Arma 3 tillkännagivet!

Permalänk

Känner mig inte helt positiv till Steam för denna typen av spel. Det funkar bra för vanliga mainstream titlar, men när det handlar mycket om modding och dylikt så finns risken att det påverkas negativt av en sådan tjänst. Men sålänge modding av spelet inte påverkas, och sålänge uppdateringar inte är tvingade (Tänk Skyrim) så borde det nog vara lugnt. Som BIS själva säger så ger ju Steam en mängd administrativa fördelar vad gäller tillgänglighet, service och underhåll.

A2 hade en hel del strul med Steam tidigare, men dom verkar nu ha integrerat det hyfsat. Har dock ingen erfarenhet av det personligen då jag använder standalone versioner av spelet, vilket alltid är att föredra i min värld.

Men att bojkotta A3 pga Steam är bara löjligt. Vänta och se hur pass hårt det integreras iaf innan ni dömer det.

Steam Workshop däremot har jag inte mycket kärlek för, särskilt med tanke på Steams usla support och respekt för mod-utvecklare. Ser hellre att moddar skapas separat och delas på traditionella vis via tex Armaholic.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Ouch. Direkt skall herrn gå till angrepp mot orden jag använder som om de orsakade någon slags förvirring i diskussionen.

Angrepp? Lär dig att använda korrekt svenska samt förstå skillnaden mellan "hat" samt "ogilla" så slipper du att människor rättar dig, det borde inte vara för mycket begärt.

Vad avser spel så är det redan många spel som jag inte spelar då de är portade konsol spel, man vill ju också stötta dator spel då det är plattformen man spelar på, och det bästa sättet att göra det på är att köpa spel som är exklusiva för den plattformen.

Permalänk

Lite klargörande från Dwarden;

"so let put flat out some claims to death

1. STEAM adoption will not block any possibility to use 3rd party tools (let say sixupdater)

2. STEAM adoption will not replace content hubs like armaholic

please see Skyrim and Civilization 5 modding

3. i/we do fully understand the concerns about STEAM offline mode issues (login/LAN etc) and we will try improve / tweak that as much as possible

4. try guess what games and which developer is one of main reasons STEAM has now differ byte delta patching ?

5. arguments about chance something being stolen because it's easier to upload them to STEAM ... well i bet if we adopted e.g. Desura it would be same argument all over again, there was always someone trying steal our and mods content since 2000 so i guess that's moot point"

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Lite klargörande från Dwarden;

"so let put flat out some claims to death

1. STEAM adoption will not block any possibility to use 3rd party tools (let say sixupdater)

2. STEAM adoption will not replace content hubs like armaholic

please see Skyrim and Civilization 5 modding

3. i/we do fully understand the concerns about STEAM offline mode issues (login/LAN etc) and we will try improve / tweak that as much as possible

4. try guess what games and which developer is one of main reasons STEAM has now differ byte delta patching ?

5. arguments about chance something being stolen because it's easier to upload them to STEAM ... well i bet if we adopted e.g. Desura it would be same argument all over again, there was always someone trying steal our and mods content since 2000 so i guess that's moot point"

Gott att höra. Om Steamexklusiviteten hade inneburit någon som helst mindre möjlighet för moddercommunityt att leva vidare hade man kunnat förstå folk som avstår ArmA 3.

Permalänk

Det verkar som att BIS har börjat trolla med oss igen Skitkul att följa sånt här!

http://forums.bistudio.com/showthread.php?146785-New-ArmA-3-A...

Edit: Här är en sammanfattning av vad som har klurats ut såhär långt;

http://forums.bistudio.com/showthread.php?146785-New-ArmA-3-A...

Edit2: Nyheter om Alphan kommer väldigt snart!

http://forums.bistudio.com/showthread.php?122794-ARMA-3-devel...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fint Mr.Bravo!

Läste alldeles nyss att Sony presenterade en ny lista med utvecklare till PS4, Bohemia Interactive står med nu. Arma 3 till PS4?

Permalänk

Hade missat att helikoptrarna kommer ha flygfysik från Take On Helicopters, det gjorde mig 100 gånger mer spänd inför spelet.
För i A2 brukade jag alltid röja med Apache, har varit så i alla andra spel också som haft helikoptrar Jag är trots allt Blackbird.

Permalänk
Skrivet av FortuN:

Fint Mr.Bravo!

Läste alldeles nyss att Sony presenterade en ny lista med utvecklare till PS4, Bohemia Interactive står med nu. Arma 3 till PS4?

Snarare till ArmA Tactics. Inte en chans att de gör ArmA 3 till konsol. Det skulle aldrig gå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Fint Mr.Bravo!

Läste alldeles nyss att Sony presenterade en ny lista med utvecklare till PS4, Bohemia Interactive står med nu. Arma 3 till PS4?

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Snarare till ArmA Tactics. Inte en chans att de gör ArmA 3 till konsol. Det skulle aldrig gå.

DayZ-snubbarna har väl sagt att de är intresserade av att släppa sitt spel på konsol?

ArmA 3 tror jag blir svårt att få till med enbart handkontroll som styrdon. Alldeles för få knappar för att få det att fungera smidigt.

Permalänk

Arma lär aldrig dyka upp till konsol, av uppenbara anledningar. Det handlar nog främst om deras nystart på Carrier Command, som bla släpptes på 360 i höstas.

Edit: Fan nu börjar man bli jävla taggad! Vill inte gå och lägga mig

Dom har även tillfälligt stängt sin sida, www.arma3.com, så antagligen jobbar dom på något.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Sidan uppe nu! Alpha den 5e Mars!
http://www.arma3.com/

Verkar som om man köper spelet den 5e mars, så får man det bra mycket billigare än om man köper vid release, GRYMT

Permalänk

Ett gäng olika paket också, hur schysst som helst Supporter Edition here I come!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Så jävla nice!

Blir nog Alpha-pack för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

200 Kr ca för Alpha, Beta OCH Fulla spelet, vad mer kan begäras? Är ju så billigt det bara kan bli hehe

Permalänk

Säger som en på BIS-forumet

Citat:

oh no... http://www.arma3.com/ is down! MEDIC!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kommer till första sidan, där man skriver in sin ålder. Sedan vill det inte längre.. BAH

Edit:
Nu fungerar det! Blir lätt supporter edition den 5:e mars.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Omfg låter som underbara nyheter!

Permalänk

Om någon har missat, några fler högupplösta bilder från Dslyecxi, och nyheter om att han kommer släppa en "episk" gameplay-film på måndag, som han tydligen har lagt ner mycket jobb på under sitt testande. Spännande

http://dslyecxi.com/an-arma3-video-surprise-on-monday/

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Vad är skillnaden mellan Alpha, Digital deluxe edition, och supporter edition?
När man kollar på: http://www.arma3.com/buy#buy så är de exakt likadana, förutom priset då.

Är det säkert att man sparar pengar genom att köpa Alpha istället för att köpa spelet vid release? Känns liksom för bra för att vara sant.

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Vad är skillnaden mellan Alpha, Digital deluxe edition, och supporter edition?
När man kollar på: http://www.arma3.com/buy#buy så är de exakt likadana, förutom priset då.

Är det säkert att man sparar pengar genom att köpa Alpha istället för att köpa spelet vid release? Känns liksom för bra för att vara sant.

Det står ju under?

Och ja, det är billigare nu i början.

Visa signatur
Permalänk

Ok, lyckades på nåt sätt missa det som stod under, läste bara det övertsa.
Kommer utan tvekan köpa Alpha.

Permalänk
Medlem

Fan vill köpa supporter packet men då kan man ju inte ha det på steam utan bara hämta på deras sida... vill ju ha skiten på steam...

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsioni:

Du är uppenbarligen lite (censur), vilket är ok, vad avser "hat" så förslår jag att du slår upp det ordet, när du har gjort det så slår du också upp ordet "ogilla".

Vad avser Steam så är det skit, dessutom en påtvingad "tjänst" (och detta kan du argumentera tills kossorna kommer hem) och dessutom så föredrar jag att äga mina spel, samt kunna spela dem på min villkor, jag hyr inte mina spel på någon server, spel som jag dessutom inte kan spela utan någon Internet uppkoppling.

Och vem skulle ha sagt att det skulle vara jobbigt och starta Steam? Är det så sabla jobbigt att installera ett spel med hjälp av en DVD skiva? Jobbigt att plocka fram spelet ur din samling? Snacka om att vara slö i sådana fall XD

Håller helt med där.

Jag har inget direkt emot tjänster så som Blizzards där man har en inloggning för att spela spelet online samt att det går att ladda hem dina spel från Battle.net, dena tjänst är inte alls påtvingad och in-your-face så som Steam/Origin/Etc är.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Håller helt med där.

Jag har inget direkt emot tjänster så som Blizzards där man har en inloggning för att spela spelet online samt att det går att ladda hem dina spel från Battle.net, dena tjänst är inte alls påtvingad och in-your-face så som Steam/Origin/Etc är.

Jag känner raka motsatsen, jag vill inte ha massa spel som bara ligger och skräpar eller ligga på spelföretagets hemsida så man måste jaga runt för att hämta hem det när man vill spela. Då har jag hellre alla mina spela samlade på samma ställe.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Fan vill köpa supporter packet men då kan man ju inte ha det på steam utan bara hämta på deras sida... vill ju ha skiten på steam...

Då ArmA 3 är Steam-exklusivt så kommer du garanterat få en nyckel du registrerar på Steam.

Permalänk
Skrivet av Ahlen:

Fan vill köpa supporter packet men då kan man ju inte ha det på steam utan bara hämta på deras sida... vill ju ha skiten på steam...

Det kommer gå att ladda ner via Steam, precis som med alla andra Steam-spel som man kan köpa via andra tjänster (Du får en kod via mail). Grejen med att bara sälja det på sin egna sida är antagligen för att dom har länkat sina forum-konton till sin Store, vilket ger dom bättre möjlighet att sätta Supporter Badges på alla som köpt Supporter Edition. Plus att dom kan erbjuda Arma X och annat digitalt lull utanför Steams tjänst, vilket dom lär tjäna på.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ska bli härligt att sätta tänderna i nya Editorn. Någon som har lite mer info om den? Den ska ju vara 3d nu har jag för mig? Fan skulle önskat man kunde koda i editorn med Lua kod. Det ända jag orkat satt mig in i som verkar någorlunda lätt (Det var till OFP:DR)

Permalänk
Skrivet av FortuN:

Ska bli härligt att sätta tänderna i nya Editorn. Någon som har lite mer info om den? Den ska ju vara 3d nu har jag för mig? Fan skulle önskat man kunde koda i editorn med Lua kod. Det ända jag orkat satt mig in i som verkar någorlunda lätt (Det var till OFP:DR)

En BIS utvecklare nämnde här tidigare idag att Alphan bara kommer innehålla 2d editorn.

Jag har dock ett litet minne av att dom sa förra året att dom har skippat 3d editorn till A3 tills vidare. Hittar dock ingen källa och kommer inte ihåg vem som nämnde det, så förhoppningsvis stämmer det inte. Men det hade varit sjukt nice om dom lyckas med något som den dom har i VBS2. Helt underbar!

Så jag hoppas det dyker upp lite längre fram iaf. Editorn är ju halva grejen med Arma, så den borde verkligen få mer kärlek.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur stödet för 3D vision kommer se ut i Arma 3?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer