Använd proxy för att köpa premium! [Battlefield 3][guide]

Permalänk

Det är illa att det kostar mer än dubbelt så mycket i Sverige mot Indien. Visst Indien är mycket fattigare än Sverige men mer än dubbelt så mycket? Lite väll stor skillnad imo

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Vad är det som inte går igenom?
Nej, inga ändringar, bara att gå in på braziliansk Origin hemsida, logga in på sin originkonto, och välj att köpa.

Felmeddelanden etc?

Skrivet av Mithras:

snabb miniguide till alla:

1: skaffa proxy (exempelvis via http://hidemyass.com/proxy-list/)
För er som inte kan: (firefox) ALT --> verktyg --> inställningar --> avancerat --> nätverk --> inställningar. lägg in IP nummer och port.
2: www.origin.com via proxy. Nu SKA ni få fram origin på det språk som ni har proxiat in genom.
3: logga in på Originkonto (finns uppe till höger. Ska vara samma inlogg som till Origin)
4: köp och betala, jag använde kreditkort. Blev 220 kr via Brazilien.

Ett tips är att ha uppe en annan webbrowser och följa via svenska Origin för att se exakt vad det är man gör.

gjort precis så som du beskriver, antar att du även skriver in din riktiga adress i sverige eller har du någon påhittad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delbo:

gjort precis så som du beskriver, antar att du även skriver in din riktiga adress i sverige eller har du någon påhittad?

Eftersom det jag gör inte precis är olagligt på något sätt och vis så skriver jag in min riktiga adress. Det är ju trots allt EA Origin jag skriver in den hos, inte någon skum g2play-liknande företag

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Okej, fick svar att transactionen är genomförd, men inget bekräftelse mail, pengar är reserverade, och inget premium i Battlelog och Origin har det inte i transaktionerna, var väl en kvart sen jag beställde. Får se om det dyker upp senare.

Har givetvis startat om Battlelog och Origin.

Permalänk
Medlem

Verkar som att en del fått vänta en bra stund, ser även att en del av de som klagade har fått premium iconen så tydligen kan det ta tid.

Permalänk
Medlem

Ni som köpt via Brasiliansk proxy, använde ni ett e-kort eller ert riktiga? Hur säkert är det egentligen? Kan inte proxy ägaren se informationen som man skickar? Det står faktiskt https i fältet där uppe vilket innnebär SSL men är fortfarande lite osäker.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Nu har den iaf dykt upp, 220kr mindre rik...eller 220kr mer fattig hur man nu ser det-

Permalänk
Medlem

Falha na autorização de pagamento = Failed payment authorization
den verkar inte gilla min payment :/ trots ett visa kort med pengar på.

Permalänk

Testade brasiliansk proxy, blir bara utslängd till förstasidan på origin när jag ska gå vidare med köpet =/

Visa signatur

7800X3D | Asrock B650m pg riptide | Kingston 32GB Fury Beast 6000MHz | Asus RTX 4070 Dual | Corsair RM750x 750W | Fractal Design Meshify 2 Mini

Permalänk
Medlem

Proxy fungerade bra för mig. Köpet registrerades på kontot direkt. Använde ett e-kort. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

Proxy fungerade bra för mig. Köpet registrerades på kontot direkt. Använde ett e-kort. Tack för tipset!

Samma sak här, använde också e-kort.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

testade ett gäng proxys, från både indien o brazilien, får bara "unexpected error" när jag försöker logga in på origin.com.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk

Blev lack när jag såg att ja betalar för B2K ännu en gång och tänkte därför vara jävligt tillbaka genom att köpa via Indien.
Har ett Eurocard kreditkort, men undrar om det är säkert även fast det är HTTPS? Vill inte få kortet kapat.

Permalänk
Medlem

Då har man beställt då, fick mail från Origin precis, tror det tar ett tag innan Premium funktionerna dyker upp. När det väl är aktivt så skall det komma upp på ens event viewer under in profil. Gjorde det för en polare iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Då har man beställt då, fick mail från Origin precis, tror det tar ett tag innan Premium funktionerna dyker upp. När det väl är aktivt så skall det komma upp på ens event viewer under in profil. Gjorde det för en polare iaf.

Jag fick Premium direkt, jag behövde bara logga ut och in på battlelog.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Nåja lyckades logga in på Brazil origin, men när man ska betala får jag bara detta.

Falha na autorização de pagamento = Failed payment authorization

Någon o vet vad jag gör för fel?

Betalar ju hellre 225kr än 500 för detta så lite krångel är ok för mig

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Kan inte fatta att det fungerade att köpa via indisk proxy 196kr fick jag betala Hoppas bara dom inte bannar mig eller nåt nu ^^

Permalänk

Använde mig av brasiliansk proxy. Verkar som det fungerar, 191kr draget från kontot. Har dock inte fått något mail eller någon slags notis på Origin/Battlelog.

Permalänk
Medlem

Ni som har problem att köra vi era proxys!

Olika banker,korttyper och betalningstjänster har olika typer av säkerhet. En säkerhetsåtgärd de brukar köra med är att det utfärdade bankkortet inte ska kunna användas med ett utländskt IP (för att skydda bedrägerier något). Mycket möjligt att detta är sloppat på E-kort dock.

Permalänk

Funderar fortfarande över hur säkert detta egentligen är? Allmänna proxys verkar ju inte vara någon höjdare ur säkerhetssynpunkt om man läser runt lite. Det lockar som fan att få över 50% billigare pris på premium men det känns dumt att riskera att massa känslig information hamnar i händerna på någon hackare på andra sidan jordklotet. Kanske bara jag som är paranoid dock. Hur tänker ni kring detta?

Visa signatur

7800X3D | Asrock B650m pg riptide | Kingston 32GB Fury Beast 6000MHz | Asus RTX 4070 Dual | Corsair RM750x 750W | Fractal Design Meshify 2 Mini

Permalänk
Medlem

Tråd uppdaterad, lycka till allihopa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollywoog:

Funderar fortfarande över hur säkert detta egentligen är? Allmänna proxys verkar ju inte vara någon höjdare ur säkerhetssynpunkt om man läser runt lite. Det lockar som fan att få över 50% billigare pris på premium men det känns dumt att riskera att massa känslig information hamnar i händerna på någon hackare på andra sidan jordklotet. Kanske bara jag som är paranoid dock. Hur tänker ni kring detta?

När jag gjorde så fixade jag ett e-kort. Allt dom fick var e-kortsnummret och mitt namn.

Permalänk
Medlem

När jag klickar på den gröna "CHECK OUT"-knappen blir jag tillbakakastad till Origins startsida (indisk proxy). De brasilianska proxys jag har prövat funkar inte alls.

Någon som har en lösning?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

När jag klickar på den gröna "CHECK OUT"-knappen blir jag tillbakakastad till Origins startsida (indisk proxy). De brasilianska proxys jag har prövat funkar inte alls.

Har du kollat så att du verkligen sitter på proxyn och valutan på sidan är i INR vid checkout?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Har du kollat så att du verkligen sitter på proxyn och valutan på sidan är i INR vid checkout?

Sub-Total: Rs.1,499.00, och en liten indisk flagga uppe i vänstra hörnet.

EDIT: Nu funkar det, av okänd anledning.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

kör du firefox? jag gjorde det, och du måste klicka i så att proxyn används på alla protokoll

Permalänk
Medlem

Texten är uppdaterad, rekommenderar er att läsa andra halvan efter citatet noggrant, allt ni behöver veta står där. Har ni andra frågor så är ni välkomna att fråga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

kör du firefox? jag gjorde det, och du måste klicka i så att proxyn används på alla protokoll

Ja, chrome vill bara använda datorns proxyinställningar verkade det som. Jag klickade runt lite, bland annat den rutan, och då funkade det. 193kr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

för oss som får "Payment Authorisation Failed" verkar hoppet vara ute då jag hittade efter lite googlande att ens kort kan bli flaggat av företaget som har hand om kortbetalningarna åt EA om man t.e.x använder kortet från en ip som är långt ifrån utfärdande landet och ligger bakom proxie. antar att man heller inte klarar gå till support om man nu faktiskt försöker kringå detta system

Permalänk
Medlem

Har en fråga: Hur säkert är det egentligen att använda tex. en indisk proxy och sen logga in på Origin kontot, jag menar e-mailen och lösenordet? Är det bara jag som är paranoid eller har man en anledning att vara det?