Arma 3 tillkännagivet!

Permalänk

Nytt från BIS angående animationer, samt en sjukt läcker teaser!

http://www.bistudio.com/company/developers-blog/294-report-in...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Intressant med israelisk hårdvara. Ser både Merkavas och Namers dyka upp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det ser riktigt bra ut, måste jag erkänna! Detta kan bli riktigt storslaget!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Mer film! Ön Stratis är nu officiellt tillkännagiven, med lite mer info och bilder, plus att dom även nämner att Stratis kommer bli den ön som hänger med community-alphan senare i sommar. Filmen visar även en mängd fler grafiska förbättringar, om man är lite uppmärksam

http://I0untAgEncI#!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Mer film! Ön Stratis är nu officiellt tillkännagiven, med lite mer info och bilder, plus att dom även nämner att Stratis kommer bli den ön som hänger med community-alphan senare i sommar. Filmen visar även en mängd fler grafiska förbättringar, om man är lite uppmärksam

I0untAgEncI#!

http://images.vg247.com/current//2012/04/Arma3_screenshot_str...

ARMA 3 blir ett klart köp från min sida
Ser helt fantastiskt ut. Hoppas de optimerar spelet bättre bara.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

fyfan mysigt lira cti multiplayer på den mapen alltså

hoppas det kommer en större map också, där man tjänar på att använda båtar..

Permalänk

Vet man om det kommer bli någon open/close beta? Fan, spelet släpps ju Q4... Så jävla långt dit:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Vet man om det kommer bli någon open/close beta? Fan, spelet släpps ju Q4... Så jävla långt dit:)

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, lite osäkert än så länge exakt hur det blir. Det är möjligt att dom följer samma koncept som deras Carrier Command Beta, där man var tvungen att förhandsboka spelet på deras online-shop för att få tillgång till det. Men ArmA3 har en betydligt större och trognare fanbase, så förhoppningsvis känner dom inte att dom behöver ett sånt förskott av bokningar. BIS är inte direkt kända för att vara giriga på det sättet.

Men vem som helst kommer iaf få möjligheten att delta utan att behöva jaga nycklar

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Har väntat på ARMA 3 väldigt länge nu och det är ju tyvärr väldigt lång tid kvar Blir ett klart köp för mig iaf, har spelat lite ARMA 2 också men inte så jätte mycket.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk

Ännu en video

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta blir mumma, ser verkligen makalöst fint ut, 3930k kommer få jobba hårt, hoppas jag

Men risk att SLI 680 blir ett krav för att få fint flyt på lite högre inställningar

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk

Mer videos

Visa signatur
Permalänk

Och några screenshots Ser verkligen helt otroligt ut för att vara ArmA! 2 veckor kvar till E3 nu

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Yes box! Vad exakt händer om 2 veckor?
Dock... så lååååååång tid kvar.. Vill ha det nununununu

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Yes box! Vad exakt händer om 2 veckor?
Dock... så lååååååång tid kvar.. Vill ha det nununununu

Dom kommer ju demonstrera och låta folk spela deras senaste build av spelet, så det lär bli massor av gameplay-filmer. Dessutom så ska dom ju släppa alphan kort därefter, som troligtvis kommer vara precis det som folk får provspela på E3-mässan. Hoppas inte det dröjer många dagar därefter!

Edit: Missade visst några bilder;

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Dom kommer ju demonstrera och låta folk spela deras senaste build av spelet, så det lär bli massor av gameplay-filmer. Dessutom så ska dom ju släppa alphan kort därefter, som troligtvis kommer vara precis det som folk får provspela på E3-mässan. Hoppas inte det dröjer många dagar därefter!

Olala, vad trevligt! Denna Alpha, kommer alla att kunna vara med och ta del av det?

Tack för svaren btw!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Olala, vad trevligt! Denna Alpha, kommer alla att kunna vara med och ta del av det?

Tack för svaren btw!

Yes, det ska vara öppet för alla. Lite osäkert än sålänge dock om man behöver boka spelet först, som man behövde för Carrier Command förra månaden. Men Arma-communityn är så pass stor och trogen så jag tror inte att det blir ett krav. Hoppas inte det iaf för jag vill inte behöva beställa från Sprocket.

Vi lär som sagt få veta mer om detta framåt E3. Dom har iaf sagt att alphan kommer innehålla Stratis Island

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fan, har sagt till mig själv att inte köpa någon mer PC för spel...men det där jävla DayZ fick en lite gnista som jag trodde var släckt att vakna till liv i mig

Arma 3 ser sjukt lovande ut, ser verkligen fram emot att äntligen få lite riktig fysik i Arma-motorn.

Och även om jag inte köper någon ny PC skall jag hur som helst köpa Arma 3 bara för att det är ytterligare en "uppföljare" till vad jag anser vara världens genom tiderna bästa spel, alla kategorier, OFP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Dom kommer ju demonstrera och låta folk spela deras senaste build av spelet, så det lär bli massor av gameplay-filmer. Dessutom så ska dom ju släppa alphan kort därefter, som troligtvis kommer vara precis det som folk får provspela på E3-mässan. Hoppas inte det dröjer många dagar därefter!

Edit: Missade visst några bilder;

http://www.armaholic.com/datas/users/lighting_4_4.jpg

http://www.armaholic.com/datas/users/lighting_1_4.jpg

http://www.armaholic.com/datas/users/lighting_5_4.jpg

Måste bara ha måste bara uppleva måste bara leka farbror BF3 för småbarn

Visa signatur

"Would the last guy out of 32-bit land, please, turn out the lights. Thanks."

Permalänk
Skrivet av right:

Måste bara ha måste bara uppleva måste bara leka farbror BF3 för småbarn

Uhm.. Använda punkt(.) kanske?

Visa signatur
Permalänk

En första bild inomhus. HERRE JÖSSES. Här snackar vi seriösa förbättringar Känns inte ens som samma motor längre.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

ÄNTLIGEN börjar spelen nå upp till (gå förbi?) Crysis grafik från 2007. Det var på tiden. Ska definitivt köpas!

Hoppas det är bra fysik i det och inte överdrivet svårt att flyga helin. Den får gärna vara riktigt snabb och manövrerbar (svår att bemästra), men lite drygt om man inte kan göra så mkt med den.

Permalänk
Skrivet av anon99565:

ÄNTLIGEN börjar spelen nå upp till (gå förbi?) Crysis grafik från 2007. Det var på tiden. Ska definitivt köpas!

Hoppas det är bra fysik i det och inte överdrivet svårt att flyga helin. Den får gärna vara riktigt snabb och manövrerbar (svår att bemästra), men lite drygt om man inte kan göra så mkt med den.

Jag tycker att helikoptrarna är helt okej. På vilket sätt är de svåra att styra?
Och detta är ju en simulator, så lite svårt måste det ju vara

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dayz och Arma 3 =MUMS:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Jag tycker att helikoptrarna är helt okej. På vilket sätt är de svåra att styra?
Och detta är ju en simulator, så lite svårt måste det ju vara

Ok här kommer skrytet, jag var 38de plats i världen med choppers i bf2 (solopilot) när jag spelade aktivt så älskar att flyga den, men kommer nog vara mindre arkad då. Jo men det blir nog nice hur som helst. Personligen hade jag velat ha det lite mer arkad aktigt dock

Man får väl flyga i rak linje, skicka några missiler, svänga sen flyga rak linje igen osv.. Blir nog bra ändå

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Dayz och Arma 3 =MUMS:)

Agree!

Skrivet av maxkill:

Ok här kommer skrytet, jag var 38de plats i världen med choppers i bf2 (solopilot) när jag spelade aktivt så älskar att flyga den, men kommer nog vara mindre arkad då. Jo men det blir nog nice hur som helst. Personligen hade jag velat ha det lite mer arkad aktigt dock

Man får väl flyga i rak linje, skicka några missiler, svänga sen flyga rak linje igen osv.. Blir nog bra ändå

Yes box!
Har sagt detta förut, men ArmA 3 måste man fan bara köpa. Fan vad glad jag är att jag köpte ArmA 2 :). Har helt slutat med alla andra spel och bara fokuserat på ArmA 2 Multiplayer vanlig och zombie.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tvåan var bra men fick mig inte riktigt att stanna. 3an verkar ha det lilla sista jag sökte efter, taggad

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

kan bara hoppas att dom optimerad skiten REJÄLT.

i arma 2 får jag va 20-25 fps i städerna.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sheikh Plisken:

kan bara hoppas att dom optimerad skiten REJÄLT.

i arma 2 får jag va 20-25 fps i städerna.

Optimera och optimera. Crysis är jäkligt krävande men också väldigt snyggt. Man måste ha bra grejer helt enkelt för framtida grafik. Annars får du ställa ner allt till minimum och det är ju inte så kul till ett sådant här spel. Sälj dina aktier innan release med andra ord och köp ny dator.

Permalänk
Skrivet av anon99565:

Hoppas det är bra fysik i det och inte överdrivet svårt att flyga helin. Den får gärna vara riktigt snabb och manövrerbar (svår att bemästra), men lite drygt om man inte kan göra så mkt med den.

Utvecklarna har sagt att helikoptrarna kommer få i princip samma system och standard som det dom utvecklat till sin helikopter-simulator Take On Helicopters. Så det blir alltså betydligt mer välgjort än det man är van vid från A2, vars styrkänsla var väldigt lik den i BF2 utöver lite extra knappar för tex landsningsställ och interface (Målsökning). Så det är bara att köpa ToH sålänge och börja öva

Kan få ett litet gratis intryck annars från en del av deras tutorial.

Jag hoppas fan att flygplanen får lite liknande kärlek också. Dom har inte varit så imponerande att lira i tidigare spel, om man bortser från vissa otroligt välgjorda moddar då. Har nyligen tagit fram min gamla joystick från BF2-tiden och börjat försöka lära mig att använda den igen till spelet

På tal om flygplan förresten, för de som missat så var BIS och spelade in ljud för JAS 39 Gripen tidigare i år. Man kan ju alltid hoppas på att den dyker upp

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro