Arma 3 tillkännagivet!

Permalänk
Medlem

Arma 3 tillkännagivet!

Yes, äntligen! Nu är det utannonserat att Arma 3 är i görningen.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110519/arma-3-tillkannagi...

Om ni följt senaste tiden har de spelat ett litet "mindgame" med communityn, går att läsa mer här
http://www.armaholic.com/page.php?id=14278

"- Bohemia Interactive, the award-winning independent Czech development studio, is pleased to announce the development of Arma 3, the brand new installment in its series of critically acclaimed realistic military simulators.
Combining over 10 years of experience, building upon the strength of its predecessors, and set in the most detailed environment of the series to date, Arma 3 offers gamers radical engine improvements and a unique sandbox-style military gameplay experience.
The next chapter of this stunning military simulation game is scheduled for release exclusively for PC in Summer 2012."

"

• Single-Player Campaign - Evolve from a lone prey into a military commander in the open-ended & story-driven campaign.

• Vehicles & Weapons – Control a multitude of aircraft, vehicles and ships with accurate simulation; shoot anything from pistols to sophisticated weapon platforms.

• Physical Simulation & Improved Animations – Take advantage of PhysX™ supported vehicle simulation, in-game interactions and the revamped animation system.

• Rich & Authentic Environment – Explore an unsurpassed military combat experience set on an authentic Mediterranean island modelled from real geographic data.

• Multiplayer Gameplay – Experience both cooperative & competitive scenarios with the full support of dedicated servers for both Windows and Linux.

• Completely Extensible & Moddable - Design & create countless customizable scenarios using the intuitive & easy-to-use mission editor.

• Customizable Soldier Load - Choose your uniform; assemble your weapon kit; change your load-out; get loaded up.

"

OS - Windows 7 / Vista
CPU - Intel Core i5 or AMD Athlon Phenom X4 or faster
GPU - Nvidia Geforce GTX 260 or ATI Radeon HD 5770, shader Model 3 and 896 MB VRAM, or faster
RAM - 2 GB
HDD - 15 GB free space
DVD - Dual Layer compatible
DirectX® - 10

Vad tror ni om detta spel? Vad vill ni se nytt och förbättrat?

Permalänk

Kommer bil så jävla awesome det här! En riktig fysikmotor och bättre marina funktioner är väl det enda jag saknat i ArmA2, så nu blir det näst intill perfekt!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Damn right! Skulle även önskat få det liiite mer optimerat för dagens fina dator-kombos..... Det är en konst att få Arma2 att flyta på bra. Crossfire är heeel-kört för min del iaf, så OOOM det skulle gå; 64-bit support, smartare AI som inte stjäler ALL CPU (som även måste dra massa annat), 4 cores och mer (bättre stöd!) gäller även för servrar då.
Sen hade jag hoppats på mjukare och mer realistiska (långsammare) mekaniska vapenhanteringar. Tänkte mestadels på omladdning. Helt enkelt hur soldatmodellen är kopplad till sin utrustning, som vapen, granater, fordorn (så inte man sitter som en betongstaty i en bil, helikopter, stridsvagn osv.

Man kan ju alltid hoppas, hoppas på detta. DX11 stöd hade oxå varit najs. Men just nu tänker jag mindre på det visuella, och MER på optimering och det realistiska.

Permalänk

Synd att det inte verkar bli nå DX11, men i övrigt ser det mycket lovande ut.

Permalänk

Awesome!!! Det ska bli intressant att se hur PhysX stödet kan piffa upp fysiken! Lite skön byggnadsförstörelse hade inte skadat! Det får nog bli ett Nvidia kort i nästa uppgradering...

Permalänk
Medlem

Båtar båtar båtar, är det väl det jag saknat i arma2. Sen om det stöder 6-xx cores cpuer vore ju nice också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Båtar båtar båtar, är det väl det jag saknat i arma2. Sen om det stöder 6-xx cores cpuer vore ju nice också.

Finns ju en 4-5 båtar i orginal spelet, och minst ett 10-20 tal att ladda ner som moddar...

Angående spelet så jävligt taggad, hoppas på bättre lokalisering och dedicated mission scripting,
implementerad 3d editor denna gången inte bara en ghetto variant.. mer VBS2.
PhysX kommer bli sweeeeeeeet.

Något jag gärna ser också är mer realism, så ACE3 kanske inte behöver fixa precis allt.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas och ber att de byter ut den evigt irriterande röstmotorn. Låter som om robotar pratar hela tiden, LITE mer realistiskt får det ändå vara. Resten av spelet är hur bra som helst, kom då inte och förstår det med röstmotorn!

Jag är helt allvarlig nu, men anledningen till att jag inte har köpt ARMA 2 är just pga. soldaternas löjliga röster och inget annat! Har dock prövat att spela spelet och gillar både grafik, spelkänslan och allt annat!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Skrivet av King D:

Jag är helt allvarlig nu, men anledningen till att jag inte har köpt ARMA 2 är just pga. soldaternas löjliga röster och inget annat! Har dock prövat att spela spelet och gillar både grafik, spelkänslan och allt annat!

Men herregud, Multiplayer ffs. Själv har jag lirat 2'an sen release och köpt alla tillägg men har inte ens rört något av singleplayer-delarna då det känns helt ointressant när man lirar mycket roligare och bättre optimerade uppdrag med schysst folk och i klan. Det är i MP som spelet skiner som mest! Där slipper du knäppt sammansatta AI-röster och annat knas.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Men herregud, Multiplayer ffs. Själv har jag lirat 2'an sen release och köpt alla tillägg men har inte ens rört något av singleplayer-delarna då det känns helt ointressant när man lirar mycket roligare och bättre optimerade uppdrag med schysst folk och i klan. Det är i MP som spelet skiner som mest! Där slipper du knäppt sammansatta AI-röster och annat knas.

Jo, nu har jag inte spelat just ARMA, men multiplayer ger vanligen en stor extra dimension åt spelet. Det blir som ett helt annat spel.
Enda problemet är att det kan vara lätt att engagera sig lite för mycket. Själv vet jag inte hur många tusentals timmar jag lagt på dylik aktivitet. Det blir också mycket så att man känner ett ansvar för klanen att spela mycket mer än man gör.
Nu har jag slutat, iallfall för tillfället, men jag hade väldigt roligt när jag höll på.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Finns ju en 4-5 båtar i orginal spelet, och minst ett 10-20 tal att ladda ner som moddar....

Ah okej, kör mest CTI multiplayer och där finns det ingen användning för dem pga kartan

Permalänk
Avstängd

När kommer detta spelet då haha

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Sommaren 2012.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

>>>

Skrivet av pluppen_2:

The next chapter of this stunning military simulation game is scheduled for release exclusively for PC in Summer 2012."

Hoppas att Swedish Army Mod *samstudios* kommer fortsätta till detta, det är ju iallafall sagt av dem. Jag som längtat tills de ska släppa sin nya version hehe

Permalänk
Medlem

Ser ruggigt bra ut!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Skrivet av FortuN:

Hoppas att Swedish Army Mod *samstudios* kommer fortsätta till detta, det är ju iallafall sagt av dem. Jag som längtat tills de ska släppa sin nya version hehe

Det kan du fethaja Kommer som sagt bli sjukt intressant att se vad man kan hitta på med diverse Amfibie-förband och utrustning när man äntligen kan vistas i och runt vatten utan att drunkna av buggar (Höhö) Får hoppas på lämpliga skärgårds-banor för detta också!

I övrigt så verkar det som att VBS2-ägare kommer få njuta av "ArmA3-motorn" redan i Mars nästa år via en massiv patch!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ArmA 3 kommer verkligen bli asgrymt! Hoppas de använder sig av snyggare animationer och även lite mer ragdoll-fysik.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

SWEET, tydligen så dumpar dom DirectX9 helt och hållet i ArmA3 och siktar direkt på DirectX11 istället! Troligtvis blir det väl kompatibelt med Dx10 också, så räkna inte med Tesselation Men sjukt nice i vilket fall att dom inte följer strömmen av konsol-kåta bakåtsträvare. GO GO BIS!

http://forums.bistudio.com/showpost.php?p=1933404&postcount=4...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

SWEET, tydligen så dumpar dom DirectX9 helt och hållet i ArmA3 och siktar direkt på DirectX11 istället! Troligtvis blir det väl kompatibelt med Dx10 också, så räkna inte med Tesselation Men sjukt nice i vilket fall att dom inte följer strömmen av konsol-kåta bakåtsträvare. GO GO BIS!

http://forums.bistudio.com/showpost.php?p=1933404&postcount=4...

Bara för att DX10 också är supportat så betyder inte det att det inte blir full DX11. Bra nyheter hur som helst.

Permalänk

En första teaser-trailer! Lite förvirrande dock, då det är blandat inspelat på riktigt och ingame. Vet inte riktigt hur mycket effekter som är pålagt i efterhand. Men coolt i vilket fall!

Edit: Massor av bilder och grymma nyheter!!

http://www.zing.cz/novinky/5149/e3-2011-arma-iii-v-obrazech

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fan vad jag rös till

Permalänk
Medlem

Lite tidigt i min mening. PR kommer ju snart till A2 vilket lär uppehålla en stor publik det med.

Permalänk

Mja, ArmA3 verkar ju framförallt bli en moddares våta dröm Ser verkligen fram emot alla nya möjligheter iom den uppade motorn och PhysX. ArmA2 och föregångarna har ju en hel del löjliga hårdkodade begränsningar som gör det mindre attraktivt och struligt att jobba med i många fall, särskillt när man vill göra saker så realistiska som möjligt och allt vad gäller marina möjligheter. Även om PR-teamet inte ens har hunnit släppa sin första officiella release till A2 än så sitter dom nog garanterat och hurrar över A3-motorn inför en framtida konvertering

Även om det är jävligt nice med character customization så kan man ju dock inte låta bli att sucka lite över att behöva göra nya soldat-modeller igen PR-teamet sparade ju iaf lite arbete genom att få tillstånd att använda mlod's av de brittiska BAF-enheterna som BIS gjort. Fordon, vapen och byggnader kommer dock inte vara några problem att konvertera från ArmA2-moddar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser onekligen bra ut.

Demonstration börjar vid 0:40 på engelska dessutom

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem

Trevlig film, ser väldigt nice ut!

Permalänk
Medlem

Verkar lite dött med nyheter nu. Riktigt taggad inför detta. Hoppas det kommer mer info och nya filmer från spelet snart.

edit* Hittade lite nya bilder här http://www.armaholic.com/page.php?id=15011

Permalänk
Medlem

Om Bohemia lyckades med ArmA och ArmA 2, så kommer de garanterat att lyckas denna gång med. ArmA 3 är ett givet köp för min del.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Oj, missat dessa senaste nyheter totalt (mer än att jag visste att Arma 3 skulle komma).

Härligt att de äntligen gör något åt fysikmotorn som varit OFP/Armas största svaghet i alla dessa år enligt mig!

Permalänk

Dom har släppt nya screenshots på löpande band sen E3. Har dock inte pallat uppdatera tråden pga det allmänt usla intresset av ArmA-spelen här Armaholic har iaf en riktigt schysst samlings-tråd som hela tiden uppdateras med det senaste vad gäller screenshots, om någon är intresserad!

http://www.armaholic.com/forums.php?m=posts&q=15281

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja man undrar ju varför så få spelar arma, är ju verkligen minst lika kul som bc2 i multiplayer. Dålig marknadsföring? Ingen statestik och inga "coola" medaljer man får som i bc2?