Foxconn bekräftar Apples tv-apparat

Permalänk
Medlem

Detta barnsliga gnäll på Apple hela tiden. "Dom ska sno och sen stämma".
Stämningarna går åt båda håll.
Och Samsung kastar bensin på elden i alla sina reklamer till sina fanboys.
Tröttsamt.

Jag tvivlar på att det här blir en produkt jag kommer köpa men ser mycket fram emot att se vad de kan få till.
Sen att alla säger att det redan finns. Seriöst hur många använder sina "smarta funktioner" i sina Samaung tv? Polaren var eld och lågor efter att ha köpt sin samsung och fick en tablet på köpet. Ett par gånger blev den använd, men den ligger oanvänd för eftersom den inte var någon hit att använda.
Google tv är en konstaterad flopp.

Sen kommer nästa fråga. Jailbreak och xbmc?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill säga "ON SCREEN!" och få iPad skärmen pushad över wlan till iTVn. Då kan vi snacka!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte varför varenda tillverkare som tillverkar tv apparater bara satsar och förbättrar saker som inte har med bildkvalitén att göra.

Skillnaden mellan tv apparater nu och som är något år gammal är att man kan se på youtube med dem nya. Helt ointressant för mig som redan har en extern mediaspelare och är inte ett dugg intresserad av om man kan surfa, se på youtube klipp eller streama filmer från datorn. Bildkvalitet kommer alltid ligga i fokus för mig när jag ska köpa en tv. Resten skiter jag.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Skrivet av Jyhan:

Jag förstår inte varför varenda tillverkare som tillverkar tv apparater bara satsar och förbättrar saker som inte har med bildkvalitén att göra.

Skillnaden mellan tv apparater nu och som är något år gammal är att man kan se på youtube med dem nya. Helt ointressant för mig som redan har en extern mediaspelare och är inte ett dugg intresserad av om man kan surfa, se på youtube klipp eller streama filmer från datorn. Bildkvalitet kommer alltid ligga i fokus för mig när jag ska köpa en tv. Resten skiter jag.

Det är detta som är det fina med marknadsekonomi, att det är vi konsumenter som till stor del styr vart utvecklingen av produkter ska gå
Tills nu tycker jag att implemenationen av diverse internettjänster och liknande på tvapparater har varit så dåliga, att det i princip kvittar om de fanns på tvn eller ej. (jag skulle ändå inte använda skiten)
Men de lär ju bli bättre allteftersom och då styr vi konsumenter genom våra val om vi vill betala extra för dessa funktioner eller ej, precis som vi idag kan lägga till flera tusen på en tv för marginellt bättre bild om vi så önskar.

*edit*
Det är lite som smartphone, även om jag själv började använda sådan 1998 (nokia 9000 communicator). Det var först när Apple började med dessa som fler såg mening att ha en lite klumpigare och dyrare mobil och använda dessa till mer än att ringa. Detsamma tror jag gäller "smarttv", de finns redan idag såsom smartphone fanns redan i mitten av 90talet, men det är inte en stor del av konsumenterna som vill betala extra för det när de idag fungerar så dåligt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Som funkar så väldigt bra

Principen finns där redan..... DET var min poäng.

Skrivet av kyre:

Har du använt DLNA? Jag har aldrig varit så frustrerad som när jag upptäckte DLNA och fann att det finns 11 olika klasser, som stödjer olika saker, och det fungerar oftast, och kräver en dator som remuxar om du vill kolla på .mkv på en Sony TV/PS3. Bland försäljarna är förvirringen total om vilka TV som stödjer vad. Aaaaaaaaaaaa, måste jag ägna en dag åt att läsa på för att kunna köpa en DLNA TV och få det att fungera....

AirPlay däremot, jag installerade XBMC Eden och sedan dess har jag alltid kunna streama film från min iPhone.

Och? Saken var att det uppfattades som att det inet gick att streama på det sättet vilket det redan gör......dock KAN det kräva mkt jobb....
Det enda filformat jag hittils har problem med är FLAC.........allt annat rullar på utan problem...men tja......det är en annan historia.
Poängen var just att det FINNS möjlighet att streama till TVn utan ngt emellan....

Permalänk
Avstängd

Röststyrning på TVn? vad händer om dom säger "bytt kanal" eller "stäng av" i programet? antar att man bara böra titta på program som är på nått språk som inte tvn förstår.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Röststyrning på TVn? vad händer om dom säger "bytt kanal" eller "stäng av" i programet? antar att man bara böra titta på program som är på nått språk som inte tvn förstår.

Det är väl bara att sätta ditt eget aktiveringskommando... Eller köpa en remote för 4000kr+ (dvs en iPhone) haha.

Permalänk
Medlem

HA... Fan vad folk kommer bli besvikna när det visar sig att första generationen är en ATSC kompatibel tv som bara kan ta in digitaltv signaler i USA.

Visa signatur

2x E5-2690 | Supermicro x9dri-ln4f+ | 128GB 10600R Samsung ddr3 | 500GB 850 Evo | Asus R9-290x Matrix | Corsair RM1000i | Corsair Carbide AIR 540 | Intel X5650 | ASUS PT6-Delux OC-Palm | 12GB | 500GB Samsung 850 EVO + 400 GB Intel 910| Asus 7850 | Corsair Carbide 400Q |Supermicro X8DTI-f | 2x Intel Xeon X5650 | 96GB ECC RAM | 2x 250 GB Samsung 850 EVO | UNRAID 6.2.2 | Corsair Graphite 600t

Permalänk
Skrivet av kaya:

Inte ett skit, om det är smart utvecklat.
Detta eftersom man för att detektera röstkommandon, ändå bör "subtrahera" ljudsignalen som kommer ut ifrån tvn med den som kommer in till tvn.
Tänk dig bärvågen på en radiosignal som exempel, där man enbart är ute efter informationen som sänds och filterar bort "bärvågen". Och självklart är detta i tvsammanhanget extremt mycket mer komplicerat, men något sådant tycker jag måste till om man vid hög volym ska kunna säga till tvn att sänka volymen.
Nå Apple har resurser och har arbetat en hel del med röststyrning, så jag tror de är rätt företag och försöka få det bra. Sedan vill jag ej ha för många generella patent, vilket såklart är patentverkens fel.

*edit*
Som jag tidigare skrev så är det främst några få enkla kommandon där behovet verkligen finns, vilket gör det mycket lättare.
Starta/Stäng av, höj/sänk, Byt kanal till X, Spela in/sluta spela in.
Klarar tvn av dessa kommandon så är det fullt tillräckligt för att jag ska bli mycket intresserad av denna tv. Fler kommandon är självklart bättre, som att kolla epost, gå till sida X etc..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Förstår inte varför man skulle vilja ha en "smart-tv".

Inte för att jag personligen är någon stor Apple-fan, men om du tänker efter så sa vi bara för 4-5 år sedan "vad fan ska man med en smart telefon till?".

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Ännu en konkurrent Ubuntu tv får, som sagt jag tror att det är dålig taiming för smart tv:s alls nu, typ 5 år för sent.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

TV är svårare eftersom det är stenhård konkurrens på marknaden. Men det blir intressant att se vad de presenterar sen när den lanseras. Kanske räknar Apple med att nischa in sig till att börja med för att ta ett starkare grepp över längre tid. Sen är det inte givet att alla deras produkter blir succeer även om de varit väldigt framgångsrika de senaste åren.

Man måste komma ihåg att konkurrensen var "stenhård" även på mobil marknaden innan apple lanserade iphone...

Finns nog många som har skyhöga förväntningar, och inte helt obefogat heller.

Permalänk
Medlem

Undra vilka skärm Apple kommer ha kanske från LG, Sharp, Samsung etc?
Vilket det än blir så kan man förmodligen köpa en TV med samma panel billigare från den tillverakre som tillverkar panelen.

Jag ser bara att behovet finns för såna som bara måste ha Apple produkter (om de inte nu skulle komma med ett "prisvärd, prisvänlig produkt" för ovanlighetens skull .
Skillnaden jag kan tycka:
Om de har en Apple TV sen så kan man gissa på att de har iPhone och fler produkter av just detta märke.
Om någon har en Sony tv så är det absolut inte självklart att de har en Sony telefon och andra produkter av Sony, det är min uppfattning iaf.

Jag kan säga att jag har haft massor olika märken tex datorskärm har jag haft LG, Benq, Acer, ViewSonic.
Liksom jag köper sånt som ser intressant och prisvärt ut inte för att det står vem som tillverkat produkten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xattwyn:

Skulle möjligtvis vara så att Apple är ett teknikföretag som tillverkar treknikprylar medans IKEA hör möbler och IKEAs pryl riktade väl sig till folk
som inte ens vill välja TV själv.
Ganska motsatt SweC.

Lite udda förklaring men låt gå. Varför har de inte rapporterat om Sonys Internet TV med koppling till Google TV då? Jag menar, det är ju ändå två av världens största elektronikföretag som redan har släppt en extremt liknande produkt. Det är dessutom en produkt som redan finns att köpa!

Permalänk
Medlem

Lägg in ett anti-reklam-filter så kommer det bli ENORM storsäljare.
Att hålla på prata med teven för att byta kanal, som förmodligen inte kommer fungera så bra, känns väl sådär va...
Snygg design, och lågt pris (vilket inte kommer hända) så är dom hemma!
Det är ju bara en tidsfråga innan det sitter en liten PC i alla TV-apparater.
Om typ 10år kommer de alla vara online, google, youtube, facebook osv.

Permalänk
Medlem

Dags för Apple att överhypa en trist produkt som redan samsung ligger ljusår före med.
Skillnaden är att apples produkt kommer kosta det dubbla.

Snart kommer dom väl o säger att dom va först med rörelsekänslig tv och smarttv oxå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Att hålla på prata med teven för att byta kanal, som förmodligen inte kommer fungera så bra, känns väl sådär va...

Om du inte hängde med så sitter de redan en pc i många tvapparater idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Gå till elgiganten och testa Samsungs modell så får du se:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Om du inte hängde med så sitter de redan en pc i många tvapparater idag.

Visst, men den används inte på det sättet som den borde.
Kan inte vara så svårt att skriva ett anti-reklam-program. Se på USA´s Tivo tex, http://en.wikipedia.org/wiki/TiVo.
Spelar in programmen man vill se, se dom nån timme efter dom officiellt spelats upp, och skippar automatiskt all reklam.
Den första som gör det här, kommer sälja enorma mängder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Lite udda förklaring men låt gå. Varför har de inte rapporterat om Sonys Internet TV med koppling till Google TV då? Jag menar, det är ju ändå två av världens största elektronikföretag som redan har släppt en extremt liknande produkt. Det är dessutom en produkt som redan finns att köpa!

Håller med, liknande grej med när Samsung lanserade deras årets toppmodell 3 Maj och inte ett ljud från Sweclockers om detta.
Vilket är konstigt då jag är övertygad om att Sweclockers kommer skriva rubriker om iPhone 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Antingen OLED eller Plasma, släpper dom en LCD är det helt ointressant.

OLED är fortfarande för dyrt för att dom skall hoppa på det tåget om dom tänker släppa TV'n det närmaste året.
Plasma inte så troligt IMO, blir nog LCD.

Väntar personligen på OLED innan jag uppgraderar min TV igen och tills OLED har sjunkit i priset så har det nog hänt en hel del på marknaden, för mig är Apple TV inte intressant.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Om typ 10 år så kommer du ha tillräckligt med prestanda i tvn för att spela tyngre spel

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Visst, men den används inte på det sättet som den borde.
Kan inte vara så svårt att skriva ett anti-reklam-program. Se på USA´s Tivo tex, http://en.wikipedia.org/wiki/TiVo.
Spelar in programmen man vill se, se dom nån timme efter dom officiellt spelats upp, och skippar automatiskt all reklam.
Den första som gör det här, kommer sälja enorma mängder.

Philips sökte patent för länge sen på att man inte skulle kunna byta kanal under reklam dock kom dom inte längre som tur va.

http://terra-byte.org/content/adblock-freedom-block-billboard...

Du får skaffa dom så länge;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Håller med, liknande grej med när Samsung lanserade deras årets toppmodell 3 Maj och inte ett ljud från Sweclockers om detta.
Vilket är konstigt då jag är övertygad om att Sweclockers kommer skriva rubriker om iPhone 5.

Jo jag har inga problem med att de rapporterar sådana här nyheter bara det att då ska de ju i alla fall rapportera om alla "topp-nyheter" inom samma kategorier.

Men att missa S3an visar ju att de har lagt ner all rapportering om smartphones så vi lär inte få se något om iPhone 5, för i sådana fall har de visat att de är uppenbart partiska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Man måste komma ihåg att konkurrensen var "stenhård" även på mobil marknaden innan apple lanserade iphone...

Egentligen var det inte så, smartphone-marknaden var väldigt splittrad på den tiden med otympliga operativ etc. Jag har haft ett par Ericsson och Sony-Ericsson och jämfört med Iphone så var de ett skämt egentligen (även om förstås man får räkna med vilken kapacitet de hade möjlighet till respektive tid). TV-marknaden har varit extremt prispressad, och det blir svårt att övertyga Svenssons att köpa en betydligt dyrare TV om Apple inte kan övertyga om mermärdet i den.

Permalänk
Inaktiv

Blir nog nice, Har många apple produkter men kommer nog inte att köpa en tv

Permalänk
Medlem

Vit fjärrkontroll med en knapp också eller? Jag är skeptisk, men samtidigt nyfiken på vad det blir av detta..

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Snart får man väl riktag reklam också beroende på vad man kollat på på Tvn :-S

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Det känns bra att det äntligen kommer en TV som kommer att ha ett utseende som faller mig i smaken. Har dragit mig för att köpa nuvarande apparater pågrund av utseende.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk

Jag fattar det inte, de är så jävla långsamm. Har kunnat se på Tv-program i typ 10 år nu på datorn.