Permalänk
Inaktiv

Är "Corsair Vengeance 2000" något bra?

Har länge gått och funderat på att skaffa trådlöst headset eller hörlurar till datorn. Och jag såg nyligen att Corsair hade släppt ett par trådlösa gaming hörlurar. Men jag vet ingenting om hörlurar och vad det är man ska kolla.

Någon som kan säga mig ifall Corsair Vengeance 2000 är bra eller dåliga?
Corsair Vengeance 2000 7.1 Headset
Är det kanske mer prisvärt att skaffa ett par trådlösa hörlurar och sen köra med bordsmic?

Permalänk
Medlem

Inte sett någonting om dem faktiskt. Verkar intressant men jag tror inte att de är värda 1500 kr som de kostar på Webhallen just nu (vilket verkar ganska rimligt om man kollar att de kostar 149 $ i USA så borde de kosta det ca 1500 kr inkl skatter osv... suck ^^). Nu har jag inte kollat så noga men det verkar handla om ett Vengeance 1500 som är trådlöst och då tycker jag att det är alldeles för dyrt.

De är iallafall snygga!

Permalänk
Medlem

Vet endast att 1300 versionen är grymma, så teoretiskt borde 2000 vara grymma också

Permalänk
Medlem

Använder själv Vengenace 1500, sjukt bra ljud efter lite ändringar i inställningarna! Kan tänka mig att Vengeance 2000 i princip är samma headset, fast trådlöst och en tusenlapp dyrare

Visa signatur

Min dator är kärnfri

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LordMattis:

Använder själv Vengenace 1500, sjukt bra ljud efter lite ändringar i inställningarna! Kan tänka mig att Vengeance 2000 i princip är samma headset, fast trådlöst och en tusenlapp dyrare

Är det bra ljud i dom?
Fick tipset om att det skulle vara bättre att köpa vanliga hörlurar istället för headsets eftersom vanliga hörlurar har bättre ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Är det bra ljud i dom?
Fick tipset om att det skulle vara bättre att köpa vanliga hörlurar istället för headsets eftersom vanliga hörlurar har bättre ljud.

Ljudet blir riktigt bra när man får till rätt inställningar, själv använder jag dom till att lyssna på musik (vilket vissa verkar vara missnöjda med), men jag tycker att det fungerar alldeles utmärkt, och jag är kräsen av mig när det gäller ljud! Det är ju tyvärr inte äkta 7.1, men surround-funktionen är fortfarande klart godkänd. Micen är underbar, låter nästan som en studio-mic haha! Basen är helt perfekt, har precis det lilla extra som krävs för få rysningar! Kvalitetsmässigt är det riktigt gediget och känns hållbart, verkligen inte plastigt
Men självklart är det bättre ljud i ett par riktiga hifi-lurar, dock så lär du få betala en hel del också

Visa signatur

Min dator är kärnfri

Permalänk
Medlem

Här har du ett mic test. Verkar som att iaf mikrofonen är helt ok!

http://www.youtube.com/watch?v=-kzeTiZFkU8

Permalänk
Medlem

Fick hem detta igår och är väldigt nöjd. De sitter sjukt skönt och mycket bra ljud. Jag är ingen som är speciellt bra på ljud och hör väl ingen direkt skillnad på high quality på spotify premium exempelvis men det är mycket bättre ljud än i mina gamla Koss SB45. Det enda jag vill slå ner lite på är att jag ofta har ett svagt brus i bakgrunden.

Detta försvinner dock efter ett litet tag. Alltså om man sitter och slösurfar utan något som ger ljud ifrån sig igång så är där inget brus, men så fort man spelar upp något med ljud, ex ett klipp på tuben, så är bruset där när klippet är slut. Du får då vänta ca 20-30sek innan det försvinner (det försvinner iom att det inte spelas upp något ljud).

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Avstängd

Svängde in om webhallen idag och hämtade ett par.

Sitter på laddning nu, återkommer med intryck när den laddats färdigt

Har Logitech G35, Creative Fatality och Steelseries 5H V2 att jämföra med.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Svängde in om webhallen idag och hämtade ett par.

Sitter på laddning nu, återkommer med intryck när den laddats färdigt

Har Logitech G35, Creative Fatality och Steelseries 5H V2 att jämföra med.

Vore väldigt bra om du kunde jämföra dom med Logitech G35 då det är dom jag sitter med just nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Morpiha:

Vore väldigt bra om du kunde jämföra dom med Logitech G35 då det är dom jag sitter med just nu

Tog lång tid att ladda lurarna, men sitter och pillar med dom nu.

Komfortmässigt är det väldigt mycket bättre än G35 då dom inte är "topptunga".
Ljudkvalitén är också snäppet bättre, även om jag håller på med att ställa in EQn nu.

Det enda som verkar vara en fördel för G35 är att mikrofonen verkar vara bättre. Då min polare i skype tycker jag låter lite burkigare.

"Surroundljudet" verkar vara totalt värdelöst i Skype-miljö, och annan miljö för den delen. Men det känns mer som någon form av ljudeffekt för att ändra miljö. Som Studio, Cinema och Hall.

Men stänger man av det så låter det väldigt, väldigt bra. En bonus är att jag slipper den kassa sladden som G35 hade. Återkommer med spel och liknande

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tog lång tid att ladda lurarna, men sitter och pillar med dom nu.

Komfortmässigt är det väldigt mycket bättre än G35 då dom inte är "topptunga".
Ljudkvalitén är också snäppet bättre, även om jag håller på med att ställa in EQn nu.

Det enda som verkar vara en fördel för G35 är att mikrofonen verkar vara bättre. Då min polare i skype tycker jag låter lite burkigare.

"Surroundljudet" verkar vara totalt värdelöst i Skype-miljö, och annan miljö för den delen. Men det känns mer som någon form av ljudeffekt för att ändra miljö. Som Studio, Cinema och Hall.

Men stänger man av det så låter det väldigt, väldigt bra. En bonus är att jag slipper den kassa sladden som G35 hade. Återkommer med spel och liknande

haha ja, surroundljudet är verkligen katastrof i spel och skype. Jag gjorde en ny profil i EQn som jag har när jag inte lirar. Så det är lite mer dunka dunka när man sitter och slösurfar med spotify ex. Sen ställer jag in FPS mode eller vad det heter när jag ska lira bf3 för då går det verkligen inte med bas. Även mina polare i skype tycker jag låter annorlunda mot vad de har hört innan. Inte så att det är dåligt på något sätt men lite mer mörkare/basigare.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Har ett par hemma också. Frågan är om man ska öppna o köra på dom eller vänta på Razer Tiamat 7.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolfenstein:

Har ett par hemma också. Frågan är om man ska öppna o köra på dom eller vänta på Razer Tiamat 7.1

Det är ju två helt olika headsets egentligen. Just på grund av trådlös mot icke-trådlös.

Du får ju betala en prispremie för att få ett par headsets utan sladd.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är ju två helt olika headsets egentligen. Just på grund av trådlös mot icke-trådlös.

Du får ju betala en prispremie för att få ett par headsets utan sladd.

Jo klart. Det jag funderar över är skillnaden i ljudkvalite/mic mellan dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är ju två helt olika headsets egentligen. Just på grund av trådlös mot icke-trådlös.

Du får ju betala en prispremie för att få ett par headsets utan sladd.

Hur är batteritiden?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pakki:

Hur är batteritiden?

Jag testade nyligen i helgen. Spelande, skypeande och musik gav mig lite över 9 timmars batteritid.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Det absolut jobbigaste med dom här hörlurarna är att man hör sig själv prata/andas (i normalton så hörs det knappt), pratar du lite högre dock för att du blir exalterad eller liknande så blir ljudet distorted :|.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolfenstein:

Det absolut jobbigaste med dom här hörlurarna är att man hör sig själv prata/andas (i normalton så hörs det knappt), pratar du lite högre dock för att du blir exalterad eller liknande så blir ljudet distorted :|.

Där ska finnas viss loopback. Men jag aldrig hört det, inte ens om jag står och babblar för mig själv i rummet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Där ska finnas viss loopback. Men jag aldrig hört det, inte ens om jag står och babblar för mig själv i rummet.

Konstigt, jag hör det klart och tydligt. Min röst distortas i loopbacken ganska brutalt. Folk klagar på det på Corsairs forum också. Skulle vilja ha Razer Tiamat 7.1 men dom är ju lagom långt borta stockmässigt ._..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag testade nyligen i helgen. Spelande, skypeande och musik gav mig lite över 9 timmars batteritid.

Aldrig haft ett trådlöst headset men jag känner att dom sladdar som man kan ta bort ska bort efter jag skaffat eyefinity. Dock är 9 timmar batteritid för dåligt.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pakki:

Aldrig haft ett trådlöst headset men jag känner att dom sladdar som man kan ta bort ska bort efter jag skaffat eyefinity. Dock är 9 timmar batteritid för dåligt.

Håller med om att det kan vara lite lite. Men det lär ta tid innan det kommer headset som har mer än 10h batteritid.

Dock kan du ju använda headsetet med sladd i om batteritiden inte skulle räcka.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Svängde in om webhallen idag och hämtade ett par.

Sitter på laddning nu, återkommer med intryck när den laddats färdigt

Har Logitech G35, Creative Fatality och Steelseries 5H V2 att jämföra med.

Hör du ett brus i dina lurar också, liksom Trazer?

I så fall, hörs det bara när det är "tyst" i lurarna, eller kan man höra det i bakgrunden hela tiden om man lyssnar noga?

Är intresserad av ett par trådlösa lurar, men känns som att jag hade stört mig på om det brusade. Speciellt när de kostar en del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pr1mus:

Hör du ett brus i dina lurar också, liksom Trazer?

I så fall, hörs det bara när det är "tyst" i lurarna, eller kan man höra det i bakgrunden hela tiden om man lyssnar noga?

Är intresserad av ett par trådlösa lurar, men känns som att jag hade stört mig på om det brusade. Speciellt när de kostar en del.

Inte hela tiden, det kommer och går. Men jag sitter dock på skype nästan hela tiden när jag är vid datorn så jag måste testa om det brusar utan det, återkommer lite senare.

Edit: Det verkar bara dyka upp när det spelas upp ljud, annars så håller det sig tyst. Inget jag stör mig på.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag har Corsair Vengeance 1500 och är super nöjd med dem.
Sitter helt underbart skönt runt öronen och på huvudet samt att ljudet är väldigt bra.
Bäst är det efter att man ändrat lite i inställningarna men orginal är det väldigt bra också.

Permalänk

Sitter just nu med Logitech G930, och de har gått sönder lite så att jag inte kan justera storleken så de sitter ganska obekvämt.. Fast obekväma ha de alltid varit. Men de funkar som de ska. Men det att de sitter så obekvämt stör mig otroligt mycket, och jag får sår på öronen och det blir VÄLDIGT varmt och svettigt under dem. Så jag undar om det är bra att byta till Corsair Vengeance 2000, är det värt det eller ska jag ha kvar mina G930. (Köper jag Corsairs kommer jag köpa något billigt extremt skönt headset och göra om dem till trådlösa och posta processen här på Sweclockers )

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti | CPU: Intel Core i7 2600K 3,4Ghz | Moderkort: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 |
Chassi: Bitfenix Shinobi Midi | SSD: Samsung SSD Desktop 830-Series 256GB | HDD: Seagate Barracuda 3TB | PSU: Unkown 630W | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE |

Permalänk
Medlem

Dessa har jag dock ett "okänt" fabrikat...

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=...

Rapoo H1080 använder de mycket i skype och msn osv räcker väl i ca 4-5h i normalt samtal är anslutna med en usb dongel och ljudet är faktiskt riktigt bra minns att jag var orolig för den inbyggda micen i hörlurarna att det skulle bli taskigt ljud så för de 200-250kr jag gav ink frakt är jag faktiskt riktigt nöjd och imponerad

Men nu spelar jag typ nada, de är helt ok att spela musik i med.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Har själv ett par 1300 och mikrofonen är underbar, ljudet är bra i spel men till musik är de värdelösa. Helt fel frekvenskurvor och burkigt ljud. Däremot är de otroligt bra till att höra t.ex. fotsteg i CS, långt bättre än de Sennheiser HD555 jag använder till musik.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Fick mina idag. Köpte dem mest för att det var trådlösa då mitt nuvarande headset har pajat mest på grund av sladden (Siberia V2). Men jag har bestämt mig för att lämna tillbaka dem för jag var inte alls nöjd med dem. Dem satt rätt så bra och var sköna osv. Men som dem flesta skriver och även några här i tråden så hör man någon litet störnings ljud när man har t ex lyssnat på musik eller det har varit ljud i lurarna så kan man höra ett litet störnings ljud som dock försvinner efter 10-15 sek. Men det var så påtagligt och om man då sitter som jag oftast gör i skype eller något annat liknande program så är det ljud konstant vilket gör att det störningsljudet inte försvinner.

Sedan som någon nämnde innan här så hör jag även mig själv när jag pratar och har inte listat ut hur man stänger av det om det nu är möjligt. Samt att jag måste koppla ur mina lurar för att min dator ska starta, om jag har dosan inkopplad så startar inte min dator, den startar om sig själv efter att ha stått vid "Windows startar" i 7 år.

Så nej blir ut på jakt efter ett par annat headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ixyyy1337:

Fick mina idag. Köpte dem mest för att det var trådlösa då mitt nuvarande headset har pajat mest på grund av sladden (Siberia V2). Men jag har bestämt mig för att lämna tillbaka dem för jag var inte alls nöjd med dem. Dem satt rätt så bra och var sköna osv. Men som dem flesta skriver och även några här i tråden så hör man någon litet störnings ljud när man har t ex lyssnat på musik eller det har varit ljud i lurarna så kan man höra ett litet störnings ljud som dock försvinner efter 10-15 sek. Men det var så påtagligt och om man då sitter som jag oftast gör i skype eller något annat liknande program så är det ljud konstant vilket gör att det störningsljudet inte försvinner.

Sedan som någon nämnde innan här så hör jag även mig själv när jag pratar och har inte listat ut hur man stänger av det om det nu är möjligt. Samt att jag måste koppla ur mina lurar för att min dator ska starta, om jag har dosan inkopplad så startar inte min dator, den startar om sig själv efter att ha stått vid "Windows startar" i 7 år.
Så nej blir ut på jakt efter ett par annat headset.

Att datorn inte vill starta är ju dock inte hörlurarnas fel, det beror på något med USB portarna antagligen. Störningarna kommer finnas när USB är inblandat i headsets pga jordningsproblem.