Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Skrivet av Defender:

Server: Samael = ingen kö som det är på essenia
Guild: Elysium - bara svenskar över 100 medlemmar.
Välkomna o lämna in ansökan ingame !

låter fint, spelar lancer lvl 52 på samael, o en svensk guild skulle inte sitta fel

Permalänk
Skrivet av DustPuppy:

Är det någon annan som har problem med att spelet börjar hacka något fruktansvärt efter 1-2 timmar och det enda som hjälper är att starta om det?

Inte nätverkslagg, utan fps-lagg. Sitter på 16 GB RAM, core i7, ssd och ett 7970, så jag har inte direkt klen hårdvara...

Hm, löste det tror jag. Lade märke till att den bara jobbade på en kärna när det hackade, så jag disablade Intel speedstep, och nu funkar allt som det ska, inga fler incidenter sedan dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Server: Samael = ingen kö som det är på essenia
Guild: Elysium - bara svenskar över 100 medlemmar.
Välkomna o lämna in ansökan ingame !

Hur många level 60s är det i guilden?
Lite sugen på att ansöka men jag vill gärna veta antalet level 60 spelare så man kan köa för instanser och annat tillsammas.

Permalänk
Medlem

Prat om buddy keys?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Edit: NVM

Permalänk
Medlem

Hmm verkar klart mer intressant än andra mmo:er pga. combat systemet, någon som har en trial nyckel över?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Är det någon som provat PvP vid level 60 än, är det mer balanserat där? Som priest(level 48) så känner jag att jag knappt har en chans mot t.ex. en Slayer i samma level, man dör i princip direkt.

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggvard:

Är det någon som provat PvP vid level 60 än, är det mer balanserat där? Som priest(level 48) så känner jag att jag knappt har en chans mot t.ex. en Slayer i samma level, man dör i princip direkt.

Spelet är inte att Single player PVP spel så nej, Men din fråga, de flesta klasser får sina PVP skills vid lv 52-58. Borde svara på din fråga.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Men din fråga, de flesta klasser får sina PVP skills vid lv 52-58. Borde svara på din fråga.

Jag har kollat igenom alla nya skills jag kommer få och den enda nya är, visserligen bra(self-resurrect när jag dör) men kommer inte hjälpa mig att undvika att dö lättare.

Skrivet av MugiMugi:

Spelet är inte att Single player PVP spel så nej

Jo det är så jag tänkt också men tycker ändock att dem borde göra så att man har lite högre chans att överleva(obs. inte vinna) om någon flyger på en :p. Scenariot angående Slayern var följande;
Han står och slåss med ett mob och jag ser han från långt håll och ska rida förbi bara, han hinner se mig och använda sin distans skill för att dismounta mig, chargar mot mig och slår ett par slag så att jag får knock down, jag hinner resa mig och hela mig en gång, hoppa åt sidan och sen var jag död(2 skills + retaliate).

I Lägre level så var gapet inte lika stort så jag hann att söva spelaren i fråga och springa iväg men nu hinner man inte det, eller så är jag helt enkelt urkass på min klass :p.

Det var inte meningen att "gnälla", jag tycker bara det vara roligare om pvp kanske vore snäppet mer balanserat :d, lite tidigt att försöka döma pvp på level 48 dock.

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Va? Är UI:t skapat i flash? Det låter ju riktigt konstigt. Menar du som nån wrapper till 3D motorn eller vad? O.o

Något är det dock definitivt med UIt eftersom jag tjänar ett par FPS på att stänga av det. Vissa rapporterar dubbelt så mycket FPS.

Jag har sämst FPS när det är många PCs/NPCs i närheten vilket kanske inte är så konstigt men det märks så tydligt och oftast någon sekund innan man ens ser alla dessa karaktärer. Har lallat runt en del i snöområderna vid Necromancers Tomb och FPSen där är riktigt kass tyvärr (~35 på sina ställen).

De har ju bakat in Scaleform i Unreal Engine 3, så typ alla menyer i UE3 är gjorda i flash.

Skrivet av Lonefox:

BHS (som kodar Tera) har INTE CF-certifierat Tera vilket gör att det ej funkar.

Jag vet, det var därför jag frågade efter en fulfix genom RadeonPro. UE3-spel brukar gå att fixa till genom RadeonPro, problemet är att jag får inte till några bra inställningar.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Ser onekligen väldigt intressant ut synd bara att dom inte har någon typ av "trail" eller guest pass. 400 kr är inte mycket men efter floppen med SWTOR så har man blivit mycket mer konservativ med att spendera pengar speciellt då man är student hehe.
Är det någon som har en "guest pass" över till en fattig student?

Hur funkar själva combat systemet? inte riktigt fått koll på det

Permalänk
Medlem

Har tyvärr redan gett bort min buddy key till en polare. Känns ju dock som många andra borde ha kvar sina.

Permalänk
Avstängd

Sådär ja, blev 60 vid 4 imorse. Älskar Warrior :D.

Permalänk
Medlem

Nån som har en buddy key till över? sugen på ett nytt mmo och detta verkar lovande.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5 3600 - ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB (2x8GB) - ASUS Radeon RX 5700 DUAL EVO OC - Corsair RM650x - Fractal Design Define C - Windows 10.
Server: SuperMicro X8DT3 - 2xIntel Xeon X5650 2.67Ghz - 64GB DDR3 ECC - Fractal Design Define XL - 3x4TB WD Red & 1x6TB WD Red - UnraidOS 6.8.0

Permalänk
Medlem

Detta spel verkar vara riktigt roligt, jag har spelat WoW länge men funderar på att byta, då jag tycker PvP i WoW har blivit mer och mer obalanserat med alla expansioner som kommit. Vissa klasser är OP och vissa är UP, hur är det i TERA med PvP? Är det balanserat eller behövs det en del patches för att fixa det? Skulle vara väldigt trevligt att få provlira spelet, så om det finns något sätt att få någon sorts Trial så berätta gärna hur jag gör.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Finns att köpa som "download" hos Amazon för $24.99 (50% off) ~ 180kr nu så pass på!
Förstås handlar det om US-server när man köper från Amazon.
http://www.amazon.com/Masse-Entertainment-Inc-41003Tera-Onlin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Finns att köpa som "download" hos Amazon för $24.99 (50% off) ~ 180kr nu så pass på!
Förstås handlar det om US-server när man köper från Amazon.
http://www.amazon.com/Masse-Entertainment-Inc-41003Tera-Onlin...

Currently, this item is available only to customers located in the United States and who have a U.S. billing address.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5 3600 - ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB (2x8GB) - ASUS Radeon RX 5700 DUAL EVO OC - Corsair RM650x - Fractal Design Define C - Windows 10.
Server: SuperMicro X8DT3 - 2xIntel Xeon X5650 2.67Ghz - 64GB DDR3 ECC - Fractal Design Define XL - 3x4TB WD Red & 1x6TB WD Red - UnraidOS 6.8.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke69:

Currently, this item is available only to customers located in the United States and who have a U.S. billing address.

Ja, du måste "hitta på" någon adress i USA för att den ska funka. Koden till spelet får du via mail som du sedan laddar ner från teras hemsida.
Jag har köpt "download" spel från Amazon flertal gånger utan några konstigheter och det gick bra även denna gången när jag köpte Tera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Ja, du måste "hitta på" någon adress i USA för att den ska funka. Koden till spelet får du via mail som du sedan laddar ner från teras hemsida.
Jag har köpt "download" spel från Amazon flertal gånger utan några konstigheter och det gick bra även denna gången när jag köpte Tera.

Mhm 180 kr var faktiskt ett bra pris! kanske värt att prova det, kommer flytta till USA så det gör mig inget att det är fel tid osv men är det denna hemsida för TERA du använder då http://tera.enmasse.com/ ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nalke:

Mhm 180 kr var faktiskt ett bra pris! kanske värt att prova det, kommer flytta till USA så det gör mig inget att det är fel tid osv men är det denna hemsida för TERA du använder då http://tera.enmasse.com/ ?

Japp! Det är bara att skapa ett konto på sidan du hänvisade till, och lägga in koden för att sedan ladda ner spelet.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av sskludde:

Detta spel verkar vara riktigt roligt, jag har spelat WoW länge men funderar på att byta, då jag tycker PvP i WoW har blivit mer och mer obalanserat med alla expansioner som kommit. Vissa klasser är OP och vissa är UP, hur är det i TERA med PvP? Är det balanserat eller behövs det en del patches för att fixa det? Skulle vara väldigt trevligt att få provlira spelet, så om det finns något sätt att få någon sorts Trial så berätta gärna hur jag gör.

Late-game PvP verkar inte vara mycket att ha i dagsläget, då alla dör på 1-3 slag. Så fram tills dem introducerar riktigt PvP-gear som minskar skada från andra spelare så är det nog inte särskilt kul.

Jag har dock inte kommit dit ännu, så detta är bara vad jag hört från andra.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Late-game PvP verkar inte vara mycket att ha i dagsläget, då alla dör på 1-3 slag. Så fram tills dem introducerar riktigt PvP-gear som minskar skada från andra spelare så är det nog inte särskilt kul.

Jag har dock inte kommit dit ännu, så detta är bara vad jag hört från andra.

Ah tråkigt, det verkar trots allt ha potential, med några fixar bara så. Vad jag har hört så ska det bara vara så i låga lvl. Till exempel om du är lvl 25 och möter en lvl 27. Sedan skulle det vara mer balanserat i högsta lvl (60?), men jag vet inte så mycket själv, ni vet antagligen mer än mig

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Japp! Det är bara att skapa ett konto på sidan du hänvisade till, och lägga in koden för att sedan ladda ner spelet.

Fyfan, Mhm läste lite på forumet och tydligen verkar spelet vara dött? och folk vara förbannande på US developers för att "förstöra" spelet... synd att de inte har en trial !

Permalänk
Medlem

Vad ligger månadskostnaden på för TERA egentligen? Kan det verkligen vara 250kr i månaden?

EDIT: Verkar vara runt 110-120kr trots allt, eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sskludde:

Vad ligger månadskostnaden på för TERA egentligen? Kan det verkligen vara 250kr i månaden?

60 dagar kostar ju 199:- hos Webhallen, så en hundring i månaden typ. Antar att det blir billigare om man subscribar direkt med sitt kredit/bankkort till Frogster, och säkert ännu billigare om man kör på USA.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av sskludde:

Ah tråkigt, det verkar trots allt ha potential, med några fixar bara så. Vad jag har hört så ska det bara vara så i låga lvl. Till exempel om du är lvl 25 och möter en lvl 27. Sedan skulle det vara mer balanserat i högsta lvl (60?), men jag vet inte så mycket själv, ni vet antagligen mer än mig

Nepp, vid dem lägre levlarna är det inte så, det vet jag av erfarenhet

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Nej, du är inte ute och cyklar Du kanske kör bil eller går, vem vet
€12.99 i månaden om man kör månadsvis och billigare om man kör kvartal & halvår.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hittade spelet billigt på amazon's UK sida (250kr typ) tog och köpte en kopia för att testa, enklare än att fejka nån amerikansk adress för nedladdningstjänsten.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

För första gången någonsin hade jag extremlagg i Dagon och SA instansen (igår). Frågade runt och ingen annan hade det. Nån som känner igen detta?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mocka:

För första gången någonsin hade jag extremlagg i Dagon och SA instansen (igår). Frågade runt och ingen annan hade det. Nån som känner igen detta?

Jag har lagg rätt ofta av någon anledning... Har också drabbats av Error 0008:0000 en hel del, som ska ha något med uppkopplingen att göra.

Tyvärr är det en del serverlagg också, vilket drabbar alla som spelar, något som gjort att många tvekar på att fortsätta efter sin gratismånad.

Visa signatur