3 skärmar, 2 olika GPUer igång samtidigt, möjligt?

Permalänk
Medlem

3 skärmar, 2 olika GPUer igång samtidigt, möjligt?

Som titeln lyder har jag nu 3 skärmar som behöver köras alla samtidigt om möjligt. Jag har ett Gainward GTX 460 1GB GS och det interna Intel HD 3000 på processorn. Är det möjligt att köra dessa samtidigt och få bild på alla 3 skärmar? Får det endast att funka med en GPU och två skärmar samtidigt. Det som är tänkt då är att köra två datorskärmar (Benq G2450) på Geforcekortet och sedan en 32'' LG TV på det interna. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ska gå att kunna använda ett sekundärt graifkkort, men Intel grafikkort har jag svårt att se anävndning för!

det är helt världelöst pga drivrutinerna. Dom funkade ytterst dåligt för mig vilket resulterade i en massa grafikkrachar och blåskärmar!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Ska gå att kunna använda ett sekundärt graifkkort, men Intel grafikkort har jag svårt att se anävndning för!

det är helt världelöst pga drivrutinerna. Dom funkade ytterst dåligt för mig vilket resulterade i en massa grafikkrachar och blåskärmar!

Ska bara ha det att koppla TV:n till så att jag slipper byta inputs från skärmarna till TV:n när jag ska kolla på film

Permalänk
Medlem

ptja, skulle fortfarande skitit i intels drivare om jag var du

men om du verkligen vill kan du ju ta och installera drivrutinerna och köra igång TVn på det kortet

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

I frugans dator kör jag ett GTX480 och ett GT520, 2 skärmar på 480't och 1 på 520't, inga problem.
Det kan inte va så att det integrerade Intel-kortet stängs av när man kör ett separat graffe?

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

ptja, skulle fortfarande skitit i intels drivare om jag var du

men om du verkligen vill kan du ju ta och installera drivrutinerna och köra igång TVn på det kortet

Det är just där problemet ligger, datorn vill av någon anledning inte ha igång båda grafikkretsarna samtidigt och visar endast bild på datorskärmarna men inte TV:n, drivrutinerna är installerade osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

I frugans dator kör jag ett GTX480 och ett GT520, 2 skärmar på 480't och 1 på 520't, inga problem.
Det kan inte va så att det integrerade Intel-kortet stängs av när man kör ett separat graffe?

Tror mycket väl att det kan vara så, men det är därför jag söker hjälp här om någon vet någon mjukvara/inställning som aktiverar båda samtidigt

Permalänk
Medlem

Jag har försökt något liknande på en lite äldre dator. Tror det var något inbygd liten sketen grafikkrets på moderkortet, och sen ett nvidia 7950GT. Moderkortets BIOS sa ifrån när jag ville aktivera både det externa och moderkortets grafik, så skulle gissa på att det inte går att köra samtidigt... :/

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har två skärmar kopplade till mitt GTX570 och en tredje till integrerade grafiken utan några som helst problem. Jag hade inga problem med bilden, men fick från början inget ljud via HDMI på det integrerade kortet. Det jag var tvungen att göra var att välja den integrerade grafiken som "primär" (Eller något sådant.) i bios. Så kolla i bios om du hittar någon lämplig inställning där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Jag har två skärmar kopplade till mitt GTX570 och en tredje till integrerade grafiken utan några som helst problem. Jag hade inga problem med bilden, men fick från början inget ljud via HDMI på det integrerade kortet. Det jag var tvungen att göra var att välja den integrerade grafiken som "primär" (Eller något sådant.) i bios. Så kolla i bios om du hittar någon lämplig inställning där.

TACK! O.O
Hade hela tiden inte trott att det skulle funka. Sist jag provade så hade jag inget integrerat, och med två kort i burken med olika drivare så körde det ihop sig totalt.
Men nu, Tre skärmar! Äntligen.
Antar att det måste vara något undantag, för jag hörde att Windows 7 inte gillade att ha igång två Grafik drivare samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Fy fan va du är go! Tack så jäkla mycket för hjälpen!!! Ska komma ihåg dig haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rywern:

TACK! O.O
Hade hela tiden inte trott att det skulle funka. Sist jag provade så hade jag inget integrerat, och med två kort i burken med olika drivare så körde det ihop sig totalt.
Men nu, Tre skärmar! Äntligen.
Antar att det måste vara något undantag, för jag hörde att Windows 7 inte gillade att ha igång två Grafik drivare samtidigt.

Skrivet av Bamsebjörn:

Fy fan va du är go! Tack så jäkla mycket för hjälpen!!! Ska komma ihåg dig haha!

Kul att man kan hjälpa!

Permalänk
Medlem

Typiskt!
Det gick fint ett tag med tre skärmar, men något var fel.
Flash krashade varje gång jag startade upp youtube.
Kör på två skärmar igen och inga problem.
Typiskt! =/

Edit: Tydligen funkar youtube, men bara en instans åt gången, och ingen annan film igång på datorn samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rywern:

Typiskt!
Det gick fint ett tag med tre skärmar, men något var fel.
Flash krashade varje gång jag startade upp youtube.
Kör på två skärmar igen och inga problem.
Typiskt! =/

Edit: Tydligen funkar youtube, men bara en instans åt gången, och ingen annan film igång på datorn samtidigt.

Har du installerat Intels grafikdrivrutiner? Jag kan se film på alla tre skärmar samtidigt, om jag av någon anledning skulle vilja det.

Permalänk
Medlem

Tack, nu funkar det bättre! ^^
Trodde jag hade drivarna installerade men tydligen inte, och nu funkar det fint!
Får ett error bara varje gång jag kör en film med Media player classic.
CreateDevice failed
Error code: 0x8876086A
DX9AllocatorPresenter failed

D3DERR_NOTAVALIBLE

Ser ut som ett DirectX problem.
Fast jag har senaste, Nåja!

Permalänk

jag har ett gtx570 till mina 2 datorskärmar och ett gtx520 till min tv, kör alla skärmar samtidigt och de fungerar perfekt

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

jag har ett gtx570 till mina 2 datorskärmar och ett gtx520 till min tv, kör alla skärmar samtidigt och de fungerar perfekt

Samma generation på dom brukar fungera fint då dom använder samma drivare.
Det är när fler drivare ska användas samtidigt som det börjar köra ihop sig lite.