Permalänk

Finns det seriösa adsl-operatörer?

Kör nu med telia "smart" som kickar ut mig vartannat spel och ger mig hög ping. Måste därför byta operatör, men har svårt att hitta någon vettig. Stadsnät är tyvärr inget alternativ, så jag undrar; finns det över huvud taget någon seriös adsl-operatör eller är det bara skräpföretag som telia, comhem och glocalnet man har att välja på?

Permalänk
Medlem

Är Telia oseriös & du har bevis för det så polisanmäl dem!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Och du är helt bombis på att du själv har kopplat rätt och inte har annan utrustning som stör? Min Telia 30GB funkar ypperligt.

//Lasse

Permalänk
Medlem

Jag har Banhof 8 Gb och är helnöjd. Har legat nere några få timmar endast under 3 år.

Permalänk
Hedersmedlem

Operatörerna brukar det inte vara något större fel på i allmänhet, men ADSL är en värdelös teknik och folket på 1st line-supporten kanske inte alltid de mest kompetenta...

Jag har nästan bara goda erfarenheter av Glocalnet.

Permalänk
Medlem

Om du anser att Telia är en oseriös leverantör så har du inte mycket annat att välja på. Blir helt enkelt till att flytta till ett annat land i så fall.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Om du anser att Telia är en oseriös leverantör så har du inte mycket annat att välja på. Blir helt enkelt till att flytta till ett annat land i så fall.

Oseriös och oseriös. Kanske fel ord, men jag har haft mycket problem med dem och andra operatörer genom tiderna. Supporten består allt för ofta av att man blir kopplad till någon som kopplar dig till någon som lovar att uppdatera mjukvaran i din router "någon gång i framtiden" efter trettio minuters telefonkö. Ingen hade accepterat om t.ex. Inet eller Komplett hade gjort så, men av någon anledning verkar inte folk bry sig när det handlar om internetoperatörer.

Permalänk
Medlem

Är väl bara att du skaffar egen hårdvara om du inte vill använda det som leverantörerna erbjuder? Att du inte med säkerhet kan bruka samtliga tjänster är en annan femma dock, men valet är fritt.

Permalänk
Medlem

vad jag har hört och läst är BBB bäst! gå in på deras hemsida. där står allt om varför dem är bäst! bland annat.

de är också för Piratkopiering! inte för att vi skulle hitta på något sånt ju.

http://www.bredbandsbolaget.se/

nöjdaste kunderna: http://www.bredbandsbolaget.se/kundservice/sverigesnojdasteku...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

vad jag har hört och läst är BBB bäst! gå in på deras hemsida. där står allt om varför dem är bäst! bland annat.

de är också för Piratkopiering! inte för att vi skulle hitta på något sånt ju.

http://www.bredbandsbolaget.se/

nöjdaste kunderna: http://www.bredbandsbolaget.se/kundservice/sverigesnojdasteku...

Om du nu var seriös, så måste du ha blivit tappad när du var liten xD

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: AMD Ryzen 7 7800 3XD Kyld av: Cooler Master ML240L Core GPU: MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC Chassi: Corsair 4000D Airflow MOBO: Asus TUF Gaming A620-Pro WIFI Nätagg: Gigabyte Ultra Durable 850W V2 PCIe5 SSD: WD Black SN850X 1TB Gen4

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

Om du nu var seriös, så måste du ha blivit tappad när du var liten xD

varför skulle det var något fel på dem? mycket bättre än telia

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

varför skulle det var något fel på dem? mycket bättre än telia

"gå in på deras hemsida. där står allt om varför dem är bäst!"

Detta är vad jag menar.

Visa signatur

|CPU: AMD Ryzen 7 7800 3XD Kyld av: Cooler Master ML240L Core GPU: MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC Chassi: Corsair 4000D Airflow MOBO: Asus TUF Gaming A620-Pro WIFI Nätagg: Gigabyte Ultra Durable 850W V2 PCIe5 SSD: WD Black SN850X 1TB Gen4

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

"gå in på deras hemsida. där står allt om varför dem är bäst!"

Detta är vad jag menar.

inte för att jag vet, men om du aldrig har använt BBB så har du inget att säga om dem.

skitsamma kommer inte kolla tillbaks i denna tråden.

Permalänk

Tror inte att drt finns någon som inte skriver att de är bäst på sin egen hemsida....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

Känns på något sätt som om detta är det bästa du skrivit i denna tråd!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

inte för att jag vet, men om du aldrig har använt BBB så har du inget att säga om dem.

Ingen ide att argumentera med dig, då du inte förstår vad felet är.

Skrivet av _MmattiasS_:

Tror inte att drt finns någon som inte skriver att de är bäst på sin egen hemsida....
Skickades från m.sweclockers.com

Nej det i för sig men att han tror på att de är bäst bara för att dem skriver det, det har jag en åsikt om (kan läsas högre upp).

Skrivet av skruvis:

Känns på något sätt som om detta är det bästa du skrivit i denna tråd!

Håller med ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att BBB har så nöjda kunder beror väll på att dom har så jävla många fiberkunder som aldrig har problem.
Deras ADSL däremot fick man ju ett tag tvinga på folk för det fungerade så fruktansvärt dåligt.
Av de ADSL operatörer jag haft att göra med så har nog Telia fungerat bäst, så länge man bara pratar internetuppkoppling, extratjänster såsom TV och Tele fungerar ofta rätt dåligt över ADSL oavsett vilken leverantör man kör med, det är min erfarenhet iallafall.

EDIT: Du har ett gäng operatörer att välja på: BBB, Glocalnet, AllTele, Telia, Tele2, Boxer, Bahnhof, Universal. För att inte tala om alla mindre lokala operatörer.
EDIT2: Kom på att vissa kanske inte kan leverera till just din adress också, men så är det ju idag.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Rekordmedlem

Oavsett vilken operatör du har så har du samma kablar till hemmet, det är oftast biten mellan telestationen och hemmet som ger ev problem, och den biten har du Skanova oavsett vilken isp du väljer, operatörerna är inte intresserade av att dra egna kablar till kunden utan hyr kablarna Skanova redan har dragit, så adsl brukar fungera rätt likvärdigt oberoende av operatör om man jämför i samma område, vad någon tycker på en annan ort om adsl kvalitet är inte relevant, kundtjänst o dyl är möjligt att bedöma, men inte kablarna de är en lokal parameter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

helt rätt.

Kopparn är Skanovas. I många fall (ej BB) så är det även skanovas utrustning i stationen man hyr in sig i.
Det är enbart fibern bakåt som är egen så stabilitetsproblem med DSL kvittar lika med avseende på ISP.
Har man riktig bondtur så kan det vara taskigt kopplat i station och då kan det hjälpa att byta då de kan få tråda om men då ska man ha bonnturen också

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415