Permalänk
Medlem

Nytt ljud för 600-1000

Min syster vill ha nytt ljud. Hon vill ha 2 högtalare med en baslåda, går det att få för runt tusenlappen?
Är det logitech man ska kolla efter?

/Znok3N

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=368799

Låter som ett bra alternativ i den prisklassen och kravspecen. Dock kanske jag inte skulle rekommendera Pixmania..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar. Kollade in Logitech z-623. Vilken av dessa två är bäst?

Permalänk

Några förslag:
Creative T40 Series II
M-audio AV40 MK2

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Fast nu efterfrågade han ju 2.1-system.

Logitech Z623 är ett bra val Znok3N.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Några förslag:
Creative T40 Series II
M-audio AV40 MK2

De var lite väl stora. Hon vill ha så små som möjligt + en subwoofer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znok3N:

Tack för snabbt svar. Kollade in Logitech z-623. Vilken av dessa två är bäst?

Har ett par z523 som spelar på bra, hyfsat med bas och klart ljud. z623 är ju typ "storebror". Provlyssnade z623 lite på mediamarkt och blir nog ett köp för min del sen när jag ska bygga stationär

Visa signatur

Laptop: ASUS G53SW, I5 2410m 2.3ghz, gtx 460m 1.5gb, 4gb 1333mhz, 500gb seagate momentus XT
Stationär: Kommer under 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobydamn:

Fast nu efterfrågade han ju 2.1-system.

Logitech Z623 är ett bra val Znok3N.

Då blir det det!
Tack för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av Laney47:

Har ett par z523 som spelar på bra, hyfsat med bas och klart ljud

Vad har du jämfört med? Självklart uppfattar vi alla ljud olika, men enligt mig spelar inte z523 klart över huvudtagaet, enligt mig låter de förjävligt, mest därför jag undrar.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Rekomenderar att du letar efter nåt annat än Logitech z523/623 för dom låter verkligen illa. Logitech är ju ganska kända för att ha en oren - överdriven - bummlig bas. I alla fall på z523 är det just basen som låter bäst. Mellanregistret och diskantljudet är en stor katastrof.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Skrivet av Arne Anka:

Rekomenderar att du letar efter nåt annat än Logitech z523/623 för dom låter verkligen illa. Logitech är ju ganska kända för att ha en oren - överdriven - bummlig bas. I alla fall på z523 är det just basen som låter bäst. Mellanregistret och diskantljudet är en stor katastrof.

Håller med om z523, låter som om det hänger en fet matta framför sattelithögtalarna... Har lyssnat på z623 en gång i butik, och enligt mina öron låter det rätt illa även på låg volym.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Edifier som länkades tidigare, köpte in det till kontoret och ljudet är riktigt bra.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk

Bose Companion 2! ingen sub men riktigt bra och balanserat ljud för sitt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hjalmarrr:

Bose Companion 2! ingen sub men riktigt bra och balanserat ljud för sitt pris.

För det priset kan man få M-audio AV40 MK2 och Creative T40 series II. Tycker att en del ljud låter ihopblandade i Companion 2, och allt låter för komprimerat. (mina öron)

Visa signatur

Permalänk

För det priset kan man få M-audio AV40 MK2 och Creative T40 series II. Tycker att en del ljud låter ihopblandade i Companion 2, och allt låter för komprimerat. (mina öron)

Okej, inget jag upplevt utan köpte dem för att ha i ett rum med lite plats så där passar dem perfekt:)

Permalänk
Skrivet av hjalmarrr:

Okej, inget jag upplevt utan köpte dem för att ha i ett rum med lite plats så där passar dem perfekt:)

Okej det var min första tanke när jag hörde Companion 2, att det lät komprimerat menar jag.

Men de är ju väldigt små och kompakta, så de funkar säkert fint för de flesta.

Visa signatur

Permalänk

Okej det var min första tanke när jag hörde Companion 2, att det lät komprimerat menar jag.

Men de är ju väldigt små och kompakta, så de funkar säkert fint för de flesta.

Om du menar så så kan man ju inte få ut ljud som låter bra i datorhögtalare allsmen det vet väl redan dem flesta vill man ha HiFi ljud så måste man ha ett riktigt system med förstärkare etc etc.

Permalänk
Skrivet av hjalmarrr:

Om du menar så så kan man ju inte få ut ljud som låter bra i datorhögtalare allsmen det vet väl redan dem flesta vill man ha HiFi ljud så måste man ha ett riktigt system med förstärkare etc etc.

Jo för de flesta så duger det fint. Enligt mig skulle jag nog hellre köpa Creative T20 series II istället för Bose Companion 2, och de är dessutom billigare. Enligt mig är de bahagligare att lyssna på musik i.

Bose companion 2 kostar ju dessutom 1000 kr, i den prisklassen finns ju även M-audio AV40 MK2 om man vill satsa på ett 2.0 system utan subwoofer.

Visa signatur

Permalänk

har man lust att lägga en tusing så är det M-audio AV40 som är det seriösa som gäller! att hålla på med Bose då är inget annat än vansinne

lågtech vill jag inte snacka om

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk

Hade nog kollat in M-Audio AV40. Skulle du kunna tänka dej lägga till 400:- så rekomenderar jag Corsair SP2500 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=804547

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Annars kanske ett par Harman/Kardon Elegant 2.1! har sådana själv och dom låter riktigt nice! vet dock inte vad motsvarande kostar då dom har 12 år på nacken men dom låter grymt bra för allmänt bruk(windows ljud och harpan, iaf vad jag haft dom till)

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Skrivet av roykio:

Annars kanske ett par Harman/Kardon Elegant 2.1! har sådana själv och dom låter riktigt nice! vet dock inte vad motsvarande kostar då dom har 12 år på nacken men dom låter grymt bra för allmänt bruk(windows ljud och harpan, iaf vad jag haft dom till)

Harman/Kardon Soundsticks är väl likvärdiga tror jag

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Arne Anka:

Hade nog kollat in M-Audio AV40. Skulle du kunna tänka dej lägga till 400:- så rekomenderar jag Corsair SP2500 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=804547

I 1400 kronors klassen spelar Swans M10 i en helt annan liga går inte att jämnföra mot Corsair.

Permalänk
Skrivet av hjalmarrr:

I 1400 kronors klassen spelar Swans M10 i en helt annan liga går inte att jämnföra mot Corsair.

Absolut!

http://www.mychifi.se/Swans-hogtalare/multimedia-hogtalare/sw...

Visa signatur

Permalänk

Har själv provlyssnat på dem och dem låter hur bra som helst för sin storlek, synd att dem inte säljs på fler ställen bara.

Permalänk
Skrivet av hjalmarrr:

Har själv provlyssnat på dem och dem låter hur bra som helst för sin storlek, synd att dem inte säljs på fler ställen bara.

Okej! Ja i Sverige verkar de bara säljas på MYC Hifi tyvärr..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej! Ja i Sverige verkar de bara säljas på MYC Hifi tyvärr..

Dessa är bra alltså?
Har läst en del om dem och verkar bara vara beröm.
Känns väl tryggt att de har buy & try och gratis frakt dessutom.
Bra sugen..

någon här inne som har synat den svarta varianten?