Permalänk
Skrivet av iAmKato:

En konstig sak som jag uppfattat bland alla som skriver, DET HAR LAGTS TILL VÄNNER PÅ ERAT KONTO då ser ni ju vilka de är och heter.
Rapportera dem för kontostöld, olaglig dataintrång beroende på hur Blizzard ser på det.

Borde vara ganska lätt för Blizzard att perma-banna alla inblandade:

- IP-nummer
- Kontokortsnummer associerat till Battlenet
- Mailadress
- Tillagda vännerna (av hackaren)

Allt borde väl synas i deras logg vid specifika tidpunkterna.

Hoppas då att inte hackaren lagt till slumpmässigt folk så att det är oskyldiga som drabbas. Hackaren kan ju t.ex. sälja föremål från karraktären i chat och lägga till de personer som han sålt till för att dölja vilket eller vilka av kontona som eventuellt är hans. Kul för de stackarna som då bara helt ärligt köpt ett föremål.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Jag och säkert andra med mig är intresserade av följande saker som de som blir hackade nästan aldrig skriver :

* Authenticator ? - Isf dosan eller via smartphone ? , default eller påslaget att varje login kräver kod?
* Sms säkerheten påslagen ?
* Inget lösenord i stil med ABC123?
* Erkänn du klantade dig o klickade på den där phishing länken?
* Vilket antivirusprogram ?
* Senaste flash installerad ?
* Säker & patchad webläsare ?
* Säker och patchad dator ?
* Hur många malware/trojaner hittades efter scanning med tex. malwarebytes/spybot/superantispyware etc? , helst via bootskiva liknande Hirens Bootcd där du kan scanna efter rootkits etc.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

När jag fick mitt konto rensat:

AV: Microsoft "Essenstials"
Uppdaterat originalwindows
Ingen Authenticator
Senaste flash
Browser Chrome, uppdaterad
Lösenord på 5 siffror och 4 bokstäver

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Peterboxy:

När jag fick mitt konto rensat:

AV: Microsoft "Essenstials"
Uppdaterat originalwindows
Ingen Authenticator
Senaste flash
Browser Chrome, uppdaterad
Lösenord på 5 siffror och 4 bokstäver

Där har du antagligen problemet. Keyloggers kan gå igenom AV om tillverkaren inte uppdaterat databasen tillräckligt snabbt eller om Keyloggern (som i vissa fall) inte anses innehålla skadlig kod.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Kör med authenticator nu, men har spelat olinespel sendan Ultima Online utan problem, 3 olika webmail utan problem, Paypal utan problem, och massa andra saker. Men nu i Diablo tog det 2 veckor.
Kanske otur, se om det går bättre nu med authenticator.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Att dom snor session id finns det absolut noll fakta om, tror det är bullshit.
Sätt på en jävla authenticator, hur svårt är det liksom.

wow har varit det folk targetat mest av alla online spel, därav finns et bra mycket fler sätt att bli infekterad än i andra spel.
Inte konstigt diablo är likadant då allt handlar om guld och items, speciellt i detta skedet av launch.

Känner ingen som blivit hackad i wow eller diablo som har haft någon form av authenticator heller.

Arga nerds för dom surfar på massa skit utan säkerhet sen ragar.

sj har jag en polare som blev hackad... han "hade" en authenticator tills han han blev hackad och nu när han har fått tillbaka kontot så fixxade han ett bättre password istället..

sj har jag avaktiverat min authenticator av liknande själ.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Peterboxy:

Kör med authenticator nu, men har spelat olinespel sendan Ultima Online utan problem, 3 olika webmail utan problem, Paypal utan problem, och massa andra saker. Men nu i Diablo tog det 2 veckor.
Kanske otur, se om det går bättre nu med authenticator.

Det är en miljardindustri som snurrar runt blizzards verksamhet.

Guld, levling och bottar drar in fruktansvärt mycket pengar och det snabbaste sättet för företagen att skaffa guld är genom att sno det av dig och sedan sälja det till din polare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Netware01:

sj har jag en polare som blev hackad... han "hade" en authenticator tills han han blev hackad och nu när han har fått tillbaka kontot så fixxade han ett bättre password istället..

sj har jag avaktiverat min authenticator av liknande själ.

Så du alltså medvetet ÖKAR chansen för att bli hackad pga. att din polare blev hackat genom att ta bort din authenticator? LOGIC FTW

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Sötast
Skrivet av Tumnus:

Så du alltså medvetet ÖKAR chansen för att bli hackad pga. att din polare blev hackat genom att ta bort din authenticator? LOGIC FTW

Jag gillar dig tumnus!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Allexz:

Jag gillar dig tumnus!

Det finns en knapp för det!

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Sötast
Skrivet av phz:

Det finns en knapp för det!

Ja men det är bara för specifika inlägg

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Helt säker på det? Kom ihåg att keyloggers kan gå igenom ditt antivirus.. Oftast pga. att AV:et inte känner av någon "skadlig" kod.

99% säker, använder datorn förnuftigt och har bara varit inne på mitt blizzard konto/läst på neogaf/sweclockers/aftonbladet och spelat steam spel. Inte klickat på några konstiga länkar eller varit inne på IRC eller annat.

T.om Forbes har skrivit om problemet med hackandet
http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2012/05/31/for-diablo-...

Skrivet av Forbes:

Why it’s an irrelevant issue to the business of video games to discuss widespread hacking in a major release is a mystery to me. It’s even more confusing that legions of players feel the need to berate those who have been hacked, arriving with the inborn knowledge that anyone who has been hacked is a moron and anyone who hasn’t is a genius. It’s like driving by a car accident and laughing at the injured driver for assuredly texting behind the wheel, when really they were slammed into by a drunk. In this instance, they don’t feel the need to question why a supposedly foolproof anti-hacking system is optional, why Blizzard does not make passwords case sensitive, or why hacked accounts are only having one character stripped when access to a password should mean everything can be looted. These are legitimate questions about a major title that deserve actual answers rather than mindless blame flung onto the victims.

Förstår inte varför vissa tar så illa upp när Blizzard blir kritiserade, tror dom kan försvara sig själva och med allt som har hänt så är det rätt med kritik. Inte bara mot detta/Blizzard utan hela systemet med ostabil DRM.

EDIT: Att ha handskas med folk som inte vill läsa/förstå och som dumförklarar en och liknande har bara gjort mig mer hatful mot blizzard generellt, vilket är lite synd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muzzi:

Förstår inte varför vissa tar så illa upp när Blizzard blir kritiserade, tror dom kan försvara sig själva och med allt som har hänt så är det rätt med kritik. Inte bara mot detta/Blizzard utan hela systemet med ostabil DRM.

Det som stod i artikeln var helt förnuftigt, det håller jag med om, problemet är att om man har följt blizzards forum sen starten av WoW så förstår du varför folk tar illa upp. Under 6-7 år har folk skyllt på blizzard när dom förlorar sitt WoW-konto, att blizzards databaser har blivit hackade etc. när det har vart användarens fel. Vi är vana vid att blizzard-communityt alltid skyller ifrån sig, det är aldrig problem med någons dator som har blivit hackat tydligen, men av någon anledning hackade dom här überhackers blizzards databas för att bara ta din login-information, inte personen som nådde guld-taket i WoW? Blizzard ger dessutom ut gratis(!) extra skydd i form av authenticators till smartphones, och en fysisk en om man inte har en smartphone.

Självklart kan det finnas något lurt, och att det är något kryphål, men utan bevis på att någon med authenticator (notera att varken sms tjänsten eller dial-in authenticator är en authenticator.) har blivit av med sitt konto (omöjligt är det inte). Men att sprida rykten är inte bra för någon. rekommendera folk att skaffa en authenticator, men att säga att det är onödigt att göra det och att det bara är en tidsfråga innan du blir hackad hjälper ingen.

Jag litar på att blizzard säger sanning att hittils har ingen med authenticator blivit hackat och att så kallat session id hack verkar för dom vara omöjligt.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Skrivet av Kinekin:

Det som stod i artikeln var helt förnuftigt, det håller jag med om, problemet är att om man har följt blizzards forum sen starten av WoW så förstår du varför folk tar illa upp. Under 6-7 år har folk skyllt på blizzard när dom förlorar sitt WoW-konto, att blizzards databaser har blivit hackade etc. när det har vart användarens fel. Vi är vana vid att blizzard-communityt alltid skyller ifrån sig, det är aldrig problem med någons dator som har blivit hackat tydligen, men av någon anledning hackade dom här überhackers blizzards databas för att bara ta din login-information, inte personen som nådde guld-taket i WoW? Blizzard ger dessutom ut gratis(!) extra skydd i form av authenticators till smartphones, och en fysisk en om man inte har en smartphone.

Självklart kan det finnas något lurt, och att det är något kryphål, men utan bevis på att någon med authenticator (notera att varken sms tjänsten eller dial-in authenticator är en authenticator.) har blivit av med sitt konto (omöjligt är det inte). Men att sprida rykten är inte bra för någon. rekommendera folk att skaffa en authenticator, men att säga att det är onödigt att göra det och att det bara är en tidsfråga innan du blir hackad hjälper ingen.

Jag litar på att blizzard säger sanning att hittils har ingen med authenticator blivit hackat och att så kallat session id hack verkar för dom vara omöjligt.

Se där? Du börjar med att förlöjliga mig och min berättelse och många andra, även artikel författarn om du har läst andra sidan på artikeln. Jag påstod att AH var anledningen tidigare men jag kan tyvärr inte vara säker men det som verkar vara sant är att det har funnits/finns ett annat sätt man blivit hackad då jag personligen är 99% säker på att det inte varit keylogger. Forbes skribent som blivit hackad, tror han har rätt säker dator och med all strul med AH/downtime för att fixa AH så MISSTÄNKER jag att det kan vara något lurt där.

Jag köper verkligen inte att så många har haft keyloggers och speciellt personer som har viktig information på datorn. Har man smartphone är det gratis men ska man kräva authenticator för att vara "säker" så ska tycker jag personligen dom kan bjuda på den på köpet för dom som inte har smartphones, har själv authenticator på mobilen nu och har varit safe än sålänge.

Deras PW är ju inte ens case sensitive, ett företag som blizzard bör väl åtminstonde klara av att ha fungerande case sensitive pw system då ett billigt forum och liknande kan fixa likadant.

EDIT: Till användaren nedan:
"Vi är vana vid att blizzard-communityt alltid skyller ifrån sig, det är aldrig problem med någons dator som har blivit hackat tydligen, men av någon anledning hackade dom här überhackers blizzards databas för att bara ta din login-information, inte personen som nådde guld-taket i WoW? "

Påstod aldrig att några "Uberhackers" hade hackat blizzards databas, jag sa att jag inte visste vad det var utan misstänkte att det var AH. Att ta mina ord och tvista det är att förlöjliga/förvränga det jag säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

Se där? Du börjar med att förlöjliga mig och min berättelse och många andra, även artikel författarn om du har läst andra sidan på artikeln.

Ehh, vad snackar du om? När har han förlöjligat dig eller artikelförfattaren? Det är reaktioner som denna som gör att jag tar alla rapporter om att blizz blivit hackade med en nypa salt.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

För att folk som ljuger och sprider felaktig information om säkerhetshål hos Blizzard har ju gjort att andra t.ex. inte skaffat authenticatorn vilket lett till att fler blir hackade. Man kan ha keyloggers/trojaner även om du scannar av med alla möjliga program, allt fångas inte upp.

Skrivet av muzzi:

Deras PW är ju inte ens case sensitive, ett företag som blizzard bör väl åtminstonde klara av att ha fungerande case sensitive pw system då ett billigt forum och liknande kan fixa likadant.

Ja, de kanske vill att folk skall börja ha riktigt säkra lösenord istället för de krångliga och mindre säkra de tvingats in i de senaste åren med blandade siffror, tecken och bokstäver med gemener och versaler. Skaffa ett riktigt säkert lösenord t.ex. 4-5 slumpvis utvalda ord (kanske på 2 olika språk) som du sätter samman till någonting du kommer komma ihåg lätt (typ basilikavintrainträd) så har du ett säkert lösenord.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är många nya trådar varje dag på blizzards forum. Ngt liknande har jag inte upplevt med andra onlinespel.

Ummm, kollat battlelog? (:
kan inte vara många %. kanske någon % som blivit hackade? skulle vara spännande att se siffror.
Jag menar folk har en tendens att uppfylla " stor i orden liten på jorden" när det kommer till forum och sådär. Mycket skrik och lite vettigt.

Men du menar att det är 30% som har blivit hackade? eller så ?

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Neeb:

Ummm, kollat battlelog? (:
kan inte vara många %. kanske någon % som blivit hackade? skulle vara spännande att se siffror.
Jag menar folk har en tendens att uppfylla " stor i orden liten på jorden" när det kommer till forum och sådär. Mycket skrik och lite vettigt.

Men du menar att det är 30% som har blivit hackade? eller så ?

Det högsta möjliga antal folk som blivit hackade är runt 5% villket motsvarar runt 50,000 till 500,000 personer som mist sina konton..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Blizzards lösenord är inte ens case sensitive... kvittar om du har stor eller liten bokstav

JAG HAR LEVT I EN LÖGN D:

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Hoppas då att inte hackaren lagt till slumpmässigt folk så att det är oskyldiga som drabbas. Hackaren kan ju t.ex. sälja föremål från karraktären i chat och lägga till de personer som han sålt till för att dölja vilket eller vilka av kontona som eventuellt är hans. Kul för de stackarna som då bara helt ärligt köpt ett föremål.

Det är inte slumpmässiga personer de lägger till. Man kan ju kolla profile på de som lagts till på ens friends-lista. I mitt fall var det en person vars account hade 1 karaktär, var level 1, hade 0 lifetime kills, 50+ timmar spelade och över 20 achievements. Jag nämnde denna användare för Blizz-supporten i samband med återställningen. Jag rapporterade även denna användare via in-game systemet. Inget har hänt med hans konto. Han är fortfarande online många timmar i sträck.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att folk blir hackade. 6,5 miljoner spelare är de siffror jag hörde sist, ett av de mest spelade spelen just nu, samt RMAH runt hörnet. Såklart hackarna fokuserar på dehär spelet.

Hade något annat spel suttit i samma sits hade det också blivit fokus för hacking.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Jag gillar dig tumnus!

Här är mitt paypalkonto..

Skrivet av muzzi:

Wall of text

För någon anledning så får jag intrycket att du bara försöker beskylla Blizzard för ett fel du har gjort. Att du sedan hoppar på ALLA som ifrågasätter detta är ju patetiskt.. Det roliga är att de FLESTA som blivit hackade uppenbarligen inte haft authenticators aktiverade ELLER varit speciellt försiktiga med vilka hemsidor/email de har öppnat. Dessa verkar ha totalt gått dig förbi.. Varför tar du inte och inser att Blizzard är inte boven utan problemet är att de flesta inte vet ett DYFT om datorsäkerhet. Man öppnar tex. inte email som har titlen "0hh w0w n0w u get free w0w MOP b3ta" från någon med emailen MPWowbeta@hotmail . com. Att sedan folk börjar skrika efter blod bara för att de ser 500 personer (påhittad siffra) bli hackade (av 5 miljoner vilket ger ett % tal av 0,0001%) kan man ju bara skratta åt. Det skumma är att de återstående personerna INTE blivit hackad. Alltså är chansen enormt mycket större att det har brustit i säkerheten hos just dessa personer än att Blizzards hela serverlista har hackats.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muzzi:

Se där? Du börjar med att förlöjliga mig och min berättelse och många andra, även artikel författarn om du har läst andra sidan på artikeln.

"Vi är vana vid att blizzard-communityt alltid skyller ifrån sig, det är aldrig problem med någons dator som har blivit hackat tydligen, men av någon anledning hackade dom här überhackers blizzards databas för att bara ta din login-information, inte personen som nådde guld-taket i WoW? "

Påstod aldrig att några "Uberhackers" hade hackat blizzards databas, jag sa att jag inte visste vad det var utan misstänkte att det var AH. Att ta mina ord och tvista det är att förlöjliga/förvränga det jag säge

Jag har inte förlöjligat din berättelse, jag beskrev vad majoriteten av alla "jag har blivit hackad"-historier har varit under WoW-tiden, inte under Diablo 3 tiden, då majoriteten alltid påstod att dom minsann har en 100% säker dator och att allt är blizzards fel. Varför beskrev jag det här? Jo som jag började förra posten med, så försökte jag förklara för dig varför folk förlöjligar dom som skyller på blizzard. Du frågade, jag försökte ge dig ett svar.

Skrivet av muzzi:

som jag sa i förra posten så höll jag med artikeln, det här är en stor miss av blizzard.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Det du missar är att dom flest i denna tråd "rekommenderar" authenticator och det jag påpekar är att det inte hjälper 100% mot att bli hackad..
och var du får att det skulle öka chansen att bli hackad har jag ingen aning om..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Netware01:

Det du missar är att dom flest i denna tråd "rekommenderar" authenticator och det jag påpekar är att det inte hjälper 100% mot att bli hackad..
och var du får att det skulle öka chansen att bli hackad har jag ingen aning om..

På samma sätt som att ha ett Antivirus INTE garanterar att man är skyddad från virus till 100% dock är chansen enormt mycket större att man får datorn infekterad om man inte har ett antivirus. Samma sak gäller Authenticator. Så att sprida en massa rykten om att folk med authenticator har blivit hackat trots att det inte finns några bevis för detta är idiotiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Det högsta möjliga antal folk som blivit hackade är runt 5% villket motsvarar runt 50,000 till 500,000 personer som mist sina konton..

87% av all statistik är påhittad.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Avstängd
Skrivet av warh0g:

87% av all statistik är påhittad.

Har du något bevis?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

För någon anledning så får jag intrycket att du bara försöker beskylla Blizzard för ett fel du har gjort. Att du sedan hoppar på ALLA som ifrågasätter detta är ju patetiskt.. Det roliga är att de FLESTA som blivit hackade uppenbarligen inte haft authenticators aktiverade ELLER varit speciellt försiktiga med vilka hemsidor/email de har öppnat. Dessa verkar ha totalt gått dig förbi.. Varför tar du inte och inser att Blizzard är inte boven utan problemet är att de flesta inte vet ett DYFT om datorsäkerhet. Man öppnar tex. inte email som har titlen "0hh w0w n0w u get free w0w MOP b3ta" från någon med emailen MPWowbeta@hotmail . com. Att sedan folk börjar skrika efter blod bara för att de ser 500 personer (påhittad siffra) bli hackade (av 5 miljoner vilket ger ett % tal av 0,0001%) kan man ju bara skratta åt. Det skumma är att de återstående personerna INTE blivit hackad. Alltså är chansen enormt mycket större att det har brustit i säkerheten hos just dessa personer än att Blizzards hela serverlista har hackats.

Problemet är att det är väldigt många som blivit hackade som kan ganska mycket om datorsäkerhet och t.ex aldrig klickar på suspekta länkar. Vissa har haft hyfsat nyinstallerade datorer med liten virusrisk. Har det hackats via mail och lösenord så sker det genom brute force (inget case sensitive gör detta lättare) eller av listor med användarnamn och lösenord från andra sidors databaser.

Det än så länge "låga" antalet av folk som blivit hackade kan ju också bero på vilka metoder hackarna använder. I nuläget kanske de bara provar att deras metoder fungerar och när riktiga pengar kommer in i bilden så höjer de växeln.

Jag undrar hur många kontoåterställningar Blizzard gjort än så länge...

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Skrivet av Tumnus:

På samma sätt som att ha ett Antivirus INTE garanterar att man är skyddad från virus till 100% dock är chansen enormt mycket större att man får datorn infekterad om man inte har ett antivirus. Samma sak gäller Authenticator. Så att sprida en massa rykten om att folk med authenticator har blivit hackat trots att det inte finns några bevis för detta är idiotiskt.

Rykten ? fördet första är det en jag känner och jag har ingen anledning att bullshit:a om det...för det andra så kanske du ska kolla runt lite på blizzards forum så kommer du höra en massa fler händelser där personer med authenticator har blivit hackade..

missförstå mig inte.. jag säger inte att om du har authenticator så blir du hackad... jag säger bara att man är inte så säker med den heller..
sj rekommenderar jag att man fixar ett långt password..såvida du inte ha spyware så kommer man nog ändå bli hackad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Netware01:

Rykten ? fördet första är det en jag känner och jag har ingen anledning att bullshit:a om det...för det andra så kanske du ska kolla runt lite på blizzards forum så kommer du höra en massa fler händelser där personer med authenticator har blivit hackade..

missförstå mig inte.. jag säger inte att om du har authenticator så blir du hackad... jag säger bara att man är inte så säker med den heller..
sj rekommenderar jag att man fixar ett långt password..såvida du inte ha spyware så kommer man nog ändå bli hackad.

Om du tog dig tid att läsa kommentarerna här så hade du hittat ditt svar. De flesta av dessa har inte haft authenticators igång. Andra har antagligen klickat på skumma länkar. En liten del av dessa har säkert bara haft otur. Men om du tittar på antalet personer som blivit hackade och antalet som spelar så ser du snart en röd tråd. Men att sitta och påstå att det inte gör någon skillnad mellan att ha och inte ha en authenticator är en lögn och rent av en skadlig sådan. Chansen att du blir hackad med en authenticator är betydligt mindre än om du inte haft en. Sedan så ska man ta dessa trådar med en nypa salt. De flesta är till för att sprida skit och annat på Blizzard (som jobbar hårt för att täppa igen de kryphål som hackare tar sig igenom). Så JA rykten.

Visa signatur