Nytt headsets, köpråd önskas!

Permalänk

Nytt headsets, köpråd önskas!

Hejsan alla på Swec!
Ska införköpa ett nytt headsets, vill gärna få hjälp med vilka produkt jag ska köpa. Har idag SteelSeries Siberia V2.
Använingsområde är film och spelande, kräver bra bass och isolerade eftersom jag inte vill bli störd när jag spelar eller lyssnar på musik, dessvärre är inte Siberia V2 det fastän jag har på högsta volym!

Mina krav finns nedan:

- Ljudisolerande.
- Mikrofon.
- Bra bass och generellt ljud.

Tackar för hjälpen!

Permalänk

Någon budget?

Permalänk
Skrivet av LORAMIGCSS:

Hejsan alla på Swec!
Ska införköpa ett nytt headsets, vill gärna få hjälp med vilka produkt jag ska köpa. Har idag SteelSeries Siberia V2.
Använingsområde är film och spelande, kräver bra bass och isolerade eftersom jag inte vill bli störd när jag spelar eller lyssnar på musik, dessvärre är inte Siberia V2 det fastän jag har på högsta volym!

Mina krav finns nedan:

- Ljudisolerande.
- Mikrofon.
- Bra bass och generellt ljud.

Tackar för hjälpen!

Steelseries 7H är ljudisolerande och har mikrofon, men bass finns det inte mycket av men ljudet är prima enligt mig!

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7850 2GB OC CPU: i5 2500K 3.3GHz KYL: Cooler Master hyper 212+
MOBO: Asus P8P67 LE RAM: Corsair 8GB 1600MHz PSU: Xfx 650W XxX edition
MUS: Razer dethadder TB: Steelseries APEX HÖRLUR: Steelseries 7H CASE: CoolerMaster 912+ HDD: seagate 500GB
Play fair - Play hard

Permalänk
Skrivet av davidolw:

Någon budget?

Glömder mer eller mindre bort det måste jag säga, allt från 0 till 800 SEK kan jag betala, även upp till 900-1000 SEK.
Då måste de vara prestanda per krona som jag brukar säga :), betalade 795 SEK för Siberia fastän de suger otroligt!

Permalänk
Medlem

Aa skulle rekommendera ett Razer Tiamat om du lyckas få tag på ett, får väldigt höga poäng i recensioner och säljer slut på rubt 10 minuter vid varje ny last!

Permalänk
Skrivet av Axetex:

Aa skulle rekommendera ett Razer Tiamat om du lyckas få tag på ett, får väldigt höga poäng i recensioner och säljer slut på rubt 10 minuter vid varje ny last!

De släpps den 10 Juli eller ny last då, behöver ett inom en vecka

Permalänk

Logitech G35 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=403908) är ett bra alternativ. Det isolerar väldigt bra och basen är bra. Om du har ett bra ljudkort kan det vara lite synd då G35 ansluts med USB och då använder sig av en egen liten ljudkrets. Microfonen är bra och komforten är också bra.

Jag lämnade tillbaka det för att jag inte bryr mig om ljudisolering och tyckte att ljudet inte var tillräckligt öppet, plus att jag egentlign ville ha 3,5mm kontakt istället för USB. Jag har dock en kompis som också köpte det och han är väldigt nöjd och det passade honom perfekt.

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Medlem

Logitech G35 är helt ok om du betalar runt 600kr för det, stänger ute ljud bra och rätt bra mic.

Permalänk

Logitech g35

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem

Logitech G35 ev. G930.

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Skrivet av Or0s:

Logitech G35 är helt ok om du betalar runt 600kr för det, stänger ute ljud bra och rätt bra mic.

Tycket nog man måste säga att det fortfarande är prisvärt för 800kr.

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/cm_storm_sirus-19229458?utm_sour... följer med läder "muffar" som isolerar bra, och enligt tester så ska det ha bra allround ljud och riktig surround

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk

Jag använder själv ett par sennheiser PC 360. Klockrent headset med grym mikrofon som mutas automatiskt när du fäller upp den. Dock så har jag märkt att det är mycket mer anpassat för gaming än vad det är för att lyssna på musik. Har inte provat att titta på film med dessa så det kan jag inte yttra mig om.
De är väldigt luftiga och kan sitta på under väldigt lång tid utan att kännas obekväma på något sätt alls.

Jag rekomenderar dessa främst för gaming då micken är i en klass för sig över allt annat, bra ljud och sjukt bekväma att ha på sig.

Permalänk

G35s sladdar är rena helvetet, mer trassliga sladdar får man leta efter. Har själv inte testat Sennheisers PC 360 men ser att de bara har fått grym kritik vart man än kollar...

Permalänk
Medlem

G35 - det är nog svårt att hitta ett annat par lurar som stänger ut annat ljud bättre. Brukar missa när hemtelefonen ringer (1m bort)..lol...

I början uppskattade jag det men nu hade jag hellre föredragit ett öppnare headset så som pc 360?, gissar på att det är likt deras 555 hörlurar. Det blir att jag sitter med ena kåpan vid sidan av örat = oskönt men det har blivit ngn dålig vana, jobbigt att inte höra när folk i huset när de vill ngt (ropar). Angående att sladden trasslar har jag absolut inga problem med det, aldrig haft. Däremot blir det ett inte brus utan ett mer tjut i lurarna när de inte blir matade med en ljudkälla eller vad man ska säga. Det är störande men om du vet att du kan leva med det (det slutar om du ändrar volymen/skruvar på ljudkontrollen) så är det ett bra köp. Knapparna på headsetets ena kåpa är otroligt smidiga och ljudkvalitén på micken är bättre än bra.

Visa signatur

>> Asus P8P67 Pro • Intel i5 2500K • Noctua NH-D14 • Gigabyte GTX 570 • Corsair 8gb XMS3 1600Mhz • Corsair 120 Force Series + Samsung F3 1TB + Western Digital 2TB • Fractal Design XL • Corsair AX850 • Zalman ZM-MFC1-Plus • LG W2600HP • Qpad 5K + Steelseries 4HD • Qpad QH-85
>> Asus UX303LN

Permalänk
Skrivet av Frequey:

I början uppskattade jag det men nu hade jag hellre föredragit ett öppnare headset så som pc 360?,.

Ja det stämmer, de är väldigt luftiga vilket gör att du inte blir varm om öronen. Och de släpper in en del ljud utifrån,vilket jag gillar. Men det är ju högst personligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aSLAPfromJESUS:

G35s sladdar är rena helvetet, mer trassliga sladdar får man leta efter. Har själv inte testat Sennheisers PC 360 men ser att de bara har fått grym kritik vart man än kollar...

Har ett par och tycker de är jätte bra. De är dock "halv-öppen" design vilket innebär att de släpper in det mesta ljudet runt om så kanske inte det bästa för TS

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

g35, enda nackdelen jag märkt är att dom isolerar FÖR bra

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Blev väldigt besviken efter jag spenderat så mycket pengar på ett headset:

1. Inget Linux stöd.
2. Måste använda programmvara HELA tiden för att inställningarna ska gälla.
3. Hyfsat mycket RAM tar det (har 8GB ändå).

Ska försöka sälja skiten eller ta tillbaka Siberia V2, vet inte bara besviken för tillfället som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LORAMIGCSS:

Blev väldigt besviken efter jag spenderat så mycket pengar på ett headset:

1. Inget Linux stöd.
2. Måste använda programmvara HELA tiden för att inställningarna ska gälla.
3. Hyfsat mycket RAM tar det (har 8GB ändå).

Ska försöka sälja skiten eller ta tillbaka Siberia V2, vet inte bara besviken för tillfället som fan!

Vilka lurar blev det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikan:

Vilka lurar blev det?

Antagligen G35.

Jag har använt V2 i 2 år nu fungerat perfa, nu ska inhandlas ett nytt par V2 fast diablo 3 editon

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Antagligen G35.

Jag har använt V2 i 2 år nu fungerat perfa, nu ska inhandlas ett nytt par V2 fast diablo 3 editon

Okej!
Jo borde vara G35 då Logitech gillar drivrutiner som tar mycket Ram... Hehe
Jag gillar inte V2, en av dom få känns det som:/ rätt sköna dynor men men..

Permalänk

Bästa isolering och grymt 7.1 surround: SteelSeries 7H USB.
Jag har dem, och om någon står i samma rum får de skrika för att man ska höra.
7.1 surroundet är grymt i spel oxå.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Bästa isolering och grymt 7.1 surround: SteelSeries 7H USB.
Jag har dem, och om någon står i samma rum får de skrika för att man ska höra.
7.1 surroundet är grymt i spel oxå.

Hehe så känner jag med med V2, morsan skriker och måste gå fram och peta på mig för att jag ska märka något!
Dock har jag musik ( normalt ljud ) när detta händer, tyst ljud hör man en del omgivning

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Paprikan:

Vilka lurar blev det?

G35 Logitech

Skrivet av Paprikan:

Okej!
Jo borde vara G35 då Logitech gillar drivrutiner som tar mycket Ram... Hehe
Jag gillar inte V2, en av dom få känns det som:/ rätt sköna dynor men men..

Onödigt mycket, 37K i RAM. Gillade faktiskt Sibiera V2 passform för huvudet däremot var de lite "plattaktiga" när man försöker vrida på huvudet.

Skrivet av Slaktardej:

Bästa isolering och grymt 7.1 surround: SteelSeries 7H USB.
Jag har dem, och om någon står i samma rum får de skrika för att man ska höra.
7.1 surroundet är grymt i spel oxå.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Hehe så känner jag med med V2, morsan skriker och måste gå fram och peta på mig för att jag ska märka något!
Dock har jag musik ( normalt ljud ) när detta händer, tyst ljud hör man en del omgivning

Jag var inne på 7H måste jag vara ärlig men eftersom alla var så positiva för G35 blev det den.

Nästa gång ska jag VERKLIGEN gå igenon något innan jag köper något i denna prisklass eller dyrare, onödiga pengar slösade för något jag inte kommer kunna använda i Linux där jag arbetar mest....

PS: Om någon vill köpa dessa så kan ni slänga iväg ett PM!
Kan inte lägga ut på marknaden eftersom jag inte reggat i tre månader än!