Blizzard stämda av Sydkoreanska 'konsumentverket'.

Permalänk
Medlem

Blizzard stämda av Sydkoreanska 'konsumentverket'.

http://www.thejakartapost.com/news/2012/05/24/angry-diablo-3-...

"Bara i Sydkorea", men på ett sätt tycker jag detta är bra.

Detta handlar inte om patetiska småungar som inte klarar sig utan Diablo 3 i några timmar, utan för min del (och många andra) är det nu en principfråga.
Hade man köpt en ny bil som gick sönder efter några mil, eller matvaror som ruttnar en vecka innan bäst-före datumet går ut, så är det förståeligt att man som konsument hade blivit irriterad/arg/frustrerad och velat ha pengarna tillbaka eller varan utbytt.

Men inte när det gäller spelindustrin. Det har tyvärr blivit norm att "hålla käften och uthärda" när det gäller klyddande spel.
Själv har jag varit en användare av Blizzards spel sedan tidigt 90-tal, men jag börjar nu tröttna på blizzards 1) brist på kommunikation med sina kunder och 2) att blizzard hela tiden gömmer sig bakom en "sorry for the inconvinience"-skylt.

Dags att spelindustrin tar sitt ansvar.
Hoppas Blizzard blir fällda. Jag gillar Blizzards spel, men ur rättssynpunkt är de katastrofalt dåliga.
Det är inte okej att dela ut varor som inte fungerar, och sen förvänta sig att konsumenterna ska hålla god min.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Helt rätt, skulle ärligt talat vilja reklamera mitt spel men systemet är så krångligt+ att man är mindreårig :/

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Står det inte någonstans i användaravtalet, som man accepterar vid installation, att de förbehåller sig rätten att stänga ned servrar osv vid behov?

Isåfall har vi ju accepterat det när vi installerade.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Handlar det om en stämning då?
Artikeln sa bara att de fått in runt 150 anmälningar från arga konsumenter per dag och The Fair Trade Commission vowed it will "look into the situation".
Men jag håller med om att man verkar förutsätta att datorspelare ska ha mer tålamod när det gäller sånt här.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Står det inte någonstans i användaravtalet, som man accepterar vid installation, att de förbehåller sig rätten att stänga ned servrar osv vid behov?

Isåfall har vi ju accepterat det när vi installerade.

Man kan väl inte avtala bort lagen väl?
Ska testa fixa ett minfält med en miljon i en låda i mitten, folk får skriva på ett avtal före de går in och chansar på att plocka miljonen, undrar om jag åker i fängelse? ;p

Mer on-topic: Blir spännande att se vad som händer!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Man kan väl inte avtala bort lagen väl?
Ska testa fixa ett minfält med en miljon i en låda i mitten, folk får skriva på ett avtal före de går in och chansar på att plocka miljonen, undrar om jag åker i fängelse? ;p

Mer on-topic: Blir spännande att se vad som händer!

Lagen om att servar inte får gå ner? Eller vilken lag tänker du på?
Du får inte pengarna tillbaks om du köper en bil som går isönder. Du får bilen fixad.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leifson:

Står det inte någonstans i användaravtalet, som man accepterar vid installation, att de förbehåller sig rätten att stänga ned servrar osv vid behov?

Isåfall har vi ju accepterat det när vi installerade.

Man får inte skriva vad som helst i en EULA ("end user license agreement", användaravtal) och tro att det håller, oavsett vad Microsoft/Adobe/Blizzard gör. I EULA för Windows 8 så står det t ex att man inte får starta en s.k. "class action lawsuit" mot Microsoft om det är något fel på produkten, men skulle någon ändå göra det så är det inte en chans att detta avtal skulle hålla i rätten.

Detsamma gäller Blizzard: vad som står i deras EULA är inte alls säkert juridiskt hållbart.

Varför skriver de då så? Tja, det kostar stora mängder tid och pengar att ens få en domstol att titta på huruvida det ens går att stämma Microsoft eller inte iom deras EULA, och även om de säkerligen skulle förlora så är tröskeln för en konsument att göra något så mycket högre.

TLDR; EULA trumfar inte lagen. Tack för det.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

är ett diablo fan. älskar dock spelet lika mycket som jag totalt hatar det. PGA alla inloggningsproblem,ah,errors m.m
skiter igentligen i pengarna, då jag har lite översende pga det är diablo serien. men som vi ALLA visste att lanseringen skulle bli en rövspark... jag hoppas med hela mitt hjärta att dom bli fälda. just pga att man kan inte låta något i denna skalan ske...det är förfan pinsamt. hoppas verkligen att dom sitter och skäms allihop. error 37 fanns redan i första betavågen... och i den skalan nu är det bara underligt att dom ens får tillstånd att släppa spelet
tycker det är synd att blizzard själv inte ger ut en blanket, eller svara på 15 frågor grej på deras hemsida, alt göra en namninsamling digitalt med battlenet accet? för att kunna förbättra för alla partner.
men som TS skrev "blizzard hela tiden gömmer sig bakom en "sorry for the inconvinience"-skylt."
den skyllten är mer eller mindre uppe dygnet runt? vilket inte heller är okej. för att skydda sig själva eller liknande.. kan förstå om den är uppe en stund pga en kritisk temorär anledning. men nu är det bara att sätta upp att vi är lessna skylt. 2veckor och 1½ dag.... och dom har fortfarande inte löst logginproblemen?
hoppas dom åker dit rejält. så dom får ge ut en officiel ursäkt och en plan för att lösa problemet inom kommande dagarna.

edit: roligt detdär om att dom ska få stänga ner vid behov. okej kan gå med på det. men mer eller mindre varje dag och ibland fler gånger per dag är INTE okej. kan ha förståese att releasen var nyss. men tycker att dom absolut största problemen bör vara avklarade innan en vecka....

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xpanterx:

Man kan väl inte avtala bort lagen väl?
Ska testa fixa ett minfält med en miljon i en låda i mitten, folk får skriva på ett avtal före de går in och chansar på att plocka miljonen, undrar om jag åker i fängelse? ;p

Mer on-topic: Blir spännande att se vad som händer!

Tja, du får iallafall betydligt lägre straff om du informerar dem och får dem att skriva på avtal, än om du inte gör det.

Och vissa sådana saker kan man reglera med avtal och varningar, även om det är lite lustigt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Man kan väl inte avtala bort lagen väl?
Ska testa fixa ett minfält med en miljon i en låda i mitten, folk får skriva på ett avtal före de går in och chansar på att plocka miljonen, undrar om jag åker i fängelse? ;p

Mer on-topic: Blir spännande att se vad som händer!

Vad jag vet så står landets rådande lagar alltid över en EULA, men jag kan ha fel.
En EULA kan med andra ord inte stå över lagen i ett land.
Konsumentköplagen borde stå över allt som står i en eventuell EULA.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Skrivet av MaZteR:

Lagen om att servar inte får gå ner? Eller vilken lag tänker du på?
Du får inte pengarna tillbaks om du köper en bil som går isönder. Du får bilen fixad.

och tar det lång tid att fixa bilen så brukar man få kompensation

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av phz:

TLDR; EULA trumfar inte lagen. Tack för det.

Har detta varit uppe i rätten tidigare då? Tror inte många konsumenter själva vågar ta risken att gå till rätten mot ett multinationellt företag med en armé av advokater. Torskar man, och åker på rättskostnaderna, blir det inte roligt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Norm = Sant ? eller ?

Du och jag har ett val

Du och jag har en fri vilja

Vi lever inte i en 100% perfekt värld

Vi är individer med ansvar över våra egna liv och med våra pengar.

Vad vi väljer att lägga tid och pengar på är endast ett avtal med oss själva.

När man köper ett spel och installerar det så ingår du ett avtal med tillverkaren och där framgår det exakt vad blizzard står i frågor rörande detta.. (Antagligen, jag har inte heller läst igenom all text)

Blizzard kommer aldrig hursomhelst att bli fällda för sådant "trams" de har nog sitt på det torra..

Lägg till att det inte direkt blir bättre utav att 99.999% av de som spelar inte orkar gå vidare med mer än att klaga och gnälla

Då får man en norm som blir sådan som vi har idag = Vi får skylla oss själva och det kommer nog inte bli bättre förrän vi (ALLA) markerar att det inte får gå till såhär.

Hur ska vi göra det då?

1. Aldrig mer köpa ett spel från blizzard? dvs bojkott,, inte så troligt att det kommer att hända....

2. Klaga ännu mera och leva om i forum och svära inför kompisar? Nä, tänk.. det kommer ju inte heller att funka.

3. Hjälpa till att få blizzard att få kontroll (Vilket jag VET att det faktiskt försöker)
på ett sätt så behövs det en beteendeförändring och en annan attityd kring sådana frågor hos merparten av alla "konsumenter"
och förstå att det inte är så jävla lätt att allt ska funka till 100% när inget program i världshistorien inte någonsin har funkat till 100%..

MEN Självklart så har ju blizzard det största ansvaret då dom borde förstå att vi som köper ett spel för 500kr inte vill sitta å glo på en skylt som det står att servers är nere osv,, de vill nog att alla ska vara nöjda..

De flesta blir nöjda när det kommer patchar och uppdateringar men ändå gnälls det direkt det kommer ett nytt fel..

Over to forum

/Erik

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

Lagen om att servar inte får gå ner? Eller vilken lag tänker du på?
Du får inte pengarna tillbaks om du köper en bil som går isönder. Du får bilen fixad.

Första gången ja. Om den går sönder upprepade gånger och verkstaden uppenbarligen inte klarar av att laga den så har du rätt att reklamera den.
Knixigare med D3 dock eftersom spelet tydligt marknadsfört sig med krav på uppkoppling. Det hade däremot varit fel av Blizzard att inte kompensera sina spelare utanför USA då de i USA inte verkar ha problem med instabila servrar.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Det tragiska här är ju att man kan logga in för att spela Starcraft 2...

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk

Men chilla allihopa ta de lungt serry om det laggar . Who Gives A Shit? servrarna kommer säkert vara igång snart . Om man tänkte efter lite (som jag gjorde) så kunde man förstå att det skulle vara krångel med diablo när det skulle släppas :S. Det var krångel till och med med beta versionen av spelet . Har inte tänkt köpa spelet än för att jag hade bara blivit förbannad på blizzard. Min åsikt ät att dom skulle vänta kanske 30 dar med releasen ist för att släppa det tidigt och att allt skulle gå åt helvete

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

Lagen om att servar inte får gå ner? Eller vilken lag tänker du på?
Du får inte pengarna tillbaks om du köper en bil som går isönder. Du får bilen fixad.

Mhm...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Det tragiska här är ju att man kan logga in för att spela Starcraft 2...

Samma med WoW, inga problem alls.

Permalänk
Medlem

jag skulle faktiskt föredra om de skulle bli fällda av något konsumentverk då det skulle ge en hint åt både dem och andra företag att man inte ska släppa spel för tidigt utan faktiskt se till så att de klarar av launchen, så konsumenten inte behöver vänta 2 månader för att kunna spela smärtfritt

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Samma med WoW, inga problem alls.

Men hallåååå? dom har ju olika servrar till starcraft, diablo 3, och wow osv....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Det tragiska här är ju att man kan logga in för att spela Starcraft 2...

Vad är det tragiska i det?

Visa signatur

^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ErikR:

Anledningen till att det klagas så fort det blir fel kanske kan vara att det helt enkelt är mer eller mindre är samma fel som dyker upp gång på gång? Eller, du kanske hör till den lyckliga skaran människor som inte möts av Error 37 varje dag?

Helt klart får man räkna med viss down-time under belastning, men när det rör sig om mer eller mindre konstant down-time kanske man som konsument har rätt att ifrågasätta hur företaget hanterar en belastningsfråga som de måste ha varit medvetna om?

De har haft ca 12 år på sig att anpassa sina servrar efter behov, och att de skulle ha blivit överraskade av serverbelastningen är inget annat än rent skitsnack för att lura godtrogna stackare som dig(?). Väljer man att lansera ett spel helt utan möjlighet till offline spel SKA man vara säker på att detta beslut inte drabbar konsumenten.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leifson:

Har detta varit uppe i rätten tidigare då? Tror inte många konsumenter själva vågar ta risken att gå till rätten mot ett multinationellt företag med en armé av advokater. Torskar man, och åker på rättskostnaderna, blir det inte roligt.

...och där har vi just anledningen till varför företagen skriver EULA trots att de vet att de går långt utöver sina befogenheter. Det är inte kul att gå upp emot Microsoft i en domstol, och de flesta uppskattar säkert att ha tid att lägga sina livs tid på andra saker än att snacka juridiska med miljardomsättningsföretag.

Det är enormt fult, och hemskt mot konsumenträttigheter att det är OK att göra så här, men det är så det är.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad som skulle hända om det inte gick att öppna Excell, eller ElProCAD på jobbet för att nån server skulle ligga nere?
Tror någon skulle få ta jäääävliiiigt mkt skit då

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikR:

Norm = Sant ? eller ?

Du och jag har ett val

Du och jag har en fri vilja

Vi lever inte i en 100% perfekt värld

Vi är individer med ansvar över våra egna liv och med våra pengar.

Vad vi väljer att lägga tid och pengar på är endast ett avtal med oss själva.

När man köper ett spel och installerar det så ingår du ett avtal med tillverkaren och där framgår det exakt vad blizzard står i frågor rörande detta.. (Antagligen, jag har inte heller läst igenom all text)

Blizzard kommer aldrig hursomhelst att bli fällda för sådant "trams" de har nog sitt på det torra..

Lägg till att det inte direkt blir bättre utav att 99.999% av de som spelar inte orkar gå vidare med mer än att klaga och gnälla

Då får man en norm som blir sådan som vi har idag = Vi får skylla oss själva och det kommer nog inte bli bättre förrän vi (ALLA) markerar att det inte får gå till såhär.

*inlägget är nerkortat

avtalet är när man köper spelet. Jag ger någon pengar och få en produkt sen kommer de igen och "du vänta vi vill bestämma mer!"

Jag har valt att se det som något som hindrar mig från att använda min produkt. Dvs. när jag köpt det har jag rätt att använda det och då gäller:

Skrivet av Lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk:

Särskilda bestämmelser om datorprogram m.m.
26 g § Den som har förvärvat rätt att använda ett datorprogram får framställa sådana exemplar av programmet och göra sådana ändringar i programmet som är nödvändiga för att han skall kunna använda programmet för dess avsedda ändamål. Detta gäller även rättelse av fel.
Den som har rätt att använda ett datorprogram får framställa säkerhetsexemplar av programmet, om detta är nödvändigt för den avsedda användningen av programmet.
Exemplar som framställs med stöd av första eller andra stycket får inte utnyttjas för andra ändamål och får inte heller användas när rätten att utnyttja programmet har upphört.
Den som har rätt att använda ett datorprogram får iaktta, undersöka eller prova programmets funktion för att fastställa de idéer och principer som ligger bakom programmets olika detaljer. Detta gäller under förutsättning att det sker vid sådan laddning, visning på skärm, körning, överföring eller lagring av programmet som han har rätt att utföra.
Den som har rätt att använda en sammanställning får förfoga över den på det sätt som är nödvändigt för att han skall kunna använda sammanställningen för dess avsedda ändamål.
Avtalsvillkor som inskränker användarens rätt enligt andra, fjärde eller femte stycket är ogiltiga. Lag (1997:790).

Då ser jag att "acceptera" som en nödvändig sak för att använda programmet.

Ytterst lös tolkning men men.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperMupster:

och tar det lång tid att fixa bilen så brukar man få kompensation

Tar reparationen orimligt lång tid ,så brukar man få låna en fungerande lånebil ju,,,

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Man får inte skriva vad som helst i en EULA ("end user license agreement", användaravtal) och tro att det håller, oavsett vad Microsoft/Adobe/Blizzard gör. I EULA för Windows 8 så står det t ex att man inte får starta en s.k. "class action lawsuit" mot Microsoft om det är något fel på produkten, men skulle någon ändå göra det så är det inte en chans att detta avtal skulle hålla i rätten.

Detsamma gäller Blizzard: vad som står i deras EULA är inte alls säkert juridiskt hållbart.

Varför skriver de då så? Tja, det kostar stora mängder tid och pengar att ens få en domstol att titta på huruvida det ens går att stämma Microsoft eller inte iom deras EULA, och även om de säkerligen skulle förlora så är tröskeln för en konsument att göra något så mycket högre.

TLDR; EULA trumfar inte lagen. Tack för det.

Faaaaaaaaaaast. Blizzard stämmer ju skiten ur MMOGlider, som de anser bryter mot EULAn/ToS och därmed mot lagen. Detta eftersom "kopieringen av spelet" från hårddisken till ramminnet inte är "auktoriserad" när man har för avsikt att bryta mot EULA/ToS. (ja, jag är helt seriös..)
Sist jag kollade var MMOGlider påväg att förlora stort.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Jag undrar vad som skulle hända om det inte gick att öppna Excell, eller ElProCAD på jobbet för att nån server skulle ligga nere?
Tror någon skulle få ta jäääävliiiigt mkt skit då

haha ja. då hade inte ett " beklagar, vi utför uppdateringar, prova senare" dugit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Tydligen måste man vara arbetslös för att ha en chans att få spela detta spel, inloggningsproblem varenda eviga dag när man kommer hem efter 18....tröttsamt är ordet!!!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP