Bitfenix lanserar Prodigy – ITX-chassi för gamers

Permalänk
Inaktiv

+1

Varför kan de inte släppa ett chassi som inte är riktat till gamers? Det finns trots allt folk som har datorn till annat och inte behöver bärhandtag. Dessutom föredrar även en del gamers stilrent. Se bara hur bra Fractal Design Define R3 säljer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Sätter igång och letar 1155 ITX kort genast"

Har länge önskat en G5'a som chassi, yesss

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Det är en lovande låda det där
Vi har diskuterat den lite här i en tidigare tråd förresten:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1089438

Lådan är större än Silverstones småchassin osv, men fördelen med detta är bland annat att det går att kränga in en fullstor tornkylare för CPU:n, alternativt en 2x120 rad i taket.

Frågetecken för mig:
- Hur trångt är det för nätagget med den där lite dumma lösningen för undre sektionen? (ryms modulära kontakter tex?)
- Går det att sätta en 120mm fläkt i bakre positionen i taket, kombinerat med en normallång 5.25tums DVD-spelare? (Jag tror inte det får plats tyvärr, och jag vill ha en 5.25 drive i burken än så länge)
- På bilderna på Inet på själva produkten så ser fronten väldigt solid ut. http://www.inet.se/produkt/6901701/bitfenix-prodigy-vit-mitx
Är det denna som gäller i prodversionen, eller är det den med "nätfronten" som man ser på de andra bilderna? Nätfront lär ju ge bättre flöde...

Håller annars med om att den kanske är lite stor för att vara liten (och att handtagen gör den ännu lite onödigt större) ... Och jag är tveksam till gummimaterialet - skulle behöva känna på den!

Men den är potentiellt ett riktigt coolt kraftpaket till ett mycket bra pris!
Vill ha!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

ojoj vad stiligt det var finns ju idag väldigt få mitx-lådor med rymligt utrymme i rimlig prisklass. iofs känns det lite större än vad det hade behövt vara, även om det är mindre än ett matx

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett en Matx variant med få hårddiskburar.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon99339:

+1

Varför kan de inte släppa ett chassi som inte är riktat till gamers? Det finns trots allt folk som har datorn till annat och inte behöver bärhandtag. Dessutom föredrar även en del gamers stilrent. Se bara hur bra Fractal Design Define R3 säljer.

Det finns många andra SFF-chassin som lämpar sig för svalare byggen. Det vore dock fint om det kunde komma med en extra topp med chassit där bärhandtagen inte är med. En annan underdel isåfall, dock behövs ju utrymme under för ventilationen.

Permalänk
Medlem

Hygligt chassi men för oss med Asus kort på tre slot´s blir det problem... Sen kan man ju tycka att en produktchef år 2012 som visar ett nytt chassi för en så stor tillverkare inte skall behöva sitta med en stor microfon i handen och sen släppa en video med rätt distat ljud.. Bu så dåligt..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Väldigt sött. Skulle vara kul att se Jonas testa det nån dag

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Ser fint ut det där!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av asphyxie:

Väldigt sött. Skulle vara kul att se Jonas testa det nån dag

Med lite flyt finns en recension uppe under nästa vecka

Permalänk
Skrivet av anders190:

Jag är grymt sugen på detta chassi sedan jag såg den igår. Problemet är fortfarande val av CPU. Begagnad Sandy Bridge eller vänta på att Ivy Bridge förhoppningsvis lagas är ingetdera speciellt roliga alternativ.

Vad behöver lagas med Ivy Bridge?

Permalänk
Medlem

Gillar vad jag ser här. Riktigt nice chassi sett till utformningen. Recension yes plz.

Permalänk
Medlem

Snyggt var det, men det är ju lika stort som ett m-atx chassi i princip... Onödigt att göra ett så stort chassi i m-itx

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rottemark:

Vad behöver lagas med Ivy Bridge?

Värmeöverföringen mellan CPU och IHS.

Permalänk
Entusiast

Fy fan va fint, nästa bygge blir med ett sådant utan tvekan.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Det där är ju inte bara för gamers! Jag ser stor potential för en hemmaserver i och med att den sväljer så många diskar.

Det får nog plats en ganska hyfsad 1155 dator i den där...

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Skrivet av Mordrana:

Har han där nånsin skruvat på en dator/chassi?? lät inte direkt som det. ot säkert nice men jag gillar inte smått, det ska va 800D eller större.

Det håller jag med dig om minst 800D ska det vara.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Nu kommer bitfenix bli stämda av apple och tvingas lägga ner verksamheten?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Ge mig ett 2011 mITX moderkort och jag lägger min gamla CPU på hyllan tillsammans med mitt alldeles för stora chassi.
Hade varit intressant med en Sweclockers recension av lådan dock.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker bitfenix videos känns otroligt B? Dålig kvalite på kameran, dåligt ljud och han håller i en mic? Får intrycket att företaget känns väldigt B.

Permalänk
Medlem

Grymt fint litet chassi!

Dessa prylar bör väl funka i det?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1840120/2012_ib_itx_gaming

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: AMD RYZEN 9800X3D @ 5.4GHz, AORUS X870 ELITE ICE, , 2x16GB 6000MHz DDR5 BEAST, 1x 2TB SN850X, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk

sweet mer av dessa burkar!

köpte mig precis ett SilverStone SST-FT03B med asrock z77m, förutom att jag fick köpa och byta
usb 3.0 hona-hane så jag fick usb3.0- till moderkorts uttag så är jag 110% nöjd. men hadde detta chassi varit ute 2 veckor sedan hade jag allt haft svårt att välja. skall trycka i ett till 580 lite senare kommer fungera utan att jag kommer behöva ta ut den sneddade fläkten i botten, 580 från zotak har en snedad bak del som precis passar i sli.

Permalänk
Entusiast

Riktigt nice!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Undrar hur det går att köra full vattenkylning i en sån där, hade varit spännande att försöka. Borde väl nästan kunna sätta en 2x140 mm i taket och en 2x140 mm i fronten.

Hmmmmmmmmm

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Med lite flyt finns en recension uppe under nästa vecka

-----------
Jonas, vår hjälte!

Förresten, jag antar att ni ändå kommer testa det, men visa oss gärna hur stora grafikkortskylare som får plats i lådan, dvs, om det funkar med ett tvåslotskort som t e x gigabyte windforce 3x kylare eller gtx 670 från dem eller asus med deras motsvarighet

Wiee, ser fram emot det!:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FrankkTankk:

Smart chassi, bra plats för cpu kylare tycker jag det ser ut som.

Jag byggde en egen, inte snyggast eller tyst på något vis, men den kan nästan flyga
Benen är lite höga men när jag fick komponenterna så stannade bygget upp på någe vis.

http://i.imgur.com/JC81x.jpg[/IMG]
http://i.imgur.com/9c6Ty.jpg[/IMG]

Ja,precis. Kanske försöka slimma lite till.

Snyggt!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av acckee:

Bara jag som tycker bitfenix videos känns otroligt B? Dålig kvalite på kameran, dåligt ljud och han håller i en mic? Får intrycket att företaget känns väldigt B.

Nej, se inlägg nr 37..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk

Riktigt snyggt chassi! Jag dras mer och mer åt m-itx och denna låda är riktigt övertygande!

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Undrar hur det går att köra full vattenkylning i en sån där, hade varit spännande att försöka. Borde väl nästan kunna sätta en 2x140 mm i taket och en 2x140 mm i fronten.

Hmmmmmmmmm

tror inte det borde ta up en hel sida så kanterna slår i men en dubbel chock radiator för cpun och en dubbel120mm radiator för 2 graffekort skall la knappast vara något problem.

Permalänk
Medlem

Om nu siffrorna på måtten stämemr så är det ju alldeles för stort för ITX
Det är ju på 36,2L t.o.m. större än mitt mATX chassi :/

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |