Problem med random frysningar, GFX driver restart etc

Permalänk

Problem med random frysningar, GFX driver restart etc

Allt har fungerat fint fram tills för ett tag sedan. Men på senaste tiden när jag kollar en film eller spelar något tyngre 3d spel så får jag ofta ett meddelande om att grafikkortets drivrutin har slutat svara och därför startats om. Startar jag i felsäkert läge och kollar en film säger media player classic att den inte kan köra direct x etc men spelar ändå upp filmen, men då hänger sig inget.

Har testat följande saker.
Bytt gfx kort, kört memtest, kollat temp, installerat nya drivrutiner till gfx med driver sweeper etc, tagit bort övriga hd's, kollat volt's på psu, flyttat runt på minnena och testat andra minnen, och installerat om windows 7 också. Allt verkar fine and dandy men vad jag än gjort så har inget hjälpt och bytt ut hårdvara producerar fortfarande samma resultat.

Ibland har jag även fått blåskärm och datorn startar om eller hänger sig helt, jag testade även att stänga av de interna ljudkortet på mobot genom bios, då fick jag samma problem men det tog avsevärt längre tid innan det uppstod. Har även kollat kapacitorerna och de verkar se helt ok ut. Några ideer? *edit* det finns en enda sak jag inte har testat och det är att ta bort ssd'n och köra på en annan disk, men har lite ont om hd utrymme och låter skeptiskt att den skulle vara problemet efter att ha pratat med ocz.

System specs:
CPUID CPU namn Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz
Moderkortsnamn Asus P5B-Plus Series
Modulnamn Corsair XMS2 CM2X1024-6400 4gig
OS namn Windows 7 Professional (SP1) 64bit
NVIDIA GeForce GTX 460
OCZ-VERTEX2 ATA Device (smart värden var ok enligt ocz)
SAMSUNG HD501LJ ATA Device
SAMSUNG HD501LJ ATA Device
SAMSUNG HD753LJ ATA Device
PSU ska var en 450 watts.

Det var väll det hela tror jag, måste ju ha en fungerande burk tills Diablo III!