igen, dock hade jag 3g i några minuter idag. Så antagligen nånting glappt, sjukt dålig antenn förövrigt.

Menar du konstruktion eller signal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Menar du konstruktion eller signal?

Signalen. Innan bytet hade jag 2 av 5 streck hemma i lägenheten. Lånade en Satio under tiden som ständigt hade full mottagning hemma.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Signalen. Innan bytet hade jag 2 av 5 streck hemma i lägenheten. Lånade en Satio under tiden som ständigt hade full mottagning hemma.

Ok, jag tycker den är bra. Men jag har iofs bara min gamla 3gs o frugans ace att jämföra med.
Vilket modem/baseband kör du? Jag har fastnat för XXKI4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ok, jag tycker den är bra. Men jag har iofs bara min gamla 3gs o frugans ace att jämföra med.
Vilket modem/baseband kör du? Jag har fastnat för XXKI4.

Jag har verkligen ingen koll på vilken mjukvara som är bäst, ser ut som att jag använder XXLPQ.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Har haft min S2:a sedan dec. Är inte helt övertygad faktiskt, så tänkte se om ni har hört eller har samma problem:

Mönsterlåsning: Händer det för er att skärmen inte registrerar dragningen helt? Ibland när jag drar med fingret, så markeras 1-2 pluppar, sedan släpper markeringen och den börjar på den 3-4:e, och då blir det ju fel mönster som ritas upp. Jag måste antingen vänta 1-2 sek för att det ska fungera riktigt, ibland även släcka och tända skärmen igen, då funkar det direkt. Nu har jag nollställt mobilen och det verkar än så länge fungera bra, bara en gång hittills har det hänt.

Appar: Följande appar kraschar ganska ofta för mig: Wordfeud, Draw Free, Spotify. Är de jag använder mest, men betydligt fler kraschar ibland. Händer att mobilen bara startar om sig också, inte bara att appen stängs, hänt 3-4 ggr.

Spotify: Det jag stör mig mest på eftersom jag betalar en hundring i månaden för en usel app. Stängs ofta av helt plötsligt. Söker jag i en låt, spolar fram i låten, och sedan lyssnar klart, ja då hoppar den inte vidare till nästa låt. Varenda gång är det så här. Går ju inte sortera knappt heller i listor, värdelöst.

Ljudproblem vid samtal: Till vissa personer så ekar rösten och jag kan höra den andra personen bra, men dem hör mig i ett eko. Ibland hör jag min egna röst komma med fördröjning. En kompis har samma problem och det är värst mellan att ringa mellan våra S2: or, vi bägge har Telenor.

Har både garanti (köptes i dec 11') och försäkring på den, men att lämna in en mobil är ju oftast lönlöst, man får tillbaka en fabriksinställd telefon (som jag själv gjorde igår) med samma problem. Så om någon har tips eller råd vad jag ska göra, eller säga om ni har liknande problem, är jag tacksam så jag får ett hum om det är fel eller inte på den.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandstorm:

Har haft min S2:a sedan dec. Är inte helt övertygad faktiskt, så tänkte se om ni har hört eller har samma problem:

Mönsterlåsning: Händer det för er att skärmen inte registrerar dragningen helt? Ibland när jag drar med fingret, så markeras 1-2 pluppar, sedan släpper markeringen och den börjar på den 3-4:e, och då blir det ju fel mönster som ritas upp. Jag måste antingen vänta 1-2 sek för att det ska fungera riktigt, ibland även släcka och tända skärmen igen, då funkar det direkt. Nu har jag nollställt mobilen och det verkar än så länge fungera bra, bara en gång hittills har det hänt.

Appar: Följande appar kraschar ganska ofta för mig: Wordfeud, Draw Free, Spotify. Är de jag använder mest, men betydligt fler kraschar ibland. Händer att mobilen bara startar om sig också, inte bara att appen stängs, hänt 3-4 ggr.

Spotify: Det jag stör mig mest på eftersom jag betalar en hundring i månaden för en usel app. Stängs ofta av helt plötsligt. Söker jag i en låt, spolar fram i låten, och sedan lyssnar klart, ja då hoppar den inte vidare till nästa låt. Varenda gång är det så här. Går ju inte sortera knappt heller i listor, värdelöst.

Ljudproblem vid samtal: Till vissa personer så ekar rösten och jag kan höra den andra personen bra, men dem hör mig i ett eko. Ibland hör jag min egna röst komma med fördröjning. En kompis har samma problem och det är värst mellan att ringa mellan våra S2: or, vi bägge har Telenor.

Har både garanti (köptes i dec 11') och försäkring på den, men att lämna in en mobil är ju oftast lönlöst, man får tillbaka en fabriksinställd telefon (som jag själv gjorde igår) med samma problem. Så om någon har tips eller råd vad jag ska göra, eller säga om ni har liknande problem, är jag tacksam så jag får ett hum om det är fel eller inte på den.

Eko http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1384756

Jag har inte råkat ut för ditt skärmlås strul.

Ang spotify, prova betan. http://www.swedroid.se/spotify-slapper-helt-nydesignad-androi...
Tycker den funkar mycket bättre än den gamla.
Wordfeud vet jag inte, draw är väl ganska buggig verkar det som.
Använder inget av dem själv.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Eko http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1384756

Jag har inte råkat ut för ditt skärmlås strul.

Ang spotify, prova betan. http://www.swedroid.se/spotify-slapper-helt-nydesignad-androi...
Tycker den funkar mycket bättre än den gamla.
Wordfeud vet jag inte, draw är väl ganska buggig verkar det som.
Använder inget av dem själv.

Ekot verkar helt enkelt något som många har problem med.

Skärmlåset har blivit mycket bättre sedan jag nollställde mobilen, buggen har bara hänt en gång ännu på 2 dagar.

Spotifybetan var ett betydligt lyft. Saknar bara en sak nu, sortering efter senast tillagda låt.

Synd att apparna inte är mer testade än de är till Android, känns som det är lite väl många som inte fungerar tillfredsställande.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandstorm:

Synd att apparna inte är mer testade än de är till Android, känns som det är lite väl många som inte fungerar tillfredsställande.

Jag hade iphone tidigare o då var det var inte ett dugg bättre.
Själv har jag haft väldigt få FC med min s2 (checkrom revohd) peppar, peppar.. Borträknat spotify innan nya betan.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har extrema problem med senaste uppdateringen?..
Mobilen känns allmänt ostabil.
Det är typ inte något speciellt som hänger sig osv, utan det är allt generellt.
Internetsidorna tar månader på sig att ens börja ladda, vare sig man använder sig av Wifi eller inte.
När jag startar om mobilen, så ändras vissa appars ikoner till en android, och när man klickar på den (t.ex Facebook som nu helt plötsligt blivit en android) så står det "Denna app är inte installerad, och man måste ladda ner den igen.

Sen en till fråga, när jag klickar på Luren, och väljer Favoriter, HUR gör jag så att det blir en lista och inte stora ikoner?
Samt, förut när man tryckte på Luren, så kom det upp Knappsats, kontakter, favoriter och loggar.
Nu kommer INTE "Kontakter" upp, utan jag måste trycka på den nedre vänstra knappen, och välja "Kontakter".
Riktigt irriterande, någon som vet hur man ändrar detta så att man får tillbaka Kontakter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandstorm:

Mönster: Håller med där en smula för har lite samma problem med kod där telefonen inte alltid reagerar när jag trycker på en viss siffra. Tror dock att det bara är så sen 4.0.3.

Spotify: Usch vilken kass app (inte Androids fel) men som sagt finns det en beta och den skall fungera bättre. Märkt en störande sak med den vanliga versionen och det är att om jag startar en låt och spolar fram direkt och lyssnar igenom hela låten så kommer den att "gå över" sista sekunden på låten och fastna där (säg att låten är 7:36 då stannar den på 7:42). Löser sig när jag byter låt manuellt men ändå störande.

Appar: Har faktiskt inte problem med krasher. Just nu krashar bara Internet riktigt ofta och tror även där det beror på 4.0.3.

Ljudproblem: Ibland hör folk mig dåligt när jag hör dem bra men jag vill klanka ned Tele2 då Internet fungerar skitdåligt >:-[ Jag vet aldrig om jag kan surfa eller inte.

Jag tror att många problem kommer lösa sig om jag formaterar interna & externa USB-minnet samt gör en factory reset bara att jag inte orkat göra det än

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Det har fungerat mycket bättre sedan jag gjorde en fabriksåterställning, med framförallt mönstret. Funkat bra hittills. en gång failat.

Ja men precis, det med att låtarna spelas längre än de är har jag också, men det är löst i betaversionen av spotify, funkar bra där. Känns som den nya versionen kommer bli betydligt bättre, bara sortering av låtar jag saknar.

Skrivet av Mocka:
Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk

Sitter och försöker uppdatera min flickväns galaxy S2 men det där samsung kies är fan det sämsta jag har varit med om. Förstår inte att folk gnäller på apple och itunes när samsung sitter med det sämsta programmet av alla för att uppdatera telefoner. Sämre program har jag inte varit med om, jag har testat på tre olika datorer och det slutade med att jag var tvungen att boota om telefonen med sladden i datorn för att kiss programmet skulle hitta telefonen. Nu verkar det iaf funka men som sagt, fruktansvärt dåligt program.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Sitter och försöker uppdatera min flickväns galaxy S2 men det där samsung kies är fan det sämsta jag har varit med om. Förstår inte att folk gnäller på apple och itunes när samsung sitter med det sämsta programmet av alla för att uppdatera telefoner. Sämre program har jag inte varit med om, jag har testat på tre olika datorer och det slutade med att jag var tvungen att boota om telefonen med sladden i datorn för att kiss programmet skulle hitta telefonen. Nu verkar det iaf funka men som sagt, fruktansvärt dåligt program.

Skillnaden är ju att man inte behöver använda kies..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandstorm:

Det har fungerat mycket bättre sedan jag gjorde en fabriksåterställning, med framförallt mönstret. Funkat bra hittills. en gång failat.

Ja men precis, det med att låtarna spelas längre än de är har jag också, men det är löst i betaversionen av spotify, funkar bra där. Känns som den nya versionen kommer bli betydligt bättre, bara sortering av låtar jag saknar.

Ok, då får det bli fabriksåterställning och formatering

Skrivet av Boss302:

Skillnaden är ju att man inte behöver använda kies..

Exakt. OTA fungerar faktiskt oftast bättre än Kies.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ok, då får det bli fabriksåterställning och formatering

Exakt. OTA fungerar faktiskt oftast bättre än Kies.

Eller odin.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Ok, då får det bli fabriksåterställning och formatering

Det hjälpte inte speciellt länge. Samma problem igen nu.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jag bytte ut kretskortet med usb porten igår

Bytte på min också nu..

Detta verkar inte vara extremt ovanligt.
Vad har ni som bytt haft för symptom?

För mig så blev det på följande vis.

1*Luren gick inte att stänga av (rebootade direkt), samt startade direkt när man satte i batteriet.
2*Indikera ibland laddning trotts att inte kabeln var i.
3*Ett par ggr hoppade den in i download mode o återställde flashhistoriken. (detta sker med ett motstånd på 300kohm mellan pin 4 och 5)

Usb dataanslutning samt laddning funkade bra..
Jag hade då förmodligen lite kortis mellan stift 4 och 5. När problemet plötsligt uppstod så gjorde jag rent porten grundligt utan någon framgång så jag gissar på att det var i själva kretskortet.

Detta var ju inte hela världen kan man tycka? Problemet var bara att när telefonen indikerar laddning så går den inte i deep sleep.. Samt att bopp bopp ljudet man hör när man stoppar i laddaren kan bli ganska irriterande efter ett par dagar

Köpte härifrån -> http://www.euromobile.se/se/samsung-galaxy-s2-laddkontakt.htm... 149:- inkl frakt.
Byta är hyffsat simpelt o man behöver bara lätta lite på "moderkortet" för att få bort flexkabeln.
Jag hade 2 stjärnmejslar. PH00 samt PH0. Dessa passar inte helt perfekt så det är möjligt att det finns bättre mejslar.

Permalänk
Medlem

PH000 är det du skulle haft, funkade fint på alla skruvar

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

PH000 är det du skulle haft, funkade fint på alla skruvar

Åfan. Är den inte mindre än 00 utan mindre spetsig istället? Tänkte fila av lite på spetsen på 00an för att den inte skulle gå i bott. Men det gick ju iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Åfan. Är den inte mindre än 00 utan mindre spetsig istället? Tänkte fila av lite på spetsen på 00an för att den inte skulle gå i bott. Men det gick ju iaf.

En snabb titt på mina bitsar säger att PH000 är betydligt mindre.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

En snabb titt på mina bitsar säger att PH000 är betydligt mindre.

Jaha? Jag tyckte t.o.m PH00 var för liten för de som håller kretskortet med usb-kontakten. Jaja strunt samma, bara de kommer loss.

Fick du ordning på antennen föresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Jaha? Jag tyckte t.o.m PH00 var för liten för de som håller kretskortet med usb-kontakten. Jaja strunt samma, bara de kommer loss.

Fick du ordning på antennen föresten?

Nepp, fortfarande bara 2G oftast, 3G vid min busshållsplats och wifi hastigheten är typ 150 kb/s. Tror den här åker in på garanti

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.