Permalänk
Medlem

Studentmössa

Beställde en studentmössa ifrån http://studentmossor.abcgruppen.se/shop/web_shop2/show/12206.
Och där har dom ett sånt här designprogram där man får designa mössan själv.
Fick hem mössan, UTAN TEXT.
Och då började jag fundera lite, när jag beställde mössan så hittade jag inte vars man skulle skriva sitt namn/initialer på mössan. Efter många minuters letande så tog jag för givet att det var namnet man skrev in i början som blir som text.

Är det nån av er som huvudtaget kan hitta på den där hemsida vars man skriver in sina initalier?
Tror jag håller på bli galen.
För jag vågar inte ringa o skrika och vara förbannad på dom om det är jag själv som har klantat till det.
// MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoghurty:

Beställde en studentmössa ifrån http://studentmossor.abcgruppen.se/shop/web_shop2/show/12206.
Och där har dom ett sånt här designprogram där man får designa mössan själv.
Fick hem mössan, UTAN TEXT.
Och då började jag fundera lite, när jag beställde mössan så hittade jag inte vars man skulle skriva sitt namn/initialer på mössan. Efter många minuters letande så tog jag för givet att det var namnet man skrev in i början som blir som text.

Är det nån av er som huvudtaget kan hitta på den där hemsida vars man skriver in sina initalier?
Tror jag håller på bli galen.
För jag vågar inte ringa o skrika och vara förbannad på dom om det är jag själv som har klantat till det.
// MVH

Ring och var trevlig istället då! ska de va så svårt?

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Medlem

Ring och fråga och ligg på då får du respons direkt, plus att de kanske kan hjälpa dig.
för väl inget om du ¨skriker¨ på dem? Visar det sig att du har fel, so what alla har fel ibland:) Iaf. du kommer nog bli bra bemött med problemet.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Jag beställde därifrån med, i mailet efter beställningen (Sammanställning av din order hos ABC-Gruppen AB), så står det vad som är beställt.. För mig står det en bit ner:

Mönstrat Band Svart
-> Brodyrtext Fram Guld "Namn ¤*¤ Klass"
Så om det står så för dig med så är det ju dom som har klantat sig. Jag minns dock inte att jag skrev mitt nån annanstans än på första sidan.

Permalänk
Medlem

Fick du det du betalade för så tycker jag inte du ska bry dig i det så mycket. Seriöst, du ska ha mössan på dig en dag i ditt liv.

Permalänk
Hedersmedlem

Passar nog bättre här...
* Tråd flyttad *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joqwe:

Fick du det du betalade för så tycker jag inte du ska bry dig i det så mycket. Seriöst, du ska ha mössan på dig en dag i ditt liv.

Jo men det är ju ett minne för livet och det blir ju inte samma sak om det inte står någon text på mössan såsom namn och årtal.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoghurty:

Jo men det är ju ett minne för livet och det blir ju inte samma sak om det inte står någon text på mössan såsom namn och årtal.

Knappast så att du minnst det sämre med en halvtaskig keps,

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoghurty:

Jo men det är ju ett minne för livet och det blir ju inte samma sak om det inte står någon text på mössan såsom namn och årtal.

Du kommer ha det lika bra med grundmössan för 179kr. jag hade lika kul som klasskompisarna trots att vissa la över 1000kr på sina. Och jag lär minnas det likabra. Har du dock betalt för bokstäverna och inte fått bokstäver ska du klaga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

"Du kan ju köra spelet med ett 5770, va fan ska du med ett 690 till?"

Handlar om ens prioriteringar, tycker man att det skulle vara kul med en liten finare mössa i bättre kvalité till sitt minne för livet så kan man väl få det med utan halvdryga kommentarer För övrigt så hittar jag inget på själva sidan, borde stå något i mailet om det?

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Medlem

Är det någon som har varit in på hemsidan och hittat vars man ska skriva texten någonstans?

Permalänk
Medlem

Gör som folket i norge istället, RUSS!

Det är 100 gånger galnare än studenten, du festar bla 1 månad i streck i samma kläder utan att tvätta dom

http://sv.wikipedia.org/wiki/Russ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deawin:

"Du kan ju köra spelet med ett 5770, va fan ska du med ett 690 till?"

Handlar om ens prioriteringar, tycker man att det skulle vara kul med en liten finare mössa i bättre kvalité till sitt minne för livet så kan man väl få det med utan halvdryga kommentarer För övrigt så hittar jag inget på själva sidan, borde stå något i mailet om det?

Ville inte vara dryg menade bara att om det inte är så att han betalt för bokstäver men ej fått så är det inte hela världen han kommer ha kul ändå

Skrivet av Yoghurty:

Är det någon som har varit in på hemsidan och hittat vars man ska skriva texten någonstans?

Jag lyckades faktiskt inte hitta något sådant. De kanske inte erbjuder text hur ser dina kompisars ut? (om de beställt från samma)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoghurty:

Jo men det är ju ett minne för livet och det blir ju inte samma sak om det inte står någon text på mössan såsom namn och årtal.

Jo för alla vill ju minnas den dagen man går från att vara mammas/pappas lilla pojke till att behöva jobba 47 veckor om året fö att få 5 veckors semester där du ska ödelägga din lön för att betala din flickväns nya kläder när ni åker till ullared, För att sedan upptäcka att du precis har gått bet på 50 000 kr som du kunde lagt på en ny dator, en resa till tropikerna med polarna för att supa dig så redlöst full så när du vaknar upp dagen efter med ont i röven samtidigt som den mest välhängda transan går ut ur badrummet.

HEJA STUDENTEN. Arbetsförmedlingen på måndag... Nä skämt åsido så hör av dig till dem så går det säkert och fixa. Dem hjälpte mig med att fixafram ett nytt champagneglas efter att min mor ställde det på hyllan precis vid kanten så det föll ner och gick i sönder när man öppnade dörren.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Jag skrev inget på min studentmössa när jag tog studenten för ett år sen. Ingen brydde sig hur det såg ut.

Permalänk
Medlem

Provade och kunde inte heller lägga till någon text. Tog själv studenten förra året och jag tror det var abcgruppen jag köpte av och då kunde jag välja text, lustigt.

Permalänk
Medlem

Själv tog jag studenten 2002 och då var det ingen som broderade i sina mössor, endast de som gick IB och skulle vara fina i kanten. Är det typ standard idag att man gör det eller?

Då skrev vi saker i varandras mössor som en hälsning, och det kan jag tycka är mycket mer ett minne än en broderad text.

Sen tycker jag personligen att minnena från universitetet är typ 30 miljoner gånger mer värda än den sketna gymnasietiden. Studentexamen känns lite förlegad nuförtiden då alla ändå går gymnasiet osv.

Sorry för off topic On topic:
Har inte varit in på sidan, men är du missnöjd har du alltid 14 dagar ångerrätt på nätet (Fast du får pröjsa frakten såklart). Annars tycker jag du ska höra av dig till dem så är de med 90% säkerhet trevliga och vill hjälpa dig att bli en nöjd kund.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Varför ska man ens ha en studentmössa?

Hade själv bara mina vanliga kläder på mig vid studenten.

Då kommer alla tro att man är fattig och man blir mobbad enligt mig.

Permalänk
Medlem

Jag hade ingen mössa, gick inte på nån fest. Jag åkte hem efter avslutningen. Punkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoghurty:

Är det någon som har varit in på hemsidan och hittat vars man ska skriva texten någonstans?

Kollade igenom, men hittade inget jag heller :S

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoghurty:

Jo men det är ju ett minne för livet och det blir ju inte samma sak om det inte står någon text på mössan såsom namn och årtal.

Förstår inte det här med att man ska ha massor av text och skräp på mössan, jag köpte själv en utan något på och tyckte att det såg mycket mer stilfullt ut än alla med massa guldtext och färgade streck på.
Som någon skrev så ger väl det kompisarna skriver i mössan finare minnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag hade ingen mössa, gick inte på nån fest. Jag åkte hem efter avslutningen. Punkt

Låter inte allt för kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segimer:

Låter inte allt för kul.

Beror på vad man prioriterar här i livet.

Permalänk
Medlem

Min tidigare skola beställde också mössor från dem. Många mössor hade defekter, inklusive min egen som hade texten sned.

Beställ INTE från det skitföretaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Beror på vad man prioriterar här i livet.

Förvisso, och hur hård man är i prioriteringarna.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Superlight:

Då kommer alla tro att man är fattig och man blir mobbad enligt mig.

En annan hade redan ett skapligt betalt fast jobb när man tog studenten, så mobbad... mja, möjligtvis på fredagen för att man behövde vara nykter i o m helgjobb... men på måndagen var det väldigt omvänt när kompisarna fick gå till Soc och en annan hade en riktig lön

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Då kommer alla tro att man är fattig och man blir mobbad enligt mig.

Det är viktigt vad andra tycker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segimer:

Förstår inte det här med att man ska ha massor av text och skräp på mössan, jag köpte själv en utan något på och tyckte att det såg mycket mer stilfullt ut än alla med massa guldtext och färgade streck på.
Som någon skrev så ger väl det kompisarna skriver i mössan finare minnen.

Utesluter det ena det andra?

Permalänk
Skrivet av Burks:

Gör som folket i norge istället, RUSS!

Det är 100 gånger galnare än studenten, du festar bla 1 månad i streck i samma kläder utan att tvätta dom

http://sv.wikipedia.org/wiki/Russ

Haha, jag bodde i Norge när jag var liten, det var årets höjdpunkt att samla russekort. Kändes förjävligt att vara student i Sverige när man hade sett fram emot att vara russ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Samma här. Jag hade viktigare saker att ta hand om än att festa.

Vad gör man som är så viktigt att man undviker en av få speciella dagar som de flesta människor (svenskar) har i sitt liv?

Vidare kan man ju undra vad det har för betydelse att norrmännen har något som är "bättre". Blir den svenska motsvarigheten ingenting att ha då, komplex eller vad?!