Epic Games publicerar video från Unreal Engine 4

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt även om jag hade föredragit att de visat något mer "realisitiskt" så att det lättare gått att bedöma hur verkligt det sett ut. Det är väldigt svårt att säga om detaljerna i ett lavamonster är som de borde vara.

Någon annan här klagade på lavan och den kritiken kan jag hålla med om. Naturligtvis var det långt ifrån fult eller så, men kontakten mellan lavan och omgivningen kändes inte så naturlig för mig. Det var lite som att lavan och omgivningen var helt separerade och att lavan inte påverkade något.
Men visst, det är en petitess och kanske har de helt enkelt lagt sitt krut på andra områden.

Gillade snölandskapet och fick lite Skyrimvibbar. Vore trevligt om Skyrim kunde göras om med denna motor.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Enligt Epic Games ska spelmotorn vara tillräckligt avancerad för att hålla i hela tio år framöver

Pff verkar som att vi sänker krav av någon konstig anledning....

Skrivet av Nyhet:

vilket antyder om att siktet framförallt är inställt på nästa generations spelkonsoler

Oh just det!!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyCow:

Har inte lusläst avtalen för någon av motorerna, men vad jag vet behöver man inte betala något för icke kommersiellt bruk för varken Cryengine eller UDK.

UDKn behöver man inte "betala" för ens för att tjäna pengar på den. Tjänar man över 50 000$ så blir resten av inkomsterna delade på 25% till Epic Games och 75% får du som utvecklare. Riktigt generöst av dom måste jag säga.

----

Nu är det vi vill se något i stil med CryEngine 3's "Forest" så vi kan se för en gångs skull vilket somär snyggast. Naturen i CryEngine har alltid varit otroligt snygg, i Unreal Engine 3 har även det kännts plastigt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av SolidReactor:

Denna Development Walkthrough är kul att se efter "trailern"
http://www.youtube.com/watch?v=MOvfn1p92_8

Hyfsad editor!

Permalänk
Medlem

Bättre än Frostbite 2 lär den ju iaf vara.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

UDKn behöver man inte "betala" för ens för att tjäna pengar på den. Tjänar man över 50 000$ så blir resten av inkomsterna delade på 25% till Epic Games och 75% får du som utvecklare. Riktigt generöst av dom måste jag säga.

----

Nu är det vi vill se något i stil med CryEngine 3's "Forest" så vi kan se för en gångs skull vilket somär snyggast. Naturen i CryEngine har alltid varit otroligt snygg, i Unreal Engine 3 har även det kännts plastigt.

Detta tycker jag också är väldigt trevligt. Detta öppnar för nya små spelutvecklare.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grumbledock:

Varför slänga ut flera tusen extra på en dator som jag bara har till surfande, skolarbeten och liknande när en konsol för under häftne gör ett minst lika bra jobb?
Idealismen vore att det skapades en Steambox på PC så att spelen kunde optimeras för plattformen, just mängden olika hårdvaror och mjukvaror som krockar och bråkar gör PC till allt annat än en enkel plattform. Direkt ett nytt spel släpps får man hoppas på tur, att nVidia/ATi släpper "rätt" drivrutiner så man får den prestanda man förtjänar, det slipper du på konsol.
Sätter du 10 000 på en konsol så får du samtliga konsoler samma generation, eller en konsol och en bra TV om du nu mot förmodan saknar. 10 000 på en Pc duger till en som kan spela på hög nivå något år, sedan medel. Ytterligare flera tusen krävs för att kunna hålla "PC nivå" på spelen, att lira under high i spel är ju poänglöst om man ändå ska lira på PC, ska man betala för att spela med bäst grafik ska man ha bäst grafik, annars kan man lika gärna lira på konsol.
Om folk tänkte på det kanske de skulle avstå från onödiga PC inköp, stora el-slukande monster med snygga moderkort och blå led-fläktar, en relik från en svunnen tid. Idag är den stationära PCn hotat, du klarar dig gott om inte bättre på en laptop för dina vardagsbehov, behövs utrymme är en NAs både billig, driftsnål och portabel. Ska du spela får du en konsol som klarar alla spel i minst 7 år utan problem, helt utan att behöva spendera ett enda öre utom inköpskostnaden. Pengarna du får över kan du lägga på en maffig TV + hemmabio, semester eller en nyare bil om du vill.

Till alla er som har eller gillar att spela på PC: Det är bara en konsol fast med fler problem, ni gillar att byta hårdvara, rensa damm ur fläktar, spendera timmar med att felsöka problem, formatera, njuta av error 37 och annan DRM smörja, eller?
Ni kan få en felfri och underbar spelupplevelse till ett lägre pris med en konsol, ni kan få allt PC erbjuder och mer tack vare de exklusiva, de innovativa kontrollmetoderna och systemen/tjänsterna, du får socialt spelande som aldrig förr. Lan är inte 10 svettiga tonåringar i mammas källare, det är ett gäng polare i soffan. Du kan ta med dig konsol i en ryggsäck utan problem, det gör du inte med en gamerdator. Alla spelar på lika villkor dessutom, ingen sitter med en Razer super HaXXoR med 720k dpi som ger fördelar, fuskare är långt mer sällsynta och du får massvis med exklusiva spel, samt att du slipper lira "dåliga portade spel", du köper ett spel och spelar, det bara fungerar. Är du less så byt in eller sälj och skaffa nytt, ingen DRM, ingen låsning. Spela online eller offline, ta med nyköpta spelet ut i stugan och grinda loot tills fingrarna blöder, helt utan problem...

De som spelar på konsol (bortsett från Wii) är många f.d. Pc gamers som sett ljuset, som insett att det inte är värt att lägga 10 000 på att få 30 extra fps under två års tid, det är mer värt att lägga 10 000 på något kul, något roligt, och få en spelupplevelse helt utan problem. Visst har alla kvar en dator, det behövs för jobb/skola/liknande, det duger en laptop gott till, och givet de PC exklusiva spelen och deras (låga) systemkrav så klarar en laptop kommande "storspel" också, även om de flesta bara är MMO "wanna be" MMO som D3.
På konsol kan du lira med 2 eller 4 polare utan problem, de svänger föbi, du kopplar in en dosa och ni kan lira så mycket ni vill, "soff co-op" är ledordet på konsol, en funktion som PC för länge sedan förlorade. Visst finns de som vill lira på PC, de som gärna sponsrar ATI/nVidia med flera tusen för minimala grafiska förbättringar, men konsolerna tycks ta över och det av goda skäl. Lira på PC så mycket du vill, absolut, men det finsn endast en sak som skulle kunna göra PC gaming värd att ens satsa på, det är moddar, och de saknas i de flesta spel nu för tiden hur som helst. Det är den enda sak som PC kan skryta med, även om konsolerna börjat så smått (UT3 för Ps3, Tropico 3 för 360). Inget hat mot PC gaming, men bara en liten tankeställare för trogna Pc fanboys, en gång var jag lika desillusionerad om "PC gaming masterrace", en gång i tiden tyckte jag 20k för en dator var rimligt, sen skaffade jag en flickvän och började träffa mina polare mer IRL än över nätet. Gaming Pcn samlar damm som följd, medan konsolen används varje kväll, ofta med vänner (som i sin tur aldrig skulel skaffat en gaming PC hur som helst).

Hmm det ända jag fick ut av din långa text vara att PCn har dåliga drivers,svårt att lira med polare,dyrt med en speldator o.s.v, vist är det så...men om du tänker lite så inser du att du ändå lägger typ 6000kr på en dator för att surfa på? Då kan du ta dina konsol pengar på ~ 4000kr och addera ihop dem så har du 10000kr vilket ger dig en väldigt bra spel dator! Och om alla konsol utvecklarna kom över till PC sidan skulle ju ett bättre OS utvecklas ganska snabbt...om de hade lust vill säga.

Over and out

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

De som spelar på konsol (bortsett från Wii) är många f.d. Pc gamers som sett ljuset, som insett att det inte är värt att lägga 10 000 på att få 30 extra fps under två års tid, det är mer värt att lägga 10 000 på något kul, något roligt, och få en spelupplevelse helt utan problem. Visst har alla kvar en dator, det behövs för jobb/skola/liknande, det duger en laptop gott till, och givet de PC exklusiva spelen och deras (låga) systemkrav så klarar en laptop kommande "storspel" också, även om de flesta bara är MMO "wanna be" MMO som D3.
På konsol kan du lira med 2 eller 4 polare utan problem, de svänger föbi, du kopplar in en dosa och ni kan lira så mycket ni vill, "soff co-op" är ledordet på konsol, en funktion som PC för länge sedan förlorade. Visst finns de som vill lira på PC, de som gärna sponsrar ATI/nVidia med flera tusen för minimala grafiska förbättringar, men konsolerna tycks ta över och det av goda skäl. Lira på PC så mycket du vill, absolut, men det finsn endast en sak som skulle kunna göra PC gaming värd att ens satsa på, det är moddar, och de saknas i de flesta spel nu för tiden hur som helst. Det är den enda sak som PC kan skryta med, även om konsolerna börjat så smått (UT3 för Ps3, Tropico 3 för 360). Inget hat mot PC gaming, men bara en liten tankeställare för trogna Pc fanboys, en gång var jag lika desillusionerad om "PC gaming masterrace", en gång i tiden tyckte jag 20k för en dator var rimligt, sen skaffade jag en flickvän och började träffa mina polare mer IRL än över nätet. Gaming Pcn samlar damm som följd, medan konsolen används varje kväll, ofta med vänner (som i sin tur aldrig skulel skaffat en gaming PC hur som helst).

Konsol = Mainsteam / budget.
Pc = High-end.

Det du säger är ju samma sak som att be en Audiofil att köpa en kompakt-stereo.

Ganska enkelt val.. Har man dålig budget och mindre intresse och vill spela ibland.. Konsol alla dagar i veckan.

Har man ett genuint intresse för det man sysslar med så är det ju PC som gäller.

Själv är jag allergisk mot konsoler. Men smaken är ju som baken antar jag..

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

stora el-slukande monster med snygga moderkort och blå led-fläktar, en relik från en svunnen tid.

Det är bara en konsol fast med fler problem

ni kan få allt PC erbjuder och mer tack vare de exklusiva, de innovativa kontrollmetoderna och systemen/tjänsterna

"wanna be" MMO som D3.

sen skaffade jag en flickvän och började träffa mina polare mer IRL än över nätet.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Esseboy:

Hmm det ända jag fick ut av din långa text vara att PCn har dåliga drivers,svårt att lira med polare,dyrt med en speldator o.s.v, vist är det så...men om du tänker lite så inser du att du ändå lägger typ 6000kr på en dator för att surfa på? Då kan du ta dina konsol pengar på ~ 4000kr och addera ihop dem så har du 10000kr vilket ger dig en väldigt bra spel dator! Och om alla konsol utvecklarna kom över till PC sidan skulle ju ett bättre OS utvecklas ganska snabbt...om de hade lust vill säga.

Att utveckla ett modernt OS är långt mycket mer komplicerat än i princip all annan form av programutveckling som bedrivs idag, spel är nog däremot god 2:a på den skalan, så konsol-utvecklarna skulle inte klara av att utveckla ett sådant "ganska snabbt". Men naturligtvis skulle det vara möjligt att göra en fork på en existerande OS-kärna, t.ex. Linux, och tweeka den mot de krav som spel har. Frågan är bara om det skulle ge så mycket utöver att bara köra en helt vanlig Linux-kärna, den absolut viktigaste komponenten för spel är trots allt kvalitén på drivers till grafikkortet.

Du har helt rätt i att ett par tusen extra på en desktop-dator man mycket väl göra den till något som fungerar bra på moderna PC-spel. Men det du missar är att många föredrar att spela på konsol. Är själv gammal PC-gamer, började spela på datorer redan i början på 80-talet men sedan jag köpte min första konsol strax innan 2000 (PS2) så har jag mer eller mindre lagt ner att spelat på PC. Det är INTE en ekonomisk fråga (har ett välbetalt jobb) utan tycker helt enkelt att spelkänslan blir bättre när man kör med kontrollen till en konsol jämfört med tangentbord + mus.

Testade att skaffa joystick, ratt, etc till min PC men problemet är att spelutvecklarna testar inte sina spel med samma enhet som jag råkar köpa, medan på konsol så är det exakt så: spelet är definitivt optimerat för att fungera med just den styrenhet som jag har och det märks i hur mycket "tight:are" kontrollen än. Naturligtvis finns det spel som passar bättre på PC, RTS-spel kommer aldrig fungera riktigt bra utan tangentbord+mus. Är däremot förvånad över hur bra det går att spela FPS med handkontroll, inte lika bra som mus+tangentbord men det kvittar ju då spelet är anpassat för att man faktiskt inte har mus+tangentbord.

Spel-serier som Uncharted och InFamous skulle alla definitivt vara snyggare om de fanns till PC, men man skulle aldrig få till en lika bra känsla i kontrollen och det är en stor anledning till att dessa spel är så bra.

Spel som Burnout Paradise och GTA IV finns på både konsol och PC, de är snyggare på PC men åter igen klart roligare att spela på konsol då kontrollen där är så mycket bättre.

Så för vissa är det inte en fråga om pengar, det är helt enkelt så att vissa föredrar att spela på konsol över PC. Och det ens innan vi drar in saker som att man slipper strula med drivare och eventuell inkompatibel HW.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Att utveckla ett modernt OS är långt mycket mer komplicerat än i princip all annan form av programutveckling som bedrivs idag, spel är nog däremot god 2:a på den skalan, så konsol-utvecklarna skulle inte klara av att utveckla ett sådant "ganska snabbt". Men naturligtvis skulle det vara möjligt att göra en fork på en existerande OS-kärna, t.ex. Linux, och tweeka den mot de krav som spel har. Frågan är bara om det skulle ge så mycket utöver att bara köra en helt vanlig Linux-kärna, den absolut viktigaste komponenten för spel är trots allt kvalitén på drivers till grafikkortet.

Du har helt rätt i att ett par tusen extra på en desktop-dator man mycket väl göra den till något som fungerar bra på moderna PC-spel. Men det du missar är att många föredrar att spela på konsol. Är själv gammal PC-gamer, började spela på datorer redan i början på 80-talet men sedan jag köpte min första konsol strax innan 2000 (PS2) så har jag mer eller mindre lagt ner att spelat på PC. Det är INTE en ekonomisk fråga (har ett välbetalt jobb) utan tycker helt enkelt att spelkänslan blir bättre när man kör med kontrollen till en konsol jämfört med tangentbord + mus.

Testade att skaffa joystick, ratt, etc till min PC men problemet är att spelutvecklarna testar inte sina spel med samma enhet som jag råkar köpa, medan på konsol så är det exakt så: spelet är definitivt optimerat för att fungera med just den styrenhet som jag har och det märks i hur mycket "tight:are" kontrollen än. Naturligtvis finns det spel som passar bättre på PC, RTS-spel kommer aldrig fungera riktigt bra utan tangentbord+mus. Är däremot förvånad över hur bra det går att spela FPS med handkontroll, inte lika bra som mus+tangentbord men det kvittar ju då spelet är anpassat för att man faktiskt inte har mus+tangentbord.

Spel-serier som Uncharted och InFamous skulle alla definitivt vara snyggare om de fanns till PC, men man skulle aldrig få till en lika bra känsla i kontrollen och det är en stor anledning till att dessa spel är så bra.

Spel som Burnout Paradise och GTA IV finns på både konsol och PC, de är snyggare på PC men åter igen klart roligare att spela på konsol då kontrollen där är så mycket bättre.

Så för vissa är det inte en fråga om pengar, det är helt enkelt så att vissa föredrar att spela på konsol över PC. Och det ens innan vi drar in saker som att man slipper strula med drivare och eventuell inkompatibel HW.

Men, ehm, du kanske känner till att de flesta handkontroller fungerar på PC också?

Permalänk
Skrivet av Aquix:

Det var nog lite Diablo inspererat

Tycker det mer påminner om overlord

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Att utveckla ett modernt OS är långt mycket mer komplicerat än i princip all annan form av programutveckling som bedrivs idag, spel är nog däremot god 2:a på den skalan, så konsol-utvecklarna skulle inte klara av att utveckla ett sådant "ganska snabbt". Men naturligtvis skulle det vara möjligt att göra en fork på en existerande OS-kärna, t.ex. Linux, och tweeka den mot de krav som spel har. Frågan är bara om det skulle ge så mycket utöver att bara köra en helt vanlig Linux-kärna, den absolut viktigaste komponenten för spel är trots allt kvalitén på drivers till grafikkortet.

Du har helt rätt i att ett par tusen extra på en desktop-dator man mycket väl göra den till något som fungerar bra på moderna PC-spel. Men det du missar är att många föredrar att spela på konsol. Är själv gammal PC-gamer, började spela på datorer redan i början på 80-talet men sedan jag köpte min första konsol strax innan 2000 (PS2) så har jag mer eller mindre lagt ner att spelat på PC. Det är INTE en ekonomisk fråga (har ett välbetalt jobb) utan tycker helt enkelt att spelkänslan blir bättre när man kör med kontrollen till en konsol jämfört med tangentbord + mus.

Testade att skaffa joystick, ratt, etc till min PC men problemet är att spelutvecklarna testar inte sina spel med samma enhet som jag råkar köpa, medan på konsol så är det exakt så: spelet är definitivt optimerat för att fungera med just den styrenhet som jag har och det märks i hur mycket "tight:are" kontrollen än. Naturligtvis finns det spel som passar bättre på PC, RTS-spel kommer aldrig fungera riktigt bra utan tangentbord+mus. Är däremot förvånad över hur bra det går att spela FPS med handkontroll, inte lika bra som mus+tangentbord men det kvittar ju då spelet är anpassat för att man faktiskt inte har mus+tangentbord.

Spel-serier som Uncharted och InFamous skulle alla definitivt vara snyggare om de fanns till PC, men man skulle aldrig få till en lika bra känsla i kontrollen och det är en stor anledning till att dessa spel är så bra.

Spel som Burnout Paradise och GTA IV finns på både konsol och PC, de är snyggare på PC men åter igen klart roligare att spela på konsol då kontrollen där är så mycket bättre.

Så för vissa är det inte en fråga om pengar, det är helt enkelt så att vissa föredrar att spela på konsol över PC. Och det ens innan vi drar in saker som att man slipper strula med drivare och eventuell inkompatibel HW.

Om problemet med PC enligt dig är kontrollen så är det inget problem alls. Själv köpte jag en Xbox 360 kontroll till PC för flera år sen och har kört alla spel fungerar bättre på kontroll med den. De flesta nya spelen är anpassade till just den kontrollen så jag behöver inte ändra några inställningar för att den ska fungera med spelen utan den fungerar automatiskt. Om jag vill köra FPS eller RTS har jag tangentbord och mus.
Så jag får den snyggare grafiken och den bättre kontrollen till alla spel, inte till bara några genrer.
Drivrutiner har jag inte haft några problem med i många år. Man får också alla spel billigare på PC och man får Steam som är mycket bättre än någon onlinetjänst som jag har sett.
Jag ser inga nackdelar med PC utan bara fördelar.

Permalänk
Medlem

Det är i huvudsak intresse och smak som avgör konsol vs PC.
Själv sitter jag enbart på PC då jag inte gillar konsol alls.
Lirar konsol ibland med vänner men då är det, enligt mig, endast spel som är acceptabla på konsol;
NHL, FIFA etc.
FPS och RTS går bort omgående.
Mina vänner har istället börjat inse att konsolen är väldigt begränsad och köpt sig PC istället och är mycket
mer nöjda med det.
Men som sagt, smaksak! Men för min del får gärna hela konsolmarknaden skrotas

OT: Videon var ju nice och jag ser fram emot att få se denna i spel framöver, hoppas spelutvecklarna drar nytta av möjligheterna bara!

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Celeritax:

Men, ehm, du kanske känner till att de flesta handkontroller fungerar på PC också?

Har faktiskt försökt köra vissa PC-spel med PS2 kontrollern en gång i tiden (via PS2-kontrol->USB adapter), i något fall testade jag även samma spel på PS2 resp PC. Det fungerade OK i vissa fall och riktigt uselt i andra, framförallt så fungerade de analoga spakarna ofta riktigt dåligt. Det är samma problem men en sådan kombo som med andra styrenheter-enheter till PC: jag spelar då spelet med något som spelutvecklaren aldrig optimerat för och i de flesta fall har spelutvecklaren aldrig ens kört denna kombination och det MÄRKS.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

fast supporten för spelen gäller max ett år på deras egna spel, fruktansvärt less på epic. Handlar bara om pengar och de skiter i sina kunder och tar inte ansvar. En ny grafikmotor? Woopidoo

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Ser grymt snyggt ut!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Blizzard spel i den här grafiken - ja tack!

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipfunk:

Jag hoppas du inte jämför med t.ex. trailern till Diablo 3 då den fullkomligt utklassar den här demon. Snarare är den i klass med de cinematics som finns i WC3. Jag håller fast vid att texturerna och kantutjämningen är svagheter. Däremot röken har jag inga synpunkter på. Även all eld och flygande partiklar ser förträffliga ut. Men man ser med en gång att det inte är något förrenderat.

Jag skulle vilja säga att toppspelen om 2-3 år (inte 5-10 som många verkar tro) kommer se ut såhär, så 2014 håller jag med om låter vettigt (särskilt när nya konsoler är på gång och höjer standarden).

wc3 trailern nästan inga dynamic effekter, vattnet man ser i den var helt state of the art när den kom och att gräset och ljuset såg ut som de gör var flera månaders arbete. Sedan har vi unreal engine, extremt mycket dynamic effekter som är extremt krävande och detta i en spel motor.
Att ens peka ut något som kantutjämning är ju bara där helt efterblivet då nästan alla spel och program har dem funktionerna att köra kantutjämning. Så ok, de körde inte upp denna trailer på en AA x8, vad är din poäng? är detta något att peka och gnälla över. Nej de är de inte, det kan mycket väl vara så att keplar eller vad de nu använda för att spela upp detta på inte klarar av att köra trailern med den AA'n.

Permalänk

Folk verkar fullkomligt missuppfattat hela trailern, klagar på "texturer" och "animationer"... Det är ju mekaniken som påvisas, ljus, partiklar etc. Allt annat är ju upp till spelutvecklare att göra (Ja alltså animationer, texturer o.s.v). Det är ju ett verktyg gjort för att hjälpa skapa spel, det är inte ett spel. Och har man någon aning förutom sina egna spekulativa föreställningar om saker så ser man direkt vilket hopp som kan göras med denna nya motor - tyvärr så kommer ju konsoler handikappa grafikutvecklingen i spel de nästkommande 10 åren också :/

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

Trots detta behövs inget monstersystem för att driva det hela, utan allt renderas i realtid med ett ensamt Geforce GTX 680.

Dafuq ?

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av waspen123:

Trots detta behövs inget monstersystem för att driva det hela, utan allt renderas i realtid med ett ensamt Geforce GTX 680.

Dafuq ?

Monster system=GTX 680 Tripple SLI eller mer

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

wc3 trailern nästan inga dynamic effekter, vattnet man ser i den var helt state of the art när den kom och att gräset och ljuset såg ut som de gör var flera månaders arbete. Sedan har vi unreal engine, extremt mycket dynamic effekter som är extremt krävande och detta i en spel motor.
Att ens peka ut något som kantutjämning är ju bara där helt efterblivet då nästan alla spel och program har dem funktionerna att köra kantutjämning. Så ok, de körde inte upp denna trailer på en AA x8, vad är din poäng? är detta något att peka och gnälla över. Nej de är de inte, det kan mycket väl vara så att keplar eller vad de nu använda för att spela upp detta på inte klarar av att köra trailern med den AA'n.

WC3 är 10 år gammalt. UE4 används inte ens i nåt spel än. Klart vi kommer ikapp gammal trailergrafiken så småningom då både hårdvara blir mer kraftfull och spelmotorer mer effektiva.

Demon ska visa framtida grafik, och jag tror bestämt att kantutjämning har påverkan på grafiken, så hur är det efterblivet? Dessutom säger du själv att det drivande grafikkortet kanske inte orkade med den funktionen. Det visar att spelmotorn inte är effektiv nog. Slutsatsen är att jag hade velat ha en mer balanserad grafikdemonstration där kanterna inte flimrar.

Jag minns Playstation-tiden. Förrenderade cutscenes i Resident Evil, Final Fantasy, Silent Hill m.fl. Tyckte de såg gudomligt bra ut på den tiden och kunde bara drömma om sån spelgrafik. Men den milstolpen har vi redan passerat och t.ex. grafiken i BF3 piskar ju cutscenes från sena 90-talet. Varför skulle då inte grafiken i spel till mitten av 2010-talet kunna matcha förrenderat spelmaterial som har 12-13 år på nacken?

Det kommer dröja många decennier innan spel ser "verkliga" ut, särskilt med tanke på hur folk blir mer och mer kräsna.

Permalänk
Medlem

Fett ser att de slängt in "dynamic mesh" värkar va en het potatis nu dice verkar anställa folk nu för att trycka in det i frostbite.
Ska bli kul och se mer av motorn senare.

Permalänk

Någon mer som fick Ragnaros flashback?

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem

Precis som med nVIDIA demon så förstår vissa inte vad demos är till för, sorgligt att se.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av palusa:

Konsol = Mainsteam / budget.
Pc = High-end.

Det du säger är ju samma sak som att be en Audiofil att köpa en kompakt-stereo.

Ganska enkelt val.. Har man dålig budget och mindre intresse och vill spela ibland.. Konsol alla dagar i veckan.

Har man ett genuint intresse för det man sysslar med så är det ju PC som gäller.

Själv är jag allergisk mot konsoler. Men smaken är ju som baken antar jag..

Beror ju på vad man spelar för typ av spel också, finns ju många konsolexklusiva spel och tvärtom.

Multiplatform spel spelar jag mest på konsol trots att jag har en gaming PC. Dåliga portningar med DRM, dålig gamepad/mus support, låst fps, buggar etc går fett bort.

Finns ju dock undantag som Witcher 2 etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Trots detta behövs inget monstersystem för att driva det hela, utan allt renderas i realtid med ett ensamt Geforce GTX 680.

Dafuq ?

Håller med.. så att GTX 680 är inte en del av ett monstersystem? Senaste generationen grafikkort... nej men det finns bättre. Ironin flödar!

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Lagom illuminati på pelarna, men ser bra ut annars

Visa signatur

Fractal Design R3 | Asus P8Z68-V GEN3 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz @ 4,4 GHz | Sapphire r9 290 tri-x 4gb @1100 mhz | Corsair 16GB | Corsair Cooling Hydro H70 Core, 2 stycken Noctua NF-P12 1300 | Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär

Permalänk
Medlem

Någon mer som tänker på duengon keeper?
vill ha ett ordentligt 3an

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston