Vad är detta för konstig fil? ; bstE9D1.tmp

Permalänk
Medlem

Vad är detta för konstig fil? ; bstE9D1.tmp

En kund hittade en fil på 48gig [bstE9D1.tmp] direkt under C: på sin SSD disk (corsair GT 120). Jag förstår att det är en temporär fil (kunden kör win 7 64bit), men vad är det (google gav mig inget) så jag vänder mig till er experter!

Spånade på att det kunde vara:
-Virus
- nån episod 9 (långsökt jag vet)
- spel relaterat?!

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 "C2" | MEM: 8Gb Corsair XMS3 DDR3 minne | MB: MSI 790FX GD70 | GPU: Sapphire HD 4890 1Gb | HDD: 1# Intel x25 -M G2 80Gb 2# Samsung Spinpoint F3 1TB | PSU: Crosair HX620W | OS: Windows 7 Ultimate SWE x64 | CHASSI: CM Storm Sniper AMD Dragon Edition | SKÄRM: acer GD245HQ | Tangentbord: Microsoft Sidewinder x4 | Mus: Logitech mx518 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emec:

En kund hittade en fil på 48gig [bstE9D1.tmp] direkt under C: på sin SSD disk (corsair GT 120). Jag förstår att det är en temporär fil (kunden kör win 7 64bit), men vad är det (google gav mig inget) så jag vänder mig till er experter!

Spånade på att det kunde vara:
-Virus
- nån episod 9 (långsökt jag vet)
- spel relaterat?!

namnet är nog random generarat.

Gjort någon backup på C?

tror det är säkert och radera den. .tmp är ju bara Temporary File/Folder så bör inte vara något problem med radering av sådan fil (rätta mig om jag har fel är 99% säker)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Jag har samma tanke som du, men vad kan ha generarat EN .tmp fil på 48gig?!

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 "C2" | MEM: 8Gb Corsair XMS3 DDR3 minne | MB: MSI 790FX GD70 | GPU: Sapphire HD 4890 1Gb | HDD: 1# Intel x25 -M G2 80Gb 2# Samsung Spinpoint F3 1TB | PSU: Crosair HX620W | OS: Windows 7 Ultimate SWE x64 | CHASSI: CM Storm Sniper AMD Dragon Edition | SKÄRM: acer GD245HQ | Tangentbord: Microsoft Sidewinder x4 | Mus: Logitech mx518 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

namnet är nog random generarat.

Gjort någon backup på C?

tror det är säkert och radera den. .tmp är ju bara Temporary File/Folder så bör inte vara något problem med radering av sådan fil (rätta mig om jag har fel är 99% säker)

Enl kunden så har han inte gjort nått, den "bara" dök upp, och han hade inte gjort en kopiering för systemåterställning, så jag tror inte att han har gjort någon annan backup

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 "C2" | MEM: 8Gb Corsair XMS3 DDR3 minne | MB: MSI 790FX GD70 | GPU: Sapphire HD 4890 1Gb | HDD: 1# Intel x25 -M G2 80Gb 2# Samsung Spinpoint F3 1TB | PSU: Crosair HX620W | OS: Windows 7 Ultimate SWE x64 | CHASSI: CM Storm Sniper AMD Dragon Edition | SKÄRM: acer GD245HQ | Tangentbord: Microsoft Sidewinder x4 | Mus: Logitech mx518 |