Använd proxy för att köpa premium! [Battlefield 3][guide]

Permalänk
Medlem

Tog bananbåten till indien, köpte premium och åkte hem igen. 193 kr o 63 öre kostade det. Billigt! ca 40 kr per DLC.

Tackar för det

Tog ett halvår för proxyn att ladda igenom men när man väl hade betalat så reggade battlelog att man köpt premium direkt.

Blir att jobba på de nya archivements nu!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Hehe, 193,63 KR kan det ju vara värt. Funkade fint, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Har en fråga: Hur säkert är det egentligen att använda tex. en indisk proxy och sen logga in på Origin kontot, jag menar e-mailen och lösenordet? Är det bara jag som är paranoid eller har man en anledning att vara det?

Kan säkerligen sniffa kontokortsuppgifterna också, därför jag inte velat prova, har heller ingen lust att betala 500kr när jag i princip får betala för B2K en gång till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Kan säkerligen sniffa kontokortsuppgifterna också, därför jag inte velat prova, har heller ingen lust att betala 500kr när jag i princip får betala för B2K en gång till.

Se till att välja en HTTPS proxy = SSL så är det lungt

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

EDIT: Fungerade kanon :)! 193,63 SEK kostade det för mig.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Samma här, fungera bra för mig med. -193,63 på kontot. Återstår bara att se om man blir bannad eller inte

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

tar ju 1 min att ladda varje sida... återkommer väl om 10 min med svar

EDIT: När jag trycker check out så kommer jag bara vidare till sidan med spel. Någon som vet varför?

EDIT: så nu är det klart. Fick mig premium! Behövde bara ändra proxyn till en annan

Det drogs 168,44 Nok från mitt konto alltså 208,38 SEK. Dock har jag inte fått mig något mail.

Permalänk
Medlem

Det fungerade asbra för mig med!

Betala 193kr istället för 499kr? Ja tack!

Visa signatur

Stationär: R9 5900X - B550-F GAMING WIFI II - 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 - Radeon RX 9070 XT - Fury Renegade 2TB + 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 16

Permalänk
Medlem
Skrivet av elius:

Samma här, fungera bra för mig med. -193,63 på kontot. Återstår bara att se om man blir bannad eller inte

Haha ja, jag undrar också det.

Visst om dem refundar våra pengar och tar bort premium, men bannar oss....

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Haha ja, jag undrar också det.

Visst om dem refundar våra pengar och tar bort premium, men bannar oss....

så dumma är de inte, majoriteten av deras kunder kommer ju betala fullt pris, och jag tror hellre att EA tar en kund som betalar 200 och köper fler EA spel i framtiden än en kund som blir bannad och inte köper mer ea produkter.

Visa signatur

Permalänk

sådär ja, köpte premium nu se om det funkar ;:D

Permalänk

Tips är att ni byter lösenord på erat originkonto när ni har betalat, då den som har proxyservern enkelt kan spara all trafik och därmed era loginuppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasermaja:

Tips är att ni byter lösenord på erat originkonto när ni har betalat, då den som har proxyservern enkelt kan spara all trafik och därmed era loginuppgifter.

Även om man valde en HTTPS proxy?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasermaja:

Är trafiken mellan orgin och mig krypterad så att ingen utomstående kan läsa den? Vad är skillnaden i säkerhet över en proxy jämfört med icke proxy?

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk

Jag funderar på att skaffa en VPN-tjänst typ denna http://hidemyass.com/vpn/ och köpa via den istället. Extremt säkert och kommer fortfarande bli sjukt mycket billigare, priset för vpn inräknat. Vågar fan inte lita på en öppen proxy, https eller inte, och min bank erbjuder inte e-kort.

Visa signatur

7800X3D | Asrock B650m pg riptide | Kingston 32GB Fury Beast 6000MHz | Asus RTX 4070 Dual | Corsair RM750x 750W | Fractal Design Meshify 2 Mini

Permalänk
Medlem

193 kronor för Battlefield premium! Gött!

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Billing information vill ju ha ett ASIATISKT land !?
vad ska man då välja om man kan ha den äkta adressen på billing ?!
provar med Indien nu...

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk

Någon som kör på ps3 och kan säga om det går att spela cq efter att ni köpt med proxy?
Hur skaffar man E-kort?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem

Ni som lyckats köpa, har ni fått någon bekräftelse mail?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Ni som lyckats köpa, har ni fått någon bekräftelse mail?

ja, men det kan ta en stund har jag hört. Visserligen fick jag mitt på en gång, men det kan ta tid

Köpt åt mig, brorsan och en fattig kompis nu

Permalänk
Medlem

skulle någon kunna säga vilken ip ni använder har försökt och en efter iatt jag tar check out.. sp blir de bara vit ruta.
Också märkte Brazil är R99 nu så de typ 380 spänn tror jag. Och man kan loga in på sitt ea sen slå på proxy och öppna origin sidan så öär man inloggad redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Garanterat

you're shitting me? Notera "okänd proxy", hur är detta säkert? Att skicka konto information genom någon okänd dator är inte säkert någonstans.

Permalänk

man behöver väl inte köpa hidemyass pro? det är väl bara att skriva in ip och port i anslutningsinställningarna i firefox?
Om jag tar en ip som är en https anslutning, ska jag då skriva in den i http i firefox anslutningsinställningar?

EDIT: Kan någon snäll själ hjälpa mig att sätta upp proxyn via teamviewer? får det itne att fungera :C

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem

Men fan va sämst, Handelsbanken har inte E-kort så vitt jag vet... Jaha då är det bara glömma ett billigt Battlefield för mig.

Permalänk
Medlem

Hur löste ni det med "*Country:"?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk

nice 194 kr istället för 500

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

kommer till sidan checkout sen så timar den ur....

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Indien tog jag

Skrivet av Busko:

kommer till sidan checkout sen så timar den ur....

Kola mitt tidigare inlägg

Permalänk
Medlem

japp jav väntar tills den slutat ladda och text kommer try again.
Kan du private me vilken IP address du använde för proxin ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Var menat att jag skulle välja Indien, men råkade ta Nepal. Fungerade det med.